Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä autossa olisi tilaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Piru vain ku ei tullu itellekkään ekana L7 mieleen. Tuota katsoin salaa itellekkin joskus :)

    Comment


      #32
      Hinta, laatu ja tila kohtaa Superb;ssa juuri oikein.
      Minusta C5 suuret tilat on ihan normaalia tasoa. Vaikka muuten onkin kiva ja minullekkin riittävä laite.

      Tai sitten Ruotsista vanha lentokenttätaksi kuudella ovella, korina S90 tai S80.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Typ43 Näytä viesti
        Kyllä se Hessun listan viimeinen vaihtoehto on ainoa todellinen vaihtoehto. Onneksi meilläkin löytyy pihasta myös Transporter T4 1+8 h bussi, joten on mahdollisuus myös liikkua niin ettei jalkatilat lopu matkustajilta kesken.

        Tuo vaihtoehto on paikallaan myös senkin takia, että nykysääntöjen mukaan bussista saa tehtyä pieniveroisen matkailuauton ilman kummoisiakaan muutoksia
        Nyt alkoi melkein jo kiinnostamaan! Mitkäs nykyään on matkailuauton kriteerit varustelun suhteen? Ennen vaadittiin keittiö, tuplalasit, kaapistot ja X makuupaikkaa mutta onko noita lievennetty? Nettiautossa näkyy melkolailla tavan pikkubusseja "pienellä verolla" eikä niissä mitään ihmeempiä varusteita ole.

        Comment


        • #34
          http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...tkailuauto.htm

          Comment


            #35
            Kannattaa sitten matkailuauton kanssa muistaa, että käyttövoimavero voi olla edullinen, mutta "perusvero" ts. ajoneuvovero menee ennen 2008 käyttöönotetuissa pakuissa kokonaismassan mukaan. 2800 kiloa kokonaismassaa on 317? perusveroa, siihen vielä käyttövoimavero sitten päälle...

            Comment


            • #36
              Taitaa silti kaikki ajoneuvoverot yhteensä olla alhaisemmat kuin pienehköllä dieselkäyttöisellä henkilöautolla.

              Tänään tsekkasin huvikseen MB W168 Langin kun työmatkan varrella olevassa liikkeessä sellainen oli myytävänä. On kyllä sellainen kottero että ei tarvinnut edes koeajolle pyrkiä. Pituussuunnassa on jaloille kohtalaisen hyvin tilaa mutta siihen se tila sitten loppuikin, eli kapea ja matala on. Ratissa ei ole pitkittäissäätöä ja penkit on naurettavan matalat, pää silti katossa. B-pilari työntää kuskia auton keskelle päin joten ratin linjalla ei pysty kunnolla istumaan. No, ei ehkä kauhean yllättävää mutta onpahan tuokin tarkistettu :)

              Comment


              • #37
                Edit: siis Matkailuauto käsitellään tosiaan pakettiautoina.
                0.9c per päivä alkavalta 100kg:ltä+ ennen 2008 rekisteröidyistä perusvero painon mukaan.

                Comment


                • #38
                  Tuo kuperkeikka mersu on niin onneton laite, etten itselle semmosta harkittis koskaan.

                  Mites Nissan Maxima? Luotettavimpia autoja mitä tiedän ja saa 3.0l V6 tomaattina. Hintakin täsmäisi hyvin esim, tässä

                  Comment


                  • #39
                    Chevyn Astro, jossa pehmeät penkit, saa nelivetonakin. Mahtuu kuusihenkinen perhe. Kaverilla ollut jo useita vuosia suurperheen käyttiksenä. Laiskahan se on vaikka onkin 4,3 V6. Varusteita löytyy ja ne jopa toimii (!). Huoltaminen on hankalaa, kun kone on oikeastaan kokonaan kojelaudan sisällä. Ei-nelikoissa ei ainakaan ole edes 80-lätkää perässä.

                    Kuusamossa toinen kaverini ajeli kolmisen vuotta ex-taksi Hiacella, jossa oli kaikki hilppeet, mm. ledivaloja sisällä ja rutosti tilaa. Neljä lasta heilläkin.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viesti
                      Huoltaminen on hankalaa, kun kone on oikeastaan kokonaan kojelaudan sisällä.
                      Pitää olla vain sopivat työkalut, niin tulpat vaihtuu ihan näppärästi. Luotettavuushan jenkeissä on ihan toista luokkaa kuin esim. Audeissa, että sikäli koneen sijainnilla ei ole niin merkitystä, kun sitä ei tarvitse 100tkm välein vaihtaa uuteen.

