Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T Vs 2.5Tdi (B5/B6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T Vs 2.5Tdi (B5/B6)

    Morjensta

    Tarkotuksena olis ostaa A4 Avanttina ja tietysti quattrona.
    Jäljelle jää että kummalla koneella?!!?!
    Onko koneissa joitain tyyppivikoja?
    ja mites nämä kestää lastutuksen?
    Toivoisin mahdollisimman paljon käyttäjä kokemuksia.

    Kiitos

    #2
    Foorumilta hakua sanoilla

    VP44
    V6 TDI
    AKE
    AFB

    ja alkaa varmaan tuo diiseli olemaan pois listoilta. Lastuja kestää ilman mitään ihmeellistä, kunhan auto ja moottori on muuten kunnossa.

    Comment


      #3
      Jos meinaa mukavaa kulkua saada ulos niin sit kantse toi jumalmoottori unohtaa ja valkata kuningasdiisseli. ;)


      edit: jumalmoottori siis vajaapyttynen tärpättilärskytin ja kuningasdiisseli 2.5tdi vinkkeli 6. :)
      Viimeksi muokannut diffas; 29.1.2011, 21:36.

      Comment


        #4
        Siinä Kuningas-dieselissä on pytyt jonossa, vaikka se samankokoinen onkin.. ;)

        Itse odotin 1.8T:n olevan ihan hengetön pata 5 zyl. -tiisselin ja V8:n jälkeen, mutta ihan pirtsakka pelihän tuo tuntuu olevan, ainakin pikkukopassa ja ohjelman parannuksen jälkeen. Ei suurempia murheitakaan ole vielä ollut. Huohotukseen pari letkua ja puolat olen joutunut uusimaan.

        Comment


          #5
          Ohan se 1.8T vakiona aika hengetön. Mutta näihin saa kyllä niin paljon palikkaa ihan kohtuurahallakin että ne tehot ei oo ongelma. :) Tuosta kiisselistä ei ole muita kokemuksia kuin että kaverilla meni särki vastikään(2.5 v6 tdi) se konehuoneen puolella oleva pumppujutska, autolla ajettu 280000.

          Comment


            #6
            Yhden B5 Avantin kävin koeajamassa ja ei se vakio 1.8T tosiaan mikään raketti ole. Pikkuhiplillä sitä luonnetta on kyllä kaivettavissa ja suorituskyky on minusta käyttöautoon vähintään siedettävä.

            Jos dieseliä tarvii, 1.9 TDI q-toiminnolla on sitten jo ihan eri maata kuin sahapukki. Ei raketti sekään, ainakaan vakiona, mutta käyttöautoksi erittäin mukava, vai pitäisikö sanoa vaivaton vehje viemään.

            Comment


            • #7
              Toki tulee muistaa että ei pumpparikoneetkaan ihan viattomia ole. Yhtään 1,8t-koneista laitetta ei ole ollut ilo omistaa. Arto tosin unohti mainita että 1,8t:stäkin löytyy haulla juttua. Tämä ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi. Totta Mooses tuo v6tdi on yks tanan rubikin kuutio jos/kun sen kanssa joutuu pelehtimään. Mutta nykyään pitää olla aina vähintään parin tonnin tukku jemmassa pahan päivän varalle jos meinaa käytetyillä vaggineilla ajella. Se päivä nimittäin tulee kun niitä tuohia tarvitaan.-Oli sitten kuinka monta pyttyä ja missä asennossa hyvänsä :)

              Comment


                #8
                Jos meinaa mukavaa kulkua saada ulos niin sit kantse toi jumalmoottori unohtaa ja valkata kuningasdiisseli. ;)
                En voisi olla enempää samaa mieltä. Vähän karrikoidusti voisi todeta, että kuningasdieselin jälkeen jumalmoottori tuntuu ompelukoneen voimanlähteeltä :)

                Mutta ilmaisia lounaita ei ole. Kuningasdiesel ei ole ihan viaton vikojen suhteen, kuten jo aikaisemmissa viesteissä todettiin.

                Comment


                  #9
                  Myönnettäköön, jumalmoottoristakin löytyy tarina jos toinenkin täältä. Sekin lie syytä todeta, ettei itselläni ole moista ollut omistuksessa. Olen tosin seurannut vierestä kaverin auton vaiheita ja siihen on suoritettu kaikki V6 TDI:n kalliit perusremontit, osa jopa kahdesti.

                  Sekin on pakko myöntää, että V6 TDI on toimiessaan pirun mukava moottori. Vääntöä on kuin vähän isommassakin pitäjässä. Tässä nykyisellään olen jopa harkinnut sitä vaihtoehdoksi, kun tilavampaa autoa olen katsellut. C5-kopan quattroa kun ei dieselinä muuten ole olemassa. Remonttien hinnat ovat tulleet alas melkoisesti, joskaan ilmaisia ne eivät ole vieläkään.

                  Noista vaihtoehdoista 1.8T on kuitenkin se selvästi huolettomampi vaihtoehto ja taloudellisuuskin riippuu pitkälle vuotuisen ajosuoritteen määrästä.

                  Comment


                  • #10
                    Olen tosin seurannut vierestä kaverin auton vaiheita ja siihen on suoritettu kaikki V6 TDI:n kalliit perusremontit, osa jopa kahdesti.
                    -Menikö nokat toistamiseen, vai mikä teetti tuplahommat? nimittäin ihan ilman sarvia ja hampaita olen pähkäillyt noita juttuja syvällisemmin kun volkkari on ollut pukeilla ilman kansia reilun viikon. Nokat ja keinut 210tkm ajojen jäljiltä normaalisti kuluneet, eli ainoastaan kiillottuneet. Ne kuitenkin korvataan kunnostushiotuilla nokilla, ja uusilla inalaisilla keinuilla joihin teetettiin timanttipinnoitus. Hytikat toki menee uusiksi kanssa. Samalla kun purjin kannet tyhjiksi, tein erään huomion joka saattaisi olla syynä toisinaan eteen tulleisiin vaihtonokkien ennenaikaisiin kulumisiin. Siitä myöhemmin lisää rojektiosiossa kunhan saadaan homma valmiiksi.
                    Näitä tutkin ihan senkin takia, että saataisiin tuo kutonen ns. ruotuun, eli jos siitä sais pienin muutoksin edes kohtuullisen kestävän. Muunmuassa Diffas on tehnyt virittelyn lomassa ansiokasta työtä tämän asian eteen.
                    Oma kutonen liimasi yhden pakoventtiilin ohjuriin senverran että ehti heittää keinun pois paikaltaan. Päätettiin senvuoksi ottaa auki ja putsata paikat kunnolla. Keinujen putoilua aiheuttaa muunmuassa talviköröttely eritoten tippilootallisella autolla jossa on luistonesto. Paikat nokeentuvat kun kierrokset eivät ole syyskuun jälkeen käyneet yli kolmentonnin ;) Lisäks EGR paskoo tehokkaasti imupuolenkin. Eli kutosella ajelu on enempi vähempi harrastamista kyllä :)

                    Comment


                      #11
                      Siinä yksilössä oli pumpun kanssa murheita, mutta nokatkin on kyllä kertaalleen vaihdettu. AFB, olikohan '98.

                      Comment


                        #12
                        Tuo 1.8:n hengettömyys kyllä riippuu aina siitä, että onko auto 100% kunnossa ja millä setupilla, nää K04 laitokset kaipaa monoa oikein kunnolla kaupunkipyörittelys, ettei stumpata ihan joka valoihin :)

                        Comment

                        Working...
                        X