Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Unelmana oma Audi!

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jos luotettavuutta kaipaat niin tuo Volvo on melko hyvä valinta.

Audia ei kannata etsiä, jos etsii luotettavinta autoa :)
    Ja minä olen tyytyväinen Audin omistaja, vaikka vähän väliä saakin jostain korjailla.

Tuo A6:nen 2005-2007 vuosimallina omaa jo paljon sähkövempaimia ja on muutenkin teknisesti kehittyneempi kuin Volvo, ja se tuo valitettavasti tietysti enemmän vikakohtia.

Sanosin, että Audi valitaan fiiliksen pohjalta ennemmin kuin Järjen :)

Comment

Tarkennan hieman: Siis onko 2-litraista tdi:tä commonrailina?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja kajekman Näytä viesti
        En ole ihan varma onko kaikki 4F-korin 2.0 TDI A6:t CR-koneella mutta ainakin uusimmat on. B8-korin A4:t ainakin on 2.0 CR-koneella ja se on hyvä syy jättää B7-kori ihan omaan rauhaansa. Etenkin kun hintaero B7:n ja B8:n välillä on tällä hetkellä yllättävän pieni. Tämä siis niille tiedoksi jotka harkitsee A4:ää.

Comment

A6 2.0 TDI:t vaihtuivat common raileiksi facelifin myötä 2008/2009. Eli aiemmin ilmaistussa vuosimallihaarukassa 2.0 TDI on pumppari.

Comment

Näitä luettuani, minähän elän kissanpäiviä. Täysin toimiva ja siisti vajaaveto Audi. Suu hymyssä ajelen ja nautin siitä mitä teen. (Audi kyllä kestää, jos mies kestää)

Comment

Itse ainakin oon tyytyväinen tuohon profiilin kulkineeseen.
              Toki tuon ikäisessä on jo joitain vikoja, mutta ei niitä niin hirveästi kuitenkaan ole ollut.
              Suurinta haittaa aiheuttanut vika oli oikean etukulman ulomman vetonivelen hajoaminen, muuten aina päästy vähintään pajalle. Jopa silloin kun turbo "jämähti", tosin vajaatehoisena :)
              Quattro on ihan pakollinen juttu! Tämä on nyt neljäs "nelikko" perättäin, ja en todellakaan aio enää 2WD -laitteisiin sekaantua.
              Kaikkea oon autosta hajalle saanut, mutta Torsen on pysynyt ehjänä ;)

Comment

Ainahan näissä autonvaihdoissa niin maallikkokuljettajilla kuin harrastajillakin on myös se, mihin vertaa. Otaksun kuuluvani enemmistöön kun vertaan nykyistä kulkinetta edelliseen. Edellinen oli Volvo S40 -01, 1.8 ja nykyään A4 1.8T Avant quattro -04. Perushuollot suurinpiirtein samanhintaiset, Volvossa 20tkm:n välein ja Audissa siis 30tkm. Toki autot ovat hyvinkin erilaiset jo paperilla, mutta käytäntö on osoittanut ettei nelikosta ja korotetusta maavarasta oikein ole luopumista. Muiltakin merkeiltä saan varmasti vastaavanlaisen laadukkaan ja varustellun auton, Volvolta ei löydy nelikkobensaa vissiin kuin T5 ja sen kulutus jne nousee jo liikaa joten Audi toimii minulla.

Vikalistaa omastani: 90tkm:n kohdalla bensapumppu hajosi (tankissa oleva), Auditurvalla kahden tunnin sisään oli lavettiauto portilla ja saman päivän aikana auto noudettavissa ehjänä Laakkoselta. Täysin odottamaton rahan menetys merkkiliikkeen suuntaan mutta ei saanut uskoani horjumaan merkkiä kohtaan.

Imagoasioista, vaimonikin mielellään ajaa Audilla vaikka se nyt sovinistin merkiksi onkin leimattu ja keskolaisena merkkinä näköjään nousee taas pintaan. Itseäni eikä ymäristöäni sovinistisian leima ei nyt niin pahasti hetkauta. ;-)

Comment

Noihin monien mainostamiin sähköjen monimutkaisuuksiin voisin kertoa omaa kommenttia. Itse ajelen 3.0 tdi A6:sella joka on uinut lasien alalaitaa myöten meressä. Vakuutusyhtiön ilmoittaessa, ettei virallisen jäätien ulkopuolella tapahtuneesta vahingosta korvata mitään, päätettiin auto korjata itse omassa tallissa.

