Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 (8V)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itse varmaan tuon g-tronin sijaan hankkisin e-tronin. Hintaero on toki merkittävä mutta luulen hybridin olevan käytettävyydeltään ja jälleenmyyntiarvoltaan parempi kuin tuo g-tron on. Toki kaasuoptio ei ole huono ja toimintasäde on huikea. Eräällä foorumilaisella oli kaasu-Touran ja siinä oli vieläpä 11 litran bensatankki joten kaasutankkauksia sai suunnitella ihan reilusti. Isoilla ajomäärillä se oli kuitenkin kannattavinta.

    Tämän artikkelin olit varmaan nähnyt? http://www.nettiauto.com/artikkeli/a...n_eko_kolmonen

    Comment


      e-tronia ei tosin saa vielä mistään ja hintakin on tosiaan toinen. Onhan tossa g-tronissa 50l tankki, joten kaasuoptiota ei tarvitse edes käyttää koskaan.

      Tuon linkin olen tsekannut, samoin kaikki muut testit mitä löysin. Pidempiaikaista kokemusta ei juuri ole tarjolla.

      Comment


        G-tronin idea vähän häviää jos ei meinaakaan kaasulla ajella. Me tuota G-tronia myös vähän mietimme, mutta juuri tankkaamisen vaivalloisuus sitten pudotti tuon vaitoehdon pois. Kaasuasema kyllä sattuu työmatkan varrelle, mutta kun joutuu kaasun ja bensan tankkaamaan eri asemilta, niin se ei oikein tunnu mielekkäälle. Ja mielekkyyttä ei lisää valtion reilu kädenojennus käyttövoimaveron muodossa, vaikka se toki pieni onkin.

        Comment


          En mäkään ihan suorilta g-tronia pamauttaisi. e-tron onkin sitten ihan toinen homma. se tosin ei nopeaan toimitukseen tule mitenkään. Perusteluina nimenomaan se että valtion kaasuautojen kohtelu on hämärän peitossa. Edullinenhan tuo kyllä alle 30K hintaisena on.

          Comment


            Neidin autoon ruuvattiin eilen OEM-talvivanteet alle. Ihan ok näöltään ja vaikuttaisi helpolta puhdistaa. Mitat on aika ujot: 6x17, ET48. Renkaat 205/50-17.

            Comment


            • G-tronia itsekin mietin tuossa keväällä ihan siksi, että olisi järkevämmissä kustannuksissa ajelut kaasulla kun kuitenkin asemia olisi lähimailla sopivasti. Nyt ehkä myöhemmin E-tron kiehtoo enemmän tuon yhdistetyn 204hp:n takia.

              Kumpikin versio kuitenkin maksaa business sport varusteilla kovasti, mutta E-tronin plussa on ACC vakiona. G-tronissa myös sitten öljynvaihto 15ktm välein, joka on hyvä ottaa huomioon sekä sport-alustan puute (kaipa ne säiliöitä pelkäävät pohjassa ja siksi dynaaminen vakioalusta vain mahdollisuutena). G-tronissa myös toimintasäde pelkällä kaasulla hieman lyhyt että omassa ajossa muutaman päivän välein olisi tarvinnut täytellä tankkia, mutta noin 20 euron investointi tankin täyttämiseen olisi kuitenkin hymyilyttänyt.

              Comment


                Tänään ilmestyneessä Tuulilasissa oli kestotestin loppuraportti A3 Sportback 1.4 TFSI Business -mallista. Kovasti tykkäsivät ja mitään vikaa ei ollut 30tkm taipaleelle osunut. Koko testin kulutus 6,5 l/100km. Testin suurin kulutus oli syyskuussa (7,1) ja pienin huhtukuussa (5,9). Arvonalennus (4654€) huomioiden kulut olivat 0,33€/km.

