Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 (8V)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Huomasin itsekin panoramakaton pienentymisen kun varusteluetteloa selailin. Parilla kaverilla on vanhakoppaiset A3 SB:t panoramakatolla, tykkään itse kun on takapenkkiläisillekin valoa tarjolla.

    Comment


    • Keskiviikkona olisi tuollaisen 1.8TQ sportbackin luovutus itselleni ja sopivasti Q-kelitkin tuli tänne etelään. Panoraamakatto oli edellisessä 8P:ssä ja sellasesta oliskin sen pari tonnia voinut just ja just maksaa, mutta tuon uusimman peruskattoluukku (jota mainostetaan panoraamakattona) pari tonnia on jo vähän liikaa.

      Ei sillä, että muutenkaan varusteluettelo olisi mikään halpa, mutta eikös näissä kaikissa vähän sitä vikaa olekin....

      Comment


        Totta, melkoisen arvokas kokoisekseen ja sitten päälle huoltokustannusten nousu, kun sitä rasvataan (sekin varmasti vanhaa kalliimpi). Meillä kanssa vanhassa on, ja tuo yksittäinen asia pilasi melko lailla fiiliksen, eli ei ihan heti mahdollinen ostaja lämmennyt tuohon.

        Comment


          Täytyy kyllä myöntää että tämä uusi S3 sedan on alkanut kovasti kiinnostaa, hinnat alkaen malli ei olisi kuin noin $40k, muutama paikallisen klubin kaveri odottaa kuin kuuta nousevaa, että pääsee tilaamaan... Se on vaan ettei noita tänne saa vasta kuin joskus ens syksyllä. Pitääkö se perhana alkaa säästämään vähistä pennosista... [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mQ5nIitHd7s[/ame]

          Comment


            A3:een on tulossa voimalinjaksi myös 2.0T quattro S-tronic. Tehoa 220hv. http://www.autoblog.com/2014/03/10/2...tm_source=t.co

            Comment


            • On kyllä todella tyylikäs pikku sedan! Ohikulkijat taisivat ihmetellä käytöstäni, kun kuolasin tuommoista tänään parkkipaikalla.

              Comment


              • Luotettavaksi osoittautuneiden huhujen mukaan mallivuodelle 2015 tulee muutamia pienehköjä muutoksia. "7K1 Tyre pressure monitor" on nyt vakiovaruste ja esimerkiksi 1.4TFSI CoD -moottorin teho nousee 10 hv. Lisäksi väreissä pientä muutosta. Muutokset ilmeisesti voimassa tuotantoviikosta 22 eteenpäin.
                E: Olinpas myöhässä. Vuosimallipäivitykset löytyvät nyt myös ihan hinnastosta, tosin ei vielä Sedanin osalta.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Tuom@s; 5.5.2014, 21:47.

                Comment


                  Sportbackin hinnastoon vuosimallimuutoksessa muuttuvat koneet ovat jo päivittyneet, Sedaniin huomenna.

                  Metskumustan ja -hopeisen sävy pikkaisen muuttuu, ja rengaspainetarkkailu vakioksi kaikkiin Audeihin.

                  Comment


                  • A3 SB Business Sport on harkinnassa ja erilaisia konfiguraatioita on tullut pyöritettyä. Normaaleihin varusteisiin tulisi näillä näkymin lisäksi sähköllä taittuvat peilit, audi sound systemit, kiiltolistat ikkunoihin ja matkapuhelin lokero keskikonsoliin. Jos täällä on muita uuden kolmosen jo hankkineita niin onko jotain niin oleellista jäänyt ruksimatta mitä ihmettelet kun en tajunnut ottaa mukaan :) ? Suurin osahan on tietysti ihan makukysymyksiä mutta kysytään nyt kuitenkin.

                    Sen verran omaan ajotaitoon vielä luotan että aktiivisia järjestelmiä en hirveämmin osaa kaivata. Tarkoitan siis parkkiavustinta, adaptiivista vakkaria, kaistallapitoavustinta jne. kalliita leluja.

                    Comment


                      Sisävalopaketti on ehdoton ja ulkoväristä riippuen kannattaa harkita kiiltolistojen sijasta musta optiikka -pakettia. Adaptiivinen vakkari on hieno varuste. Nämä kokemukset paremman puoliskon autosta joka on siis 8V A3 SB TFSIq.

                      Comment


                      • Omaani kun avaimettoman systeemin otin niin en ole kyllä yhtään katunut! Vaikea kuvitella olevansa ilman tällaista varustetta enää.

                        Muuten ainakin ne "halvat" varusteet kannattaa ruksia eli hold assist, sisävalopaketti, ASS.

