Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Verkostomarkkinointi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Verkostomarkkinointi

Hei!

Tiedän, että suurimmalle osalla lukijoista otsikon sanat aiheuttavat vastenmielisyyttä, mikä on yleinen alaa vaivaava ongelma. Osittain syystäkin, osittain tietämättömyydestä.

Tarkoitukseni ei ole todellakaan myydä mitään tai etsia ns. sijoittajia mihinkään vastaavaan toimintaan.

Tarkoitus on kerätä tämän topikin alle minkälaisia kokemuksia ihmisillä on alan toiminnasta. Hyviä ja huonoja. Itse olen sen verran tutustunut tilastoihin, että:

3% osallistujista tekevät sitä ns. päivätyökseen ja elävät sillä
    27% saavat sillä lisätuloja
    70% eivät saa sijoittamiaan rahojaan takaisin tai pääsevät omilleen

Nyt olen tutustunut ko. alan toimijaan nimeltä Rain Nutrition. TIETYSTI vaikuttaa hyvältä, mutta mutta...

meneillään olevia verkostomarkkinointi toimijoita, (Google):

Rain Nutrition
    Emgoldex
    Talk Fusion

Suosituin:

Avon Cosmetics

Joskus Golden productsinm, vai mikä se oli, myyntitilaisuudessa olin ja ei kyllä enään ikinä semmosiin.

Hommahan oli selkee pyramidi. Huipulla, eli alkupään jäsenet keräs kaikki fyffet, koska osuudet oli isoimmat.
    Itsekkin olisi voinu päästä tietysti tienesteille, jos olis saanu hirveen lössin rekryttyä.

Tuotteet ei ole se pointti vaan miten paljon saat "alaisia".

Sontapuhetta se, että ihan ilman työn tekoa ne rahat tulis tilille. Jos teet tiliä noissa, tekisit tiliä missä tahansa myyntityössä.

Comment

Kerran olen käynyt tilaisuudessa tutun pyynnöstä, ihan suolestahan ne tavaroineen on aina mutta tulipa kahvit juotua :)

Nuoruudessa tienasin omat kulut ja muutaman satasen ylimääräistä yhdessä pyramidipelissä nimeltää Sertifikaatti, kun ei millään malttanut nuori jamppa olla kokeilematta. Omilleen kun pääsi heti. Jännityksellä sitten aina lähetteli tilannekyselyitä ja näki nousun pyramidissa, kunnes yksi päivä alkoi suorituksia tulemaan tilille. Ei niitä montaa päivää tullut, kun homma kaatui julkisuudessa :)

Comment

Joskus Golden productsinm, vai mikä se oli, myyntitilaisuudessa olin ja ei kyllä enään ikinä semmosiin.
        Tarkoitat ilmeisesti luontais tuotteita kappaavaa verkostomarkkinointi yritystä, näinä päivinä GNLD.

Itse väitän ettei tuo ole pyramidi homma, huom! itse en ole mukana tuossa, mutta mutsi "harrastelee" noita. Käsittääkseni hänellä ei ole suurta "ala-linjaa" tms, eikä sieltä mitään suurta tiliäkään tule. Enemmänkin homma on tuollaista nappi kauppaa, "myyjä statuksena" omaavana saa muutaman prosentin halvemmalla ja myy niitä GLND:n listahinnoilla. Eli homma toimii niin kuin missä tahansa tuotteissa, joita ostetaan kaupoista, suurin eroavaisuus on tuo verkostomarkkinointi osuus.

Sitä en kiellä etteikö noita uuber hienoja verkostomarkkinointi hommia olisi, joissa pitää ostaa 1000€ startti paketti ja saada alaisia jotka tekevät saman ja lopputulemana pyramidi huijaus. Niitä taitaapi olla (lue= on) enemmän kuin noita oikeasti toimivia verkostomarkkinointi hommia.

Comment

Olen antanut itselleni ymmärtää, ettei verkostomarkkinointi ole synonyymi sanalle pyramidihuijaus. Eli ihan laillistakin verkostomarkkinointia on olemassa. Ja mikäs siinä jos tuote on oikeasti hyvä ja hinta oikealla tasolla.