                Comment


                  Mulla on ollut ihan periaatteena, että uutta autoa en osta. Mieluummin 1-2v vanhan, että suurin hinnanalennus on jo osittain takana. Yhden auton olen ostanut uutena ja se oli silloin kun täytin 18v =) Siitä on jo yli 20v aikaa ja nyt täytyy sanoa, että olen hiukan kuikuillut tuota e-tron mallia ja kuhan palailen suomeen pitää käydä jututtamassa paikallista marmoria. Tuolla ajaisi sähköllä 90% meidän kaikista ajoista ja ei tuo yhdistetty kulutuskaan kovin kauhea ole 1,5l/100km. Tosin siihen ei taida päästä mitenkään muualla kuin labrassa...

                  Comment


                    Valitettavasti e-tronia ei ole vielä koeponnistettavaksi paikallisella kioskillasi. Väittäisin että ensi vuoden alkuun menee, että pääset sellaisen rattiin - suosittelenkin että maistat golf gte:tä. Voimalinja noissa kahdessa samanlainen niin saat siitä hyvän tuntuman siitä.

                    Muuten tuohon varmaankin pätee samat ohjeet kuin muihinkin 8V:hin eli business sport, musta sisäkatto, soundsystem, sisävalopaketti, aluoptiikkasisään ja tavaratila/läpilastaus ne "pakolliset" halvat ruksit - nahka-alcantarat ja adaptiivinen cruise ja erikoisväri ne lisävarusteista seuraavat.

                    Comment


                      Juuh, ei ole ei, mutta ei tässä kiirettäkään ole. Oli ajatuksissa käydä kokeilemassa tuota sisarmallia myös. Aikalailla samanhintaisiakin ovat...

                      Comment


                        Ensi viikolla(vk11) tulee Espoon AC:lle A3 e-tron. Koeajoa odotellessa, onko kellään vielä kokemusta näistä?

                        Comment


                          Golfin vastaavalla voimalinjalla varustetulla autolla olen ajanut. Tykkäsin vaivattomuudesta kovasti.

                          Comment


                            Joo-o, Teron kokemukset samat kuin itsellänikin: vaivaton, kivasti vääntävä ja tosiaan aikalailla 1:1 kuin golf gte.
                            Kyllä mä suosittelen varaamaan koeajon. Ei tosiaan tunnu miltään priukselta. Samalla saa tuntuman siitä mitä tuollainen omassa ajossa kuluttaisi.

                            Comment


                            • G-tron versiosta löytyy toistaiseksi aika vähän kokemuksia netistä, joten jaetaanpa nyt päällimmäisiä. Omaa kokemusta on nyt kertynyt n. 10t km. Bensaa on kulunut vajaa tankki, ja sekin enimmäkseen Webastoon. Keskikulutus on ollut n.3.7kg satasella, joten tankkausväli on kolmen ja puolen sadan kilometrin luokkaa. Asun Gasumin tankkauspisteen lähellä, joten tankkaus ei ole ollut ongelma eikä suuri rasite. Vain kerran olen joutunut ajamaan kaasutankin tyhjäksi, ja jatkamaan bensalla.
                              Kokemusten pohjalta sanoisin, että jos haluaa olla vihreä ja ajaa hiilineutraalisti, kannattaa ostaa kaasuauto ja ajaa biokaasulla. Jos taas haluaa pistää autoon paljon rahaa kiinni, tankata tosi usein ja hitaasti ja hyväksyy sen ajatuksen, että se ladattava sähkö on peräisin hiilivoimalasta, voi ostaa sähköauton :)

                              Comment


                              • Ajelin muutaman päivän G-tronilla ja voin sanoa, että itse kyllä ostaisin, jos ajaisin paljon ja kiinnittäisin huomiota auton taloudellisuuteen. Hemmetin mukava ajella, toki ei mikään raketti ole, mutta sillä herrasmies liikenteen seassa juuri ja juuri pärjää. Emännän makuun liian pieni toi kolmonen sportback, niin siihen kariutui se, etten laittanut seuraavaksi autoksi tilaukseen.

