Tuli tuosta TM:n jutun esiintuomasta turbon kulumisesta mieleen, että onko longlife ohjelman tilalle edelleen valittavissa normaali ohjelma lyhemmillä väleillä? Jos on niin onko tietoa minkälainen periaate siinä on? Teetetäänkö käytännössä muuten samat työt samaan tahtiin kuin LL-ohjelmassa mutta öljynvaihtoja tulee tiheämpään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
osallistunpas keskusteluun.
harkittavia/pakollisia perusvarusteita jotka ovat tulleet esille tässäkin keskustelussa:
- WKN+7X Comfort paketti (löytyy toki jo business sportista)
- N7U Alcantara (ehdottomasti paras verhoiluvaihtoehto)
- 2PF/2PK ratti tasaisella alaosalla
- 9VD Audi Sound System (B&O jos rakastaa musiikkia ja löytyy pätäkkää)
- QQ4 sisävalopaketti (kadutte varmasti jos jätätte tämän tavalla tai toisella ruksaamatta)
- UH2 Audi Hold Assist
- 7X2 etu- ja takatutkat
- 6NQ musta sisäkatto
- QE1 säilytyslokeropaketti (kiva pikku lisä, erittäin suositeltava varsinkin jos takana matkustaa useasti populaa)
- 2H6 drive select (vakio business sport)
- 9JH eräänlainen säilytys"muki" + tupakansytytin. Ei ole hinta järkyttävä joten tämä ehkä kannattanee ottaa
Ässässä on vakiona progressiivinen ohjaus ja drive select. Ehdottoman siisti yhdistelmä kun päästelee mutkateillä (Matille tiedoksi, vielä en ole katon kautta vetänyt ympäri, eiköhän talvella tämäkin hoideta). Muutenkin tuohon mun maahantuonnin entiseen demoon oli ihan hyvät varusteet ruksattuna. Mukaan ruksatut LED-ajovalot on kanssa jäätävän siistit. Pitkät ei kuulemma ihan niin kirkkaat mutta eipä kauheasti tule ajettua valaisemattomilla teillä.
Ainoat asiat jotka jäi periaatteessa harmittamaan mitä olisi ässään halunnut:
- Magnetic ride (toki tämä kannattaa unohtaa jossain 1.2 / 1.4TFSI:ssä)
- navigointivalmius (SDHC)
- Audi Music Interface (toisaalta mulla 16Gb SDHC joka riittää aika pitkälle)
- Adaptive Cruise Control
Jotain mitä omasta olis taas voinut jättää pois on:
- 3S1 kirkkaat kattokaiteet (saa auton näyttämään enemmän farkulta, karvan verran vähemmän sporttisemmalta)
P.S. Ainiin ässän keskikulutus on aika pyöreä kymppi Espoo-Helsinki pyörityksellä (pääasiassa nurkka-ajoa), toisaalta mä en jaksa varoa tuota kaasujalkaa tahi pienten vaihteiden käyttämistä (putkistosta saa kivoja ääniä ulos kun vähän kikkailee vaihteiden kanssa, toisin sanoen kulutan maapallon resursseja omaksi huviksi). Matka-ajossa jotain karvan alle kasia, toisaalta täälläkään en koita ajaa mitenkään eko-eko meiningillä.Viimeksi muokannut xapanthe; 30.5.2014, 15:32.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vaaltone Näytä viestiOlen henk. koht. sitä mieltä, että A3:een ei kannata laittaa varusteita niin paljoa että hinta pomppaa 66tEur tietämille. Kannattaa valita S3 ja ottaa siihen kympillä lisävarusteita. IMHO.
Toisaalta varusteet tekee auton. Alkaen ässä ei tulis olemaan ikinä vaikkapa mulle vaihtoehto.
P.S. Olikos Vesa sun ässä minkä värinen. Noita kun välillä tulee vastaan Espoossa (itse asun Nihtisalossa, Kilon vieressä) niin pistää silmään :)
P.P.S. Ainiin toi RS3:sta enteilevä clubsport ei ole lapsille soveltuvaa materiaalia :P Pakko päästä (Matti huom) ajamaan RS heti kun sellainen on tarjolla.Viimeksi muokannut xapanthe; 4.6.2014, 21:23.