                      Comment


                      • #41
                        Kaikista edellä mainituista järkevin ja paras vaihtoehto ehdottomasti Superb. Ajelin kahdella yksilöllä taxia yhteensä jonku 200tkm edestä. Kukaan ei koskaan valitellut tilan puutetta. Periaattessa kuten 3BG passat mutta isompi ja pitemmän akselivälinsä takia mielestäni parempi ajaa, vaatii kyllä alkuperäisen sport alustan tai jotain muuta päivitystä sille saralle. Vakio alusta on yli 100km:n nopeuksissa kuin jostain jenkki lullasta.

                        Ainoa miinus ko. autossa on nelivedon puute, muuten varmaan olisi itselläkin moinen pihassa.

                        Comment


                        • #42
                          Luotettavuushan jenkeissä on ihan toista luokkaa kuin esim. Audeissa, että sikäli koneen sijainnilla ei ole niin merkitystä
                          Kun tuossa olen työkaverin seikkailuita syslerin (grandvoyager tjsp kanttimalli, V6+tomaatti+etuveto) omistajana seurannut, niin en kyllä ihan heti menisi tuollaista väitettä allekirjoittamaan...

                          Comment


                          • #43
                            Joo, jenkit ja japanialaiset jätän muitten riesoiksi. Eikö kukaan lausahtaisi mitään Sharan/Alhambra-akselin autoista? Jumalmoottori + tippi voisi olla ihan asiallinen voimapaketti moiseen jos ruhot vaan sopii kyytiin.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                              Ainoa miinus ko. autossa on nelivedon puute, muuten varmaan olisi itselläkin moinen pihassa.
                              Jaa? Eipä taida puuttua enää... Skoda Superb 4x4.

                              Comment


                              • #45
                                Sharanihan on Foordin sukua ja ainakin ykköskoriseen joutui kovan vaiheliiterin remonttiosat hakemaan sinisen ovaalin kaupasta. Liekkö noihin sitten tippiä saatavillakaan kuten muihin poikittaiskoneisiin volkkareihin?

                                Comment


                                • #46
                                  Sharan ja sukulaiset eivät kuulu myöskään sinne luotettavimipien joukkoon. Fordin kanssa kimppasuunniteltu ja loppu pilattu kokoamalla romut yhteen Seatin tehtaallä punaviinipäissään.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Sharan ja sukulaiset eivät kuulu myöskään sinne luotettavimipien joukkoon.
                                    Jossain vaiheessa olin lukevinani luotettavuustilastoista, että olisivat olleet aivan häntäpäässä. Varsinkin eka sukupolvi. Eiks Sharanista o jo 2 sukupolvi menos?

                                    Eikös noita vanhempia S-mersuja saa jo kohtuuhintaan? Luulis niissä olevan kohtuu tilat, kun on presidenttejäkin kuskailtu.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Opel Vectra C farkku. Sanoisin, että on Superbiakin paremmat tilat. Takapenkillä ei ehkä ihan yhtä paljon, mutta takakontti taas korvaa sen olemalla huomattavasti pidempi. Edellinen auto oli tommonen eikä ole juuri mitään huonoa sanottavaa. Ongelmia tuntui olevan GM:n 2.2 direct koneen kanssa, mutta jollain muulla moottorilla kyseinen runko on yllättävän hyvä auto. Hinnan on käytetyillä 04, 05 malleilla kohdallaan, koska auto on selvästi aliarvostettu. Hyvä ostos sanoisin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Heksa K Näytä viesti
                                        Kun tuossa olen työkaverin seikkailuita syslerin (grandvoyager tjsp kanttimalli, V6+tomaatti+etuveto) omistajana seurannut, niin en kyllä ihan heti menisi tuollaista väitettä allekirjoittamaan...
                                        Tarkoitin oikeita jenkkejä. Nuohan on eurooppalaisille tehtyjä autoja ja siinä sarjassa jenkit eivät ole olleet eurooppalaisia kummempia. Mutta eurooppalaisiahan he koittavat matkiakin ja sehän tarkoittaa pientä ropaamista silloin tällöin.

                                        Mutta esimerkiksi kaveri osti Cadillac Escaladen neljä vuotta sitten ja silloin tuttu automyyjä piti kaveria ihan idioottina, kun ei hommannutkaan tylsää Mersua tai vastaavaa ns. isoa farmaria. -Ei hommannut siksi, kun halusi saada oikeasti hyvän auton.
                                        Cadillac on toiminut hienosti ja koko aikana siinä ei ole ollut pienintäkään vikaa. Ja autolla ajetaan paljon.
                                        Kaukana on saksalainen tuollaisesta luotettavuudesta.