Kun auto oli kuivattu, kytkettiin uusi akku väliaikaisesti kiinni ja luettiin vikakoodit. VCDS kertoi kiltisti mitkä ohjainboksit vastasivat ja mitä ongelmia niisä oli (boksit jotka eivät vastanneet eivät saaneet virtoja ollenkaan syöpymien vuoksi). Lähes kaikki sähköt kuitenkin vaihdettiin varmuuden vuoksi toisesta kolaroidusta autosta. Kolaroiduissakin sähköissä jotai vikoja oli, mutta melko helposti ne saatiin kuntoon (kiitos VCDS:n). (Huhujen mukaan pienellä paikkakunnalla järjestettiin jopa vedonlyöntejä siitä, että palaako kyseinen Audi koskaan liikenteeseen. Monet ilmoittivat ettei nykyisiä tietokoneautoja pysty kukaan korjaamaan)

Nyt n. 50 tkm myöhemmin autossa kaikki toimii hienosti eikä edes merkittävää ruostumista ole autossa tapahtunut täydellisestä suolavesikylvystä huolimatta.

Eikä tähän mennessä omistamani Audit ole olleet huoltokustannuksiltaan mitenkään erityisen kalliita, kunhan itse viitsii vähän harrastaa, ja huoltoja tehdään ennen kuin paikat hajoaa. Itse juuri kuuntelin erään tuttavani kertomusta Volvon halvoista hulloista, kun viisimukisen dieselin suuttimet maksoivat merkkitiskillä 3000€ (600€/kpl).

Comment

Rupesinpa sitten surffailemaan mobile.de:llä ... 150tkm ajettua 3.0 tdi quattro vm. -05, 15 000e+vero n. 5500e+hakufirmalle 1500e, yhteensä 22 000e. Sit on xenonit, parkkitutka, navi, nahat, lisälämppäri ...

Mikä ero muuten on tiptronicilla ja multitronicilla?!

Comment

Täällä jotain:

http://www.audi.fi/vv-auto/audi3.nsf...0?OpenDocument
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81037

Tippi on perinteinen momentinmuuntajalla oleva laatikko, multissa on CVT-tyyppinen (vähän kuin variaattori moottorikelkassa) systeemi:
                      http://www.audiworld.com/news/99/mul.../content.shtml

Comment

Rupesinpa sitten surffailemaan mobile.de:llä ... 150tkm ajettua 3.0 tdi quattro vm. -05, 15 000e+vero n. 5500e+hakufirmalle 1500e, yhteensä 22 000e. Sit on xenonit, parkkitutka, navi, nahat, lisälämppäri ...

Mikä ero muuten on tiptronicilla ja multitronicilla?!
                        Tiptronic on perinteinen automaattivaihteisto tiptronic -toiminolla. Multitronic on "portaaton" vaihteisto, myös tiptronic -toiminnolla. Quattrot ovat joko manuaalivaihteisia tai sitten normaaleja tiptronic- automaatteja.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti

kunhan itse viitsii vähän harrastaa, ja huoltoja tehdään ennen kuin paikat hajoaa.
                          Aivan totta!

Comment

Niinpä, itse vaan olen joskus tehnyt periaatepäätöksen että käyttöautoja ei "harrasteta" muuten kuin korkeintaan pesun ja puunauksen merkeissä. Ja lieköhän "joku" jättänyt tuosta nykyisestä läjästä niitä huoltojakin vähän tekemättä. Nyt on vuoden sisään tehtykin sitten ainakin 5 v edestä - toivottavasti.

