Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Unelmana oma Audi!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Unelmana oma Audi!

    Liityin foorumiinne sillä taka-ajatuksella, että mahdollisesti itsekin pian olisin Audin omistaja. Olen tosin vielä Volvokuski, saksantuonti -01 V70 tdi:n omistaja, ja erittäin tyytyväinen sellainen. Nykyisenvertaista autoa en olekaan vielä omistanut; pian 300 mittarissa, ja sen kun tankkaat ja ajat. Ongelmia ei yksinkertaisesti ole ikinä ollut.

    Ajoa tulee kuitenkin sen verran paljon vuodessa, että ajattelin taas vaihtaa. Mutta mullapas ei olekaan tapana olla merkkiuskollinen, vaan tykkään kokeilla itselleni uusia malleja ja merkkejä.

    Nyt olis toiveena A6 TDI 2.0 Avant, 2005-2007 -mallia, ajettu mieluusti alle 150tkm ... Mutta ... Luettuani todella masentavia Audimiesten viestejä ko. merkin laadusta ja toistuvista ongelmista, en enää olekaan niin varma.. ?! Onko teitä tyytyväisiä Audin omistajia olemassakaan?

    Vielä avoimina vaihtoehtoina 2. BMW tai 3. Mondeo ;-)

    Kaitsu

  • #2
    Hyvä auto se on ajella, ainakin kevyempi kuljettaa.
    Osta quattro niin tiedät miks kaikki pikku viat aina jaksaa korjata;)

    Comment


    • #3
      Syy tähän voi olla, että kukaan ei tule kertomaan foorumille, että auto on nyt toiminut täysin moitteettomasti tai kysymään miksi autossa ei ole vikoja. Vasta kun ongelmia ilmenee tullaan kysymään neuvoa tai valittamaan auton huonoa laatua.

      Comment


        #4
        Itsellä toinen audi menossa, molempiin olen tyytyväinen ollut. Itsellä ollut myös tojotia, foordi, pari volkkaria, nissani.. Kyllä audit on noista hauskimpia ajaa olleet, eikä sen enempää hajalla kuin muutkaan. Tosin mulla kaikki autot toista tojotaa lukuunottamatta ovat olleet sitten +10v ja +200tkm. Itseasiassa ainoa joka on tien päälle jättänyt on tuo uusin -08 tojota :)

        Comment


          #5
          Audi ei oo Audi jos se ei oo quattro ;)

          Comment


            #6
            Ehdottomasti quattro, jos audin hankit.

            Comment


            • #7
              Itsellä, nyt 5. Audi menossa ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen. Ja kyllä sillä etuvedollakin pärjää, ainakin siihen asti kun ekan kerran koittaa quattroa.. ;) Itse ajattelin voivani ajaa takaveto-bemulla, mutta eihän siitä mitään tullut, pakko oli saada neliveto-Audi alle. Tuntui siitä buimurista jäävän myös jotain ihme ihottumaakin käsiin... Pthyi! ;)
              Viimeksi muokannut KuiKelo; 26.1.2011, 23:05.

              Comment


              • #8
                Älkäähän nyt liikaa kehuko quattroa, milles me sitten enää naureskeltais kun kaikilla olis quattrot?
                No ihan vakavasti, tunnen useamman jolla on mondeo, millon on lukot jäässä, millon ei aukea konepelti ja millon on jotain vakavampaa. Siihen merkkiin en enää koskisi. Audilla olen nyt hetken ajellut enkä aio merkkiä vaihtaa.

                ps. pari bemaria olen _tasaselta_ nypännyt irti. :)

                Comment


                  #9
                  Itellä myös eka audi ja heti onnexi hommasin quattron :)

                  Aivan sairaan huonoa säkää ollut oman audin kanssa ja remonttia jos jonkin näköstä tullut eteen eikä ihan halvimmasta päästä, mutta silti en pois vaihda!

                  Ja jos vaihdan niin Audiin ;)

                  Comment


                  • #10
                    Kannattanee muistaa myös se, että mitä enemmän varustelua, sitä enemmän huoltoa/vaihtoa vaativia osiakin. Perus nissaneilla sun muilla riisikipoilla ajaa kyllä maailman ääriin ja takaisin, mutta matkustusmukavuus voi olla hieman kyseenalaista. Omasta puolesta täytyy kyllä sanoa että voi olla tyytyväinen 15v vanhaan autoon joka ei ole neljän vuoden omistuksen aikana vielä kertaakaan pettänyt ennen matkantekoa tai sen aikana *koputtaa puuta*. Kulutusosathan tosiaan ovatkin sitten asia erikseen...

