Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin varaosat: "EI SAA KERTOA ASIAKKAILLE"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audin varaosat: "EI SAA KERTOA ASIAKKAILLE"

    Jäätyi ja hajosi taannoin kovilla pakkasilla lampunpesimen suutin.
    Aloin selvittämään mistä sen saa ja mitä maksaa.

    Olin päättänyt että jos on luokkaa 50e niin ostan marmorilta, jos kalliimpi niin kysyn purkuosana esim. www.riedel-autorecycling.de

    Helsinki herttoniemi / varaosat:
    - Osa löytyi, tarjouksessa 125e.
    - Kun kysyin osanumeroa niin totesi että esimiehiltä on tullut määräys ettei saa kertoa asiakkaille varaosanumeroita.

    Siis mitä &%#¤ ?!?

    Onnea ja menestystä vaan valitsemallenne tielle.
    Tämän sortin pakkomyynti varmasti tuottaa tulosta.

    Sen verran tuotti jo että eipä tarvi jatkossa enään soitella ko. paikkaan missään merkeissä, oli sitten kallis tai edullinen varaosa.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:12.

    #2
    taikasana: ETKA, niin ei tartte numeroita kysellä.

    Ovat ilmeisesti viimein heränneet todellisuuteen, että kilpailijoilta saa varaosanumerolla haettua samat osat halvemmalla. Se on sitä teknistä etumatkaa.

    http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku
    http://www.slamit.net/

    Comment


      #3
      Mitä itse olen esim. marmorilta käynyt osia kyselemässä niin ovat ilman vastarintaa antaneet ETKAn räjäytyskuvatkin mukaan jos olen pyytänyt. Viimeeksi kävin ihan mielenkiinnosta kysymässä tukivarsia marmorilta niin myyjä sanoi ettei edes halua myydä niitä kun ovat niin kalliit ja neuvoi menemään AD:lle josta saisin alkuperäisosat huomattavasti halvemmalla.. Harvinaista Palvelua marmorilta..

      Comment


        #4
        Itekki oon kyllä saanut osanumeroita kun olen Marmorilta kysellyt mm. jarrujen palikoita, sekä öljysuodatinta. Tosin usein kyllä itsekkin Etkaan turvaudun.

        Comment


        • #5
          Pieni selvennys. Varaosatiskillä työsketelevä henkilö on kulu, kuten myös varaosiin sidottu pääoma, sekä myymälä/varasto. Nämä kulut kuitataan varaosien MYYNNISTÄ saadulla katteella, plus tietenkin yleensä pienni voittoprosentti päälle.

          Nyt sitten itketään että sen kauppiaan pitäisi antaa ilmaiseksi palvelua, eli varaosanumerot autossa käytettävistä osista, joiden avulla ne käydään hakemassa muualta, just... Mielestäni tosiaan yhtä paskaa palvelua, kuin se että rikkinäinen auto hylätään katastuksessa, siitäkin kun pitää boikotoida katsatusasemaa tulevaisuudessa.

          Comment


            #6
            mikaj: lueppa alkuperäisen tekstin 3. rivi vielä ajatuksella uusiksi.

            Olet mennyt katsastustoimiston konttorille katsastamaan autoasi ja kuulet tiskillä että heillä katsastus maksaa 300eur +alv.

            --> Kysyt tietä muille katsastusasemille ja sinulle kerrotaan että "tiedän mutta en saa kertoa.."
            Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:12.

            Comment


            • #7
              Ensimmäiseen viestiin kompaten

              Mielestäni sinua palvellut ihminen sanoi väärin.

              Tuollaisen huonon palvelun olen itse välttänyt niin, että soitan Saksaan nettikauppaan.

              Kysyn esim. että mikä on varaosanumero vasen etupuskurin pesin A4 1.9 tdi.

              Sieltä tulee heti numerot ja sitten kysyn hinnan. Halpaa on.

              Jos haluan voin kysyä hintaa myös täältä Audilta kotimaassa ja monesti ostelen niillä osanumeroilla ihan täällä Suomesta.

              Mutta tärkeintä on kysyä ensin osanumerot esim. Saksasta ja sitten tarkastella vaikka hintaa.

