Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6 vs A4 B7 2.0tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja LongJohn Näytä viesti
    S4 ja siihen PES tuning remmisarja...? :)
    Menee ohi aiheen mut...

    Miten suhtautuu katsastussetä jos tollasen ahtimen asentaa? Kuinka iso mapillinen lippua ja lappua pitää näyttää?

    Comment


      #32
      Ei näytä sitä remmisarjaa ollenkaan.

      Comment


      • #33
        Jos tosiaan remmivetoinen niin ottaa sen remmin pois. Niin ne täälläpäinmenee läpi.

        Comment


        • #34
          Katsastukseen purettava pois ja elettävä loppuvuosi kylmä rinki jonkin ympärillä ettei jää kiinni siitä. Toki jälkimmäisen riski on aika olematon mutta en tiedä miten tilanne menee esim kolaritilanteessa jos pellin alta löytyy sitä sun tätä tai tutkitaanko tämmöistä.. NOS ei perinteisesti ainakaan näytä hyvälle.

          Virallisesti kai se laillistaminen menee taas perinteisten VTT testien kautta jossa ajetaan autolle ominainen EUx päästösykli läpi ja maksetaan siitä itsensä kipeäksi. Lisäksi teho-painosuhteet sun muut pitäisi ottaa huomioon.

          B6 kopasta ei kuitenkaan taida ripeämpääkään mallia olla eli suoraan RS4 koneen heitto ei onnistu. Olisiko ne sitten miten lähellä toisiaan ulkonäöllisesti että sen voisi sinne pistää ilman että inssi huomaa...

          Comment


          • #35
            Lähinnä vaan sen takia kyselin ku pihassa S6 samalla 8-koneella ja joskus funtsinut et kivahan olis laittaa ahdin antamaan lisäpotkua ku valmiita settejä maailmalta löytyy mut sit just nää lisävaivat mittausten, paperit, todistukset jne. eli jää haaveiluks (taitaa tulla saman hintaseks loppupeleis ku RS6) ja haetaan sit se RS6 sit ku lompsa antaa myöden ja lisäpotkua kaivataan :-). Harmi vaan ettei RS6:een saa vetokoukkua. Sitä ku meikäläinen tarttee.

            Comment


              #36
              Tätähän pohdittiin Tahkon penthousessa ja tultiin siihen tulokseen että ahdin saa olla katuliikenteessä kiinni, kunhan remmi on irti. Vaatii tietenkin teknisesti sen, että systeemissä on jokin venttiili tjms joka kierrättää imuilman ahtimen ohi silloin kun ahdin ei pyöri.

              Hassukaasujen kanssa sama juttu eli linjat ja systeemit saa olla paikallaan mutta NOS-suutin (suuttimet) ja pullo pitää olla sillä tavalla irti ettei niitä pysty vähäisin toimenpitein asentamaan paikoilleen.

              Onnea vaan selventää näitä paskantärkeälle katsastusinssille.

              Itseä vähän himottais tuo ilokaasun kokeilu. Ei olisi kustannuksiltaan niin iso operaatio kuin oikea ahtaminen. Kadullahan millä tahansa ässäläisellä pärjää varmasti mutta ratatouhuissa tuntuu välillä että on jaloissa.

              Comment


              • #37
                En oikein tiedä piisaako hihnan poisotto jos tarkkoja ollaan. Se kuitenkin mm PES sarjan osalta tarkoittaa koko imusarjan korvaamista PES omalla jolloin napinan aihe säätöjen osalta jo löytyy. Lisäksi roots tyyppisen ahtimen ohitus katsastukseen suodattimellisen ilmanoton kanssa on aika mielenkiintoinen projekti. Käytännössä reikä imusarjassa jossain kohtaa ja sieltä suoraan otto ahtimen ohi. Keskipakomallisellahan tuo on tietysti helpommin toteutettavissa.

                Comment


                  #38
                  Tapoja on monia, olishan sellainen Mad Max tyylinen ratkaisu ihan porno mutta jossain vaiheessa todnäk tulee halvemmaksi maksaa itsensä kipeäksi noista VTT tai TCT mittauksista ja jättää se remmi paikalleen kadulle.

                  Sit tulee vastaan Repon hyvä pointti. Esimerkki:

                  Auto, jonka arvo on 10k€. Virityskustannukset 5k€ eli rahaa palanut 15k€ jonka jälkeen jäljelle jää jotain jonka jälleenmyyntiarvo on 5k€.