                                Comment


                                  Juttelin eilen ystävän kanssa. Hänellä on A3 8V 1.6 TDI ultra työsuhdeautona (käyttöetu). Tykkää autostaan todella paljon ja parasta on kulutus, joka jää matka-ajossa helposti reilusti alle neljän litran ja työmatkallakin (Veikkola - Hermanni) kulutus on ruuhkasta ja liikennevaloista huolimatta vain vähän yli neljän litran. Eilen oli aamulla kulutus ollut 4,1 litraa.

                                  Comment


                                    Täällä kun lähinnä tätä uutta kehutaan, niin annataan vähän kritiikkiäkin.

                                    Ei voi kyllä varauksetta A3:sta suositella hiekkatiellä ajavalle. On Audin pohjansuojauksen laatu heikentynyt valtavasti verrattaessa vaikkapa B6 A4:ään.(suosittelen massausta ja muovin lisäämistä alustaan)
                                    Esim takarenkaiden takaa ei löydy minkäänlaista suojamuovia, kivet lentävät renkaista suoraan takapuskurin sisälle ja suoraan päin parkkitutkan antureita.(tähän ei auta alkuperäiset roiskeläpät, koska eivät ole tarpeeksi leveät kotelon sisäänpäin.)

                                    Sitten jokaisesta konetilan liittimestä puuttuu muotokappale, joka tekee liittimestä vesitiiviin. Suoranaista sähkövikojen kerjäämistä tuo.
                                    En kyllä tällaista uskailtaisi ostaa käytettynä 5v kuluttua. Hapettuneita liittimiä/johtoja saa olla korjaamassa jatkuvasti, kun vesipääsee suoraan pinneihin/johtoihin liitinten perästä.

                                    Comment


                                      Siis eikö johdon sisäänmeno kohdassa ole kumiholkkia johdon ympärillä? Ei se muotosuoja mikään vesieriste ole.

                                      Comment


                                      • Onko tuon uuden G-Tronin madaltamisen kanssa jotain kommervenkkeja? Meinasin vaan, kun sport paketin alusta on gtronissa normaalikorkuinen, muista malliversioista poiketen...

                                        Joutu ruveta duunissa kulkemaan autolla ja menee G-tronin tilailu vakavaan harkintaan.

                                        Comment


                                        • Joko olisi kokemuksia e-tronista? Olen vakavasti harkinnut vaihtavani kasikoneesta toiseen ääripäähän.

                                          Comment


                                          • Itsellä oli tuo muutaman päivän koeajolla, kun oma oli pajalla.
                                            Ei tuo eronnut omasta mielestäni mitenkään perus A3:sta. Mukava, eikä jää jalkoihin, mutta ei mitenkään suuria tunteita herättävä.

                                            Omalla ajotyylillä pääsin noin 50km pelkällä sähköllä kun oli yön yli tolpassa, eli olisi ihan kannattava työmatkoihin.

                                            Comment


                                              eTronista

                                              Vuorokauden verran oli koeajossa.

                                              Itse en päässyt täydellä patterilla kuin reilut 30 km, täyteen ladattuna näytti ajomatkaksi 36-37 km.

                                              Kickdownilla kun polttomoottori tulee mukaan, ei ole kovin pehmeä tämä käynnistyminen.

                                              Sähköllä toimii myös webasto, eli voi ohjelmoida lämmityksen/viilennyksen etukäteen. eTronin webbihallintaliittymä ei Suomessa ole toiminnassa vielä.

                                              Latausjohto ja siinä oleva ohjausmokkula melko kömpelön kokoiset.

                                              Suosittelen kuitenkin ehdottomasti kokeilemaan, sähköllä toimii mielestäni hienosti.