              Tämä on vain oma tapa toimia.

              Comment


                #8
                Nyt sitten itketään että sen kauppiaan pitäisi antaa ilmaiseksi palvelua
                Muutamaa harvinaista iloista yllätystä lukuunottamatta, en sanois sitä palveluks. Puhelimesta ei saa kiinni ja paikanpäällä on tyyppi, joka ei osaa hakea oikeaa osaa.

                Comment


                  #9
                  Kyllä ilmaista palvelua pitää saada aina. Nythän kävi niin, et asiakas menetettiin lopullisesti. Ilmaisella palvelulla ei ehkä olis saatu kauppaa tällä kertaa, mutta todennäköisesti asiakas olis ystävällisen ja avuliaan palvelun muistanut ja tullut toisissa merkeissä asioimaan. Aikaahan ei olisi varaosanumeron antamisessa uhrautunut juurikaan enempää kuin nytkään, eli tässä tilanteessa ainoastaan myyjäliike hävis.

                  Ite oon kyllä myös aina tarvittaessa saanut jopa räjäytyskuvat mukaan paikalliselta marmorilta, tosin useimmiten menee niin et mulla on jo osanumerot valiina antaa niille.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                    Muutamaa harvinaista iloista yllätystä lukuunottamatta, en sanois sitä palveluks. Puhelimesta ei saa kiinni ja paikanpäällä on tyyppi, joka ei osaa hakea oikeaa osaa.
                    Harvinaisen totta. Itse kun kyselin jarrupaloja omaan kulkineeseen niin antoi eteen kolmet eri numerot, vaikka oli huoltokirja (ja siinä se varustelistatarra) mukana. Totesi vaan että kumma kun täällä on näin monet numerot paloille. Kiitoksia tämän forumin, löytyi oikeat palat. Marmorilla kun ei osannut tulkita tuota varustelutarraa ollenkaan. Kysyi vielä minulta että mikäs se moottorikoodi olikaan, vaikka huoltokirja oli siinä naamarin edessä =D

                    Comment


                      #11
                      Itse kun olen katsonut ETKAsta numerot ja mennyt ne lapulla marmorille ovat yleensä väittänyt että numero on väärä yms ja suhtautuneet hieman penseästi. Vika voi toki olla minussa, eli että oikeasti lähes joka kerta arvon väärän numeron.
                      Aikoinaan kun ehdin harrastebemareita laitella asia oli huomattavan selkeä- varaosaohjelman sai ostaa järkevään hintaan, siinä oli ristiinhaku ja ohje missä muodossa numerot kannattaa esittää- fillarilla kun kävi Laakkoselta tilaamassa osat varaosamyyjät arvostivat että oli selkeästi printattuna halutut osat. Marmorin ynseys harrastajia kohtaan jotka selvitelevät asioita tuntuu ihmeelliseltä. Pitäsi kai vaan mennä pyytämään vihreeseen audiin sitä takapään hilavitkutinta, eikä vaivata päätään varosanumeroilla.

                      Comment


                        #12
                        Ei tarvinne enempiä selityksiä =)

                        Hello Henry ,
                        the part you found we have on stock.
                        To the price of 35,-Euro comes 19,-Euro shipping to FIN .
                        So we have a complete Price of 54,-Euro.
                        For the payment we have 2 chances.
                        1. pay before delivery on our bank account
                        When we get the money - the part leaves us soon.
                        2. Paypal - for this you can take the button on the right of our website
                        Please let us know what you prefer.
                        Greeting from germany
                        your RAR-Team
                        Riedel Autorecycling GmbH
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:11.

                        Comment


                        • #13
                          Olet mennyt katsastustoimiston konttorille katsastamaan autoasi ja kuulet tiskillä että heillä katsastus maksaa 300eur +alv.
                          --> Kysyt tietä muille katsastusasemille ja sinulle kerrotaan että "tiedän mutta en saa kertoa.."
                          Huono vertaus mielestäni, tuossa kohtaa ei ole konttorilla tehty yhtään mitään työtä vielä. Nyt varaosamyyjä oli jo käytännössä tehnyt sen työn minkä tekee, eli etsii autoon soveltuvan osan (loppu on pelkkää robotin hommaa, osan hakemista kerrotulta hyllypaikalta). Tämän työn vaadit olevan ilmaista, se ei kuitenkaan sitä oikeassa elämässä ole, jotain kautta se kustannus tapetaan. Oman logiikan mukaan tuon varaosanumeron antaminen on hyvää palvelua, mutta missään nimessä ei pakollista. Jokainen varaosanumeron kyselijä nostaa varaosien hintoja...

