mää ajelin dragonilla unissani viime yönä pisin mettiä. Hassua oli se et aamulla kun heräs ni paikat oli yhtä jumissa ku olis oikeesti tempassu reilumman siivun patikkoa :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottorikelkkailijat
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiSiinä se reppana oottelee että joko lähetään. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja any1 Näytä viestiTuli vaihdettua polaris tämmöiseen eli lynx xtrim 800 -10. Nyt muutako lumia ootellessa
Täällä ajellaan tämmösellä pulukalla:Viimeksi muokannut oopee; 12.12.2012, 20:58.
Comment
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja 77 Laplander Näytä viestiEi tapatalk tukea suoraan kuvanlisäykseen iPadista :S
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viestiHyvältä näyttää! Onko sulla tämä kampe oulussa? Voisi jonku vl päiväreissun kattoa talven päälle...?Viimeksi muokannut any1; 13.12.2012, 13:00.
Comment
-
Tällaisella kalustolla on tullut pari talvea patikoitua:
http://kkanerva.kuvat.fi/kuvat/Ski-D...1/DSC_0510.JPG
http://kkanerva.kuvat.fi/kuvat/Ski-D...1/DSC_0578.JPG
Taitaa vaan tuleva talvi jäädä vähemmälle ajelulle, tammikuussa polvi menee puukotettavaksi ja tohtori arvaili reilun parin kuukauden toipumista.
Jospa sitä lunta tulisi niin kerkeisi ennen leikkausta hieman päristellä.
Comment
-
Syötteen reittiä käytiin viikonloppuna availeen ja kolisteleen. Tuletkin saatiin laavulla syttyyn.. :)
http://youtu.be/mDsNuFp1nMs
Comment
-
Alkuperäiseen kysymykseen, onhan tuota tullut harrastettua viimeiset 20 vuotta. Niin pitkään ja paljon olen ajanut, ettei enää jaksa pahemmin kiinnostaa koko laji. Tietysti pakolliset alkutalven ja kevään kelkkailut sukulaisten kanssa täytyy aina suorittaa. Niissäkin motivaatiotekijöinä ovat tulistelut, makkarat ja nokipannukahvit varsinaisen ajamiseen sijaan.
Comment
-
Löytyhän sitä kelkkamiehiä täältäkin.
Ite on tullu harrastecrossia ajettua pikkupojasta lähtien siihen asti kun crossipyörän vaihdoin autoon.
Nyt tuli sitte parinvuoden tauko crossissa kunnes tuli pyörä hommattua eikä siitä tunnu enää mitään tulevan parinvuoden takaa.
Ajatuksena olis jos ton crossin johonkin halpaan kelkkaan vaihtais ja yksi mihin vaihtuis olis Lynx enduro g-type ja 494 rave . Mitä olen ymmärtänyt ni vaikka aika ujosti noissa voimaa onkin ni polttoaineen kulutus myös ilmeisesti aika pieni ku muihin vertaa? Alustassa oli vissiin jos jonkinmoista ongelmaa? telastossa ja edessäkin jotain? Kysymys kuuluukin: Onko kellään ollu tuommosta vanhaa g-typeä ja osais sanoa omakohtasia kokemuksia? Vuosimalli oli muuten -96 .
Ja tuommoset kellä on noita uusia 800 ni älkää tulko heti minuu lannistamaan ja ihan pystyyn haukkumaan, rahakun on aika tiukalla , autonkin vaihto edessä.
Comment
-
Itsellä 454 G-type -97, mittarissa tällä hetkellä reilu 4tkm, joista omaa ajoa noin 700km, joten en osaa kuluvista osista tai tyyppivioista sanoa. Kulutus omassa ajossa on ollut tuollaista 15-18 l/100km, joten polttoainelaskuun tuo harrastus ei kaadu (näillä kilometreillä). Tuo kait se ainoa asia on, jota kaverit kadehtivat, tehoja ei oo liiaksi eikä ulkonäköjään ole enää menevimmästä päästä. Aina on silti kelkka kotiin tuotu, vaikka muutamaan kertaan ollaankin hikoiltu kunnon saunareissun verran kun jääty jumiin.
494:n telan pituutta en tiedä, poikkeaako tuosta pienemmästä, mutta omaan kelkkaan uuden telamaton saatavuus on vähän heikkoa. Kelkkafoorumeilta mitä luin, niin pidempää löytyy kohtuuhintaan, mutta vaatii jatkopaloja telastoon.