                    Comment


                    • #11
                      Yksi etuvetoaudi on aikanaan ollut, eka auto oli 80 1.6S. Sen jälkeen onkin ollut q-linjaa. Tosin nuo puritaanit ei tietenkään pidä tuota haldex-vehjettä edes nelivetona.

                      Comment


                        #12
                        Olen alkanut aina vain enemmän antamaan arvoa asialle, minkä takia VAGineissa pysyttelen: VAGcom. Erittäin iso juttu oikeasti.

                        Jos autolla vain ajaa eikä harrasta, niin sitten ei tietysti anna mitään painoarvoa valintaan.

                        Comment


                          #13
                          Ketjun aloittajalla on jo hyvä tuntuma Audiin. Volvon nokalla kun mitä suurimmalla todennäköisyydellä killuu VAG:n 5-zyl turbodiesel, ainakin jos perässä lukee TDI.

                          Tuossa aiemmin joku sen jo sanoikin, foorumille harvemmin tullaan kehumaan, kun auto toimii hienosti. Yleensä keskustelu alkaa siitä, että on jotain vikaa, jonka selvitykseen halutaan apuja.

                          Itselläni on pihassa neljäs Audi ja tämä on ensimmäinen, joka on alle 10 v vanha. Tallissa on paloina pari lisää, mutta ne onkin jo parikymppisiä ja toisella on ajettu kohta 600 tkm. Eipä noista isommin käy valittaminen. Jotain pientä on noissa vanhemmissa ollut, välillä isompaakin huollettavaa, mutta muuhun en enää ihan helposti vaihda.

                          Ekan Audin vaihtoehtona oli muuten V70 TDI, mutta A6 TDI veti lopulta pidemmän korren. =)

                          Comment


                            #14
                            Antonin kans hyvin samoilla linjoilla. Pieni ohjelma on säästäny multa, tovereilta ja isältä pitkän pennin täs vuosien mittaan. Koskaa en oo kavereilta pyytäny rahaa ku oon viat lukenu tai vastaavaa, enkä tuu pyytämäänkää. Ittellä menos neljäs audi, ensimmäinen quattro ja ei oo pienintäkää epäilystä millanen tulee olemaan seuraava auto.

                            Comment


                            • #15
                              itsellä oli myös V70N ennen audia ja nyt kaduttaa vaihto. Enkä nyt tarkoita että audi olisi ihan suolesta. Mutta minusta tuntuu silti että olen enempi volvo mies ;) Kyselin vaihtoa erääseen volvoon niin liikkeen myyjä tokaisi että ei audia kiitos, liikaa kustannuksia korjauksineen. Sanoi ettei kannata ottaa tuollaista vaihdossa koska suurella todennäköisyydellä siitä tulee kuluja liikkeelle. Audin nelikko on kyllä hyvä talvella.

                              Comment


                              • #16
                                Kaikissa automerkeissä niitä vikoja on yhtälailla kuin Audissakin. Toisissa jopa kalliimpia sellaisia, tai halvepia kuin Audissa.

                                Meidän perheessä ensimmäinen Audi ja quattro. Paluuta ei ole. Ja suuremmitta ongelmitta ollaan selvitty. Ja nyt tekee mieli ostaa vielä yksi harrasteauto rinnalle :)

                                Comment


                                  #17
                                  Audi on perusmallina samanlaista kauraa kuin muutkin autot. Tässä kuitenkin tärkeimmät erot kokonaisuudessa muihin merkkeihin verrattuna:
                                  • Varustelu tekee Audista Auton. Lisävarustelistat ovat olleet jo pitkään laajoja ja jos löytää sopivasti varustellun Audin, on siitä iloa pitkäksi aikaa
                                  • Audin kantavia voimia on quattro-neliveto. Toteutustekniikassa on eroja vuosimallien ja moottorin sijoituksen välillä mutta olipa järjestelmä mikä tahansa, helpottaa se elämää talvisessa Suomessa. Samalla se saattaa houkuttaa ottamaan tarpeettomia riskejä liikenteessä ja kuljettaja ei välttämättä huomaa kelin muutoksia ja liukkautta samalla tavalla kuin vajaavetoisten ratin takaa
                                  • Audin hankkijan kannattaa varautua siihen, että huoltoon merkkitiskille pääsee vasta usean viikon jonotuksen jälkeen. Kun auto on sitten huollossa, saa varautua siihen että autoa ei saa samana päivänä pois ja sitten kun auto aikanaan on haettavissa, lasku on tolkuttoman suuri. Goodwill on melkoisen tuntematon käsite ja asiakas laitetaan mielellään maksamaan kaikesta mahdollisesta.
                                  Mulla on ollut vuodesta 2002 lähtien koko ajan vähintän yksi Audi taloudessa ja kaikenkaikkiaan niitä on ollut kuusi. On ollut niin nelivetoja kuin etuvetoja, manuaaleja kuin automaattejakin. Niihin on pitänyt tankata sekä bensaa että dieseliä mutta kertaakaan yksikään ei ole jättänyt tielle ja edelleenkin joka kerta on tuntunut hyvälle hypätä Audin rattiin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Täytyypä samalla vain todeta tämän foorumin aktiivisuus - Kiitos kommenteistanne! Eikä näköjään mitään Suomi24-meininkiä.

