Itse otin mieluumin lämmitettävän ratin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
On kokemusta sekä vanhasta että uudesta. Pre-faceliftejä ollut omassa ajossa 4 kpl, kaikki vakio-xenoneilla. Nuohan eivät ole kovin kaksiset ja niissä vielä sellainen ominaisuus että jos lähivalo on suunnattu just kohdilleen, näyttää kaukovalo liian ylös. On ko. Hellan (muistaakseni) valmistaman bi-xenonin ominaisuus.
Nyt alla ollut 3tkm facelift vakioledeillä ja ovat imho paremmat kuin vanhanaamaisen xenonit. Lähivalo leveämpi ja oisko hieman parempi kantamakin. Pitkät mielestäni ihan kelvolliset ja tuota suuntausvirhettä ei ole.
Matrixeja on tullut ajettua A4 B9, A6, Q7, A8 ja ties mitä, A3 Matrixit vielä testaamatta mutta semmoiset tulee seuraavaan kun sattui tuossa paketissa olemaan. Kyllä se kaukovalojen matrix-toiminto kaikissa ihan kivasti pelaa mutta ei niissä sen enempää ole potkua kuin vakioissakaan. Tosin ideahan noissa on se että esim. kohtaamistilanteessa ajetaan pitkät päällä vain valokuviota rajaten ja siinä ne tuntuisi kyllä pelaavan.
Comment
-
Pre-faceliftin xenonit ovat lievä pettymys lähivalojen osalta kun vertailupohjana on kahden edellisen A4 B8:n lähivalot. Nyt valot ovat mielestäni suunnattu liian alas kun niiden kantama loppuu kuin seinään, pitkiin olen kuitenkin suhteellisen tyytyväinen, ehkä alassuunnattujen valojen vuoksi.
Matrixeissa odotan juurikin tuota kohtaamistilannetta ja siten valojen käyttäytymistä ja valokuvion muodostumista.
Comment
-
Meillä on toisenmerkkisessä konsernituotteessa vakiona tulleet mukautuvan valokuvion ledit ja vertailupohjana pre-fl 8V:n xenonit kaukovaloassarilla. Varsinaisessa valotehossa ei ole merkittävää eroa ainakaan mun mielestä, mutta mukautuvuus tuo helppoutta ajamiseen. Valoviiksen voi käytännössä unohtaa kun ne on kerran laittanut pitkille. Mukautuvuus toimii hienosti eikä vastaantulijat räpsyttele valoja. Vielä kun jaksaisi säätää VCDS:llä mukautuvien pitkien kytkeytymisnopeuden alemmaksi kuin 60 km/h niin ne olisi oikeasti hyvät. Vaikea on seuraavassa autossa tinkiä vastaavantyyppisistä valoista.
Comment
-
Vieras
T6 Portterissa tuo kaukoavaloassistentti sais olla hieman nopeampi siirtymissä. Ja toisaalta ei saisi häiriintyä niin helposti liikennemerkeistä heijastuvasta valosta.
Onko tuota ongelmaa henkilöautoissa?
Comment
-
On, B8 kaukovaloassistentti sekoili joskus liikennemerkeistä ja välillä ei vain vaihtanut pitkiä pois vaikka tuli auto vastaan ja päinvastoin. Tympäännyin toimintoon hyvin äkkiä.
C7 versio tuntuu olevan hieman parempi mutta silti disabloin sen heti ja pysyn mielummin sen verran hereillä että vaihdan niitä valoja itse.
Tuo kaukovaloassistentti on yksi harvoja varusteita jotka lasken miinukseksi autossa, onneksi C7 sen saa MMI valikosta helposti pois päältä pysyvästi.
Comment
-
Joo paitsi että B8:ssa piti viikseä nykiä ylimääräistä joka ajokerta että sen sai pois ja varoa ettei vahingossa aktivoi sitä uudelleen. Vähän sama ärsyttävä lisävaiva kuin start-stopin disabloiminen nappulasta joka ajokerta. Siihen onneksi apuna VCDS, varmaan sen kaukovaloassistentin olisi saanut koodattua poiskin mutta arvostan sitä että valikosta saa haluamansa ajohaitakkeet pois pysyvästi.
Comment
-
Päivä ajeltu sb 1,6tdi quattrolla.
Auto on kyllä mukavan oloinen päivitys edelliseen versioon. Keveys ei ehkä niin tunnu, mutta pysyyhän tuolla 109 heppasellakin liikenteen rytmissä, mutta jää q-kivat kyllä vähäisiksi :( Paino rekisteriotteen mukaan kuitenkin 1450 kg.
Periaatteessa hiljaisempi, mutta kone pitää sellaista ronksotusta, että se etu hävisi. Alusta toimii tosi hyvin, vaikka on sporttinen versio.
Comment
-
Vieras
-
1.6 TDI quattro piti tulla myös faceliftiin, mutta se on tällä viikolla poistettu hinnastosta. Ei ole Suomen maahantuojan päätös vaan tehdas on poistanut tuon tuotantosuunnitelmasta ja tämän hetken tiedon mukaan sitä ei tulla valmistamaan.