Tästä(kin) ketjusta huomaa, että jos kerran Audin ostat, niin osta neliveto. Kääntäen tulkittuna: jos vajaavedon ostat, älä osta Audia... vaimitensemeni ;-)

Comment

Ei hitto ... Auto on mulle niin välttämätön, etten millään voi ottaa seuraavaksi merkkiä joka suurella todennäköisyydellä seisoo pajalla ... No, Toyotaa tai Nissania en ota, Skodaa en halua, Kiaan tai Huihaihin en koske ... Mitkä ne muut "luotettavat merkit" olivatkaan?! :-D

Volvo ... jatketaan samaa rataa?

Comment

Volvo ... jatketaan samaa rataa?
                                Tunnen monta Volvon omistajaa ja samanlailla ne on huollettava kuin muutkin autot sekä samanlailla niissä on ollut yllättäviä vikoja (S60 kytkinpaketti vauhtipyörineen 2000e) kuin muissakin.

Taitaapi olla parempi, että ostat vaan sen Volvon :D

Comment

Ei nämä nyt mitään järjettömiä vikapesiä ole. Itse olen kerran jäänyt Audilla tielle, kun dieselin PA-järjestelmään pääsi ilmaa löystyneestä liitoksesta.

Kaikissa on omat vikansa nykyään. Toyotalla pääsee aina liikenteeseen, pysähtymisen kanssa voikin olla välillä sitten niin ja näin.. =)

Comment

Neljäs A-nelonen alla. Kaksi kertaa olen jäänyt tien päälle. Ekalla kerralla bensapumppu simahti kaupungilla ja tokalla apulaitehihnan kiristäjän pultti meni poikki onneksi tyhjäkäynnillä huollon puutteesta johtuen. Yhden sytkäpuolan jouduin vaihtamaan 1.8T:hen.

Nämä kaikki noin 200 tkm ajettuja pelejä. Autojahan nämä kaikki on, ongelmatonta ei taida olla olemassakaan tai jos on niin ei sytytä omistamisen halujakaan.

Comment

No molemmat omistaneena en usko audissa olevan sen enempää vikoja kun volvossa. Hyvin ovat molemmat pelanneet. Volvosta meni ohjaustehostin uusiksi ja audissa oli pientä huolta 2.5tdi:n nokkien kanssa.

Älä suotta tovereista masennu. Hyvin nämä toimii ainakin jos valitsee mahdollisimman vähävikaisen moottori vaihteistoyhdistelmän. Esimerkiksi -03 tdi passat automaatilla (juu ei ole audi mutta samoista romuista tehty) pelitti vielä loistavasti kun sen myin ~375tkm ajettuna eteenpäin. Isäukko osti vuosi sitten 300tkm ajetun 1.9tdi A6:n johon ei ole tarvinnut muuta tehdä kun öljyt vaihtaa ja tankata.

Mitä olen itse kuullut ja lukenut niin se kolmelitrainen diisseli voisi olla aika varma valinta ;) Automaattiakaan on turha pelätä varsinkaan jos siihen on öljyt vaihdettu edes joskus (esim 90tkm välein). Ja tämä koskien sitten tiptronikkeja!

Ja sanon saman mitä toverit ovat sanoneet, eli se Quattro on se audien juttu! ;)

Comment

Tutulla on 2,5 tdi Volvo, suunnilleen samaa ikäluokkaa ja kilometrejä on jo noin 0,5 miljonaa. Erittäin hyvin on kyseinen auto koneen puolesta toiminut. Tosin toisella tutulla hajosi vesipumppu samanlaisesta Volvosta, tuohan taisi olla tyyppivika.
                                        Samanlaista autoa ei kuitenkaan nykyään voi saada, koska mm. saastemääräykset ovat kasvaneet, elektroniikkaa on tullut paljon lisää , ruiskutuspaineet ovat kasvaneet ja hiukkassuodattimet tulleet.
                                        Jos katsoo muita automerkkejä esim. Bemareita tai Mersuja, on niissäkin ollut isoja vikoja.