Comment
-
Vieras
Onko tällä foorumilla kokemusta Yamahan ekoista 4T kelkoista?
Eli malli RX1 ja uudemmat.
Omaa kelkkaa ei ole ollut (vielä) ja nelitahti houkuttelisi ( no ehkä vasta ens talvena). Kokemusta kelkoista on ajon puolesta jotain satoja kilsoja vuosien varrelta.
Lähinnä noista yleisesti kestävyyden kannalta, onko jotain fataaleja konevikoja ollut yms?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiItsellä 454 G-type -97, mittarissa tällä hetkellä reilu 4tkm, joista omaa ajoa noin 700km, joten en osaa kuluvista osista tai tyyppivioista sanoa. Kulutus omassa ajossa on ollut tuollaista 15-18 l/100km, joten polttoainelaskuun tuo harrastus ei kaadu (näillä kilometreillä). Tuo kait se ainoa asia on, jota kaverit kadehtivat, tehoja ei oo liiaksi eikä ulkonäköjään ole enää menevimmästä päästä. Aina on silti kelkka kotiin tuotu, vaikka muutamaan kertaan ollaankin hikoiltu kunnon saunareissun verran kun jääty jumiin.
494:n telan pituutta en tiedä, poikkeaako tuosta pienemmästä, mutta omaan kelkkaan uuden telamaton saatavuus on vähän heikkoa. Kelkkafoorumeilta mitä luin, niin pidempää löytyy kohtuuhintaan, mutta vaatii jatkopaloja telastoon.
vanhemmass 494 oli muistaakseni 320 tela jonka takia tuo saatavuus heikkoa, Olisko ollut niin että -99 päivittyi tuohon 307.
Comment
-
Vieras
Kelkkafoorumeita selailin pikaseltaan, niin joitain alustan parannuksia ovat jotkut tehneet, toisaalta toiset taas eivät. Koneellisesti tuntuu kyllä olevan kestävä. Painoahan tuossa on, mutta ehkä sen kanssa voi elää jos ajelee pääosin muualla kuin puuterissa.
Comment
-
Vieras
Uskallan sanoa, että mikä tahansa tuon tyyppinen kelkka on minulle ihan hyvä useamman vuoden.
No katsotaan onko polte tarpeeksi iso, että turhakkeen tänne etelään ostaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiOnko tällä foorumilla kokemusta Yamahan ekoista 4T kelkoista?
Eli malli RX1 ja uudemmat.
Omaa kelkkaa ei ole ollut (vielä) ja nelitahti houkuttelisi ( no ehkä vasta ens talvena). Kokemusta kelkoista on ajon puolesta jotain satoja kilsoja vuosien varrelta.
Lähinnä noista yleisesti kestävyyden kannalta, onko jotain fataaleja konevikoja ollut yms?
Itse ajelen tämmöisellä jättiläisellä kuin yamaha rs viking, painava ja iso kampe, 987cc 3-mukinen nelari. Ihan sopiva kelkka retkeily-pilkki-työkelkaksi. Kulutus tuossa 12-18 litraa/100km ajotavasta riippuen.
Comment
-
Meni lynxi kaupat sivusuun. Myyjälle tuli yhtäkkiä pakottava tarve pitää kelkka itse :D Mimmosias pelejä nuo polariksen xc 600 sp:t on? Ilmeisesti noissa on ketjukotelossa joku pultti ku napsahtaa poikki ja vie ketjun mennessää, ja semmosta huhua myös kuulin että eturunko joltain taiputun? Liekö käytössä vikaa vai muuten vaan heikko kohta. Kokemuksia olis kiva kuulla näistäkin, ja toki mistä vaan kelkasta, max. hinta 2k
Comment
-
Mitä tarkoitat eturungolla? Telaston etupukki vaatii vahvikehitsauksen, jos sitä ei ole jo tehty. Se on tyyliin siis lisäsauma vanhan päälle, ei mikään vaikea juttu. Keulasta itse rungon saumat tuppaavaat murtumaan jossain vaiheessa moottorin edestä. Samallalailla niihinkin vetää vain uuden sauman, mutta materiaali on vain alumiinia, joten ei onnistu perushitsillä. Rungon geometria noissa on aina vähän sellainen patteihin hakkaava, kuten kaikki ns. jalat edellä ajettavat.
Pitäisiköhän mun myydä vanha Pro-X sulle pois... :)
Comment
Comment