Comment
-
Arjessa tuollainen S3:n hintaiseksi varusteltu A3 antaa paljon enemmän kuin karvalakkimallin S3. Nahka-alcantarasta, adaptiivisesta vakkarista ja hyvästä äänentoistosta nauttii myös ruuhkaliikenteessä ja muissa sellaisissa tilanteissa missä S3:n voimasta ei pääse nauttimaan. Mutta yksi tykkää tyttärestä ja toinen sen veljestä. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiArjessa tuollainen S3:n hintaiseksi varusteltu A3 antaa paljon enemmän kuin karvalakkimallin S3.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zeronine Näytä viesti8P ässän omistavana voisin väittää, että uusi ässä on jopa rentouttava kokemus. Alusta aivan eri planeetalta ja ohjaus paljon parempi. Äänet ei kyllä sisälle tule, kuin kovemmissa kiihdytyksissä. Mutta makuasioita :)
Tero: täyttä asiaa! Tästä syystä valitsin 3 vuotta sitten A4 quattro S tronicin kunnon varusteilla. Ja nyt uutta autoa valitessa hylkäsin esimerkiksi läjän S4/S5ia juuri varusteiden takia (tai kilsojen). Wanha: http://xapanthe.com/audi/audi_a4_008.jpg
Pitääpä yrittää tulla 7.6. PK-seudun miittiin. Jos joku haluaa kokeilla tota mun punasta ässää niin tulkoon nykimään hihasta. Ajettavaks nää paskat on tarkotettu + mulla on takuut ja huolenpitosoppari varmistelemassa ;)
Comment
-
Toisaalta varusteet tekee auton. Alkaen ässä ei tulis olemaan ikinä vaikkapa mulle vaihtoehto.
P.S. Olikos Vesa sun ässä minkä värinen. Noita kun välillä tulee vastaan Espoossa (itse asun Nihtisalossa, Kilon vieressä) niin pistää silmään :)
xapanthe: Väri on Panterin musta kristalli, olin pks. möötessä samaan aikaan sun kanssa.
Comment
-
Koeajoin tänään uuden A3 135kw/177hp 2.0tdi quattro S-tronicin. Varusteluna business sport. Varusteina nahka/alcantara sisusta, sporttipenkit, navi, bang&olufsen yms. Rakastuin täysin. Todella vakaa ja mukava, start&stop toimi jouhevasti. Laatuvaikutelma oli aitoa Audia, ei halvan romun näköinen tai tuntuinen. Rengasmelu pieni verrattuna vanhempiin A6 tai A4 malleihin. Suorituskyky todella hyvä ja vetoja löytyi. Todella hyvä myös matkaan sporttipenkkien ja kyynärnojan takia. Myös uskomaton vakaus ja sisätilat yllättivät, sisällä oli isomman auton tuntua, BMW 300-sarja jää kuskin paikalta katsottuna kakkoseksi helposti. S-tronicin käytös tosin jäi vähän arvelluttamaan.
Comment
-
Vieras
-
Kauppalehti oli koeponnistanut A3 Cabrioletin. http://www.kauppalehti.fi/auto/koeaj...n/201408693439
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiOnko porukalla jo kokemuksia 1.8tfsiq s-tronicin todellisista kulutuslukemista? Aiemmin tätä jo kyselin, mutta silloin ei vielä monellakaan moista ollut alla.
Eilen ajettiin Helsingistä Joensuuhun ja auton nintendo näytti 6,8 ja keskinopeus oli tasan 90 km/h. Neiti ajoi koko matkan ja suurimmalta osin matkavauhdin ylläpidosta vastasi adaptiivinen vakkari. Renkaina vakiokoko 225/45-17.