Comment

VAGineissa on ainakin se hyvä puoli, että samoja osia käytetään hyvin laajassa merkki- ja mallivalikoimassa: Audi/VW/Skoda ja onhan näitä muitakin, vanhemmat Volvo V70 2,5TDI esimerkiksi - ja tästä seuraa, ettei osista rosvota lähekään aina kohtuuttomasti - englannin kielessä on kaunis sanonta: It does not cost an arm and a leg.
                                          Vanhat AFB-, AKN- jne koneet ja vastaavat ovat tietysti moottoreita, joihin kannattaa suhtautua varauksella; minulla on muistona vanhasta A6:sta nokka-akselit tilpehööreineen vielä kellarissa kertomassa ainoasta huonosta Audi-ostoksestani.

Comment

Kolmas oma Audi alla, ja vihdoin quattro. Se on se syy, miksi ihmiset Audin ostavat, kun on kerran päääsyt quattrolla ajamaan, varsinkin talviolosuhteissa, ei paluuta ole eikä tule. Tosin kaksi vajaavetoista Audia omistaneena voin sanoa että on ne nekin autoja verratuna mihin tahansa Jaappanin tai Korean ihmeeseen.

Persaukiset ja tuulipukukansa ajakoot intohimottomilla anjoviksilla ja vulvilla, minä ajan ainoalla oikealla nelivedolla!

Jotain Audin laatuvaikutelmasta kertonee myös se, ett äidillä on vulva v40, ja edellinen A4 Avant oli hänellä lainassa puolisen vuotta mun työreissun ajan, niin nyt kuulemma autokuumetta pukkaa sen verran että a:lla alkava auto pitää saada ;)

Comment

Niin onhan tietysti olemassa autoja jotka toimivat pitkään ilman huoltojakin. Itse olen nähnyt erään 1500 Ladan jossa oli ölypohjassa ja syylärissä reikä, silti kyseinen auto pysähtyi jääradalla vasta, kun täysi bensatankki oli ajettu tyhjäksi.

Ihmettelenpä vaan miksi silti kyseisiä huollottomia autoja näe liikenteessä rullailemassa päivittäin suomea päästä päähän. Eikös tässäkin ketjussa moni ilmoittanut ettei halua huoltaa omaa käyttöautoaan. Itse en ole tavannut muuta autoa jolla noinkin pitkään ajetaan ilman öljyä ja vettä. Eli paras auto paljon ajavalle on vanha Lada?

Viesti sisältää todellisia faktoja sekä sarkasmia eikä se ole tarkoitettu pottuiluksi kenellekkään...

Comment

Lada on purkkavirittäjälle hyvä auto. Se liikkuu korjausyrityksistä huolimatta. Samoin jos ei halua tehdä mitään autolleen, niin Lada on sitkeä kulkija.
                                                Elinkaari ei niillä vain ole kovin pitkä, niin kuin ei pikkuautoilla yleensäkään. Johtuu pitkälti siitäkin, kun kukaan ei halua tehdä niille mitään. 15 euron vian takia auto romuttamolle ja toinen Lada alle.
                                                Minulla on ollut huollettavana Ladoja useampikin. Hyvin harvoin niille tarvitsee vuosihuoltoa ja katsastusremonttia kummoisempia korjauksia tehdä.

Ja tuo ilman vesiä ajelu on kyllä juuri noin. Ladaa vuosihuoltoon tuodessa omistaja kysyi, että jos voisin tutkia, miksi ei lämmityslaitteesta tule lämmintä. Ei ollut kesällä haitannut, mutta kun kylmeni kelit, niin kaipasi lämpöä matkustamoon. Tutkin ja lämmintä ei tullut sen takia, kun koneessa ei ollut jäähdytinnestettä kuin liru. Voisi luulla, että monessa muussa autossa alkaisi olemaan lämpöongelmia kesähelteillä niinkin vajailla nesteillä. :)

Comment

Noilla taidetaan vaan ajaa pikku pätkiä joten vois onnistua uudemmiltakin autoilta. Ei tosin jääradalla.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
                                                    ...Eikös tässäkin ketjussa moni ilmoittanut ettei halua huoltaa omaa käyttöautoaan...
                                                    Jos minun kommenttiini viittaat, niin sanoin, että en halua "harrastaa" käyttöautoa. Ts. jos vikaa tulee, vien mieluummin korjaamolle. Syynä se, että harrastaminen pitäisi olla mieluisaa puuhaa, mutta kun tietää yömyöhällä auton alla maatessaan että aamulla sillä pitäisi päästä töihin, niin siitä on mielekkyys kaukana. Huoltoja nyt voi tehdä itsekin, mutta useimmiten tulee nekin teetettyä.

