Piru vain ku ei tullu itellekkään ekana L7 mieleen. Tuota katsoin salaa itellekkin joskus :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Missä autossa olisi tilaa?
Collapse
X
-
Vieras
Hinta, laatu ja tila kohtaa Superb;ssa juuri oikein.
Minusta C5 suuret tilat on ihan normaalia tasoa. Vaikka muuten onkin kiva ja minullekkin riittävä laite.
Tai sitten Ruotsista vanha lentokenttätaksi kuudella ovella, korina S90 tai S80.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Typ43 Näytä viestiKyllä se Hessun listan viimeinen vaihtoehto on ainoa todellinen vaihtoehto. Onneksi meilläkin löytyy pihasta myös Transporter T4 1+8 h bussi, joten on mahdollisuus myös liikkua niin ettei jalkatilat lopu matkustajilta kesken.
Tuo vaihtoehto on paikallaan myös senkin takia, että nykysääntöjen mukaan bussista saa tehtyä pieniveroisen matkailuauton ilman kummoisiakaan muutoksia
Comment
-
Taitaa silti kaikki ajoneuvoverot yhteensä olla alhaisemmat kuin pienehköllä dieselkäyttöisellä henkilöautolla.
Tänään tsekkasin huvikseen MB W168 Langin kun työmatkan varrella olevassa liikkeessä sellainen oli myytävänä. On kyllä sellainen kottero että ei tarvinnut edes koeajolle pyrkiä. Pituussuunnassa on jaloille kohtalaisen hyvin tilaa mutta siihen se tila sitten loppuikin, eli kapea ja matala on. Ratissa ei ole pitkittäissäätöä ja penkit on naurettavan matalat, pää silti katossa. B-pilari työntää kuskia auton keskelle päin joten ratin linjalla ei pysty kunnolla istumaan. No, ei ehkä kauhean yllättävää mutta onpahan tuokin tarkistettu :)
Comment
-
Chevyn Astro, jossa pehmeät penkit, saa nelivetonakin. Mahtuu kuusihenkinen perhe. Kaverilla ollut jo useita vuosia suurperheen käyttiksenä. Laiskahan se on vaikka onkin 4,3 V6. Varusteita löytyy ja ne jopa toimii (!). Huoltaminen on hankalaa, kun kone on oikeastaan kokonaan kojelaudan sisällä. Ei-nelikoissa ei ainakaan ole edes 80-lätkää perässä.
Kuusamossa toinen kaverini ajeli kolmisen vuotta ex-taksi Hiacella, jossa oli kaikki hilppeet, mm. ledivaloja sisällä ja rutosti tilaa. Neljä lasta heilläkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viestiHuoltaminen on hankalaa, kun kone on oikeastaan kokonaan kojelaudan sisällä.
Comment
-
Kaikista edellä mainituista järkevin ja paras vaihtoehto ehdottomasti Superb. Ajelin kahdella yksilöllä taxia yhteensä jonku 200tkm edestä. Kukaan ei koskaan valitellut tilan puutetta. Periaattessa kuten 3BG passat mutta isompi ja pitemmän akselivälinsä takia mielestäni parempi ajaa, vaatii kyllä alkuperäisen sport alustan tai jotain muuta päivitystä sille saralle. Vakio alusta on yli 100km:n nopeuksissa kuin jostain jenkki lullasta.
Ainoa miinus ko. autossa on nelivedon puute, muuten varmaan olisi itselläkin moinen pihassa.
Comment
-
Luotettavuushan jenkeissä on ihan toista luokkaa kuin esim. Audeissa, että sikäli koneen sijainnilla ei ole niin merkitystä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viestiAinoa miinus ko. autossa on nelivedon puute, muuten varmaan olisi itselläkin moinen pihassa.
Comment
-
Sharan ja sukulaiset eivät kuulu myöskään sinne luotettavimipien joukkoon.