                                              Comment


                                              • E-tron kokemuksia

                                                Täällä kokemusta A3 e-tronista nyt huhtikuusta lähtien. Matkaa kertynyt vähän reilut 3000km.
                                                + ei ole kertaakaan tarvinnut tankata: omat ajot menee kaikki pelkällä akulla
                                                + akulla ajaessa kiihtyy tosi nätisti
                                                + akun kesto kaupunkiajossa vastaa lähes luvattua

                                                - kiihdyttely ja maantieajo kuluttaa akkua aika nopsaan: jo 30km matka kehä I:llä kuluttaa akun miltei tyhjäksi
                                                - laturijohto ja se "yksikkö" on tosi iso ja kömpelö ottaa mukaan esim. kauppakeskusreissulle
                                                - e-tron connect app ei saatavilla Suomessa, eikä Suomessa myytävissä autoissa ole tukea siihen (eli lämmitystä ei saa kauko-ohjattua - ajastettua toki saa)

                                                Tuossa nyt alkuun jotain. Miinuspuolista huolimatta en vaihtaisi pois :). Ostin tuon A4 2011 -mallin tilalle, eikä kaduta. Ajettavuus samaa luokkaa (kovissakin vauhdeissa) ja kiihtyy huomattavasti paremmin kuin tuo A4 1.8 (akulla).

                                                Comment


                                                  Pitäisi taas vaimon auto uusia ja uusi A3 on todennäköisesti tulossa taloon edellisen A3:sen (vm.2012) tilalle ja joka kerta se on yhtä vaikeata.
                                                  Harkinnassa on seuraavat mallit:
                                                  A3 Sportback 1.6TDI ultra
                                                  A3 Sportback g-tron 1.4TFSI CNG
                                                  A3 Sportback Business Sport 1.6TDI quattro tai sitten ihan vain pelkkä business
                                                  ...ja mustana hevosena 2000km ajettu esittelyauto A3 1.6TDI Business Sport S-line Edition quattro

                                                  G-tron olisi varmasti edullisin ajella ja asematkin osuvat työmatkalle, mutta 180km/päivä työmatkan takia joutuisi tankkaamaan joka toinen päivä. Onko se sitten kuitenkaan sen arvoista seistä räntäsateessa joka toinen päivä...

                                                  Ultra menisi myös pienellä, mutta vaimoa on alkanut kovasti kiinnostaa quattro. Varmaankin osaksi siksi, että kotitien pätkä on usein talvella aamuisin auraamatta. Minä kun en viitsi niin aikaisin herätä ja itsellä molemmat autot quattroja, niin auraan ne vasta iltapäivällä kotiin tullessa. Toisaalta loppu työmatka on käytännössä motaria ja kehä I:stä, joten nelivedolle ei sen enempää ole perustetta. Ellei sellaiseksi lasketa vaimon hevosharrastusta ja trailerin vetoa, joka jo tuollakin pikku-quattrolla olisi mahdollista..
                                                  Sen takia tässä nyt pähkäillään valitako kulutuksen (vajaaveto) vai mukavuuden (quattro) välillä.

                                                  Lisäksi vielä pohditaan lisävarusteita joita ainakin listan mukaan tuntuu riittävän. Mitkä nyt ovat ne ns. "pakolliset" varusteet jotka kannattaa ottaa, hinnan kuitenkaan täysin karkaamatta?

                                                  Comment


                                                  • Ota mustahevonen. Mitenhän tuo 1.6TDI kone nyt oli, osa tätä päästökikkailua vai oliko tuo nyt jo se AdBlue malli?

                                                    Comment


                                                    • Oli hetken ajossa tuo 1.6TDI ultra manuaali. Omasta mielestäni suhteellisen kamala kaupungissa, kun ei omaa mitään alavääntöä. 1. vaihde liian lyhyt mihinkään ja 2. vaihteella ei jaksa vetää kävelyvauhdista.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                                        Mitenhän tuo 1.6TDI kone nyt oli, osa tätä päästökikkailua vai oliko tuo nyt jo se AdBlue malli?
                                                        Mun mielestä ei noissa uusissakaan ole AdBlueta.
                                                        Täytyypä kysellä tänään kun menen noita katsomaan, että mitä vaikuttaa noihin uusiin. Jos tuuppaavat väkisin jonkun korjaus-softan, joka huonontaa koneen ominaisuuksia päästötason takia, niin ei hyvä sekään.