Valitettavasti nämä yleensä vaan on ylihintasen krääsän tuputtamista lähiverkostolle eli kavereille ja perheenjäsenille jollain typerällä kytkyllä. Tehokas tapa päästä eroon kavereista eikä varmasti tarvitse miettiä miksi jatkossa kutsut sukujuhliin hukkuvat postissa.. ;)

Comment

Kyllä oikeaa verkostomarkkinointiakin on, mutta monasti tuotteet ovat itse asiassa laadullisesti kehnoja ja kalliita. Verkostomarkkinoinnin yleinen mantra tuotteiden edullisuudesta johtuen vähistä kuluista on sekin itseasiassa jo muutamatasoisella hierarkialla ihan tuubaa. Nuo tuotteethan sopivat hyvin juuri verkostoihin, kun valmistaja välttää vastuunsa tuoteväitteistä sillä, että virallisiin materiaaleihin ei näitä mielenkiintoisia väittämiä laiteta, mutta suusta suuhun ne kulkevat.

Esim. vitamiini ja ravinnepuolelta on mullekin (ja vaimolle, joka ammattinsa ja koulutuksensa puolesta vielä näistä jonkin verran tietää) esitetty mitä hauskempia väittämiä. Mm. yritetty myydä l-askorbiinihappoa "luonnonmukaisena ei synteettisenä" c-vitamiinina, joka on paljon tehokkaampaan kuin se apteekista saatava. Toki tietysti tällä kuorrutuksella n. 10 kertaiseen hintaan.

Tältä kokemuspohjalta en käy nyt väittämään, että 100% verkostomarkkinoinnista on huijausta, mutta uskaltaisin sanoa, että suuri osa on autojobbareihin ja lomaosakemyyjiin verrattavan moraalisen kompanssin vaativaa. Myydään siis kalliilla kehnoja tuotteita ja vielä väitetään niiden olevan laadukkaita ja kaiken lisäksi rahaa tulee parhaiten sisään juurikin ns. alotuspakettien ostajilta.

Se on myönnettävä, että verkostomarkkinoinnilla voi rikastua, siitä paras esimerkki varmaankin huumekauppa ;)

Comment

Ei ole verkostomarkkinointia, mut oisko jonkinsortin pyramidi(-nmallinen) huijaus ?

http://www.vesiriikonen.fi/pyramidi/pyramidi.html

Comment

Olen aina ihmetellyt tätä logiikkaa joka liittyy useimpiin (esim. luontaistuotteet ja saippuasoosit yms) verkostomarkkinoinnilla kaupusteltaviin tuotteisiin: Jos ne ovat niin erinomaisia ja paljon parempia, kuin ns. tunnetut merkit, niin kaipa keskusliikkeet olisi jo ajat sitten ottaneet valikoimiinsa. Nyt korkeampaa hintaa perustellaan monesti sillä, ettei näitä kaupasta saa, kun ovat niin erinomaisia.

Comment

Itse olen ollut kerran (olikohan vuosi 2005) Move Networksin henkilökohtaisessa esittelyssä. Yksi "tuttu" soitti ja kysyi kahville, oli kuulema jotain tärkeää asiaa. Pöydässä odotti tuttu ja toinen henkilö ja siinäpä he esittelivät tämän mahtavan tien suunnattomiin rikkauksiin. No en tietenkään lähtenyt kyseiseen kusetukseen mukaan.

Siitä oli tutkinta menossa jo silloin kun olin esittelyssä ja myöhemmin koko Move Networks todettiin laittomaksi pyramidihuijaukseksi. Jos joku on niin urpo että yrittää noita pyramidijuttuja mulle tyrkyttää, katkeaa yhteydenpito välittömästi.

Comment

Keksinpä juuri nokkelan keinon miten pääsee Peiposesta eroon, jos rupeaa naama kyllästyttämään :)

Comment

Tupperwarehan on yksi isoimmista? verkostomarkkinoinneista maailmassa.
                      Ja tuotteet jopa kestää. Mutsi on noita kutsuja pitänyt vuosien mittaan, ei kuitenkaan varsinaisena myyjänä. Emäntänä olosta saa aina jonkun kipon ilmaiseksi. Myyjänä on ollut aina sama rouva joka tekee ihan työkseen hommaa.
                      Golden Products taisi olla myös enemmän verkostomarkkinointi homma, tosin tuotteiden laadusta en osaa sanoa.

Moven juttuja kävin joskus kuuntelemassa, serkku huijasi kahville. Sen jälkeen en pitänytkään yhteyttä hetkeen, ilmeisesti meni viesti perille.
                      Siellä kyllä luvattiin kuut taivaalta. " Sä voit lopettaa mekaanikon hommat 6kk sisään, rahaa tulee helposti 3000e/kk kun myyt vaan näitä eteenpäin muutaman tunnin päivässä, ostat sitte itelles sen TT;n".
                      Yeah right...

