Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay.de myyjän pyyntö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ebay.de myyjän pyyntö?

    Eli mikäli oikein ymmärsin niin myyjä haluaa minun ilmoittavan ebayhin että perumme kaupan vaikka olenkin tuotteeseen tyytyväinen ja ehtinyt jättää jo sen palautteen. Joten mikä koukku tuossa nyt sitten on ja jos noin toimisi niin mitä ongelmia olisi tiedossa? Ja kun noin en aikonut toimia niin mihin kannattaa varautua?

    Ja koska tuo Saksa ei käänny itsellä kovinkaan hyvin niin tässä tuo pyyntö vielä alkuperäiskielellä:

    Die Ebay Gebühren fressen einen Kleinunternehmer wie mich auf und im Gegenzug wird von Ebay für Verkäufer KEIN vernünftiger Service oder Unterstützung geleistet.
    Ich würde sie daher gerne bitten, in der in den nächsten Tagen von Ebay gesendete Mail, zu bestätigen, dass wir die Transaktion in gegenseitigen Einverständnis nicht abgeschlossen haben.
    So bekomme ich die Ebay Gebühren erstattet. Es entstehen ihnen KEINE Nachteile. Sie bekommen natürlich eine positive Bewertung von mir und können mir gegenüber eine Bewertung abgeben. Jedoch wäre es mir lieber wenn sie mir KEINE Bewertung geben.
    Ich bedanke mich vielmals im Vorraus.

    #2
    Myyjä yrittää välttää ebay:n välityspalkkion kaupasta. Älä lähde toimintaan mukaan. Säästä kaikki myyjän viestit mahdollista ebay:n yhteydenottoa varten.

    Comment


      #3
      Näin äkkiä luettuna sain sen verran irti, että kun ilmoitat peruvasi kaupan, myyjä saa jonkun maksun Ebaylta takaisin. Mielestäni toiminta kuulostaa melko arveluttavalta.

      Vapaa käännös:
      "Ebayn maksut 'syövät' pienyrittäjiä, kuten minä ja vastapalveluksena myyjät eivät saa järkevää palvelua eivätkä tukea. Siksi pyytäisin teitä vahvistamaan seuraavina päivinä Ebaylta tulevaan sähköpostiin, että me emme ole suorittaneet kauppaa loppuun molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä. Siten saan Ebayn maksut hyvityksenä. Teille ei koidu haittaa. Te saatte toki positiivisen arvostelun minulta ja voitte antaa minulle vastavuoroisesti arvostelun. Toki olisi minulle mieluisempaa, jos ette antaisi minulle arvostelua.
      Kiitän itseäni(?) moninkertaisesti etukäteen."
      Viimeksi muokannut Juss; 15.12.2010, 22:42. Perustelu: Lisätty käännös ja moraalinen kannanotto

      Comment


        #4
        Sitähän tuossa koitetaan vältellä - myyjä ei tosiaan halua itse kauppaa perua vaan säästää rahaa. Kannattaa ehkä etsiä parempi kauppapaikka jos eBay ei kelpaa - myyjän siis. Turha lähteä tuollaiseen pelleilyyn. Halutessasi voit välittää viestin ylläpitoon.

        Comment


        • #5
          Kiitos. Tätä hieman epäilinkin.

          Comment


          • #6
            Minultakin on tätä pari kertaa pyydetty ja aina jättänyt asian sikseen ilman sen kummempia toimenpiteitä. Tehköön kukin tyylillään.

            Comment


              #7
              Eipä ole itselle tullut vielä vastaan tuollaista, vaikka jonkin verran onkin tullut jo ebaytä käytettyä.

              Jatketaan nyt ebay aiheella, eli onkos kukaan käynyt ebay.fi osoitteessa. Kesti hiukan tajuta mitä tuo yhdistyneet kuningaskunta on =D On taidettu vetää suoraan google-kääntäjän läpi =)

              Comment


                #8
                OT: kyllä tuo ebay.fi vaikuttaa ihan oikein käännetyltä. Yhdistynyt Kuningaskunta on ihan virallinen termi (United Kingdom, UK), vaikka puhekielessä Iso-Britanniasta puhutaankin.

                Comment


                • #9
                  Saksalainen on pihi vaikka verkkokaupassa paistais. Pari kertaa tullut moinen pyyntö ja molemmilla kerroilla suostunut. Teinkö väärin, sitä en tiedä, moraalinen kello ei kolkutellut. Ebayltä provikat on tietty pois mutta pienyrittäjän on verkon kireässä kilpailussa kerättävä kolikot sieltä mistä ne saa, veronkier.. eiku -suunnitelulla ja muilla konstein jos ei muuten.

                  Iltapuhteina ilman kuittia, kelpaa yllättävän monille.

