Uusi SB tuli katsastettua Vantaan AirPort centerissä,oli ainakin omaan silmään helskutin hyvän näkönen. Ja se kyllä kevään korvalla todnäk lähteekin tilaukseen,jahka noita moottori ja vaihteisto yhdistelmiä tulee lisää (mikäli tulee). Ainoo mikä vähän mietityttää on nuo S- line pakettiin yhdistetyt nahkajakkarat. Oli mielestäni sporttipenkeiks suhteellisen miedot sivutoppaukset..? No eiköhän noita penkkivahtoehtoja löydy valikoimasta muitakin ja muilla materiaaleilla,ainakin toivottavasti :). B&O:n basso vie peräkontista reippaasti tilaa, liekö sama tilanvienti(ongelma) ollut aikaisemminkin,kun en itse kyseisiä poppivehkeitä ole autossani omistanut. Mutta muuten kyllä pirun komia vehje ja mielestäni tyylikkäämpi,kuin Coupe. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
Jos rengasmelun suhteen ei ole menty yhtään eteenpäin niin voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa, että olen kaiken maailman saman kokoluokan kioissa ja muissa idän ihmeissä istunut ja nauttinut rengasmelun suhteen paremmasta äänimaisemasta :) Toki voi olla, että kyseisissä autoissa on ollut tavallinen alusta ja enemmän profiilia renkaassa kuin kahdessa 8p:ssä mitkä olen omistanut.
Comment
-
Omat kokemukset 8P:n mekkalasta perustuu ihan alkupään Ambition-varusteltuun vajokki-CC:hen, joten en tiedä sanoa, onko faceliftit tuoneet mukanaan jotain uutta äänen suhteen. Tuo äidillä ollut yksilö oli tehtaan varustamilla Dunlopin 225/45/17 renkailla ja erot tienpinnan karkeudessa kuuli todella selvästi. Tekisi mieleni väittää, että lokarit ja kontin vuoraamalla saisi jo huomattavasti hiljaisemman. Toivottavasti uudessa on nuo temput tehty jo tehtaalla..
Comment
-
Hawtin
Tuon linkin http://www.caradvice.com.au/192111/audi-a3/
perusteella tehokkaammista diisseleistä kiinnostuneille olisi tiedossa 135 kw/380 nm vaihtoehto.
Comment
-
-
Vieras
A3 Sportback koeajettu, mallina vajaavetoinen manuaalivaihteinen 103kW 1.4TFSI business-varustein. "Ihan jees", mutta ei herättänyt mitään ihan käsittämätöntä omistamisen halua tai pahentanut autokuumetta. Vajaaveto, vakiovarustelu (business ilman lisävarusteita), kurjat vakiopenkit ja pikkukone toki latistivat tunnelmaa.
Omalla kohdalla taitaa olla niin, että tämä malli jää väliin. Tavaratila on edelleen tosi pieni (esim. golfbägiä puumailoineen on turha sovittaa). Moottori-vetotapa-vaihteistoyhdistelmät ovat ainakin vielä riittämättömät: Manuaalivaihteinen 1.8TFSIq tai 2.0TDIq 184hp toisi jo vähän suorituskykyä ja hauskuutta. Ohjaustuntuma oli oudolla tavalla hieman etäinen (kenties sähköinen tehostin + kitkarenkaat selittävät) ja alusta piti outoa kolinaa isommissa heitoissa.
Comment
-
Suurelta osin olen samaa mieltä dumon kanssa, mutta sen verran pitää kommentoida, että ainakin 8p sportbackiin menee takakonttiin kaksi golfbägiä puumailoineen. Pitkät mailat täytyy tosin ottaa erilleen bägistä. Vaikea kuvitella, että uudessa A3:ssa olisi kovasti pienempi tavaratila, mutta tästä ei ole omakohtaista kokemusta.
Joka tapauksessa A4 on jo huomattavasti mukavampi tavaran kuljettamiseen suuremmista puhumattakaan.
Comment
-
Vieras
Alkaa mennä OT:n puolelle, mutta luultavasti olet oikeassa - eli todennäköisesti pitkätkin puut mahtuvat konttiin irrallaan, mutta bägin sisällä ei.
Sen verran pitää omaan kommenttiin lisätä että ei tuo siis missään tapauksessa huono auto ole, vaikka ehkä siihen sävyyn kirjoitin. Varsinkin paremmalla business sport -varustelulla ja muutamilla lisähilppeillä, sekä jollain muulla tekniikalla, lienee varsin miellyttävä auto. Ohjaamossa on hyvä ergonomia (paitsi ne vakiopenkit...) ja korkea laadun tuntu, auto on 8P:tä hiljaisempi (mututuntuma), ajettavuus kunnossa, jne.