Edit: Ei ollutkaan Move vaan joku kännykkäliittymä kusetus. No tulos sama.
                      Viimeksi muokannut Vieras; 10.2.2011, 11:01.

Comment

Edit: Ei ollutkaan Move vaan joku kännykkäliittymä kusetus. No tulos sama.
                        Muistan tuon tapauksen, en enään muista mikä firma/liittymä oli kyseessä, mutta reisille meni.
                        Homma kuulemani mukaan meni ihan jees, oli halvemmat puhelu hinnat kuin muilla yms. Mutta siinä kuulemma kävi niin, että eivät kerinneet kauaan toimimaan kun rupesi nämä suuremmat operaattorit kilpailemaan hintojen kanssa, joten tämä pieni uusi tulokas joutui ahtaalle ja ko. yritys meni saunalahden omistukseen.

Jos ne ovat niin erinomaisia ja paljon parempia, kuin ns. tunnetut merkit, niin kaipa keskusliikkeet olisi jo ajat sitten ottaneet valikoimiinsa.
                        Samaa muuten itsekkin naureskellut/ihmetellyt, kuullut väittämän "ei ole tarpeen, firman perustaja tienaa näinkin erittäin hyvin", kun kysyin miksei perustaja vie kaupan hyllyille näitä tuotteita
                        Suhtaudun "ehkä" skeptisesti tuohon väittämään :) Tuon väittämän lausunut henkilö meni osittain hiljaseksi kun kysyi "mitä jos itse tienaisit 1milj € kuussa tai vuodessa ja jos voisit tuplata tuon sillä että ilmoitat tuotteen tulevan myös kauppojen hyllylle, niin tuplaisitko palkkasi?"
                        Viimeksi muokannut Metsässä; 10.2.2011, 11:34. Perustelu: lisää tekstiä

Comment

Viime kesänä minua koitettiin saada tuohon gnld http://www.gnld.com/ hommaan mukaan.

Hetken aikaa googlettelin ja lueskelin juttua netistä, niin olipa helppo sanoa "ei".
                          Mielummin hankin rahani rehellisellä työllä, enkä kusettamalla ihmisiä.

Comment

Omalle kohdalle osui myös vastaava ehdotus kaverin toimesta reilu vuosi sitten, en nyt vaan millään muista, että minkä niminen systeemi mahtoi olla kyseessä.
                            Siinä oli joku etukortti hommakin mukana, eli siis luvattiin, että kohta joka kaupassa tullaan kysymään tuota korttia ja sillä saa sitten jäätäviä alennuksia tai jotain...
                            Eipä ole tähän päivään mennessä kyselty ku plop-plop ja S-etukorttia! Mutta kuitenkin samalla periaatteella mainostettiin: tonnin kun maksat ni rahaa alkaa kohta
                            virtaamaan ovista ja ikkunoista! Ja vitamiinejakin tarjosivat kaupan päälle!

Comment

Kyllä se on niin että kavereitten kanssa ei pidä pelleillä rahojen kanssa. Kannattaa tarkkaan miettiä onko ystävyys sen arvoista että ruvetaan sotkemaan raha siihen yhtälöön.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Jape
                                Tehokas tapa päästä eroon kavereista eikä varmasti tarvitse miettiä miksi jatkossa kutsut sukujuhliin hukkuvat postissa.. ;)
                                Näin on...

Parikin kertaa joskus 90-luvulla yrittivät värvätä tuohon Goldeniin, mutta päättelin oitis homman kannattamattomaksi näin epäsosiaaliselle tyypille kuin minä :D

Comment

Goldenin alotuspaketti oli jotain 3000mk ennen vuosituhannen vaihetta.
                                  Ja joku osuus tuli jokaisesta värvätyn myymästä putelista tms.

Jos oot yltiösosiaalinen ja omaat laajan tuttavakunnan (muita kuin kavereita) niin tolla voi joku lantti taskuun tullakkin.
                                  Ilman työtä ei sekään onnaa.

Comment

Nyt sitten pidemmän harkinnan kautta liityin Rain Nutritioniin. Se kiinnosti, että tuotteet on ollu oikeasti hyviä ja Euroopan markkinat vasta aukes. Eli markkinat ei ole kyllästyneitä. Hyvät kasvumahdollisuudet. Yks hyvä juttu on se, ettei tuotteita tarvii ostaa itelleen vaan suosittelemalla, asiakas tilaa/liittyy toimintaan. Nyt parin viikon jälkeen olen saanut ihmisiä mukaan eikä homma ole tuntunut tyrkyttämiseltä.