                  Suhdelukua voi jokainen päissään muuttaa mutta totuuden siemen tuossa piilee. Tarinan opetus: Myy se auto 10k€ hinnalla ja ota viriin tarkoitetut rahat myyntihinnan päälle ja osta se valmiiksi tehokkaampi. Usein halvempi ja luotettavampi lopputulos. Vastakkaisia pointtejakin toki löytyi, ei autoharrastusta aina pidäkään ajatella järjellä vaan se on niin mukavaa kun saa kyynärpäitä myöten rasvassa kaiket yöt virittää :)

                  Comment


                  • #39
                    Tuota asiaahan on pyöritellyt itsekin mielessään. d2 maksaa esimerkiksi sen 5-10k riippuen iästä, varusteista, kunnosta ym. Mutta jos ajatellaan semmoista hyvää 10k yksilöä. Siihen PES sarja G4+ joka on jotain 8k luokkaa veroineen. Säädöt sun muut päälle. Liikutaan 19-20k luokassa. Mitäs +400hv vastaavilla tiloilla ja varusteilla olevaa mööpeliä siihen hintaan saa? S8 kyllä mutta se ei vastaa tehoiltaan eikä varsinkaan väännöiltään remmiahdettua. Tuoreemmat S8 ei tod mahdu budjettiin ja tuoreempien A8:enkin kanssa tulee ongelmia.

                    Jälleenmyyntihinta on tietysti toinen juttu. Ainahan sen sarjan voi purkaa pois ja pistää takan reunukselle koristeeksi tai myydä sarjana eteenpäin auton mennessä vakiokuntoisena vakion hinnalla.

                    Tuossa on tietysti se ero pioneerityön ja valmiin sarjan välillä. Pioneerihommassa on ensinnäkin isompi riski rikkoa jotain, tulos vaihtelee ja vaikutus jälleenmyyntiarvoon on arvaamattomampi ja itse sarjasta tuskin saa oikein mitään jälleenmyytynä jos sen irti purkaa. No sitten se taas voi, ei tosin välttämättä, tulla halvemmaksi kuin se valmis bolt on setti.

                    Comment


                    • #40
                      Mulla on ollu B7 2.0TFSI ja nyt B6 tosin vain 1.8t koneella. Molemmat on loistavia autoja. Aika pieniä, mutta tien päällä on ison auton tuntua. Todella hyviä ajaa. Varmasti neliveto vaikuttaa asiaan.

                      Itse katellut B6 oston jälkeen B6 S4. 1.8t on aika nuhapumppu "lastutetun" 2litrasen jälkeen. Kaikennäköisiä turbo virityksiäki tullu kateltua tuohon 1.8t, mutta niiden hinnalla saa jo S4.

                      Joku tuolla mainitsi kannen puhistuksesta. Ajoin 40tkm tfsi koneella ja myynti hetkellä mittarissa jotain 110tkm. Kansi oli ihan puhdas.

                      Eikös V8 ole FSI kone? Minusta audizinellä ollu kuvia aukastuista kasi koneista jotka on ihan tukossa. Yritin kysellä täältä foorumilta onko kenelläkään ollut ongelmia karstottumisen kanssa ja ei tainnu yhtään löytyä. En tiiä onko myöhemmin tullut? Joskus luin, että karstoittuminen olisi yleisempää amerikassa huonomman bensan laadun takia?

                      Kuten moni aikasemminki mainitsi onhan se s aina s. :) Mutta jos sattuu B7 löytymään hyvillä varusteilla niin ostaisin sen.

                      Comment


                        #41
                        Eikös V8 ole FSI kone?
                        B6- ja B7-ässän V8 ei ole FSI. Eroja FSI-kaseihin on eri lähteiden perusteella paljon, mutta eräs helpoimmin havaittavista on, että näissä vanhemmissa on vielä viisi venttiiliä per sylinteri - myöhemmät FSI-myllyt ovat neliventtiilikansilla varustettuja.

                        Comment


                        • #42
                          "Autot melkosaman hintaisia nyt. mitenköhän hinnat elää esim. vaikka 5 vuoden päästä. että kumpi pitää hintansa paremmin?
                          polttoaine kulutuksella ei oikeastaa ole mitään väliä koska noita kilometrejä tule sen verran vähän kun työmatkalle en enää autoa tarvitse."

