Huomasin itsekin panoramakaton pienentymisen kun varusteluetteloa selailin. Parilla kaverilla on vanhakoppaiset A3 SB:t panoramakatolla, tykkään itse kun on takapenkkiläisillekin valoa tarjolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
Keskiviikkona olisi tuollaisen 1.8TQ sportbackin luovutus itselleni ja sopivasti Q-kelitkin tuli tänne etelään. Panoraamakatto oli edellisessä 8P:ssä ja sellasesta oliskin sen pari tonnia voinut just ja just maksaa, mutta tuon uusimman peruskattoluukku (jota mainostetaan panoraamakattona) pari tonnia on jo vähän liikaa.
Ei sillä, että muutenkaan varusteluettelo olisi mikään halpa, mutta eikös näissä kaikissa vähän sitä vikaa olekin....
Comment
-
Täytyy kyllä myöntää että tämä uusi S3 sedan on alkanut kovasti kiinnostaa, hinnat alkaen malli ei olisi kuin noin $40k, muutama paikallisen klubin kaveri odottaa kuin kuuta nousevaa, että pääsee tilaamaan... Se on vaan ettei noita tänne saa vasta kuin joskus ens syksyllä. Pitääkö se perhana alkaa säästämään vähistä pennosista... [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mQ5nIitHd7s[/ame]
Comment
-
A3:een on tulossa voimalinjaksi myös 2.0T quattro S-tronic. Tehoa 220hv. http://www.autoblog.com/2014/03/10/2...tm_source=t.co
Comment
-
Luotettavaksi osoittautuneiden huhujen mukaan mallivuodelle 2015 tulee muutamia pienehköjä muutoksia. "7K1 Tyre pressure monitor" on nyt vakiovaruste ja esimerkiksi 1.4TFSI CoD -moottorin teho nousee 10 hv. Lisäksi väreissä pientä muutosta. Muutokset ilmeisesti voimassa tuotantoviikosta 22 eteenpäin.
E: Olinpas myöhässä. Vuosimallipäivitykset löytyvät nyt myös ihan hinnastosta, tosin ei vielä Sedanin osalta.Viimeksi muokannut Tuom@s; 5.5.2014, 21:47.
Comment
-
A3 SB Business Sport on harkinnassa ja erilaisia konfiguraatioita on tullut pyöritettyä. Normaaleihin varusteisiin tulisi näillä näkymin lisäksi sähköllä taittuvat peilit, audi sound systemit, kiiltolistat ikkunoihin ja matkapuhelin lokero keskikonsoliin. Jos täällä on muita uuden kolmosen jo hankkineita niin onko jotain niin oleellista jäänyt ruksimatta mitä ihmettelet kun en tajunnut ottaa mukaan :) ? Suurin osahan on tietysti ihan makukysymyksiä mutta kysytään nyt kuitenkin.
Sen verran omaan ajotaitoon vielä luotan että aktiivisia järjestelmiä en hirveämmin osaa kaivata. Tarkoitan siis parkkiavustinta, adaptiivista vakkaria, kaistallapitoavustinta jne. kalliita leluja.
Comment
-
Keyless on kyllä hyvä sekin, ei käy kiistäminen. Hiukan se alussa opetelutti tavoilleen mutta nyt kun sen kanssa on päässyt sinuiksi niin yhteiselo on sujuvaa.
Läpilastausta kannattaa myös harkita, etenkin jos kuljettelee useastikin pitkää tavaraa.
Comment
-
Saattaa olla itsestään selvyys, mutta kannattaa huomioida, että perusväreihin kuuluva amalfi white ei sitten ole valkoinen. Yllättävän paljon kuulee asiakkaiden pettyneen, kun ovat olettaneet saavansa valkoisen auton ilman lisähintaa. Metalliväri on siis yksi harkittava lisävaruste.
Automaattisesti himmenevän taustapeilin ja kaukovaloassistentin saa satasilla, joten ne ruksaisin mukaan, jos vähänkin pidempää matkaa ajaa pimeällä.
Comment
-
Hyviä vinkkejä tullut jo, kiitos niistä. Mitenkäs listalta löytyvä progressiivinen ohjaus? Tässä nykyisessä A3 8P:ssä on ihan hyvin omaan käteen sopiva ohjaus. Samantyylinen tuntuma sopisi ihan hyvin myös uuteen. En tiedä minkälainen tehostus koeajoautossa oli kun en tuollaista aiemmin noteerannut.
Lisäksi konfiguraattorista löytyy audi pre sense eteen hintaan 0e. Miksihän tuo ei ole vakiona ruksittu jos ei maksa mitään? Useimmat ei tykkää? Ei ole hirveämmin selitetty mitä tekee niin pitänee myyjältä vielä varmistaa.
Comment
-
Itsellä värin suhteen juuri päinvastainen maku eli mustaa tulossa. Aiemmin mainittu mustaoptiikkapaketti ei ole tuon värin takia ihan omaan mieleen. Sinällään ihan säväyttävä tietysti all black meininki mutta toisaalta tylsä myös. Noista kiiltolistoista ei meinaa päästä itsensä kanssa sopuun. Tuo valkoinen näyttää hyvältä ilman. Toisaalta googlen kuvahausta kun katsoo tummia kiiltolistoilla niin on se kylki ehkä vähemmän tylsän näköinen.