                                                        Comment


                                                          Nyt ei taida uutena enää saada tuollaista 1.6 TDI quattroa. [Edit: ei ole konfiguraattorissa mutta hinnastosta löytyy kyllä.] Siinä varmaankin yhdistyvät niin taloudellisuus kuin eteneminen varsin hyvin. Kulkua siinä ei paljon varmastikaan ole, mutta 180km työmatkalla varmaankin miellyttävyys on kulkua tärkeämpi. Noista vaihtoehdoista itse hankkisin tuon 1.6 TDI quattron.

                                                          Jos taas lähtee hankkimaan tulen uutta, ja pääsee valitsemaan varusteita, niin omat "pakko saada" -valinnat ovat listattuna tähän alle. Neidin autosta löytyvät nuo (+ muutama muu varuste) joten omakohtaista kokemustakin niistä on. Lähtökohtana tietenkin Business Sport -varustelu lähinnä penkkien vuoksi.
                                                          1. Audi adaptive cruise control - adaptiivinen vakionopeussäädin sekä Audi pre sense -järjestelmä eteen
                                                          2. Advanced key -system (älykäs avain -järjestelmä)
                                                          3. Automaattisesti himmentyvä taustapeili
                                                          4. Sisävalopaketti
                                                          5. Navigointi-paketti [jos tarvitsee navigoinnin, jos ei niin riittää Connectivity-paketti]
                                                          6. Audi sound system
                                                          7. Läpilastausmahdollisuus
                                                          8. Musta sisäkaton verhoilu
                                                          9. Paikallaanpitoavustin (Audi Hold Assist) [jos automaattivaihteinen auto]
                                                          10. Sisätilan alumiinioptiikkapaketti
                                                          11. Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti


                                                          Yhteensä noiden lisävarusteiden hinta on 5431,79 euroa kun lähtökohta-autona on A3 Sportback Business Sport 1.6 TDI manuaalina. Navigointi-paketin Connectivityyn vaihtamalla hinta tippuu noin tuhannen euroa.

                                                          Laitoin listan vielä omasta mielestä prioriteettijärjestykseenkin. Listalla on muutama "turhamaisuusvaruste" kuten musta sisäkatto ja alumiinioptiikkapaketti. Joku voi tykätä vaaleammasta sisustuksesta muutenkin. Säilytyslokero- ja tavaratilapaketista paras osuus on pari 12V pistoketta lisää sekä tavaratilan verkko, sen saattaa saada hankittua tosin muutenkin.
                                                          Viimeksi muokannut TeroPee; 29.9.2015, 16:22.

                                                          Comment


                                                            Tero, mihin tarvitsee connectivityn jos ei aio haxoroida navia käyttöön?
                                                            Vastaus - ei mihinkään jos ottaa business tai business sportina joissa siis bluetooth (phone ja A2DP) pelkästä AMI:sta 400 on liikaa.

                                                            Mun lista menisi näin:
                                                            1. sisävalopaketti (pakollinen)
                                                            2. automaattisesti himmentyvä taustapeili
                                                            3. audi sound system
                                                            4. advanced key
                                                            5. ACC ja pre sense (koska hinta on niin kova)
                                                            6. sisätilan alumiinioptiikkapaketti
                                                            jne.

                                                            Mun mielestä ton 1.6 tdi business sport s line edition manuaalin isoin downeri on se että 2.0 tdi business sport s line edition manuaali on vain 2K kalliimpi, kulutuksessa ei käytännössä ole kovinkaan isoa eroa ja kulkupuoli on paljon kivempi...

                                                            Comment


                                                              No joo... reilu pari tonnia on tosiaan ero, mut kun nyt jo 1.6:sen kanssa ollaan se reilut 2k yli aiotun budjetin, niin ei taida kestää enää sitä lisää.

                                                              Mistä muuten johtuu ettei tuota 1.6TDI:tä löydy quattrona konfiguraattorista? Onko tarkoitus jättää koko malli pois ohjelmasta ja nyt myydään vielä jo maassa olevat pois, kun hinnastosta kuitenkin löytyy? Olisi vaan niin kiva vähän kokeilla eri lisävarusteiden vaikutuksia hintaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X