Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oktoberfest 2011

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Oktoberfest 2011

Nyt näyttää pahasti siltä, että "joutuu" lähtemään syyskuussa (19.09 - 22.09) Munchenin kaljakekkereille. Onkos joku palstalainen mahdollisesti suunnitellut samaa? Meitä on lähdössä neljän hengen ryhmärämä ja ilmeisesti teltoissa pitäisi olla kymmenen henkeä, jotta saisi pöydän varattua..? Eli jos suunta sinne käy niin voitaisiin lyödä porukat yhteen jokin ilta, niin saataisiin pöytä täyteen. :)

Itse olen ensikertalainen niin kaikki vinkit ovat myös tervetulleita, jos olette käyneet.

Kerran tullut käytyä kyseisissä kalja kekkereissä, mutta Floridassa. Saksalainen meno oli kyllä näkemisen arvoista ja kalja tuopitkin miehekkään kokoisia.

Comment

Käyty on, mutta täytyy todeta että jotenkin tuntuu että se olut on siellä melko laimeata tai muuten huonolaatuista. Elämyksenä ok ja voin suositella...

Comment

Itse kaupungissa asuneena, mutta kuitenkin aina olutkestit epäonnisesti välttäneenä, voisin tarjota paria tippiä liittyen käytännön järjestelyihin. Kaupungissahan OF:n aikaan vallitsee OF-lisä, joka tarkoittaa ylimääräistä ~10% kaikessa (esim. hotellien hinnoissa). Tämän takia kannattaa etsiskellä hotellia hyvissa ajoin. Hotellin etsintään kannattaa käyttää metrokarttaa, koska metroverkko on erinomaisen laaja. Esim. itse asun 20km päässä kaupungista, mutta metrolle on matkaa kävellen 5min ja olen kotiovelta keskustassa n. 30min.

Myöskin olut on itse juhla-alueella melkoisen kallista verrattuna normihintoihin, mutta eihän sinne pihistelemään olekaan menossa. Harmi, etten pääse tänä(kään) vuonna osallistumaan juhliin!

Comment

Itse kaupungissa asuneena, mutta kuitenkin aina olutkestit epäonnisesti välttäneenä, voisin tarjota paria tippiä liittyen käytännön järjestelyihin. Kaupungissahan OF:n aikaan vallitsee OF-lisä, joka tarkoittaa ylimääräistä ~10% kaikessa (esim. hotellien hinnoissa). Tämän takia kannattaa etsiskellä hotellia hyvissa ajoin. Hotellin etsintään kannattaa käyttää metrokarttaa, koska metroverkko on erinomaisen laaja. Esim. itse asun 20km päässä kaupungista, mutta metrolle on matkaa kävellen 5min ja olen kotiovelta keskustassa n. 30min.

Myöskin olut on itse juhla-alueella melkoisen kallista verrattuna normihintoihin, mutta eihän sinne pihistelemään olekaan menossa. Harmi, etten pääse tänä(kään) vuonna osallistumaan juhliin!
          Joo varmasti tuollainen tapahtuma vaikuttaa hintoihin. Hotellit ja lennot varattiin jo viime vuoden puolella ja silti monilla oli tarjota vain "eioota". Saimme kuitenkin ihan kivan hotellin suht läheltä aluetta. Hintakin oli ihan sopiva n. 75€ per nuppi, per yö.

Vi Vadi Hotel: http://maps.google.fi/maps?hl=fi&biw...-8&sa=N&tab=wl

Comment

Kävellen taitaa olla nopein vaihtoehto juhla-alueelle tuosta. Metro on tosiaan aivan loistava liikkumistapa tuolla. Halpa ja ehkä joskus nopeampikin kuin taksi. Heti lentokentältä ostettiin ryhmälippu julkisiin. Sillä pääsee poikkeen vaikka Dachaun keskitysleirille. Tuli käytyä munchenissä v. 2009. Juhla alueella oli silloin 14 jalkapallokentän kokoista telttaa. Jokainen olutteltta tarjoilee muistaakseni vain omaa merkkiään. Täyttä niissä on kyllä iltaisin, mutta poikettiin kerran runsaalla olut aamupalallakin tuolla, eikä tunnelmasta olisi arvannut että aamupäivä. Bemarimuseo on olympiakylän vieressä jos ei aiheuta allergiaoireita audimiehelle. En käynyt, mutta olis kuulemma kannattanut. Saksaan matkaavalle suosittelisin aina bundesliigan ottelua jos mahdollista. Liputkin halvempia kuin sumuisilla saarilla.

http://kuvablogi.com/nayta/816081/

Tuolla oli iso ravintola, jossa ihan telttoihin verrattava meno iltaisin.

