Mulla on ns. mökkilötkö seisontavakuutuksessa kesää odottelemassa. Katsastusaika on pian käsillä ja en viitsisi ruveta herättelemään näillä pakkasilla talven seissyttä autoa. Eli jos jätän katsastamatta ajoissa ja toukokuussa sitte herättelen lötkön unesta niin miten pitäisi menetellä katsastuksen suhteen? Saako ajaa katsastuspaikalle tms...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Seisontavakuutus/katsastus
Collapse
X
-
Eikös sen katsastukseen saa ajaa? Ilmoittaa vain etukäteen, että on tulossa.
Ajoajasta on monta eri käsitystä ja niistä itse ainakin olen ihan sekaisin.
Olen ymmärtänyt, että katsastusaikana hylätty ajoneuvo saa kuukauden ajoaikaa, mutta jos katsastus venähtää yli, niin ajoaikaa ei tule. Välillä kuitenkin on juttua, että ajoaikaa saisi kaksi kuukautta, mutta se jälkitarkastus-aika on kuukauden.
Comment
-
ite käsittäny niin että jos katsastus myöhästyy niin silloin ei saa ajoaikaa hylsyn tullessa, ja tuo kuukaus mielestäni on niin että silloin maksaa vain jälkitarkastus mut jos menee yli niin koko katastus uusiks.
Eli tässä tapauksessa soitto konttorille ajanvaraukseen ja jos ei mee läpi niin ei saa ajaa pois asemalta.
Comment
-
Näillä eväillä jätän katsastuksen keväämmälle ja varailen ajan eiköhän se sillä mene. Kerran myöhästyin ja jarruputken pintakumin takia hylätylle lötkölle annettiin lupa ajaa korjaamolle, joka merkittiin rekisteriotteeseen. Emäntä sitten ajeli pari viikkoa kauppareissua, joten kerroin, että mikäli poliisi pysäyttää niin kerro, että olet juuri ajelemassa korjaamolle. Vähän kyllä hävetti - kyllähän jarrut pitää kunnossa olla jo terveyde ja hengissä pysymisen kannalta kun vaimokin vielä on rakas.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jeremiah Näytä viestiHei kuis muuten menetellä kun auto on huollossa ja se pitäisi katsastaa nyt viikon sisällä. Ei varmuutta saanko autoa siihen mennessä. Uskallanko körötellä huollosta suoraan katsastukseen ilman, että saan paskaa?
Comment
-
Joo tosiaan kun soittaa asemalle ja varaa ajan niin ottavat auton rekkarin tietojärjestelmiinsä, eivät sitten poliisit rupea riehumaan katsastamattomalla autolla ajamisesta mikäli sattuvat kilpiä tutkimaan. Itsellä meni jälkitarkastus viimevuonna päivällä yli ja yllämainitulla tavalla meneteltiin. Joutui myös maksamaan koko katsastuksen uusiksi pelkän jälkitarkastushinnan sijaan tuossa tilanteessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hattis Näytä viestiItsellä meni jälkitarkastus viimevuonna päivällä yli ja yllämainitulla tavalla meneteltiin. Joutui myös maksamaan koko katsastuksen uusiksi pelkän jälkitarkastushinnan sijaan tuossa tilanteessa.
www.ake.fi/Ake/index.aspx?ID=334
Ajoneuvon käyttö hylätyn katsastuksen jälkeen
Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään kahden kuukauden ajan katsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiMonessa paikassa ollut juttua siitä, että ajoaikaa olisi kaksi kuukautta. Jälkitarkastusaika olisi yksi kuukausi. On ihmetyttänyt tuo, koska yleinen käsitys kuitenkin ymmärtääkseni on, että ajoaikaakin olisi vain kuukausi, mutta toisaalta olen kuullut kahden kuukauden ajoajasta sellaisiltakin henkilöiltä, joiden uskoisin olevan hyvinkin perillä pykälistä.
www.ake.fi/Ake/index.aspx?ID=334
Comment
-
Eikös sen katsastukseen saa ajaa? Ilmoittaa vain etukäteen, että on tulossa.
Comment
Comment