                                        Tuo vain yksi esimerkki.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jaa? Eipä taida puuttua enää... Skoda Superb 4x4.
                                          Niin kakkoskorista toki saa, muttei vanhempaa, mikä on mielestäni paremman näköinen.

                                          Opel Vectra C farkku.
                                          Täysin päinvastaisia kokemuksia. Uskomaton paska, niinkuin Opelit yleensäkin. Tuommoisellakin tuli mittaria ajettua. Ärsyttäviä pikkuvikoja, jarrupaloja ja iskareita joka huollossa. Penkit täyttä kuraa, vilkku vähintäänkin ihmeellinen. Eka oli joku 2.0td mikä lie, 1,6d Jettakin on äkäisempi, toinen oli 1.9 Cdti, sekin oli Tdi:hin tottuneelle melko laimea esitys. Kontti siinä on iso ja takapenkillekin mahtuu istumaan, mutta siihen ne plussat kyllä jääkin.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tässä on pikkuhiljaa taas ruvennut näyttämään siltä, että sitä saattaa joutua taas vaihtamaan käyttökatiskan isompaan. Spekseissä neliveto, 3 x 3-pistevyöt takapenkille, riittävästi leveyttä kolmelle korokeistuimelle ja pitkäkattoinen kori.

                                            C5:n sisätilojen koko on jo pariin kertaan kyseenalaistettu, mutta eipä heitetä sitäkään listalta. Löytyykö siitä tuo keskipaikan 3-pistevyö aina, vai onko lisävaruste? B6:ssa näkyy kolmipistevöitä olevan, mutta riittääkö takapenkillä tila myös leveyssuunnassa? Ainakin etupenkiltä B6 tuntuu kohtuullisen tilavalta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Spekseissä neliveto, 3 x 3-pistevyöt takapenkille, riittävästi leveyttä kolmelle korokeistuimelle ja pitkäkattoinen kori.
                                              Hiukan epäilen sopiiko B6:seen kolmet istuimet takapenkille. Kannattaa ainakin kokeilla, ennenkuin raha vaihtaa omistajaa. Muutenhan tuo on varsin mainio peli.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                Hiukan epäilen sopiiko B6:seen kolmet istuimet takapenkille. Kannattaa ainakin kokeilla, ennenkuin raha vaihtaa omistajaa. Muutenhan tuo on varsin mainio peli.
                                                B6:sta kävin katsomassa ja ei sovi edes tämmöisen tapin taakse (173cm kuskilla mittaa) kunnolla turvaistuin, puhumattakaan että niitä istuimia pitäisi olla kolme.

                                                Sama ongelma kuin B5:ssa, takapenkin muoto jää sellaiseksi että istuin ilman isofixiä ottaa etupenkin ylälaitaan kiinni, eikä siihen oikein mahdu. En ole tutkinut tarkemmin onko takapenkkien muodoissa eroja jotenkin, sillä B6:ia kuitenkin näkee missä on useampikin turvaistuin takana eikä kuskeilla ole polvet suussa.

                                                C5/C6 on täälläkin mielessä, Superb mk2 kiinnostaisi muuten mutta farmarin hinta on melkoisen rapsakka.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                                  C5:n sisätilojen koko on jo pariin kertaan kyseenalaistettu, mutta eipä heitetä sitäkään listalta. ... Ainakin etupenkiltä B6 tuntuu kohtuullisen tilavalta.
                                                  Vertailuksi:
                                                  A6 C5 mitat
                                                  A4 B6 mitat

                                                  Eli A4:ssa pääntilaa jokunen sentti vähemmän ja uskoisin että tuo A6:n +100 mm pidempi akseliväli näkyy muuallakin kuin takajalkatiloissa. Takapenkki selvästi leveämpi myös A6:ssa, ja ilmeisesti vakiovaruste tuo kolmipistevyö keskipaikalla. Kummassakin autossa edessä & takana istuneena B6 on selvästi pienempi myös etupenkiltä. Tuossa kyseisessä B6:ssa tosin kattoluukku oli syömässä pääntilaa.

                                                  Vakiopenkeillä varustetussa A6:ssa 193cm kuljettaja ylettää penkki takatopparissa hädin tuskin varpaillaan painamaan kytkimen pohjaan (käytännössä ajaminen mahdotonta), ja selkänojan ollessa kohtuullisen pystyssä pään ja katon väliin jää kymmenisen senttiä tilaa, joten en aivan täysin ymmärrä tätä tuomiota tilojen ahtaudesta.