Eikös noita vanhempia S-mersuja saa jo kohtuuhintaan? Luulis niissä olevan kohtuu tilat, kun on presidenttejäkin kuskailtu.
Comment
-
Opel Vectra C farkku. Sanoisin, että on Superbiakin paremmat tilat. Takapenkillä ei ehkä ihan yhtä paljon, mutta takakontti taas korvaa sen olemalla huomattavasti pidempi. Edellinen auto oli tommonen eikä ole juuri mitään huonoa sanottavaa. Ongelmia tuntui olevan GM:n 2.2 direct koneen kanssa, mutta jollain muulla moottorilla kyseinen runko on yllättävän hyvä auto. Hinnan on käytetyillä 04, 05 malleilla kohdallaan, koska auto on selvästi aliarvostettu. Hyvä ostos sanoisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Heksa K Näytä viestiKun tuossa olen työkaverin seikkailuita syslerin (grandvoyager tjsp kanttimalli, V6+tomaatti+etuveto) omistajana seurannut, niin en kyllä ihan heti menisi tuollaista väitettä allekirjoittamaan...
Mutta esimerkiksi kaveri osti Cadillac Escaladen neljä vuotta sitten ja silloin tuttu automyyjä piti kaveria ihan idioottina, kun ei hommannutkaan tylsää Mersua tai vastaavaa ns. isoa farmaria. -Ei hommannut siksi, kun halusi saada oikeasti hyvän auton.
Cadillac on toiminut hienosti ja koko aikana siinä ei ole ollut pienintäkään vikaa. Ja autolla ajetaan paljon.
Kaukana on saksalainen tuollaisesta luotettavuudesta.
Tuo vain yksi esimerkki.
Comment
-
Jaa? Eipä taida puuttua enää... Skoda Superb 4x4.
Opel Vectra C farkku.
Comment
-
Tässä on pikkuhiljaa taas ruvennut näyttämään siltä, että sitä saattaa joutua taas vaihtamaan käyttökatiskan isompaan. Spekseissä neliveto, 3 x 3-pistevyöt takapenkille, riittävästi leveyttä kolmelle korokeistuimelle ja pitkäkattoinen kori.
C5:n sisätilojen koko on jo pariin kertaan kyseenalaistettu, mutta eipä heitetä sitäkään listalta. Löytyykö siitä tuo keskipaikan 3-pistevyö aina, vai onko lisävaruste? B6:ssa näkyy kolmipistevöitä olevan, mutta riittääkö takapenkillä tila myös leveyssuunnassa? Ainakin etupenkiltä B6 tuntuu kohtuullisen tilavalta.
Comment
-
Spekseissä neliveto, 3 x 3-pistevyöt takapenkille, riittävästi leveyttä kolmelle korokeistuimelle ja pitkäkattoinen kori.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiHiukan epäilen sopiiko B6:seen kolmet istuimet takapenkille. Kannattaa ainakin kokeilla, ennenkuin raha vaihtaa omistajaa. Muutenhan tuo on varsin mainio peli.
Sama ongelma kuin B5:ssa, takapenkin muoto jää sellaiseksi että istuin ilman isofixiä ottaa etupenkin ylälaitaan kiinni, eikä siihen oikein mahdu. En ole tutkinut tarkemmin onko takapenkkien muodoissa eroja jotenkin, sillä B6:ia kuitenkin näkee missä on useampikin turvaistuin takana eikä kuskeilla ole polvet suussa.
C5/C6 on täälläkin mielessä, Superb mk2 kiinnostaisi muuten mutta farmarin hinta on melkoisen rapsakka.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiC5:n sisätilojen koko on jo pariin kertaan kyseenalaistettu, mutta eipä heitetä sitäkään listalta. ... Ainakin etupenkiltä B6 tuntuu kohtuullisen tilavalta.
