Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä webasto 1.9TDI A3? Mikä omassasi on?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä webasto 1.9TDI A3? Mikä omassasi on?

    Tuossa webastoa miettinyt, mutta vähän epäselvänä mikä mallisi olisi parempi. Tietysti edullisempi on aina parempi kun tällä hetkellä rahat vähissä.

    Eli onko sinun 1.9TDI;ssä Webasto Thermo TOP C vai E malli?

    Netistä kun etsin niin muutamilla on E käytössä ja kovasti mulle yritetään myydä kalliimpaa C mallia auton ison vesitilavuuden vuoksi.

    #2
    Mulla on A2:ssa C-malli Telestart T100HTM-kakella. Olihan se kallis mutta kun sen laskun on kertaalleen maksanut niin kertaakaan ei ole harmittanut tehty valinta.

    Comment


      #3
      Miksi webasto, miksei eber 4kw laite? 4Kw laite lämmittää tarpeeksi tuota riisseli pataa, ellei sitten halua että auto moottori on 90 asteinen ja hytissä +25 astetta.

      Comment


      • #4
        Minulla on A3 1.9TDI:ssä tuo Thermo Top E, eli 4,2kW malli. Samanlainen oli myös edellisessä "samanmoottorisessa" A4:ssa. Molemmat laitatin T91 kaukosäätimellä, ja nykyiseen en laittanut enää ollenkaan kellokytkintä.

        Lämmintä on riittänyt ihan tarpeeksi tuolla E mallilla ja laadun puolestakin Webastoa voi suositella. Toiminnassa ei ole ollut mitään häiriöitä.

        Comment


          #5
          Syy, miksi aikanaan halusin webaston veneeseen oli sen diagnostiikka-mahdollisuus. Olin aikanaan tapellut wallas-lämmittimen pura-ja-kokoa menetelmällä riittävästi kesän aikana. Kumma kyllä, kohta on 10 vuotta käyttöä takana eikä sitä diagonstiikkaa olla tarvittu vieläkään <kop kop>.

          Nykyisen auton mukana tuli sitten tuo Thermo Top C kellolla, ja siitä meni tietenkin ohjauskortti rikki. Olin todella kiitollinen siitä että Webasto antaa Thermo Test-ohjelman ilmaiseksi, ja pienellä vaivalla sai VAG-COM piuhasta diagnostiikkapiuhan joka sopi webastoonkin.

          En tiedä saako Eberspächeriin softaa, mutta jos ei ottaisin webaston. Ellei ole tarkoitus hukata koko auto lämmittimineen parin vuoden sisällä.

          Eiköhän se E-malli ole riittävä tuohon A3:een. Nyt on markkinoilla joku uusi Thermo Top Evo 4 (vastaa Thermo Top E) joka olisi pienempi ja näin helpompi asentaa. Onko kellään tästä jo kokemusta?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
            Miksi webasto, miksei eber 4kw laite? 4Kw laite lämmittää tarpeeksi tuota riisseli pataa, ellei sitten halua että auto moottori on 90 asteinen ja hytissä +25 astetta.
            Tuntuu olevan helpompaa löytää webaston laittajia edullisesti.
            Eberin käyttäjiäkään ei löydy tuttavapiiristä joten ei mitään tietoa siitä.

            Auton ei tarttis sisältä olla kuin plussan puolella, mutta moottori olisi hyvä olla ainakin puoleen väliin lämmin.
            Nykyinen defan öljypohjan infrapuna lämmitys tuntuu olevan aika turha.

            Comment


              #7
              Minulla on ensiviikolla webaston asennus autoon ja siihen tulee tämä uusi Thermo Top Evo 5 lämmitin. Myyjän mukaan pienempi virrankulutus, parempi elektroniikka ja sisätilan lämmitys. Lämmittimen koko on myös piemenpi niin asennus onnistuu helpommin.
              Lämmittimeen tulee Telestart T100HTM kaukosäädin. Voin kertoa kokemuksia parinkuukauden päästä miten on toiminut.

              Comment


                #8
                Tuo evo on vaan työläämpi asentaa. Kaveri jokanoita aentelee,että pienestä koosta huolimatta työläämpi laittaa kuni Thermo topit. Puolet sähköistä tulee koelaudan tienoolle ja puolet kone huoneeseen. Vesipumppu on erillinen. Varmaan uudempana mallina kuitenkin parempi vähän joka suhteessa. Itsellä Thermo top E. Tuo e on sama kone kuin c. Siinä on vaan erilainen aivokortti. Kortteja saa 90e pintaan ebaystä ja ehjät kortit tuntuu menevän hyvin kaupaksi...