                        Comment


                          Keyless on kyllä hyvä sekin, ei käy kiistäminen. Hiukan se alussa opetelutti tavoilleen mutta nyt kun sen kanssa on päässyt sinuiksi niin yhteiselo on sujuvaa.

                          Läpilastausta kannattaa myös harkita, etenkin jos kuljettelee useastikin pitkää tavaraa.

                          Comment


                          • Saattaa olla itsestään selvyys, mutta kannattaa huomioida, että perusväreihin kuuluva amalfi white ei sitten ole valkoinen. Yllättävän paljon kuulee asiakkaiden pettyneen, kun ovat olettaneet saavansa valkoisen auton ilman lisähintaa. Metalliväri on siis yksi harkittava lisävaruste.
                            Automaattisesti himmenevän taustapeilin ja kaukovaloassistentin saa satasilla, joten ne ruksaisin mukaan, jos vähänkin pidempää matkaa ajaa pimeällä.

                            Comment


                            • Hyviä vinkkejä tullut jo, kiitos niistä. Mitenkäs listalta löytyvä progressiivinen ohjaus? Tässä nykyisessä A3 8P:ssä on ihan hyvin omaan käteen sopiva ohjaus. Samantyylinen tuntuma sopisi ihan hyvin myös uuteen. En tiedä minkälainen tehostus koeajoautossa oli kun en tuollaista aiemmin noteerannut.

                              Lisäksi konfiguraattorista löytyy audi pre sense eteen hintaan 0e. Miksihän tuo ei ole vakiona ruksittu jos ei maksa mitään? Useimmat ei tykkää? Ei ole hirveämmin selitetty mitä tekee niin pitänee myyjältä vielä varmistaa.

                              Comment


                              • Ja amalfista pari kuvatusta jos kiinnostaa. Kameran valkotasapainokin vaikuttaa paljon miltä väri kuvissa näyttää. Olen itse ollut kuitenkin tyytyväinen väriin varsinkin jo hyvässä vahassa pitää.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Itsellä värin suhteen juuri päinvastainen maku eli mustaa tulossa. Aiemmin mainittu mustaoptiikkapaketti ei ole tuon värin takia ihan omaan mieleen. Sinällään ihan säväyttävä tietysti all black meininki mutta toisaalta tylsä myös. Noista kiiltolistoista ei meinaa päästä itsensä kanssa sopuun. Tuo valkoinen näyttää hyvältä ilman. Toisaalta googlen kuvahausta kun katsoo tummia kiiltolistoilla niin on se kylki ehkä vähemmän tylsän näköinen.

                                  Progressiivista ohjausta haukuttiin ulkomaisissa testeissä teennäiseksi ja tunnottomaksi. Toisaalta vaggiareenalla kovasti mainostettiin must have ominaisuudeksi. Ehkä se on ilman sitä enemmän tutun tuntuinen ja omaan käteen parempi.

                                  Comment


                                    Black optic toimii kivasti misano rotin kanssa. Alastaron tapahtumaketjusta voi etsiä kuvaa siitä yhdistelmästä.

                                    Pre sense tarvitsee joitain muita varusteita kaverikseen. Tuossa neidin autossa se on mutta se tuli tekniikkapaketin mukana.

                                    Comment


                                      Sisävalopaketti on melko "pakkovaruste", ero vakiosisävaloihin on pirun iso. Progressiivinen ohjaus on sama kuin S3:ssa vakiona, itse en oikein tuota kaipaa koska vakio-ohjauskin on suht nopea ja selvästi alle kolme kierrosta laidasta laitaan. Ja kun Business Sportissa oleva drive select mahdollistaa jäykkyyden säädön niin ihan ok tuo vakio. Keylessiä en itse oikein edes halua, se avain on minulla aina jossain hukassa tai auton lattialla tuon systeemin kanssa, kai siihenkin tottuisi.

                                      Halvoista varusteista kannattaa harkita Hold Assistia, pirun hyvä kun tuohon tottuu, ja sitten sisätilojen alumiinioptiikkapaketti (jos ei ota koko alumiinioptiikkapakettia).

                                      Oma paketti ajoon kesäkuun alussa tällä kokoonpanolla:
                                      A3 SB Business Sport 1.8TFSI quattro S tronic (oikeasti tämä on Land of quattro eli nahka-alcataralla)
                                      Jäätikönvalkoinen
                                      Varusteiksi ruksin 2PK ruorin, eli läpät ja tasainen alaosa, molemmat S Line-paketit, Panoraamakatto, mustat somisteet sisälle, 18" Rotorit, B&O, Connectivity, Hold Assist, sisätilojen alumiinioptiikka ja sisävalopaketti. Kai noilla pärjää. Kalvot takalaseihin ja jos saa aikaiseksi niin peilit ja takakatto teipillä mustaksi + kromi pois maskista.