                                    Luottamus VAG:iin on kyllä hyvä, juuri tästä omasta V70 TDI:stä johtuen ... Mutta onhan se Volvo hieman traktori ;)

                                    Olen saanut varoittavia viestejä A6 2.0 ja 2.5 TDI:stä, joten kenties kallistun 2.7 tai 3.0:een?

                                    Yhden laatikon olen kerran kustantanut, joten tyydynpä nytkin manuaaliin.

                                    Quattrosta en tiedä ... Onkohan siinäkin oma pelkoni (aiheeton?), että ongelmia tietää ... Tosin, tänä talvena olen jo kolme kertaa joutunut pyytämään työntöapua parkkiruudusta, jotta pääsisin lumiauran tekemän kumpareen yli :-DDD

                                    Comment


                                    • #19
                                      Turha sitä quattron porsimista on pelätä, ainakaan noissa luettelemissasi vaihtoehdoissa.
                                      2.0 koneesta en ole ihan varma, mutta muissa on torsen-quattro, joka on täysin mekaaninen keksintö.
                                      Ei hajoavaa elektroniikkaa, kunhan vaan öljyt muistaa vaihdella, niin kestää kyllä.

                                      Itselläni 4:s Audi nyt alla, 2 etuvetoa on/ollut.
                                      Kyllähän niilläkin pääsee, mutta quattro on Audin suola. Vakauttaa kulkua aivan uskomattoman paljon ja etuveto tuntuukin aivan rimpulalta tuon jälkeen.
                                      Parasta on se, että koppa ei ruostu juurikaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei sitä etuvetoa pidä siltikään pelätä. 2.0TDI on hyvä kone, eikä ne kaikki ole romuja. Loppupeleissä se on pieni prosentti joka aiheuttaa päänsärkyä.
                                        Toki quattro on aina quattro, etenkin Torsenilla varustettu, koska ei hajoa "koskaan". Ja tällaisina talvina se maksaa itsensä takaisin ajamisen helppoutena, henkisesti.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla on ensimmäinen talvi menossa haldexilla, eikä tuollakaan ole ollut ongelmia päästä. Ei ole haitannut lumi, sohjo eikä jää moottoritien vasemmalla kaistalla, kun muut ajaa kuuttakymppiä oikealla. Eikä muuten ole painanut auravallit kadunvarsiparkin tukkona. Ruutu on löytynyt ja sieltä on päässyt poiskin, ihan ilman ulkopuolista apua. ;)

                                          Kyllä Audi on Audi etuvetoisenakin. Neliveto kuuluu niihin varusteisiin, josta ei enää osaa luopua kun siihen on kerran itsenä totuttanut, ihan niinkun ilmastointikin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ehdottamsti Haldex on myös täysin pätevä. Kyllä sillä saa ihan tarpeeksi vetoa taakse, jotta jumiin ei jää ja hauskutuskin onnistuu kuten Torsenilla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Topiikin aloittajan haikailemaa A6:tta ei saa kuin torsenilla -jos nelivetoisen siis haluaa. Eli älä hämmenny tästä torsenien ja haldexien terminologiasta, nelivetoihin hurahtaneiden uskontotyyppisiä asioita.

                                              Neliveto on noissa A6:ssa teknisesti varma ja yliveto varuste Suomessa, kuten tuosta on jo käynyt varmaan ilmi. Kaksivetoisenakin Audi on hieno auto, mutta silloin erona muihin VW-konsernin edukkaampiin merkkeihin on mielestäni vain design ja imago (positiiviset ja negatiiviset erot...). Designilla viittaan esimerkiksi parempiin sisustusmateriaaleihin yms. Ihan pätevä valinta matka-ajoon olisi 2.0 TDI etuvedollakin.