                Comment


                • #9
                  Itsellä tuossa 1.9TDI Passatissa Thermo Top E.

                  Omat kokemukset tosin rajoittuu viime maaliskuusta tähän päivään, joten extreme lämpötiloista ei kokemuksia ole.

                  Mutta auto on ollut sitä ennen vuodesta -06 vanhemmillani ja useastikin ollut juttua tuosta Webastosta, hyvin on tuolla pienemmällä pärjäillyt.

                  Comment


                  • #10
                    Mikäs on yleensä muuten riittävä lämmitysaika?

                    Esim. jos on -20c pakkasta niin kuinka pitkään tarvitseisi pitää päällä, että pääsisi vaikka 45c tai jopa täyteen moottorilämpöön ennen ajoon lähtöä.

                    Comment


                      #11
                      Sanotaanko näin, että tuota kannattaa käyttää mielummin liikaa kuin liian vähän. Lyhyillä poltoilla palokammio tuppaa menemään tukkoon. Kyllä 1/2 tuntia riittää varmaan ihan hyvin. Itsellä 330i:ssä riittä 25min pikkupakkasilla siihen, että lämmöt on 70c.

                      Comment


                        #12
                        Sanotaanko näin, että tuota kannattaa käyttää mielummin liikaa kuin liian vähän.
                        Suhteellista, suositus on kuitenkin se että puoli tuntia lämmitystä niin seuraavaksi saman verran ajoa. Akku tyhjenee nopeasti jos on joka aamu puolisen tuntia lämppäri päällä ja sen jälkeen ajetaan 10 min lenkkin ja toistetaan sama iltapäivällä.

                        Comment


                          #13
                          Mielummin lataan akkua, kuin rapsuttelen karstoja palokammiosta... Jos tuota kovasti käyttää, ei defan piuhaan liitettävä akkulaturi oo kyllä tyhmempi investointi.

                          Comment


                            #14
                            Mielummin lataan akkua, kuin rapsuttelen karstoja palokammiosta...
                            Totta, mutta tuon latauksen tarve on hyvä tietää, on nimittäin hymy kaukana kun auto on lämmin muttei starttaa :)

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                              Totta, mutta tuon latauksen tarve on hyvä tietää, on nimittäin hymy kaukana kun auto on lämmin muttei starttaa :)
                              Kuinka paljon lisälämmitintä sitten pitäisi käyttää, jotta ongelmia tulisi. Itsellä keskimääräinen työpäivän käyttösykli on:
                              Aamulla lähtö lämpimästä tallista - ajo 20min töihin
                              Lounaalle autolla - lämmitys 15min + 15min - ajoa 5-10min
                              Kotiinlähtö - lämmitys 20-30min - ajo 20min kotiin

                              En tainnut viimetalvena ladata akkua kertaakaan ja mitään ongelmia ei tullut. Kauppareissuilla tulee yleensä jätettyä lämmitin päälle ja muutenkaan en säästele sen käyttöä. Kaipa se sitten joskus se raja akun varauksesta löytyy ja parkkipaikalle jään :)

                              Muistelenpa, että ainoa "tyhjän akun aamu" oli, kun edellinen A4 oli polttanut jarruvaloja läpi yön ja siihen pisteeksi iin päälle olin laittanut siitä tietämättömänä lämmittimen päälle kauko-ohjaimella.
                              Viimeksi muokannut Juhta; 28.10.2010, 21:47. Perustelu: Tulipa mieleen..

                              Comment


                              • #16
                                No se voi olla siinä rajalla koko ajan :)

                                Silloin kun tuo mun auto oli vanhemmilla, niin asennettiin siihen CTEK, koska akku meni tyhjäksi silloin tällöin.
                                Edes akun uusiminen ei vaikuttanut.

                                Äidin käytössä auto oli ja työmatka oli luokkaa 15-20min.
                                Aamulla töihin lähtö kylmästä tallista ja iltapäivällä kotiin lähtö taivasalta.

                                Lämmitysaikaa on tietty vaikea sanoa, koska sitä säädettiin pakkasen mukaan, mutta 15-60min lämmitysaikoja puhallinteho kakkosella.

