Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Quattro 2005-2007 ostosuunnitelmissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Quattro 2005-2007 ostosuunnitelmissa

    Kyse ei siis ole aivan uudesta Audista ja jos tämä häiritsee tällä osiolla,niin modet siirtäköön tuonne vielä wanhempien osastolle.

    Asiaan.Olisi emännälle tarkoitus hankkia nelikko auto,tod.näköisesti juuri tuo otsikon A4:n.Tehoa sisi olla 150hv-250hv,automaattilattikolla ja besaversio vähistä ajokilometreistä johtuen.

    Olen eri sivustoilta lukenut jonkin "tietyn" Audin konetyypin heikkouksista (?) tai/ja jonkin automaattilaatikon kestävyysongelmista.Autoon tulisi vetokoukku ja kevytperäkärryn vetoa tulisi kuitenkin silloin tällöin vedettyä.Joten tykkääkö Audin automaatit kärryn vedosta hapanta.

    Eli jos ostan esim.3.0-3.2l bensakutvosen (tehojen vuoksi) automaatilla tuossa ikähaarukassa,niin tuleeko ongelmia?Entä 1.8T tai 2.0T automaateilla?

    Myös mahdolliset kaikki muutkin "tyyppiviat" kiinnostaisi.Etenkin jos moiset aiheuttaa kalliita korjaamoreissuja.Tietäisi sitten autoa ostaessa varmistella,että moiset viat on alta hoidettu pois ennen kuin ryhtyy kaupoille.

    Toivoisin asiallisia vastauksia ja faktaa,ei mitään nettikirjoitteluun perustuvaa "Essonbaari-totuuksia",koska niiden perusteella juuri asiasta kekustelua ja todenperäisiä vastauksia haluaisinkin ennen auton ostoa.
    Viimeksi muokannut Hektori; 8.1.2011, 18:41.

  • #2
    Itselläni on tuommoinen vm. 2007 2.0T quattro, mutta manuaalilaatikolla. Takuuaikana meni ajovalopesuri vaihtoon kun siinä oli semmoista ongelmaa, että pesemisen jälkeen pesuri ei vetäytynyt kokonaan sisään vaan jäi sentin-kaksi ulos törröttämään. Tuota voi kuuleman mukaan esiintyä. Vaihdon jälkeen ei ole tuon kanssa ollut ongelmia. Öljyä tuohon saa lisäillä öljynvaihtojen välillä, mutta se ei ole noissa vika vaan ominaisuus.

    Kerran n. 20 tkm tai sitä luokkaa kun oli mittarissa, niin kytkin ei irrottanut kun vasta kun sitä paineli vähän aikaa. Tuo ei ole sen koommin uusinut, nyt 61 tkm mittarissa.

    Muuten tuolla on saanut huoletta ajella. Noin 20 tkm välein on tuo oma auto ollut long life -huoltoa vailla.
    Quattro on talvella kyllä loistava, tuota ennen ajelin toki ihan tyytyväisenä talvet etuvedolla, kun ei ollut paremmasta tietoa. Talvirenkaatkin on pysyneet hyvä kuntoisina, kun auto ei liukkaallakaan normaali liikkeelle lähdöissä sudi. Ja jos tykkää ajella hieman kahva edellä, niin sekin onnistuu.

    Automaatista on kokemusta 2.0 vapariversiosta, jota koeajoin joskus kun olin autoa vaihtamassa, siinä ainakin tuntui että tuo automaatti hukkaa jonkun verran tehoja, kun se ei tuntunut juurikaan pirteämmältä kuin silloinen vm. 1999 Seat Toledo 1.6 vaikka tehoissa eroa oli n. 30 hv A4:n eduksi.

    Joo, mutta mitään kalliita tyyppivikoja ei siis ainakaan tuossa omassa ole tullut vastaan. Lastentaudit tuommoisesta 2007 vm B7-mallista on jo kyllä hyvin karsiutuneet, kun seuraavana vuonna tuli jo sitten uusi malli.

    Urheiluistuimet, jotka omassanikin ovat on kyllä ehdoton varuste, vakiopenkit ei ole kovin kaksiset, semmoisillakin on tullut istuttua.