                          Comment


                            #14
                            edelleen, lueppa alkuperäisen tekstin 3. rivi vielä ajatuksella uusiksi.

                            Oletko käynyt autoliikkeessä katsomassa uusia autoja ? Ehkä koeajanutkin ? Samalla logiikalla toimintasi nostaa uusien autojen hintoja.
                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:10.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                              Huono vertaus mielestäni, tuossa kohtaa ei ole konttorilla tehty yhtään mitään työtä vielä. Nyt varaosamyyjä oli jo käytännössä tehnyt sen työn minkä tekee, eli etsii autoon soveltuvan osan (loppu on pelkkää robotin hommaa, osan hakemista kerrotulta hyllypaikalta). Tämän työn vaadit olevan ilmaista, se ei kuitenkaan sitä oikeassa elämässä ole, jotain kautta se kustannus tapetaan. Oman logiikan mukaan tuon varaosanumeron antaminen on hyvää palvelua, mutta missään nimessä ei pakollista. Jokainen varaosanumeron kyselijä nostaa varaosien hintoja...
                              Itse toimin varaosabisneksessä ja olen Mikan kanssa pääosin samoilla linjoilla. Kun meiltä kysytään varaosaa ja me kerromme asiakkaalle hinnan ja se ei tyydytä asiakasta, niin emme mekään anna varaosanumeroa tai muuta speksiä asiakkaalle, jotta hän voisi sitä kysellä muualta. Tämä on ihan normaalia liiketoimintaa. Jos taas asiakas on selvittänyt varaosanumeron rikkoontuneesta osasta ja etsii sitten halvemman toimittajan, niin minkäpä me sille voimme. Mutta me emme kerro varaosanumeroita kun tiedämme/epäilemme, että asiakas kilpailuttaa varaosan.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja henry Näytä viesti
                                edelleen, lueppa alkuperäisen tekstin 3. rivi vielä ajatuksella uusiksi.

                                Oletko käynyt autoliikkeessä katsomassa uusia autoja ? Ehkä koeajanutkin ? Samalla logiikalla toimintasi nostaa uusien autojen hintoja.
                                Niinhän se nostaakin, mutta se on jo mukana hinnassa, eivät ne nykyisestä nouse myyjien/myyntitilojen takia. Jos autot ostettaisiin nettikaupoista, hinnat olisivat halvempia. Eli kaikki kulut ovat aina mukana hinnassa, mitä pienemmät kulut, sitä matalampi hinta.

                                Kaikki henkilöt, jotka eivät voi laskuttaa tekemästään työstä, ovat kuluja... Ja kulut tulevat aina sen maksavan asiakkaan maksettavaksi.

                                Audi maksaa osaltaan enemmän kuin skoda, koska audilla on tietyt vaatimukset myyntitiloista, ja ne myyntitilat maksavat enemmän kuin skodan vastaavat. Uuden auton ostaja on se, joka nuo myyntitilat maksaa, ja se näkyy osaltaan hinnassa. Pienistä puroista tulee iso virta ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Jyväskylässä ainakin ovat numeroiden kanssa mielellään pelanneet. Oon latonut numerot tiskiin niin ihan mielellään hinnat kerrottu ja tilattu niiden avulla. Joskus pyytänyt varmistamaan, että varmasti oikea osa. Kummallekin osapuolelle nopeampi noin.

                                  Mielestäni outoa, jos numeroita ei anneta, kun samahan se on osa ottaa autosta irti ja numero siitä lukea.

                                  Varmaan osakseen se syynä, kun rekisterinumerolla eivät kai kaikkea tietoa tuontiautosta saa esille. Valmistenumeroa joutuisi tarjoamaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Olennaista on se että onko potkimassa renkaita vai ostamassa. Itse olin ostamassa.