Comment
-
Melkeen aiheeseen liittyen. Ajoin Puolasta Viroon (n. 1000km). Keskikulutus ässällä 6.5 litraa!!!! En yrittänyt sen kummemmin ajaa taloudellisesti ja täyskaasuohituksia oli aika paljon, keskinopeus oli jotain 85-90 luokka.. Ehkä olis saanut alkamaan vitosella jos olis keskittynyt. Ehdotankin että mulle annetaan joku ympäristöpalkinto.Viimeksi muokannut xapanthe; 17.8.2014, 22:02.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiEilen ajettiin Helsingistä Joensuuhun ja auton nintendo näytti 6,8 ja keskinopeus oli tasan 90 km/h. Neiti ajoi koko matkan ja suurimmalta osin matkavauhdin ylläpidosta vastasi adaptiivinen vakkari. Renkaina vakiokoko 225/45-17.
Comment
-
Jenkeissä saavat nauttia 2.0TFSI -moottorista. http://www.topspeed.com/cars/audi/20...tm_source=t.co
Comment
-
Tänään lähti sitten tiukalla rajauksella (42K -770e) työsuhde A3 1.8 tfsiq tilaukseen. Amalfi valkoinen ja land of quattro. Tämän vuoden loq on identtinen business sportin kanssa mutta halvempi hinta, eli sain raksittua edes jotain muuta kuin sen mukitelineeseen tulevan kupin.
Tällaiset mä ravistin hihasta:
Musta Alcantara/nahka -verhoilu, Audi sound system, Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää, Musta sisäkaton verhoilu, 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla tasainen alaosa, Säilytyslokero- ja tavaratilapaketti, Sisävalopaketti
Edit:
No niin kuin mä eilen olin varma asiasta, koska ei pitänyt olla autoja maassa niin eiköhän sieltä putkahdakin. Eli saapa nähdä mitä tulee...Viimeksi muokannut ee-2; 2.10.2014, 19:17.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ee-2 Näytä viestiNo niin kuin mä eilen olin varma asiasta, koska ei pitänyt olla autoja maassa niin eiköhän sieltä putkahdakin. Eli saapa nähdä mitä tulee...
Metalli- ja helmiäisvärit (Jäätikönvalkoinen)
Sisätilan alumiinioptiikka -paketti
Sisävalopaketti
Ja maassa asennettuna lisäyksenä webasto kaukosäädöllä.Viimeksi muokannut ee-2; 3.10.2014, 16:31.
Comment
-
Koodailin neidin autoon näillä vinkeillä needle sweepin, pakilla alas kääntyvän oikeanpuolen taustapeilin, öljynlämmön ja kierrosaikakellon: http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8v.php
Comment
-
Onkos tommosessa g-tronissa mitään jiitä? Vähemmänhän se kuluttais, mut latauspaikkoja vaan on aika harvassa. Pitäis saada neidille auto heti ja vaihtoehdot on esittelyautot, ne muutama heti toimitukseen ja sit Vantaan AC:ssa oleva 5tkm ajettu g-tron.
Ei oikein löydy mitään keskustelua noista ja myyntimäärätkin on aika pieniä. Olis vaan sopivasti business varusteilla ja värikin jäätikön valkoinen
Comment
-
g-tronia. Lataamisella tarkoitin tuota kaasun tankkausta. 24 asemaa mistä saa kaasua ja mikään ei osu työmatkan varrelle. Eihän se toki isoa koukkua vaadi kun Helsingissä asutaan, mutta oma vaivansa siinäkin. Jos haluaa kaasulla ajella ja sehän on koko auton pointti.
Toki ei kai siitä kaasuoptiosta haittaakaan ole, voihan sitä ajella vaan bensalla. Tavaratilaa se syö ja joutuu maksamaan korkeampaa käyttövoimaveroa (hullua).
Lähinnä mietin miksi noita ei osteta, uskaltaako semmoisen ottaa? Alkuvuonna (1-6/14) rekattu 14 kappaletta, eli ei juuri mitään. Kuka tietää miten kaasu hintaa kehittyy, tuleeko lisää asemia, miten verottaja kohtelee jatkossa jne. Ja miten noiden jälkimarkkinat toimii, pitävätkö hintaa kuten perus bensavehkeet?
Sinälläänhän tuo olisi ekologinen vaihtoehto ja mielenkiintoista tekniikkaa.
Comment
Comment