Progressiivista ohjausta haukuttiin ulkomaisissa testeissä teennäiseksi ja tunnottomaksi. Toisaalta vaggiareenalla kovasti mainostettiin must have ominaisuudeksi. Ehkä se on ilman sitä enemmän tutun tuntuinen ja omaan käteen parempi.
Comment
-
Black optic toimii kivasti misano rotin kanssa. Alastaron tapahtumaketjusta voi etsiä kuvaa siitä yhdistelmästä.
Pre sense tarvitsee joitain muita varusteita kaverikseen. Tuossa neidin autossa se on mutta se tuli tekniikkapaketin mukana.
Comment
-
Sisävalopaketti on melko "pakkovaruste", ero vakiosisävaloihin on pirun iso. Progressiivinen ohjaus on sama kuin S3:ssa vakiona, itse en oikein tuota kaipaa koska vakio-ohjauskin on suht nopea ja selvästi alle kolme kierrosta laidasta laitaan. Ja kun Business Sportissa oleva drive select mahdollistaa jäykkyyden säädön niin ihan ok tuo vakio. Keylessiä en itse oikein edes halua, se avain on minulla aina jossain hukassa tai auton lattialla tuon systeemin kanssa, kai siihenkin tottuisi.
Halvoista varusteista kannattaa harkita Hold Assistia, pirun hyvä kun tuohon tottuu, ja sitten sisätilojen alumiinioptiikkapaketti (jos ei ota koko alumiinioptiikkapakettia).
Oma paketti ajoon kesäkuun alussa tällä kokoonpanolla:
A3 SB Business Sport 1.8TFSI quattro S tronic (oikeasti tämä on Land of quattro eli nahka-alcataralla)
Jäätikönvalkoinen
Varusteiksi ruksin 2PK ruorin, eli läpät ja tasainen alaosa, molemmat S Line-paketit, Panoraamakatto, mustat somisteet sisälle, 18" Rotorit, B&O, Connectivity, Hold Assist, sisätilojen alumiinioptiikka ja sisävalopaketti. Kai noilla pärjää. Kalvot takalaseihin ja jos saa aikaiseksi niin peilit ja takakatto teipillä mustaksi + kromi pois maskista.
Comment
-
Audin sivuilla on vähän huonosti selitetty tuo sisävalopaketti. Lukee että LED-tekniikalla toteutettu keskikonsolin valaistus. Tarkoittaako tuo että keskikonsolin napit ei ole valaistu ollenkaan ilman valopakettia vai tuleeko paketissa vain jotain ylimääräisiä valoja tuohon konsoliin?
Comment
-
Sisävalopaketissa katon lukuvalojen lähellä on pari lediä, jotka pimeässä valaisee keskikonsolia eli semmoinen tunnelmavalaistus tulee niistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiBlack optic toimii kivasti misano rotin kanssa.
A3 sedanina on pitkästä aikaa itseäni oikeasti kiinnostava malli, ikävä vaan että tuohon 1.8 quattroon on 'pakkonaitettu' se automaattiloota.
Comment
-
Sisävalopaketissa tulee säädettävää jalkatilavaloa, valaistua meikkipeiliä yms. kivaa.
Olen ajanut sekä S3:n että A3:n tavallisella ohjauksella enkä tiennyt niissä olevan eroa ennen kun luin Matin viestin. Olikos peruskolkkiin saatavissa säädettävää alustaa, magnetic ride tjsp. Se voisi olla hyvä varuste.
Comment
-
Onko porukalla jo kokemuksia 1.8tfsiq s-tronicin todellisista kulutuslukemista? Aiemmin tätä jo kyselin, mutta silloin ei vielä monellakaan moista ollut alla.
Comment
-
Uudessa TM:ssä on muuten kestotesti Golfista 1.4 act koneella. Ei löytynyt kulumaa moottorista mutta turbon painelaakereista kylläkin. Veikkailivat että on yleisempi ongelma pitkien öljynvaihtovälien kanssa eikä siis liity act/cod-systeemiin sinänsä. Muutenkin moottori käyttäytyi heidän mielestään hyvin. 4. ja 5. vaihteella rauhallisesti kiihdyttämällä moottori kuulemma väristää hieman ennen kuin vaihtaa neljälle sylinterille. Talvella ei kuulemma ollut kabiinin lämmityksen kanssa ongelmia.
Comment
-
Vajaat 1800km ajomatkan aikana en muista nähneeni seiskalla alkavaa kulutuslukemaa tuossa neidin autossa.
Lieneekö Teron näkemät lukemat siis vitosella vai seiskalla alkavia ?
Ajoin ns. vakiovälin Lahti-Varkaus viime viikolla nollaten mittarin moottoritien alussa Lahdessa. Ajotietokone taisi näyttää jotain 7,4 keskikulutusta Varkaudessa. Rajoitusten mukaan lähes ajelin enkä hirveesti tallannut ohituksissa tms. Vanhalla kutos-AKE:lla meni kyllä alle.
En tosin ole mitannut kertaakaan korkista-korkkiin, joten lukeman oikeellisuudesta ei ole käsitystä...
Comment
Comment