                                    Sama yhtälö on epäsuorasti toteutunut http://www.mbnet.fi/HINTASEURANTA/ kanssa.
                                    Valtakunnallinen helposti saatavilla oleva hintavertailu varmasti kuoppaa pienet toimijat.

                                    Vai kuoppaako sittenkään.. ?
                                    Kuoppaako se vain alan helppo-heikit jotka pyrkivät maksimoimaan voitot mahdollisimman pienellä työllä.

                                    Pienet toimijat pärjäävät sillä että asiakas-suhdetta hoidetaan ja hinnat on järkevät.
                                    Mielelläni maksan hieman ylimääräistä jos osa on hyllyssä ja kaupankäynti muuten asiallisella tasolla.

                                    Sen sijaan jos tulee tunne että nyt apinaa jallataan niin jätän ostamatta.
                                    Nyt tunne oli että apinaa jallataan ja yritetään vielä ... saappaaseen.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:09.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Antakaa merkkikorjaamojen ja muiden motonettien palvella töykeästi ja ostakaa sieltä missä palvelu on sujuvampaa. Kuoli ne dinosauruksetkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis jos oikein aloittajan viestin ymmärsin niin sama, kuin jossain gigantissa menee ostamaan tiskikonetta ja myyjä paapattaa et tästä hyvä ja sitten vain kassalle jossa myynnin jälkeen saat tietää tää oli tää malli ja kortin työnnön jälkeen et jaa tän hinta oli teillä 1500e tänään? Karkeasti ilmaistuna.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jaan Henryn kanssa näkemyksen asiakkaiden rahan löytämisestä sinne omaan puljuun. Maksaa se mainostaminenkin, vaikka kaikki mainoksen saajat eivät todellakaan tule ostamaan. Silti sitä tehdään, koska 1000:sta 900 "turhaan palveltua" tuo ne 100 oikeaa asiakasta.

                                          Minusta kaikkialta on vähän hävinnyt kyky nähdä kauempaa kokonaiskuvaa. Euron säästö nyt ei todellakaan suoraan tarkoita vuoden parin päästä isompaa firman tiliä. Säästät euron, mutta menetät sen säästön vuoksi 2e. Näyttää kvartaali-ADHD-logiikalla hyvältä, mutta oikeasti ei sitä ole.

                                          Yksi kaveri parisen vuotta sitten etsi rikkinäisille saranoille uusia vuokrakämpän keittiökaappiin. Kaapin valmistajalla oli niitä myydä, mutta erittäin nyrpeästi myi ja suorastaan sylki päälle, kun noin vähän ostat. Täällä tehdään isompia ostoksia, katsos... No nyt kaveri rakensi oman talon ja arvaa vaan, hommasiko koko keittiön kaapiston siltä kyseiseltä firmalta. Ei hommannut vaan teki ne "isommat ostokset" kilpailijalta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kun meiltä kysytään varaosaa ja me kerromme asiakkaalle hinnan ja se ei tyydytä asiakasta, niin emme mekään anna varaosanumeroa tai muuta speksiä asiakkaalle, jotta hän voisi sitä kysellä muualta. Tämä on ihan normaalia liiketoimintaa. Jos taas asiakas on selvittänyt varaosanumeron rikkoontuneesta osasta ja etsii sitten halvemman toimittajan, niin minkäpä me sille voimme. Mutta me emme kerro varaosanumeroita kun tiedämme/epäilemme, että asiakas kilpailuttaa varaosan.
                                            Tästä tulla tupsahti mieleen tämä legendaarinen lehtijuttu: autokauppias.jpg

                                            Comment


                                            • #23
                                              luulisi tämänkin jo olevan jossain laissa kiellettyä toimintaa. pitäisikö jääkaapista ja astianpesukoneestakin piilottaa mallimerkinnät, jottei kuluttaja vahingossakaan vertaa saako muualta halvemmalla...