                          Katsoin tätä ketjua tuon toisen ketjun vinkin saatuani : jos mieleistä kärryä hankkii onko oikeasti mitään väliä mitä nyt arvoltaan +20 donan käytetystä saa 5 vuoden päästä?

                          Comment


                          • #43
                            Kai jälleenmyyntiarvolla ja sen säilymisellä aina on merkitystä jos on joskus vielä aikeissa auton myydä eteenpäin. Joillekin varmaan vähän enempi ja joillekin vähän vähempi.

                            Comment


                            • #44
                              Ehkäpä mutta ei tässä tapauksessa? Jos vaikka se Ässä pudotta hintansa hieman nopeammin ( B7 vaikka jäänne 10 te mutta Ässä 8 te) niin mitä sitten? Jos tuommoista pohteeraa niin parempi kun tekee sen isoimman säästön ja jättää vekottimen kokonaan ostamatta ?

                              Comment


                              • #45
                                No jälleenmyyntiarvo lienee tämmösessä yhtälössä vain yksi muuttuja muiden joukossa. Kenties se tasapelin sattuessa sitten kallistaa vaa'an jomman kumman puolelle, ken tietää.

                                Eikä 400 eur/vuosi välttämättä ihan mitätön muuttuja ole. Samaa suuruusluokkaa saattaa olla erot esim. polttoainekustannuksissa ja vakuutusmaksuissa, ja kyllä nekin monen valintaan varmasti vaikuttavat.

                                Comment


                                • #46
                                  Saksan myyntipalstoja selaillessa aloin ihmettelemään vaihtomoottorillisten B6 ässien suurta määrää, ja täten tuli perehdyttyä hieman saksalaisten ja jenkkifoorumien kautta 4.2l BBK:n "ominaisuuksiin". Ilmeisesti tuon koneen taakse sijoitetulla "huoltovapaalla" jakoketjun kiristäjällä on yllättävän monessa yksilössä ollut tapana kulua hajalle, josta seuraa ilman muita tuhojakin sen hintainen moottorijumppa, että ainakin saksassa on vaihdeltu vaan suoraan toinen vähemmän ajettu/uusi kone tilalle. Sama pätee ilmeisesti myös B7 S4 ja C6 A6 v8-koneisiin, joissa jakoketju on sijoitettu koneen taakse.
                                  Hieman hankala pelkkien foorumien postausmäärien perusteella arvioida kuinka todennäköistä tuo on, mutta onko kyseistä tilannetta tullut vielä täälä foorumilaisilla vastaan? Meinaa mennä taas auton oston budjetointi uusiksi, jos saa varata suoraan >5000 euroa ylimääräistä jo yksittäistä remppaa varten.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Voisi ehkä paremminkin yleistää Audi ketjujakopäisiin v-koneisiin tuon kiristäjäongelman. Eli myös 4f sekä b7 3.2 fsi menee samalla tavalla. Osat muutamia satasia, mutta vaihto vaatii laatikon irroittamisen joten teetettynä työlle hintaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ainakin B6-korissa joutuu ilmeisesti koko koneen nostamaan pois autosta tilanpuutteen vuoksi, näin ainakin tehty ulkomaisilla pajoilla. Mielenkiintoista tuossa on kyllä se, että vaikka kyseessä näyttää olevan yleisesti todettu ongelma useammankin eri konemallin samassa "huoltovapaassa" osassa, audin maahantuojat yms. edustajat ovat tuon kuitanneet normaalina kulumisena, jonka vuoksi ei kustannuksissa tulla vastaan.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Käsittääkseni näissä kaikissa edellämainituissa koneissa joutuu motin pudottamaan/nostamaan koska ketju kiristimineen kaikkineen sijaitsee koneen ja tulipellin välissä. Korjatkaa toki jos olen väärässä, olen "nörtti" en automekaanikko..