                                              Budjetista riippuen järkevä vaihtoehto voisi olla tuo "4F" 3.0 TDIq, niitä kun saa nykyisin hävyttömän halvalla. Eikä mitään suuria vikoja ole, laatutilastoissakin kyseinen malli keikkuu aika ylhäällä. Aiemman A6-mallin 2.5 TDI:n nokka ja pumppuongelmista on ollut täälläkin puhetta, ja joku mainitsi tuosta 2.7:sta, että se on aivan turha: lähes samanhintainen, mutta ei samantasoinen kuin 3.0. Sen hankintaahan on käsitelty täällä kattavasti.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itsellä ensimmäinen Audi (1994 S4)ja tähän saakka kokemukset on ihan ok.
                                                Laadullisesti verrattuna saman ikäiseen BMW:n on eroja (bemari vie selkeästi) todennut saman myös tuossa 2001-2003 ikäluokassa.
                                                BMW hieman fiksummin rakennettu huoltojen ja korjausten suhteen, mutta taitaa enemmän olla makukysymys.
                                                Nelivetoa alle jos Audia on ostamassa, se on selkeästi näiden juttu.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse ostin ensimmäisen, ja toistaiseksi ainoan, Audin ihan täysin fiilispohjalta tietämättä Audeista oikeastaan yhtään mitään -minulle Audi oli vain yksi saksalaismerkki muiden joukossa. Mitään foorumeja en selaillut, en tutkinut pahemmin eri vaihtoehtoja, paitsi Mazda 6:n ja yhden 500 -sarjan BMW:N. On ollut hetkiä, jolloin olen todella katunut Audin hankintaa, mutta ne ovat olleet vain ohimeneviä ilmiöitä kun olen huolto- ja korjauslaskuja maksellut. Mutta lopulta kuitenkin olen ollut hankintaani varsin tyytväinen. Quattroismi (tai -holismi) saa välillä yhtä naurettavan fanaattisia piirteitä kuin on eräillä uskonlahkoilla, sitä ei toki pidä pelästyä. Vaikka toisin voisi kuvitella, ihmisiä ne ovat nekin, jotka eivät ole nelikkoa ostaneet.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Oma Audi on aika vähävikainen ollut. Normaalit huoltoimpiteet tehty ja niiden lisäksi korjattu seuraavaa:

                                                    - toinen etupyöränlaakeri
                                                    - kuljettajanpenkin airbagin liitin.

                                                    Ei tuo paha ole nyt liki 270tkm ajetulle autolle, jossa vielä tämä pahamainen 2.5TDi. Tosin olen henkisesti varautunut nokka & VP44 hommiin. Nuo remontit tulevat jos ovat tullakseen. V6 tarjoaa kuitenkin sen verran hyvät kyydit, että mielummin varaudun pieniin ja ehkä vähän suurempiin remontteihin, kuin kiusaan itseäni 4zyl TDi:llä :)

                                                    Seuraava auto on ilman muuta q-Audi ja luultavasti B7 3.0TDiq, tuo kun on pitkän mallisarjan huipentuma ja voisin kuvitella sen olevan melko vapaa ns. lastentaudeista.

                                                    Audi siksi, kun:

                                                    - quattro
                                                    - ajettavuus & sisustan laadukkuus
                                                    - ruoste ei ole riesa
                                                    - VCDS
                                                    - on tämä foorumi
                                                    - varaosalogistiikka hallussa
                                                    - tuttavapiirissä teknistä tietämystä merkin huolto/korjauksien suhteen

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kokemusten perusteella torsen neliveto on viimeinen paikka joka nykyaudeista tai vanhemmistakaan antautuu.

                                                      A6 jos olis ostamassa, niin commonrail 2.0 tdi nelikkona vois olla hyvä valinta. Taloudellinen ja ei ole viimeisten pumppareiden suutinvaivoja riesana.

                                                      1995 uudemmat Audit ei juuri henkilökohtaisesti nappaile, tosin eipä ole mielenkiintoakaan uudempaan kalustoon sijoittaa. Tähänasti on jokakerta ollut kiva lähteä 90:llä tienpäälle, varsinkin näin talviliukkaiden aikaan. Autoilu kun on näin kallista niin pitäisihän siitä sitten edes pystyä nauttimaan.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        A6 jos olis ostamassa, niin commonrail 2.0 tdi nelikkona vois olla hyvä valinta.
                                                        Niin varmaan olis, mutta moista ei ole olemassa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                                          Niin varmaan olis, mutta moista ei ole olemassa.
                                                          Onko 2.0 tdi commonrailina, ja etuvetona?
                                                          Viimeksi muokannut kajekman; 27.1.2011, 15:01. Perustelu: tdi

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            On kyllä. 2.0TFSI ja 2.0TDI on aina etuvetoja. Jotkin mallit ovat sitten vastaavasti aina nelivetoja kuten 4.2 bensa tai 3.0tdi. Tuohon väliin jääviä malleja on sitten sekä että. Esim 2.4, 3.2 bensa tai 2.7tdi.

                                                            Quattrossa ei ole teknisesti mitään pelättävää, joten sillä ei voi ainakaan itselleen perustella sen ostamatta jättämistä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X