                                              tietty kai se tulee halvemmaksi, kun kuluttaja tilaa "sen vihreän neliskanttisen osan joka on keltaisen neliskanttisen osan vieressä" pariin kertaan. osanumerot kerran on salaisuuksia.. (miksi osissa ylipäätään sitten on osanumerot? jos ne kerran on niin salaisia, ettei niitä voi ääneen kertoa)

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.vagcat.com/epc/

                                                Tuonne kun kirjautuu niin ei tarvitse mennä marmorille saamaan huonoa palvelua, eikä potea huonoa omatuntoa laittomasti ladatusta etkasta:) Ymmärrän kyllä tuon että ei anneta numeroa, mutta empä usko että kukaa muuttaa mieltään ja ostaa sitä kallista osaa vaikka numeroa ei saisikaan, vaikeuttavat vaan kuluttajan elämää toisella varaosatiskillä, mutta ei estä sitä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Käytännössä noiden varaosien numeroiden antamattomuus on helppo kiertää niin että pyytää kirjallisen tarjouksen ao. osista ja siinähän ne on eriteltävä että ne voidaan tunnistaa jälkeenpäin - ja ainoa järkevä tapa identifioimiseen on varaosanumero. Jos ei sitten suostu, niin asiaahan voi puida vaikka paikallisen lehden yleisönosastolla, kohteliaasti vain ihmettelee siellä että merkkiliikkeestä ei saa tarjouksia varaosien hinnoista.

                                                  Voisihan sitä koettaa valittaa saksan kautta, muutaman kerran paikallisen marmorin toimintaan ei maahantuoja ole ottanut kantaa, mutta VW:n pääkonttorin kautta tuontiautoon vaihdettiinkin sitten veloituksetta läjä osia veloituksetta.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ymmärrän hyvin miksi eivät anna osanumeroita marmorilta. Itse en tosin ole moiseen törmännyt, mutta minulla yleensä onkin olleet osanumerot mukana omasta takaa marmorille marssiessani :)

                                                    Kuitenkin, jos osanumeron kyselyn tarkoitus on vain saada se numero ilman, että on aikomustakaan tehdä kauppaa, on sen osanumeron antaminen vain turha kulu marmoritiskin varaosadroidille. Joskin osanumeron antamatta jättäminen on äärimmäisen huonoa asiakaspalvelua joka voi generoida monta syntymätöntä kauppaa.

                                                    Toisaalta, tänä päivänä on melko helppo selvittää osanumeroita muita kanavia pitkin eli ihan merkkiliikkeen armeliaisuuden varassa ei olla oltu enää vuosikymmeneen, jos ei pidempäänkin. Ehkä se oma apu paras apu, on oikotie onneen tässäkin tapauksessa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kaikki tehtaan järjestelmät ovat vain sisäiseen käyttöön. Siksi kirjallisena ei saa mitään luovuttaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos siitä varaosanumeron hakemisesta kerran on kulua niin olisiko sitten oikeutettua pyytää itse etukäteen haetusta varaosanumerosta osaa ostaessa alennus?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä aina pyytää saa. Minusta aika turhaa kitinää tämä. Osanumeroiden pimittäminen on ihan yleinen toimintatapa, turha sitä on ottaa henkilökohtaisesti. Jos palvelu ei miellytä niin siirtyy toiseen liikkeeseen. Jos ko. liike haluaisi pitää oikein korkeaa tasoa asiakaspalvelussa, niin voisivat tietysti numeron ilmoittaa. En kuitenkaan näe että se olisi heidän velvollisuutensa.

                                                          Sitäpaitsi ne osanumerot lukee niissä osissa kyllä, ota osa käteen ja katso siitä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itse en oikein ymmärrä miksi se osanumero edes pitäisi sieltä saada. Kunhan saa oikean osan hintatiedon sitä kysyessään. Sitten jos hinta ei miellytä, niinkuin ketjun aloittajan tapauksessa, voi kyseistä osaa kysellä muualta.

                                                            Se jos muut osia myyvät putiikit eivät osaa oikeaa osaa ja sen hintaa tarjota on näiden heikon palvelun ongelma.

                                                            Itse tilaan kaikki palikat käytännössä jostain muualta kuin marmorilta, mutta säästääkseni tuon rahan, olen valmis metsästämään oikeaa osa numeroa netin tms. keinon avulla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X