Comment
-
Vieras
Espoon Audicenterissä oli tuo koeajoyksilö viime viikolla (myyjä soitti ja vinkkasi), nyt käsittääkseni jossain muualla. Noita tuskin montaa Suomessa vielä on, mutta 3-ovinen käynee korvikkeesta jos nyt juuri ne takatilat eivät ole erityisen kiinnostuksen kohteena.
Comment
-
Ensimmäinen Audi meni eilen tilaukseen. Sylintereiden lepuutuksella varustettu 1.4 TFSI Business Sport. Väriksi tuli jäätikönvalkoinen metalliväri. Istuinverhoiluksi musta -hopea väriyhdistelmä.
Varusteita tuli ruksattua maltillisesti.
- Conectivity paketti (navi mahdollisuus myöhemmin)
- Park assist + optinen pysäköintijärjestelmä
- Audi hold assist
- Sisätilan alumiinioptiikkapaketti
- Sisävalopaketti
Eipä ollut itsellä mahdollista tällaista versiota koeajaa, mutta moottorista sai hyvän käsityksen uuden Seat Leonin välityksellä.
Suuri harppaus vanhaan 1.4T verrattuna. Kolmen kuukauden odotus edessä, mutta positiivinen fiilis kuitenkin.
Comment
-
Koeajoin pari päivää sitten A3 Sportback 1.4 TFSI Business manuaalin. Ajoin juuri ennen ja heti jälkeen koeajon 8P-korin 1.9 TDIe Sportbackilla. Vaikea on moitteita keksiä uudesta kolkista. Ulkonäkö on muuttunut pikavilkaisulla varsin vähän mutta kun parkkihallissa oli vierekkäin prefacelif Sportback ja uudenuutukainen SB niin eroja on vaikka millä mitalla. Kaikki pokkaukset ja linjat on terävämmät ja särmikkäämmät. Sinällään hyvä ettei vanhasta Sportbackista tullut heti vanhan näköistä. :)
Suurimmat päivitykset käyttäjän kannalta on tapahtuneet hytissä. Koko yleisilme on hypännyt 15 vuotta eteenpäin. Moderni, tyylikäs, toimiva ja siisti. Nappulaviidakko ja vanhan Sportbackin kojelaudan keskiosan tietty "rauhattomuus" on tiessään ja tilalla on tyylikkyyttä. MMI-radion napista sisäänpainuva näyttö on hyvällä paikalla ja käyttölogiikka toimiva. Mittaristossa iso värinäyttö on hyvä, vaikkakin siihen saa halutessaan jopa liikaakin tietoa näkyviin. Kyse on kuitenkin lähinnä user error. Lämpö- ja polttoainemittarit eivät enää ole viisareilla vaan valkoisilla ledipalkeilla toteutettu isompien mallien tapaan. Tästä pientä miinusta. Toinen pieni miinus tulee keskikonsolin volumenapin pari-kolme senttiä liian edessä olevasta sijainnista.
Tavaratilassa oli välipohja jonka voi asettaa kahteen korkeuteen. Toimiva ratkaisu sekin. Itse tila on silmämääräisesti arvioituna osapuilleen sama kuin vanhempikoppaisessa Sportbackissa.
Tänään oli hinnastotkin päivittyneet ja oikein mukavaan suuntaan. 1.4TFSI COD-moottorin hinta tippui parisen tonnia ja muidenkin hinnoissa oli laskua. Uutena versiona oli 1.8 TFSI S tronic quattro joka maksaa Business Sport -varustelulla karvan alle 39.000 euroa.
Comment
-
Pääsimpä vihdoin itsekin näkemään mitä tuli tilattua. Komia peli livenä ja kuten TeroPee mainitsi, niin sisältä iso muutos vanhaan. Miellyttävät sporttipenkit etureunen säädöllä ja hienosti toteutettu keskikyynärnoja korkeussäädöllä. Ajoasennon saa säädettyä varmasti mieluisaksi. Jotenkin ihmetyttää että näissä esittelyautoissa on järjestäen alcantara verhoilu. Omaan silmään ja takapuoleen ei vain jotenkin tunnu kovin kummoiselta.
Edestäpäin katsottuna Sportback on parhaimmillaan. Takaalta katse kiinnittyy krommatuihin putkiin ja S-line kattospoileriin (Business Sport). Esittelyversiossa oli kiiltävät kattokaiteet jotka antavat autolle farkku-mielikuvan positiivisessa mielessä. Sopii auton sivukuvaan kuin nenä päähän. Pakko oli tehdä omaankin tilaukseen kattokaide lisäys jälkikäteen.