Alkumaksu (saan tuotteet omaan käyttöön) ei ollu iso ja tuottoa on jo tullut nyt. En ihan vielä ole omilla, mutta muutaman vuoden tähtäimellä saa jo kunnollista lisätuloa.

Toivottavasti en kuulostanut hihhulimarkkinamieheltä :D
                                    Ja Peiponen, en tyrkytä sinulle, vaikka tämä ei pyramidi olekaan :D

Comment

Oltiin Kemissä keikalla vuosia sitten ja pakko oli postissa käydä, niin eikö siellä ollutkin joku Goldenin edustaja ja alkoi kertomaan niin ihanista tuotteista ja rikastumismahdollisuuksista.

Tuumasin vaan kylmästi, jos ne tuotteet on niin helvetin hyviä, miksei niitä noissa kauppojen hyllyissä näy?

Meni akka hiton vaikeeks ja selitti, että näitä tuotteita markkinoimalla vois vaikka "rikastua".

Mie sanoin, jotta ei täällä rikastu, kun rehellisellä työllä, tai lottovoitolla, suosittelen sullekin.

Porukkaa nauratti.

Comment

Jonkun verran tullut tutustuttua noihin Goldenin (GNLD:kö se nykyisin) tuotteisiin, siis pesuaineisiin lähinnä, kun meidän äitimuori ostaa niitä eräältä sukulaismieheltä. Sanoisin, ettei nuo nyt ihan luokattoman huonoja ole, mutta mielestäni melko kalliita ovat. Samalla rahalla saisi parempaakin tavaraa kaupasta. Kovasti olen koittanut äitiä käännyttää tuolta linjalta, mutta tuntuu pikkuisen siltä, ettei hän vaan kehtaa kieltäytyä ostamasta noita tuotteita. No ei onneksi ole kyse suurista rahoista ja olkoon näin jos muori on tyytyväinen.

Joku mainitsi Tupperwaaren aikaisemmissa keskusteluissa. Niistä pitää sanoa, että siinä on oikeasti hyviä, laadukkaita ja monasti varsin innovatiivisia keksintöjä, mutta se hinta. Kalliita ovat ja saatavuus heikko, kun pitää liittyä Tupper-jengiin, jotta niitä voi ostaa :-)

Comment

Joku mainitsi Tupperwaaren aikaisemmissa keskusteluissa. Niistä pitää sanoa, että siinä on oikeasti hyviä, laadukkaita ja monasti varsin innovatiivisia keksintöjä, mutta se hinta. Kalliita ovat ja saatavuus heikko, kun pitää liittyä Tupper-jengiin, jotta niitä voi ostaa :-)
                                          Kerran erehdyin menemään tupperikutsuille kun tuttava järjesti. Menin siis lähinnä "juodaanpa kahvit ja katsellaan mitä on myytävänä" -mentaliteetillä. Paikan päällä vasta muistin millaisesta tapahtumasta on kyse ja silloin oli jo myöhäistä perääntyä. Olisi sen sunnuntain kolme tuntia voinut muutenkin käyttää, kuin kuuntelemalla miksi joku piirakan rypyttäjä on ehdottomasti oltava kotona ja miksi siitä kannattaa sen melkein kolmekymppiä (!) maksaa.
                                          Yksi mikä sattui myös silmään, oli mikrokupu: hinta 50e! sillähän saa jo mikron, jossa on se kupu!
                                          Eipä sillä, ne säilytysrasiat on kyllä oikeasti ihan fiksuja keksintöjä.

Comment

Joo ei näitten takia kannata kokopäivätyötä lopettaa eikä kavereita menettää. Pientä lisätuloa olen saanut, eikä jatkossa investointeja tarvitse enää tehdä. Olen kertonut vain semmosille ihmisille mahdollisuudesta, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita. Ei tässä tarkotus ole kerätä sataa ei-väliä-kuka tyyppiä. Olen ollut päätökseeni tyytyväinen.

Mitenkä on sattunut etten ole koskaan edes Tupperware tuotetta nähnyt. Onko kellään käytössä, poikkeaako paljon "tavallisesta" tuotteista?

Comment

No onhan ne senverran erikoisia, ettei markettien hyllyiltä välttämättä vastaavia löydy.
                                              Hinta hiton suolainen, mutta elinikäinen takuu kompensoi sitä.

Kerrompa esimerkin: ex vaimo osti jonkun kahvipurkin (hiton näppärä sinänsä) jollain kutsuilla ollessaan. Hinta tietysti oli sellainen, että ainakin kaksi olisi saanut jostain halpahallimyymälästä.
                                              No eikö mitä se meni sitten särki about 9 vuoden käytön jälkeen. Jotenkin se erivärinen yläosa vaan irtos toisesta reunasta.