                                                  Onko esim. Superb oikeasti niin paljon isompi? Naapurilla tuollainen Mk1 oli, eikä se viereisellä parkkipaikalla niin suurelta näyttänyt. Ulkomitat tietysti kertovat hyvin vähän sisätiloista.
                                                  Viimeksi muokannut alpi; 13.1.2011, 14:37. Perustelu: härö

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Miten C5 farmari audi muka ei ole tilava. Kaverilla on tuommonen C5 mallin sedan ja tilaa siinä kyllä tuntuu olevan vähintään riittävästi.

                                                    Tosin coupella kun on tottunu ajamaan niin kaikki muut autot tuntuu kohtuu tilavilta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Itse ihmettelen myös hieman tuota C5:n sisätilojen tuomiota. Toki jos kuski on parimetrinen ja ajoasento on sama kuin sohvalla telkkaria kattellessa, ei takajalkatilat riitä varmaan missään. Pitänee tarkastaa molemmat. Oma ajoasento on melko urheilullinen, eli penkki on melko pystyssä. Yleensä kesken loppuu kyllä ratin etäisyyden säätö, jos joku on loppuakseen.

                                                      Takapenkillä olisi tarkoitus kuskata naama menosuuntaan matkustavia pentuja. Alkavat olla hiljalleen sen kokoisia, ettei selkänojatkaan ole pakollisia enää kauaa, joskin saavat käyttää niin kauan kun ne eivät ahdista. Toki jos niiden poisto on autoon mahtumisen edellytys, ne lähtevät. Leveys olisi siis poikaa, pituus ei ole niin tärkeä tässä tapauksessa, joskin lisää toki mukavuutta.

                                                      Kävin C5:sta ajamassa joskus ennen tuon nykyisen hankintaa, mutta silloin ei tullut takatiloista niin välitettyä. Sama juttu oli kaverin B6:n etupenkillä istuessa. Kohta voi tilanne olla toinen.. =)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja arto_s
                                                        Löytyykö siitä tuo keskipaikan 3-pistevyö aina, vai onko lisävaruste?
                                                        Mulla ei ainakaan varustekoodeissa ole sellaista, jossa puhutaan takavöistä. Voisiko siitä vetää johtopäätöksen, että ainakin facelift C5:ssä kolmipistevyö takana keskellä on vakio?

                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Hutt
                                                        Miten C5 farmari audi muka ei ole tilava
                                                        Kun sinne taakse laittaa pojan matkasängyn ja -rattaat sekä pienemmän vaunut, niin kasseille ja pusseille saakin alkaa kattella muita sijoituspaikkoja. Aika karsitulla tarvikkeistolla saa pidemmille reissuille lähteä. Tai sitten meillä on yleensä ollut tapana pakata ihan liikaa kamaa kyytiin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                                                          Täysin päinvastaisia kokemuksia. Uskomaton paska, niinkuin Opelit yleensäkin. Tuommoisellakin tuli mittaria ajettua. Ärsyttäviä pikkuvikoja, jarrupaloja ja iskareita joka huollossa. Penkit täyttä kuraa, vilkku vähintäänkin ihmeellinen. Eka oli joku 2.0td mikä lie, 1,6d Jettakin on äkäisempi, toinen oli 1.9 Cdti, sekin oli Tdi:hin tottuneelle melko laimea esitys. Kontti siinä on iso ja takapenkillekin mahtuu istumaan, mutta siihen ne plussat kyllä jääkin.
                                                          Jännä, mä ajoin omallani 75tkm ilman yhtään pikkuvikaa. Auto oli vaihtoon mennessään 135tkm ajettu, yhtään alustan osaa ei ollu vaihdettu ja etujarrulevytkin vain siksi, että katsastusmies tulkitsi taulukkoa väärin. Nykyisessä Audissa taas on vieläkin korjaamattomia pikkuvikoja :).

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kaikista edellä mainituista järkevin ja paras vaihtoehto ehdottomasti Superb.
                                                            Samaa mieltä. Ennenkuin joku sanoo, että on olemassa tilavampiakin autoja niin voin kertoa esimerkkinä, että jenkkifutista pelaavalla kaverillani (210cm/xxx kg) on Superb käyttiksenä ja jos hän mahtuu sinne seurueineen mukavasti niin kyllä mahtuu perusjampatkin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Superb Mk1:stä on nyt otettu kylmät tyypit. Tilaa on kyllä! Olisi erittäin mielenkiintoinen kandidaatti mutta hinnat ovat vielä hiukan yläkanttiin. Koeistutussa yksilössä oli 1.8T + tiptronic, onko kovinkin tempovan oloinen ajossa? Ohuella alaväännöllä varustettu turbo yhdistettynä automaattiin saattaa joskus olla vähän hermostuneen oloinen paketti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X