Eli tarrat kylkiin... kaiken muun varustelun tekee SE Mäkinen Vantaalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
Vieras
Eiiiii välttämättä.
Mäkinen kyllä hoitaa pääosin varustelut, mutta melko paljon tekee edelleen jälleenmyyjä.
VV-Autotaloissa esim. Herttoniemessä on edelleen oma osasto varustelijoille, jotka työntää koukkua, lisälämmitintä ja Defaa kiinni isoa kovaa. Varustelut ei ole mitään erikoispyyntöjä, ihan perus-perttien autoja.
Ihan täyttä logiikkaa en koskaan keksinyt käytännölle, mutta eipä ollut minun osastoani.
Mäkinen kyllä kevensi jälleenmyyjien taakkaa todella paljon, kun uusi keskus avattiin.
Comment
-
Uusi A3
Nojoo tuli tänään tuo uusi A3 ajettua tämän hetken ainoalla koneella 1.4tfsi:llä ja manuaalina. Oli ihan mukava peli,hiljainen ja natinaton kaikin puolin. Tosin olisi voinut toivoa,että tehtaalla olisi muutama menohevonen kehitetty lisää. Joten kun uutta 1.8tfsi:tä ei saa kuin automaattina,niin pitänee jäädä toivomaan,että uuden S3:n saa manuaalina. Toisaalta saahan tuon 2.0tdi:n manuaalina,mutta siihen ei vielä ole nelivetoa tiedossa.
Comment
-
pulla, mjoo... Taitaa Mäkinen tehdä kyllä vain ns "perusvarustelua", mikä on helposti ohjeistettavissa vaikka apinalle, eli valmiilla osilla webastoa ja roiskeläppää jne... Sitten puskurin irroitus taas saattaa olla liikaa Mäkisen tiloille ja tekijöille. Tuli meinaan käytyä tuossa päivänä eräänä Mäkisen keskuksessa ;)
Tärkeimpiä hommiahan Mäkiselle on ollu ottaa ns maahantulotarkistus itselleen jne. Eli pesevät "tuotantolinjana" uudet autot, tarkistavat maalipintaa jne.
Comment
-
Uusi A3 on parhaillaan koeajossa. Tämän illan aikana tuli ajettua n. 150 km keskustoissa, taajamissa, moottoritiellä, hiekalla ja asfaltilla. Auton hiljaisuus ja nitinättömyys yllätti positiivisesti. Auton ovet tuntuu aika raskailta, joten liekö siellä äänieristettä reilumminkin? Olen samaa mieltä mitä eräs kirjoittaja ylempänä, että potkua saisi olla hieman enemmän. No onhan sieltä tulossa se 180-heppainen quattro... Auton järjestelmiä on helppo käyttää ja viimeistely vaikutti hyvältä. Ainoa mitä vieläkin vierastan on Start-Stop-järjestelmä, sen saa toki kojelaudasta kytkettyä pois päältä, mutta kuitenkin. Kokonaisvaikutelma tästä uudesta A3:sta on positiivinen. Tästähän on tulossa Sportback-versio, joka on kuulemani mukaan tarkoitus esitellä Pariisin autonäyttelyssä kuun vaihteessa.
Comment
-
Oletteko panneet merkille rengasmelua? Mielestäni sitä oli karkealla asfaltilla luvattoman paljon. Ajamassani A3:ssa oli 17 tuuman vanteet ja 1.4 litran bensakone. Soratiellä sitä oli hauska viedä. Sportback on kuulemma tulossa näytille Espoon Audi Centeriin 12. lokakuuta.Viimeksi muokannut kahvi; 2.10.2012, 21:49.
Comment
-
Vieras
Saksassa tullut listoille 2.0TDI quattro keppivaihteisena. Eiköhän tuo siis saada Suomeenkin. Harmi vaan jos ainakin näin alkuun bensa-q on automaatti ja diesel-q manuaali. Mielestäni juuri väärin päin.