Kun exrouva tuli senjälkeen jossain pidetyistä (auerwaara) tupperware kutsuista, niin hänellä oli uusi samanlainen purkki mukanaan.
                                              Korvaavat kuulemma tottakai kaikki särkyneet tuotteet samanlaisella, tai vastaavalla tuotteella.

Nykyinen vaimo mulle ostanu sellasen mikroaalto eväskipon samoista bailuista, tuskin saan sitä syömällä rikki;))

No tulihan taas tarinaa, mutta en puolusta, enkä moiti.

Comment

GNLD ja tupperware on kaksi ihan erillaista tapaa markkinoida tuotteita.GNLD:ssä homma perustuu siihen että mitä enemmän saat värvättyä itsesi alle myyjiä,niin sitä enemmän(tai oikeastaan ainoastaan sillä)saat rahaa.Kovinkaan montaa joka siihen on liittynyt,ei kiinnosta niiden tuotteiden myynti,vaan ihmisten värvääminen mukaan.Jokainen uusi myyjä ostaa heti sen alotuspaketin joka tosiaan on satoja euroja.
                                                Tupperihomma taas perustuu sitten tuotteiden myyntiin.Ei siellä yleensä kai ketään houkutella myyjäksi.
                                                Useampikin kaveri ollu mukana GNDL:ssä,ja Broidin muija taas touhunnu noiden muovikippojen kanssa.
                                                Pääsääntöisesti vois sanoo että ei mihinkään verkostomarkkinointiin energiaansa kannata tuhlata.Ne ajat on ohi kun niillä teki rahaa!

Comment

GNLD:ssä homma perustuu siihen että mitä enemmän saat värvättyä itsesi alle myyjiä,niin sitä enemmän(tai oikeastaan ainoastaan sillä)saat rahaa.
                                                  Eipä pidä paikkaansa, tuossa pitää saada itselleen asiakas kuntaa joille voi myydä pillereitä. Toki paremmat rahat saa jos saa asiakkaaksi henkilön joka myöskin myy niitä ja ostaa sulta ne pillerit.

En itse harrasta ko. toimintaa mutta äiteen toimintaa olen katsellut.

Comment

Hieman OT: Töissä kun joutuu kaikenlaista tavaraa kuskailemaan, niin kerran vein eräälle vanhemmalle miehelle jotain GNLD tuotteita. Äijä rupesi kehumaan niitä niin ettei hänestä meinannut millään päästä eroon. Tuntui joku tuote parantaneen tuttavapiirissä kaikki taudit syövästä aidsiin, tuoneen näön takaisin ja melkeimpä kasvattaneen uusia raajoja sodassa menetettyjen tilalle.

Comment

Mutta on se vaan hienoa että tuulipukukansa ostaa ja ylimmäinen porras rikastuu.

Lupaatteko kaikki liittyä jos perustan "sijoitusklubin" jossa kaikkki väh. 3000 euroa sijoittaneet saavat rahansa nelinkertaisena takasi? Tilinumeron saa privalla.

Suomalaiset on aikuisten oikeasti maailman tyhmin kansa. MOT.

Comment

Mutta on se vaan hienoa että tuulipukukansa ostaa ja ylimmäinen porras rikastuu.
                                                        Ja näin menee myöskin varaosa tiskillä, ruokakaupassa jne. erona se että portaina on yritykset.

Comment

Kyllä Mikko homma on niin että jos tolla GNLD:llä aikoo jotain tienata,niin on syytä omata helvetin hyvä sosiaalinen verkosto josta värväät ittes alle myyjiä.Muuten menee harrasteluks ja oikeen duunin ohessa voi puuhastella,mutta ei juuri tienata.Mun muutama kaveri on tehny tota ainoana tulonlähteenä ja ihan eläny tolla.kyllä siinä aika mariginaalista oli se varsinainen tuotteisen myyminen.Täydellä höyryllä ne hiosti tuttuja tuntemattomia joinimaan siihen hommaan mukaan...muakin!En tosin koskaan lähteny.Tunsin myös edesmenneen P.Jussilan jotenkin.

Comment

Juu, ei noiden (oikeasi toimivien) verkostomarkkinointi hommien turvin kannata päivä töitä lopettaa, saattaa "hieman" mennä tili pakkasen puolelle.

Tai sitten tarvii olla ylisosiaalinen persoona ja hiillostaa jokaista vastaan tulevaa :)

Comment

Working...
                                                            X