Comment

Joo tosiaan tuo metrolippu on ideaali nimenomaan, kun liikutaan 5 hengen porukassa (~12€/pvä, melkein kaikkialle pääsee). Nähtävyyksiä on oluen lisäksi aivan järkyttävä määrä, lähtien esim. 5 kerroksisesta Deutsche Museumista (tekniikan museo, suhteellisen mielenkiintoinen!) ja päätyen taidemuseoihin (ei itseäni oikein nappaa). Bemarin museolle pääsee tosi näppärästi keskustasta U3:lla, siellä on sellainen uusien autojen esittelyaula, joka on ilmainen (BMW-welt) ja sitten itse museo (vanhoja kaaroja, maksullinen).

Bundesliigaa tosiaan pelataan n. kerran kahdessa viikossa ja tapahtumana on kyllä "hieman erilainen" kuin veikkausliiga pelit. Itsellä taitaa olla nyt viitisen peliä takana, sekä Champions- että bundesliigaa. Stadium on uusi ja mahtava Allianz Arena, jonne mahtuu 70 000 ihmistä! Näistä osa vielä sattuu olemaan suhteellisen intohimoisia faneja, joten tunnelma on taattu. Liput 60€ parhaille paikoille, säädylliset paikat saa jo 25€:lla. Lippujen varaus onnistuu netistä suhteellisen vaivatta (lisätietoja voi kysellä). Iso makkara ja olut käteen ennen pelin alkua ja katsomoon nauttimaan Saksan herkuista!

Toivottavasti oli jotain apuakin eikä pelkästään lämpimiksi höpöttelyä...

Comment

Jep, ryhmälippu on kätevä; tuolla on julkisilla aika ylivoimainen hinta-laatusuhde Suomeen verrattuna... Muutenkin tuolla kaikki pelaa, on siistiä ja ajallaan. Hyvin ystävällistä porukkaa, ja vaikka suurkaupunki onkin, on mukavan rauhallisen oloinen meininki.

Jos johonkin pitäis koto-Suomesta muuttaa, niin tuo seutu olisi ykkösehdokas reilun marginaalin turvin.

Comment

Noi nähtävyysvinkit on hyviä, kai sitä yhden päivän voi olla teltoista poiskin.. Kavereilla oli viime kerralla tuollainen kentältä ostettu lippu julkisiin. Huomasivat sen kyllä kuulemma oston jälkeen seuraavaksi vasta koneessa Helsinkiin päin... ;)

Comment

Iso ääni Deutsche Museumille !

Comment

Minä oon todennäköisesti lähdössä sinneppäin.. Naapurikaupungissa olevaan Rescue Days tapahtumaan. ...ja tarkotus ois autonhajotustapahtuman jälkeen tulla OF tapahtumaan. http://www.weber.de/wr/de/rettungsge...rie_2010_4.php

...kunhan ensin on noi pilkottu......

siis ollaan deggendorfissa.... ai perhana, ulkomuistista vedin noi pvämäärät. Onkin vko OF:n jälkeen. joutuukohan vetämään pitkän saksan reissun...
                      Viimeksi muokannut jta; 21.2.2011, 11:51. Perustelu: yhteenkin viestiin mahtuu

Comment

Joskus takavusina olin OF:ssä - kyllä se kokemisen arvoinen tapahtuma on. Ei mulla muuta neuvoa ole kuin, että pöydälle ei kannata nousta hyppimään - tulee iso tarjoilija Freulain ja hyppyyttää alas pöydän päästä pöytää nostelemalla. Lihaskunto on hankittu 12 litran tuoppeja kantamalla.

Mutta toinen iso ääni Deutsches Museumille - se on tekniikan museo, jossa on esitelty massiivisesti autojen, lentokoneiden, laivojen ym. ym teknisten vempaimien kehityksen historiaa. Sinne ei kuitenkaan tunniksi kannata mennä päiväkin on siinä ja siinä.

Comment

Rescue days käyty. OF käyty-suosittelen!! Tekniikan museoon oltiin myös menossa, mut se vaihtui erään baijerilaisen automerkin museoon...ok nähtävyys sekin

Comment

Working...
                          X