Uskoisin että enemmistö autolijoista ei huolla käyttöautojaan. Jos sellaiseksi ei lasketa nesteiden lisäystä, ilmanpaineiden tarkistusta tai lamppujen vaihtoa. Eikä lasketa.

Comment

No käyttöautoa ei tartte sen kummemmin kokoajan syynäillä. Katsoo, että on nesteitä välillä.

Meillä on kolme käyttöautoa, joista yksi on tarkotus projektoida.
                                                      Golffiin en ole tehnyt mitään vuoteen kuin ajanut. Öljyä se tiputtelee, mutta ihan sama. Se on meidän varmin kulkine, lähtee aina käyntiin vaikka on kilsoja jo yli 400tkm mittarissa. Ja orggisalustallakin vielä. Mahtava ajella siis ;)

Audi on se varsinainen käyttöauto tällä hetkellä, joskin sitä pitäs "tuunata". Vikoja piisaa, mutta tielle en ole jäänyt vielä kertaakaan. Lähellä oli kun rupesi ilmaa haukkomaan PA-järjestelmään ja ei ollut työkaluja matkassa. Takasatulat jumittaa taas ja pitää vähän vasaralla avittaa kun lähtee liikkeelle. 10tkm ja ei ole tarvinnut mitään muuta kuin tiivistää PA-letkut.

Caddy on se ykkösauto. Muutaman kerran on tielle sammunu ja kerran hinattu. Viat on nyt mitä luultavimmin saatu korjattua.

Silti olen ostamassa VAG autoa seuraavaksi. Vag-com/vcds on niin iso juttu oikeesti, jos edes vähän autoista tajuaa. Sillä oikeesti säästää paljon.
                                                      Jokasessa autossa on vikoja ja ne saa aina korjattua.

Comment

Tässä Kaj on ilmeisesti uutta A6:ta harkitsemassa, niin itse en ainakaan murehtisi tielle jättämisestä. A6:han on ollut luokkansa parhaimpia jo useampana vuonna näissä ADAC:in tms. laatutesteissä.

Ja kuten jo todettu: jos harkitset Audia, niin ota quattrolla!

Comment

En minä uutta meinaa hankkia, vaan todnäk vm. 05-07, 2.0 tdi. Quattroon ei rahat riitä, mutta olin yhteydessä tähän firmaan (oli muuten nopeaa ja asiallista palvelua!) http://www.lfcars.fi/ Ilmoitin vaan budjettini ja mallitoivomuksen lisävarusteineen, ja sain heti vastauksena eri vaihtoehtoja ja lupauksen saada istahtaa ratin taakse jo viikon päästä tilauksesta. Ja avaimet käteen, eli verot, tullaukset ja paperihäsläykset hoidettuna.
                                                          Nyt vaan oma Volvo pois alta. Siitä kyllä joku saa auton jolla ajaa maailman tappiin saakka ;)

Comment

Paljonko tämä lfcars otti/ottaa euroja nuista kaikista kuluista yhteensä?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viesti
                                                              Paljonko tämä lfcars otti/ottaa euroja nuista kaikista kuluista yhteensä?
                                                              En vielä lyönyt mitään lukkoon, enkä pyytänyt erittelyä. Mulle riittää tieto, että loppuhinta on tiedossa euron tarkkuudella, eikä veroyllätyksiä voi tulla muuta kuin kauppiaan piikkiin. Ilmoitin toistaiseksi vain maksimibudjettini, jolla oletin saavani n. A6 -05 manuaali 2.0 tdi:n, ajettu 150 tkm, mutta lfcarsin ehdotukset olivatkin -07 ja ajettu 120-130 tkm. Varusteluna parkkitutkat, xenonit ja nahat.
                                                              Sieltä voi pyytää tarjouksen sitoutumatta mihinkään, vastaus tulee nopeasti!

Comment

Working...
                                                              X