Hinnat on tosiaan hieman pudonnut lanseerauksesn alla. 1.4TFSI COD-moottorin hinta tippui tonnilla. Itse saan myös auton tällä uudella alemmalla hinnalla, kuten todennäköisesti muutkin ennakkoon tilanneet. Kun jo entuudestaankin etuja oli n. 3000 euroa, niin Audi tuntuu nyt jopa "oikean" hintaiselta.
Comment
-
Kaasu- ja bensiinikäyttöinen A3 Sportback g-tron on esitelty: http://www.automerkit.fi/uutiset/aut...kauksella.html
Comment
-
A3 ja S3sedan esitellään virallisesti tänään New Yorkin autonäyttelyssä. Lähde: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/a...-konttiperalla
Kuvia myös Fourtitudella.
Julkistustilaisuus: http://fourtitude.com/news/Audi_News...a-pier-reveal/
A3 sedan: http://fourtitude.com/galleries/?c=s...i%20A3%20Sedan
S3 sedan: http://fourtitude.com/galleries/?c=s...i%20S3%20Sedan
Kiinnostavin asia on tietenkin tavaratilan koko. Kuvan perusteella se ei ole mahdottoman suuri: http://fourtitude.com/galleries/?c=s...w-york-253.jpg
Comment
-
"Selkeän muotoisen tavaratilan tilavuus on 425 litraa..."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288551614517.html
Comment
-
Vieras
Kyllä siinä yllättäen on 3:n tapaan poikittaiskone kun auto kuitenkin on A3, ja näin ollen rakennettu A3:n tapaan A3/Golf/Leon/Octavia-perheen MQB-poikittaismoottoriselle perusrakenteelle. Samat moottorit, samat tekniikat.
On muuten ilmestynyt A3/S3 limousine Saksan Audin nettisivuillekin tänään. Hintoja ei vielä ole listattu.
Comment
-
-
Vieras
Nyt on 135kW (184hp) 2.0TDI myös hinnoiteltu Suomessa, ainakin alkuun valitettavasti pelkästään S-tronicilla. Hinta ja suoritusarvot käytännössä samat kuin 1.8TFSI q S-tronicilla.
Comment
-
A3 sedan ennakkoesittelyssä AudiCentereissä:
Suurta mielenkiintoa herättänyt Audi A3 Sedan on nähtävillä ennakkoesittelyissä pääkaupunkiseudun Audi Centereissä toukokuussa ja Turun Audi Centerissä kesäkuussa.
Virallinen Suomen ensiesittely on syyskuussa 2013, joten käytä tilaisuus hyväksesi ja tule tutustumaan uutuuteen jo nyt.
ma 20.5. klo 8 - 18 AudiCenter Helsinki
ti 21.5. klo 8 - 18 AudiCenter Airport
ke 22.5. klo 8 - 18 AudiCenter Espoo
la 8.6. klo 10 - 15 AudiCenter Turku
ma 10.6. klo 9 - 18 AudiCenter Turku
Tervetuloa!
Comment
-
Kävin tänään katsomassa uuden A3 Sedanin. On pirun hyvännäköinen peli! Jännää että Audi on tehnyt A3:sta sedanin ja Mersu teki CLA:n jotka mun mielestä on aika suoria kilpailijoita keskenään. Mersu koittaa assosioida CLA:n pikkuveljeksi CLS:lle mutta mun mielestä muotoilu ei toimi pikkuversiossa. Audilla taas A3 assosioituu joko A3 SB:n "tylsäksi sedaniksi" tai A4 sedanin pikkuveljeksi mutta mun mielestä muotpilu on niin onnistunut että enemmänkin A3 sedan on A5:n kanssa samaa sukua. Nyansseja ja makuasioitahan nämä ja joku saattaa olla ihan eri mieltä.
Käytännön asioiden osalta asiat on ihan kunnossa. Takakontin lastausaukko on melkoisen pieni mutta kontti itsessään varsin tilava. Jos pieni aukko häiritsee, löytyy muita malleja mistä valita.
Hinnastoa ei vielä ole mutta tuskin kovin kauas heittää jos arvaan että hinta on +1ke verrattuna Sportbackiin.
A3:n toimitusajat on tällä hetkellä jotain naurettavan ja itkettävän välillä. Tuotantoviikot on nyt tehtäville tilauksille 4x eli ihan loppuvuotta. Ei hyvä ollenkaan mutta vuoden kuluttua tilanne on varmaan iham erilainen.
Cabriolet on myös tulossa ja se kuulemma vasta näyttääkin hyvältä! Nykyinen on aika töpö mutta varmaan sedanin myötä myös Cabrioletista tulee pidempi ja sitä kautta sopusuhtaisempi.Viimeksi muokannut TeroPee; 23.5.2013, 09:27.
Comment
Comment