                                Varmasti tuo 60min aika syökin jo hyvin virtaa akusta.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla oli Nissan 200SX -99 autossa eberi. Se oli siitä hassu juttu, että tilanahtauden vuoksi eberin letkut jouduttiin viemään ihan akun vierestä. Ts. letkut lämmittivät akkua kahdelta sivulta. En tiedä olisiko tuolla ollut vaikutusta, mutta pätkäajosta ja ahkerasta eberin käytöstä huolimatta siitä ei koskaan akku sipannut. Lämmitystä 25min ja ajoa 10-15min töihin. Ei sillä kyllä lumen tultua ajettu, että kylmin väli jäi pois. Auto seisoi yleensä joulu-maaliskuun.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                    Mulla on A2:ssa C-malli Telestart T100HTM-kakella. Olihan se kallis mutta kun sen laskun on kertaalleen maksanut niin kertaakaan ei ole harmittanut tehty valinta.
                                    Onko tuo C-malli siis se mikä näissä a2 on vakiona? Ja sitten siihen tuo kaukosäädin on hankittu lisäksi? Vai mitenkä?

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä ole vakiona mitään webastoa. Koko setti tuli sinne tuli laitettua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lämmitysajasta ja akun kulutuksesta. Onko se nyt niin, että se sisäilman puhallin on se joka syö eniten sitä virtaa akusta? Eli pienentämällä tehoa sisäpuhallukseen kuluu vähemmän akku? Esim. 5tasolla 30min ja 3tasolla 45min kuluttaa saman verran akkua?


                                        Mitenkäs kun autossa on tomaatti ilmastointi ja can väylä. Meneekö se universaali kitillä vai pitääkö olla audille tarkoitettu setti? Ihan siltä varalta, että jaksaisi tilata saksasta kitin ja asennuttaa sen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Uudemmat audit vaatii ohjelmoitavan releen, että saa vehkeet toimimaan oikein. Maksaa suomessa n. 70e. Tämä aamu taas näytti kirjaimellisesti sen kuinka hyödyllisiä säteilylämmittimet ovat... -20c pakkasella 1,5h letkun nokassa ei vaikuta mitään. Lohko varmaan luovuttaa nopeammin lämpöä ilmaan, kuin lämmitin ehtii sitä sinne laittamaan.
                                          Viimeksi muokannut JM; 29.11.2010, 14:03.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuon takia piti lähteä aamulla emännän fiudella kun siinäon webasto. Itsellä pelkkä säteilylämmitin öljypohjassa. Muuta kun ei siihen saanut.

                                            Kyseinen firma vissiin tilaa eeperi.comista webastot. Mahtaakohan niiden paketissa tulla moinen rele jos CAN väyläisen auton mainitsee vai pitääkö firman jostain käydä hommaamassa se?
                                            Onko osanumeroa tms. tietoa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                              Uudemmat audit vaatii ohjelmoitavan releen, että saa vehkeet toimimaan oikein. Maksaa suomessa n. 70e.
                                              Se on väärää tietoa, ei tarvita Audiin 70? releitä.

                                              Se ohjelmointi tarkoittaa sitä että Audin oman ilmastoinnin ohjainlaite on koodattavat VAS-testerillä ja vikakoodit nollattava.

                                              ---

                                              Ystävällisin terveisin
                                              Best regards

                                              Joni Askola
                                              Eeperi Oy
                                              Tel. +358 50 490 54 90
                                              050-4905490
                                              info@eeperi.com
                                              www.eeperi.com

                                              Joni Askola Technologiehandel
                                              Tuollaista vastausta sain kun kyselin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lainaan hieman tätä topikkia, toivottavasti ei haittaa, sopii kuitenkin aiheeseen. Itselle asennettiin alkutalvesta omaan 1,9tdi a3:en 5kw:n Webasto htm100-kaukosäädöllä. Jätän aina puhaltimen lämmöt hi asentoon ja puhallukseen kolme tai neljä pykälää ja suuntauksen tuulilasille. Kuitenkin lähes aina, kun menen autolle lämmityksen jälkeen, niin puhallin on auto-asennossa. Lämmöt on oikein ja puhallusnopeus, mutta auto-asennossa palaa valo. Tarkoittaako tämä sitä, että puhallin päättää itse minne puhallusilman suuntaa vai käynnistääkö se ilmastoinnin kompuran jossain tapauksissa? Ja onko tästä haittaa, kun olen ymmärtänyt, että automaatti-ilmastointia ei saisi jättää auto-asentoon webaston käytön ajaksi, jos kyseessä on jälkiasenteinen webasto.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X