Hintaspekulointia:
Attraction 1.8TFSI quattro S-tronic Saksassa 29750eur (veroton 25000e), 152g/km CO2
2.0TDI quattro 6-gang 28250eur (veroton ~23700e), 122g/km CO2
Voisin arvata että Suomessa businessvarusteltuna 3-ovisena ensin mainittu ~40keur, jälkimmäinen ~37keur.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja adeoussi Näytä viestiItse kyl veikkaan ton 2.0tdi quattron olevan about 40-42te business varusteilla.. Jos puhutaan 125kw moottorista.
Attraction varustellut uudet A3:t maksavat Saksassa arvonlisäveroineen hyvinkin konsistentisti alle 1ke tarkkuudella saman kuin business-varustellut Suomessa ennen autoveroa. Autoverot taas on erittäin helppo laskea kun kerran päästöt on jo tiedossa. En ymmärrä miksi maahantuoja yhden version kohdalla poikkeaisi linjasta noin radikaalisti. Ja vielä: Tuo sinun arvauksesi tarkottaisi sitä, että autoveroton (sis. ALV) hinta olisi Suomessa vajaa 34keur. Vanhan mallin 125kW sportback on alle 30ke.
Ja lisäksi: Vajaavetoisen uudenmallisen business 110kW A3:n autoveroton hinta on 26keur ja veroineen 31keur. Näin ollen 42ke hinnalla quattro-lisä olisi Suomessa verottomassa hinnassa noin 8000eur ja verollisena 11000eur (Saksassa 2000eur).
Kenen mielestä kuulostaa järkevältä?Viimeksi muokannut dumo; 17.9.2012, 23:50.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja adeoussi Näytä viestiHinta arvio edelleen tehokkaamman 2.0tdi quattron mutuiluun, tulee se sitten vaikka 2014 markkinoille.. Kahtellaampa sitten lisää kun hinnat julkistetaan ;)
Comment
-
Lähtee vanha sb vaihtoon ja tilalle 1.4 tfsi ambition. Kyllähän nuo on aivan eri autot, vaikka vanhakin ambition on. Kyllä tohon 34k saa upotettua helpostikkin, mutta tulee siihen sitte palikkaakin. Sisävalopaketti oli ihan pakko saada :).
On toi niin köykänen, ettei menohalut vanhalle 2.0 vaparille hävinny käytännössä yhtään vaikka paperilla häviää.
Nyt kova odottelu että saisivat tuon business sportin virallisen hinnaston, niin pääsis pistää autoa tilaukseen. Tulis mahdollisesti joulukuussa, mutta voi olla että venaan tammikuulle. Tulee pitkät kuukaudet ;)
Comment
-
Vieras
Sportback on nyt lisätty Saksan Audin sivuille:
http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...sportback.html
Speksejä tai hintoja ei näemmä vielä löydy, mutta lopullinen ulkonäkö ei ole kyllä lainkaan paha.
Comment
-
-
SB näyttäisi olevan mitoiltaan suurempi kuin ensimmäisen polven A4 (B5 1995), lukuun ottamatta pituutta, jota on 173 mm vähemmän. Leveyttä on A3 SB:ssa 52 mm enemmän ja akseliväliä 19 mm enemmän kun vanhassa A4:ssä.
Mitat (A3 SB/A4 B5), mm:
Leveys ilman peilejä 1785/1733
Raideväli edessä 1535/1489
Raideväli takana 1506/1479
Pituus 4310/4483
Akseliväli 2636/2617
Korkeus 1425/1415
Edelliseen SBhen verrattuna leveyttä on tullut lisää 20 mm ja akseliväliä 58 mm.Viimeksi muokannut kahvi; 24.9.2012, 13:47.