                  Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe
                  Kesti hiukan tajuta mitä tuo yhdistyneet kuningaskunta on =D On taidettu vetää suoraan google-kääntäjän läpi =)
                  Oikea muoto olisi Ison-Britannian ja Pohjois-Irlannin yhdistynyt kuningaskunta. Mitenköhän moinen moka käynyt...

                  Comment


                    #10
                    Oikea muoto olisi Ison-Britannian ja Pohjois-Irlannin yhdistynyt kuningaskunta. Mitenköhän moinen moka käynyt...
                    Ja walesilaiset ja skotit silittää karpan päätä... ;)

                    Comment


                    • #11
                      Tohon alkuperäiseen kysymykseen cielä että, se on kyllä totta että ebay ottaa siivut, en muista tarkkaan mutta esim. 500e ostoksessa se on useita kymppejä. Eli mehän ostajat ne loppupeleissä maksetaan. Itse olen ostanut tuotteita ebaysta ebayn ohi eli sopinut sähköpostilla ja maksanut tilisiirrolla. Ja yleensä myyjä on huomioinut sen hinnassa. Koska hinnathan on määritelty niin että ebayn siivu+paypalin siivu on hinnassa mukana.

                      Eli toisinsanoen voit sanoa myyjälle että hinnasta pois, niin lähetät sen mailin.

                      Comment


                      • #12
                        Ebayhan aika lahjakkaasti kusi pienempien toimijoiden päälle aikoinaan kun noita muutoksia teki. ns. nappikaupan teko siellä on nykyään vähän siinä ja tässä kannattaako edes moiseen alkaa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
                          Tohon alkuperäiseen kysymykseen cielä että, se on kyllä totta että ebay ottaa siivut, en muista tarkkaan mutta esim. 500e ostoksessa se on useita kymppejä. Eli mehän ostajat ne loppupeleissä maksetaan. Itse olen ostanut tuotteita ebaysta ebayn ohi eli sopinut sähköpostilla ja maksanut tilisiirrolla. Ja yleensä myyjä on huomioinut sen hinnassa. Koska hinnathan on määritelty niin että ebayn siivu+paypalin siivu on hinnassa mukana.

                          Eli toisinsanoen voit sanoa myyjälle että hinnasta pois, niin lähetät sen mailin.
                          Kivasti tuntuu ottavan. Lähtee muistaakseni 8% myyntihinnasta (yrityskäyttäjiltä 11%) ja Paypal vie noin 4% (myös postikuluista). Ilmoituskin maksaa femman verran, jos ei ihan taskurahoista lähde huudattamaan. Karkeasti 500 euron tavarasta jää 400 euroa käteen, jos työkseen myy. Ei ihme, että hatuttaa.

                          Comment


                          • #14
                            Ja lisäksi Ebay jokaisesta kaupasta ilmoittaa verottajalle, ainakin Saksassa. Eipä ihme, että jotkut saksalaiset pikkukauppiaat rekisteröivät toiseen EU-maahan, esim. Liettuaan. Törmäsin itse muutama kerta.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
                              Itse olen ostanut tuotteita ebaysta ebayn ohi eli sopinut sähköpostilla ja maksanut tilisiirrolla. Ja yleensä myyjä on huomioinut sen hinnassa. Koska hinnathan on määritelty niin että ebayn siivu+paypalin siivu on hinnassa mukana.
                              Tuossa on tietysti se riski, että jää ilman tavaraa eikä ole mitään takeita miltään taholta saada rahoja takaisin.. Itselle(kin) selvinnee pikapuolin onko tuo kannattavaa vai osallistuinko hyväntekekeväisyyteen...

                              Comment


                                #16
                                Kyllähän toi on mielestäni vähä tyhmää touhua ohi ebay ostella noita tavaroita. Kuitenki hyvät palvelut saa ebayn ja paypalin kautta. Itekin sain joskus 270e summan takaisin paypalilta kun saksasta yksityiseltä huutamani bemun takavalot eivät koskaan saapuneet. Tuskin homma olis pelittänyt jonku sähköpostiostoksen perusteella. Tiedä sitten miten luottokunta suhtautuu tommoseen epäturvallisen kaupantekoon..?

                                Comment


                                  #17
                                  Tiedä sitten miten luottokunta suhtautuu tommoseen epäturvallisen kaupantekoon..?
                                  Eipä se Ebay (tai siellä tehdyt kaupat) mitenkään erityisasemassa ole luottokunnan silmissä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei tietenkään. Kyllä luottokunta korvaa menetettyjä rahoja aika hyvin, mutta kyllä niilläkin on rajat mitä korvaavat. Huolettomasti s-postin välityksellä sovitut kaupat toiselle puolelle maailmaa voi olla syy evätä korvaukset. Mahdollisesti..?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X