                                      Comment


                                      • Audin sivuilla on vähän huonosti selitetty tuo sisävalopaketti. Lukee että LED-tekniikalla toteutettu keskikonsolin valaistus. Tarkoittaako tuo että keskikonsolin napit ei ole valaistu ollenkaan ilman valopakettia vai tuleeko paketissa vain jotain ylimääräisiä valoja tuohon konsoliin?

                                        Comment


                                        • Sisävalopaketissa katon lukuvalojen lähellä on pari lediä, jotka pimeässä valaisee keskikonsolia eli semmoinen tunnelmavalaistus tulee niistä.

                                          Comment


                                            Hieno peli tuo uusi A3 sedan. Kävin vähän ruksimassa konfiguraattorissa niin hinnaksi tuli 66 k €. Saa kyllä säästää tovin, ja senkään jälkeen käyttäisin ehkä rahat johonkin jännempään.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                              Black optic toimii kivasti misano rotin kanssa.
                                              Sanos muuta ;-) .

                                              A3 sedanina on pitkästä aikaa itseäni oikeasti kiinnostava malli, ikävä vaan että tuohon 1.8 quattroon on 'pakkonaitettu' se automaattiloota.

                                              Comment


                                                Sisävalopaketissa tulee säädettävää jalkatilavaloa, valaistua meikkipeiliä yms. kivaa.

                                                Olen ajanut sekä S3:n että A3:n tavallisella ohjauksella enkä tiennyt niissä olevan eroa ennen kun luin Matin viestin. Olikos peruskolkkiin saatavissa säädettävää alustaa, magnetic ride tjsp. Se voisi olla hyvä varuste.

                                                Comment


                                                • Onko porukalla jo kokemuksia 1.8tfsiq s-tronicin todellisista kulutuslukemista? Aiemmin tätä jo kyselin, mutta silloin ei vielä monellakaan moista ollut alla.

                                                  Comment


                                                    Viime syksynä kun tuommoisella ajelin niin taisi pyöriä siinä 9-10 litran välillä. Paljon moottoritietä. Varmaan tuosta sen 2 litraa olisi saanut helpolla pois, en harrastanut säästöajoa.

                                                    Comment


                                                      Vajaat 1800km ajomatkan aikana en muista nähneeni seiskalla alkavaa kulutuslukemaa tuossa neidin autossa.

                                                      Comment


                                                      • Uudessa TM:ssä on muuten kestotesti Golfista 1.4 act koneella. Ei löytynyt kulumaa moottorista mutta turbon painelaakereista kylläkin. Veikkailivat että on yleisempi ongelma pitkien öljynvaihtovälien kanssa eikä siis liity act/cod-systeemiin sinänsä. Muutenkin moottori käyttäytyi heidän mielestään hyvin. 4. ja 5. vaihteella rauhallisesti kiihdyttämällä moottori kuulemma väristää hieman ennen kuin vaihtaa neljälle sylinterille. Talvella ei kuulemma ollut kabiinin lämmityksen kanssa ongelmia.

                                                        Comment


                                                        • Vajaat 1800km ajomatkan aikana en muista nähneeni seiskalla alkavaa kulutuslukemaa tuossa neidin autossa.
                                                          Reilut 1000 km ajettuani uudella 1,8 tsfiq:lla en ole nähnyt kutosella alkavaa kulutuslukemaa...

                                                          Lieneekö Teron näkemät lukemat siis vitosella vai seiskalla alkavia ?

                                                          Ajoin ns. vakiovälin Lahti-Varkaus viime viikolla nollaten mittarin moottoritien alussa Lahdessa. Ajotietokone taisi näyttää jotain 7,4 keskikulutusta Varkaudessa. Rajoitusten mukaan lähes ajelin enkä hirveesti tallannut ohituksissa tms. Vanhalla kutos-AKE:lla meni kyllä alle.

                                                          En tosin ole mitannut kertaakaan korkista-korkkiin, joten lukeman oikeellisuudesta ei ole käsitystä...

                                                          Comment


                                                          • Omassani työmatka-ajossa päivän kulutus kehäI päästä päähän on pyörinyt tuolla 6.5-7.5. Alin keskikulutus on ollut 5.9 ~100km matkalla ja pahoissa ruuhkissa menee jopa yli kymmenen.

                                                            Mittari näyttää keskikulutukseksi sis. kaikki ajot (7000km) 8.3l/100km.

                                                            Comment


                                                              Kasilla alkavia lukemia tuntuu jatkuvasti tulevan mutta ajokin on yleensä ekat kolme varttia konetietä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X