Ei tuo tekniikka pre-faceliftissä mikään kovin myyty ole ollut.
Comment
-
Tilasin ja sain SAE SEEKER 10x: Mahtava valovoima! Mutta aivan lähelle eteen tulee niin paljon valoa, että puolille vaihtaessa se alue silmissä on sokaistunut. Valon muoto on korkeampi kuin 10:ssä ja, jos etualan sokaisukohdan säätää ylemmäksi, valtaosa valosta menee hukkaan ylös. Ei hyvä. Asennan siis SEEKER 10:t A kolmoseenkin, kunhan vaimoni sen tänään saa.
Comment
-
Miten iPhonen TomTom-sovellus tai mikä tahansa sovellus saadaan MMI:ssa käyttöön. Vai onko niin, että vain muutamat iPhonen ennalta valitut sovellukset toimivat MMI:ssä?
Saako vakionopeussäätimen pyällyksen muuksi kuin 5km/h ja 80:n yläpuolella 10km/h pyällykset? A5 säätöväli on 1 ja 10km/h - se on hyvä.
Comment
-
Apple Car Playlla toimii vain ne valmiit ennalta valitut, sama homma Android Auton kanssa. Eli et pysty käyttämään tuon kautta esim. Tomtomin navia vaan Applen omaa.
Adaptiivisessa vakkarissa pykälät menee juurikin noin, normi vakkarissa saa sen 1km/h muutettua. Näin siis A3, A4/A5 B8, A6 C7. Sitten A4 B9:ssä, uudessa ja uudessa Q7:ssä taitaa tuotakin pystyä adaptiivisessa renkkaamaan kilsan välein.
Comment
-
Meillä on menossa tuo nykyinen A3 vaihtoon ja kun emäntä ei isompaa halua niin katseet on kääntyneet uuteen samanlaiseen. Tulee siis kauppakassiksi eli tehoilla yms. ei väliä vaan saisi olla ns. vähäruokainen. Katselin tuossa tuota 1.0TFSI koneella olevaa ja saisin melko hyvällä diilillä yhden "First Edition" mallin johon on läntätty hyvin varusteita. Mietityttää vain tuo kone, onko se kuitenkin liian pieni? Muutaman tonnin lisää laittamalla saisi 1.4 Ultra mallin jossa on COD ja kulutus ei ainakaan paperilla ole juurikaan tuota 1.0 konetta isompi. E-tron olisi ehdoton valinta jos sitä ei vain olisi pilattu hinnalla.
Käyn ajamassa tuota 1.0 mallia jossain vaiheessa, mutta onko täällä kokemuksia tuosta moottorista?
Comment
-
Vieras
Kovin on suhteellista. Itse näen sen riittävän, etenkin tänne Keha3 sisälle.
Mökkireissua jos tekee niin ohituksia ei tarvitse kovin paljoa tehdä satasen jälkeen, ellei ole tilaa.
Eli vakkari päällä rajoitusten mukaan.
Comment
-
Jos uutta ostat, älä ruksita A3 assist (noin 700€), jos et arvosta sitä, että auto ei törmää vaan jarruttaa automaattisesti. Adaptiivinen nopeudensäätö pitää liian pientä välimatkaa ja lähestyy liian nopeasti ja sitten jarruttaa eikä etäisyyden säätö toimi: 1,6 sek antaa saman etäisyyden edellä ajavaan kuin 3 sek. Adaptiivisen nopeussäädön myötä menetät myös tarkan nopeussäädön ( 1km/h portaat muuttuvat 5 ja 10 portaiksi). Kommunikkatiopaketti (noin 1000€) antaa sellaiselle jotakin joka soittaa omaa musaa, viestittelee, jne. Hyvää siinä on paremmat äänentoistovälineet (subwoofer vie sitten korkeutta takakontista), joka quattromallissa on muutenkin tosi matala. Joo, etronin koeajoin ja lyhyille matkoille se olisi tosi hyvä ja miksei pitkillekin, pienellä viiveellä tehojakin on tarjolla - mutta ei sitä hintaeroa pysty koskaan ajamalla nollaamaan ja elektronikkaa sitten riittää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Megi Näytä viestiJos uutta ostat, älä ruksita A3 assist (noin 700€), jos et arvosta sitä, että auto ei törmää vaan jarruttaa automaattisesti. Adaptiivinen nopeudensäätö pitää liian pientä välimatkaa ja lähestyy liian nopeasti ja sitten jarruttaa eikä etäisyyden säätö toimi: 1,6 sek antaa saman etäisyyden edellä ajavaan kuin 3 sek. Adaptiivisen nopeussäädön myötä menetät myös tarkan nopeussäädön ( 1km/h portaat muuttuvat 5 ja 10 portaiksi).
Eikä tuo säätö minua ole kauheasti haitannut, vakkarin viiksen päästä sen voi kuitenkin ihan normaalisti asettaa kilsalleen siihen mitä haluaa. Normisti vetelen taajaman ulkopuolella tuon 10 yli niin kelpaa tuo portaittainen säätökin.
Comment
Comment