    Comment


    • #3
      Olenkohan ymmärtänyt jotenkin väärin muualata lukemiani nettikskusteluja vai eikö Audin automaateissa ole oikeasti mitään vikoja?Eikä ilmeisesti mitään ominaisvikoja noissa koneissakaan?Vai kyselinkö asiasta kenties väärällä foorumilla.Täällä sitä oikeaa tietoa kuitenkin luulisi löytyvän.Kyllä tämäkin saitti on lukaistu niin moneen kertaan,että joku rohkea luulisi avautuvan.

      No jos mitään valaisua ei asiaan ole saatavilla,lienee viisain vuodenvaihteen jälkeen katsella muitakin merkkejä nelikkokuumeeseen.
      Viimeksi muokannut Hektori; 19.12.2010, 21:12.

      Comment


        #4
        Niin että joku vikainen auto pitäis löytää?
        Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:22.

        Comment


        • #5
          No ainakin lastutetuissa tuntuu kestävän automaatti vääntöjä paremmin kuin manuska. Vuosituhannen alkupäässä muistelen joissain automaateissa olleen jotain heikkouksia, mutta en muista näissä uudemmissa tipeissä olleen juuri mitään.

          Comment


            #6
            Etuvetoisen + pitkittäiskoneisen multitronic sekä poikittaiskoneisen S-tronic ovat niin huonoja keksintöjä kestävyydeltään että pitkittäiskoneisen tiptronic niihin verrattuna erinomainen. :)

            Comment


            • #7
              Ehkäpä kannattaa autonvalinta muutenkin tehdä jollakin muulla kuin netistä kuullun perusteella.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                Etuvetoisen + pitkittäiskoneisen multitronic sekä poikittaiskoneisen S-tronic ovat niin huonoja keksintöjä kestävyydeltään että pitkittäiskoneisen tiptronic niihin verrattuna erinomainen. :)
                Tiedä sitten niitten huonosta kestosta. Itsellä etuvetoisen + pitkittäiskoneisen multitronic(tosin ei niitä ekoja vaan jo vahvempi) ja laatikko toimii mainiosti. 150tkm kohdalla(juuri auton oston jälkeen) vaan tuli se multin "tyyppivika" f125, jolloin laatikkoon vaihdettiin ohjainyksikkö(hinta töineen n.1300€). Nyt mittarissa liki 320tkm ja laatikko toimii todella mainiosti. Kaikenhan saa rikki kovalla ajolla ja huonolla ylläpidolla.

                Comment


                  #9
                  Mun omaan 2004 3.0 V6 (b6) on vaihdettu nokat, venttiilit, alakerran laakerit, ohjaustehostin, puola, tulpat jarrulevyt+palat... ja mitä kaikkea muuta. Automaattiloota on pelannut kun unelma! En ite ainakaan ikinä murehdi ekana että kestääkö loota! Enemmän se koneremontti vitutti...
                  Bensaa kuluttaa tankillisen joka kerta. Silti tykkään. Ei ole mikään raketti mut 162kw vapari vääntää tasasen tappavalla tyylillä...

                  Comment


                  • #10
                    "Niin että joku vikainen auto pitäis löytää?"

                    Ilomeisesti sinulla luetun tekstin ymmärtämisvaikeuksia.No ei se mitään,rupesihan sieltä jo asiaan liityviä vastauksiakin tulemaan.

                    Mutta jos/kun tarkoitus on autoon "sijoittaa" 15-25k€,niin eikö ole järkevämpää kysellä kokemuksien omaavilta ihmisiltä,eikä luottaa keskustelijoihin jotka eivät Audia ole koskaan omistaneet.Joten saa kirjoitella asiaa lisää.Etenkin nuo eri "tomaattien" mahdolliset vika-alttiudet kiinnostaa.

                    Besiinin kulutuskaan ei ole ongelma,jos se on suhtessa saatuun tehoon.Itse ajelen tällä hetkellä V8 moottorisella autolla ja sekin vie sen tankillisen kerrallaan.Mutta kun tehoakin löytyy,niin antaa kuluttaa perus riisikiulua enemmin.