A6 C5 mitat
A4 B6 mitat
Eli A4:ssa pääntilaa jokunen sentti vähemmän ja uskoisin että tuo A6:n +100 mm pidempi akseliväli näkyy muuallakin kuin takajalkatiloissa. Takapenkki selvästi leveämpi myös A6:ssa, ja ilmeisesti vakiovaruste tuo kolmipistevyö keskipaikalla. Kummassakin autossa edessä & takana istuneena B6 on selvästi pienempi myös etupenkiltä. Tuossa kyseisessä B6:ssa tosin kattoluukku oli syömässä pääntilaa.
Vakiopenkeillä varustetussa A6:ssa 193cm kuljettaja ylettää penkki takatopparissa hädin tuskin varpaillaan painamaan kytkimen pohjaan (käytännössä ajaminen mahdotonta), ja selkänojan ollessa kohtuullisen pystyssä pään ja katon väliin jää kymmenisen senttiä tilaa, joten en aivan täysin ymmärrä tätä tuomiota tilojen ahtaudesta.
Onko esim. Superb oikeasti niin paljon isompi? Naapurilla tuollainen Mk1 oli, eikä se viereisellä parkkipaikalla niin suurelta näyttänyt. Ulkomitat tietysti kertovat hyvin vähän sisätiloista.
Comment
-
Itse ihmettelen myös hieman tuota C5:n sisätilojen tuomiota. Toki jos kuski on parimetrinen ja ajoasento on sama kuin sohvalla telkkaria kattellessa, ei takajalkatilat riitä varmaan missään. Pitänee tarkastaa molemmat. Oma ajoasento on melko urheilullinen, eli penkki on melko pystyssä. Yleensä kesken loppuu kyllä ratin etäisyyden säätö, jos joku on loppuakseen.
Takapenkillä olisi tarkoitus kuskata naama menosuuntaan matkustavia pentuja. Alkavat olla hiljalleen sen kokoisia, ettei selkänojatkaan ole pakollisia enää kauaa, joskin saavat käyttää niin kauan kun ne eivät ahdista. Toki jos niiden poisto on autoon mahtumisen edellytys, ne lähtevät. Leveys olisi siis poikaa, pituus ei ole niin tärkeä tässä tapauksessa, joskin lisää toki mukavuutta.
Kävin C5:sta ajamassa joskus ennen tuon nykyisen hankintaa, mutta silloin ei tullut takatiloista niin välitettyä. Sama juttu oli kaverin B6:n etupenkillä istuessa. Kohta voi tilanne olla toinen.. =)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto_sLöytyykö siitä tuo keskipaikan 3-pistevyö aina, vai onko lisävaruste?
Alkuperäinen kirjoittaja HuttMiten C5 farmari audi muka ei ole tilava
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viestiTäysin päinvastaisia kokemuksia. Uskomaton paska, niinkuin Opelit yleensäkin. Tuommoisellakin tuli mittaria ajettua. Ärsyttäviä pikkuvikoja, jarrupaloja ja iskareita joka huollossa. Penkit täyttä kuraa, vilkku vähintäänkin ihmeellinen. Eka oli joku 2.0td mikä lie, 1,6d Jettakin on äkäisempi, toinen oli 1.9 Cdti, sekin oli Tdi:hin tottuneelle melko laimea esitys. Kontti siinä on iso ja takapenkillekin mahtuu istumaan, mutta siihen ne plussat kyllä jääkin.
Comment
-
Kaikista edellä mainituista järkevin ja paras vaihtoehto ehdottomasti Superb.
Comment
-
Superb Mk1:stä on nyt otettu kylmät tyypit. Tilaa on kyllä! Olisi erittäin mielenkiintoinen kandidaatti mutta hinnat ovat vielä hiukan yläkanttiin. Koeistutussa yksilössä oli 1.8T + tiptronic, onko kovinkin tempovan oloinen ajossa? Ohuella alaväännöllä varustettu turbo yhdistettynä automaattiin saattaa joskus olla vähän hermostuneen oloinen paketti.
Comment
Comment