                                        Ja koska seuraavaksi kuitenkin kysytään, niin ei, oireita ei allekirjoittaneella ole. "Knock on wood.." Nyt niitä varmaan tulee heti huomenna, kun ääneen kehaisin.. :(

                                        Kuvassa BBK-Picasso.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          En nyt sanoisi että bbk mikään ongelmainen kone olisi. eiköhän syytä ole jenkkien käyttämissä öljyissä tai muussa pitämiseen liittyvässä. Eräässäkin topikissa mainitsi moni lisänneensä öljyä vasta valon syttyessä. Se on melkoisesti alle alarajan jo. Tälläkin kylällä on yksi ässä mikä on edelleen ekalla omistajalla ja sillä on ajettu sen kummemmin koneeseen kajoamatta yli 200tkm. Omaankin pyörähti tänään 185tkm mittariin. Nämä tosiaan irrotetaan laatikkoineen irti autosta tarvittaessa sellaiselle jigipöydälle. Tai loota jää paikalleen autoon ja kone nostetaan keulan kautta ulos. Käynnistyksessä kuuluva rämähdyshän tulee elsan (vag korjaamomanuaali) mukaan imusarjan läpistä eikä ketjusta.
                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 24.10.2011, 21:48.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kiitos, kaima! Mä olen kohta kolme vuotta miettinyt, että mistä se rämähdys tulee... Sen tiesin, että se "kuuluu asiaan", mutta lähde on ollut mysteeri.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Pidostahan se toki on myös kiinni. Varmaan tästä johtuen ei suomen harrastajien parista ole pahemmin ongelmia löytynytkään :). Aika tarkkaan saa kyllä autoa ostaessa syynätä öljyjen vaihtovälit ja muun historian; 5-8tkm öljynvaihtoväliä näyttävät harrastajat euroopassa suosittelevan tuolle koneelle rasituksen vähentämiseksi ketjukoneistossa.

                                              Tuota kuvaa katsoessa pistää kyllä hieman ihmetyttämään miksi nuo ketjujen ohjuripalat on valmistettu muovista, voi kuvitella kuinka kovilla ovat talvipakkasilla.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No kiitoksia!
                                                Tässä vielä mitä tekninen tiedote sanoo asiasta:

                                                Moottorin ohjainlaitteen kaksikanavaisen imusarjan magneettiventtiileiden liian aikainen ohjaus aikaansaa imusarjaan epäsuotuisen alipaineen ja näin värähtelyä imusarjan sisällä olevaan lieriöön. Se synnyttää lyhytaikaista mekaanista, kolisevaa ääntä.

                                                Itselläni on viimeisin päivitys moottorille, mutta ei sillä ole juuri vaikutusta ääneen. Se nyt vaan on tollainen.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  4F 3.2 ja 4.2 FSI yläkiristimen pystyy vaihtamaan laatikkoa/konetta irroittamatta ja virallinen ohjeaikakin on maltillinen reilu 4 tuntia, joten en pitäisi ihan show stopperina moisen hankinnalle (en pitänyt hankkiessanikaan, omaan tosin vaihdettu). Alakiristimet noista tietääkseni harvemmin vikaantuu, mutta vikaantuessaan se on sitten tietysti iso jumppa tiedossa.

                                                  En tiedä päteekö sama myös BBK-koneeseen. Todennäköisesti. Korin puolesta tilaa voi olla vähemmän operointiin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    BMW:n koneissa on noita ketjuja käytetty menestyksekkäästi 80-luvulta alkaen. Kestävät kyllä pirun hyvin. Ei ollenkaan venymisiä tai ohjureiden liikakulumista normaalisti alle 300tkm.
                                                    Kiristimet kannattaa vaihtaa mahdollisuuksien mukaan heti, jos ketju alkaa pitämään ääntä. Edullinen ennakoiva huolto.

                                                    Pystyykö näihin Audin koneisiin vaihtamaan kiristäjän ilman ketjun erillistä lukitusta, eli vanha ruuvataan irti ja uusi tilalle?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Morjens,

                                                      ässä tässä itselläkkin ollut jo pidempään harkinnassa ja nyt pomppasi Nettiautossa muutama mielenkiintoinen vaihtoehto vastaan autoliikkeen myymänä.

                                                      Sattuisiko jompikumpi näistä olleen esim. foorumilaisella ? Tai jotain muuta taustatietoa ?

                                                      http://www.nettiauto.com/audi/s4/8457837

                                                      http://www.nettiauto.com/audi/s4/8061105
                                                      Viimeksi muokannut Lyziger; 25.11.2016, 20:38.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Punainen ainakin klubin kilvenpohjan perusteella on jonkun entinen täältä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kappas, niinpä onkin...

                                                          Ilmoittautumisia otetaa vastaan :) Kiinnostaisi tietää lisää ässästä, kun myyjällä ei kummempaa tietoa auton historiasta ole..

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X