                    Koska nelikko olisi tulossa kakkosautoksi ja pääasiassa emännän käyttöön,niin en usko että auto hirvittäville rasituksille joutuu.Mutta jos mm. kalliitta lootaremppoja on tiedossa,niin pysyttelen sellaisesta mallista kaukana.
                    Viimeksi muokannut Hektori; 19.12.2010, 18:39.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
                      Ehkäpä kannattaa autonvalinta muutenkin tehdä jollakin muulla kuin netistä kuullun perusteella.
                      Arvaappa sitten huviksesi minkä vuoksi Audeista kyselen Audisaitilla.Muilta autosaiteilta kun saa lukea vaan miten paskoja "Olympiavolkkarit" ja niiden automaatit on...
                      Viimeksi muokannut Hektori; 29.12.2010, 20:58.

                      Comment


                        #12
                        Jos oot ostamassa (bensakoneellista) nelivetoautomaattia niin siihen et saakkaan mitään ylempänä moitittua laatikkoa vaan se automaatti on nelivedossa aina tiptronic (siis näissä B6+B7).

                        Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                        Etuvetoisen + pitkittäiskoneisen multitronic sekä poikittaiskoneisen S-tronic ovat niin huonoja keksintöjä kestävyydeltään että pitkittäiskoneisen tiptronic niihin verrattuna erinomainen. :)
                        Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                        Mun omaan 2004 3.0 V6 (b6) on vaihdettu nokat, venttiilit, alakerran laakerit, ohjaustehostin, puola, tulpat jarrulevyt+palat... ja mitä kaikkea muuta. Automaattiloota on pelannut kun unelma! En ite ainakaan ikinä murehdi ekana että kestääkö loota! Enemmän se koneremontti vitutti...
                        Bensaa kuluttaa tankillisen joka kerta. Silti tykkään. Ei ole mikään raketti mut 162kw vapari vääntää tasasen tappavalla tyylillä...
                        Nettiauto.comista löytyy viitisen vaihtoehtoa bensakutosella ja automaatilla, joista vain tuossa h2tuonnin 22,5k? hintaisessa on sporttipenkit. Ite en kyllä ilman niitä ostais audia.. foorumin haulla löytynee lisää kommentteja kyseisen mielipiteen tueksi :) Ruotsista taas sitten löytyy B7 malliakin ja 3.2-koneella johon oma valintani kallistuisi jos lompakko antaa periksi. Onhan noita automaatteja 2.0T-koneellakin mutta onhan se kutonen aina kutonen.

                        Eli summa summarum: eti sopiva ja osta pois, se automaattilaatikko tuskin aiheuttaa ongelmia. 3.2-konetta on suomessa sen verran vähän että siitä on varmaan vähän vaikea etsiä tietoa netistä.

                        Comment


                        • #13
                          Tarkoitin vain sitä, että ei kannata liiaksi kiinnittää huomiota kaikkeen, mitä netissä kirjoitellaan, sillä aivan varmasti kaikissa autoissa on vikoja, oli sitten kyse öljypumpun imusihdin tukkeutumisesta, imusarjan läppien rikkoutumisesta tai muusta. Tosiasia on kuitenkin se, että suurimmalla osalla esimerkiksi Audin heikoksi moitittu Multitronic-automaatti (tästä varmaan olet kuullut juttua jossain muualla) toimii ihan hyvin, mutta se pieni osa, jolla on ollut ongelmia, on netissä paljon enemmän näkyvillä.

                          Mutta asiaan. Ilmeisesti tähtäimessä on nimenomaan B7-korimalli (2004 - 2008)? Suomen markkinoilla on tosiaan aika nihkeästi eri konevaihtoehtoja tarjolla, eli bensaturboja löytyy 1.8T ja 2.0 TFSI. Kummatkin ovat kestäviä ja koeteltuja moottoreita, joiden tehot osuvat tuohon haluaamasi haarukkaan. Koneiden tyyppiviaksi voisi ehkä laskea öljypumpun imusihdin tukkeutumisen varsinkin LL-öljyjen kanssa, eli se kannattaa tarvittaessa puhdistaa tai puhdistuttaa.

                          Varusteista kannattaa tosiaan ottaa ainakin ne sport-penkit, sillä tavalliset ovat aika karseat. S-Line-varustelu etenkin ulkopuolella on plussaa, sillä se kohentaa ulkonäköä aika paljon. Jos on mielenkiintoa ja tarvetta, aika monia varusteita (vaikkapa tehdasasenteisen navigaattorin) saa lisättyä jälkeenpäinkin, sillä niitä on melko hyvin tarjolla varsinkin Ebayssä.

                          Comment

                          Working...
                          X