Comment
-
Vieras
Nyt on myös S3 esitelty Saksassa. Tekniikassa ei yllätyksiä. 2.0TFSI, 221kW / 300hp, 380Nm, 5,1s 0-100km/h. Ilmeisesti vain S-tronic. Itse en ehkä olisi laittanut perään neljää isoa putkenpäätä, mutta kaipa tuo silti kelpaisi.
Hauskana detaljina mittaristossa ahtopainemittari.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kahvi Näytä viestiSB näyttäisi olevan mitoiltaan suurempi kuin ensimmäisen polven A4 (B5 1995), lukuun ottamatta pituutta, jota on 173 mm vähemmän. Leveyttä on A3 SB:ssa 52 mm enemmän ja akseliväliä 19 mm enemmän kun vanhassa A4:ssä.
Mitat (A3 SB/A4 B5), mm:
Leveys ilman peilejä 1785/1733
Raideväli edessä 1535/1489
Raideväli takana 1506/1479
Pituus 4310/4483
Akseliväli 2636/2617
Korkeus 1425/1415
Edelliseen SBhen verrattuna leveyttä on tullut lisää 20 mm ja akseliväliä 58 mm.
Comment
-
A3 Sportback on ennakkoesittelyissä Audi Centereissä 29.9. alkaen.
Itselläni lopahti jo kiinnostus tuon rengasmelun takia. Se on ärsyttänyt eniten 8p:ssa ja toivoin, että olisivat korjanneet asian uudessa mallissa. Toisin ilmeisesti kävi...
Comment
-
Eihän rengasmelu ole ongelma jos auto muutoin on mieluinen. Vaimennusta on helppo lisätä jälkikäteen. Mulla moiseen operaatioon joutuu tuo Risa. Kelpo peli, mutta aivan liian äänekäs (suhinat, rengasmelu yms.) Urssista tuli oikein miellyttävä, kun lisäsi muutaman kymmenen kiloa vaimennusta autoon...
Comment
-
Ollaanpas täällä herkkäkorvia :) minusta sportpäkki on hiljainen auto, VARSINKIN TUON KOKOISEKS kipoks. Vai onko noissa hiljaisempiakin(älkää verratko isoihin autoihin)? No se on kuka mihinkin tottuu, jos kuuntelee niitä suhinoita niin kuuluuhan ne selvästi. Poppikoneisiin ääntä ja sekin on hoidettu. :D
PS. Ruostesuojauskin muuten hiljentää autoa ihan jonku verran...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiminusta sportpäkki on hiljainen auto, VARSINKIN TUON KOKOISEKS kipoks. Vai onko noissa hiljaisempiakin(älkää verratko isoihin autoihin)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viestiOllaanpas täällä herkkäkorvia :) minusta sportpäkki on hiljainen auto, VARSINKIN TUON KOKOISEKS kipoks. Vai onko noissa hiljaisempiakin(älkää verratko isoihin autoihin)? No se on kuka mihinkin tottuu, jos kuuntelee niitä suhinoita niin kuuluuhan ne selvästi. Poppikoneisiin ääntä ja sekin on hoidettu. :D
PS. Ruostesuojauskin muuten hiljentää autoa ihan jonku verran...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiSaksassa tullut listoille 2.0TDI quattro keppivaihteisena. Eiköhän tuo siis saada Suomeenkin. Harmi vaan jos ainakin näin alkuun bensa-q on automaatti ja diesel-q manuaali. Mielestäni juuri väärin päin.
Hintaspekulointia:
Attraction 1.8TFSI quattro S-tronic Saksassa 29750eur (veroton 25000e), 152g/km CO2
2.0TDI quattro 6-gang 28250eur (veroton ~23700e), 122g/km CO2
Voisin arvata että Suomessa businessvarusteltuna 3-ovisena ensin mainittu ~40keur, jälkimmäinen ~37keur.
Business-varustelulla 37keur ja 34,5keur nuo hinnat. Business sportina 39keur ja 37keur.
Comment
Comment