Varmaankin joku puu-seppä ollu joo. Mua itse asiassa nauratti aika paljonkin, säästyipähän sähkönostimen purkamisen vaiva. Ovipahvi ei sinänsä pilalla ole, mutta voi olla että sekin vaihtuu kevyempään valmisteeseen. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Patenttilöytöjä
Collapse
X
-
-
yhdessä vm.-90 Coupe-Audissa oli myös tuo puupalikka ikkunan lasia tukemassa kun nostin ei toiminut. Ihan hyvä sinänsä kun sitä nostinmekanismia ei löytynyt mistään käytettynä eikä uutena kun kyselin.
Comment
-
On niin hauska ketju että pitää nostaa.
A6 C5 mallista löytynyt.Rekisterikilven valo oli ruostunut joten edellinen omistaja oli päättänyt laittaa sen kasaan kirkkaalla 10mm leveällä lahjapaperiteipillä. Etuvilkku lakkasi pelaamasta ja hetken ihmeteltyäni tajusin että polttimon pitimeen oli porattu reikä ja vedetty rautalangalla ns. kireälle jotta saatu kontakti pelaamaan.Onhan siinä tietysti säästöä syntynyt yhteensä n.40e arvosta.
Comment
-
Pahin patentti mitä on tullu vastaan on kahesta lattaraudasta tehty hifien virranjakoblokki kontissa.
Lattaraudoissa reiät päissä, johdot väliin ja pulteilla kiristys. Eihän siinä, mut olis se varmaan kannattanu eristää jollain, varsinkin kun koko viritelmä oli ilman sulakkeita.
Comment
-
Ajoin talliin tuon viimeisimmän hankinnan ja näin ensimmäistä kertaa valon alla miten etulokasuojien ruostereikiä on joku rape lähtenyt paikkaamaan. Nopealla tutkimuksella löytyi päällimmäisenä kerros pakkelia, sen alla jotain käytettyä purukumia muistuttavaa pehmeää massaa ja alimmaisena reikien tukkeena jesaria.
On siinä persaukisuuden täytynyt ylittää kriittinen massa kun on viitsinyt noin paljon turhaa vaivaa nähdä koko lailla kelvottoman lopputuloksen vuoksi.
Comment
-
Ihan ku mun entisessä kasikympissä. Lokasuojan ruostevaurioon mustaa sikaa siististi ja sormella pyyhkäsin sileeksi. Paras oli katsastusmiehen kommentti ku se tökki sormella sitä joustavaa massaa ja kysy "onks tää nyt hyvä" :D
Itseni puolustukseksi mainittakoon että mulla oli uudet lokasuojat kotona oottamassa mutta en halunnut niitä talvella alkaa vaihtamaan!
Comment
-
-
-
Parempi tuo on kuin vaikka mun Golfissa oleva OEM "suodatin" :)
Joka on siis tälläinen: http://i1152.photobucket.com/albums/...lokuva0128.jpg
Comment
-
No noinpa kävi mullekin a4b5 1.6 kanssa kun termarin aloin vaihtamaan eilen.
Edellinen seppä asentanut tiivisteen väärälle puolelle ja massalla yritetty korjata vuoto. Vuoto kyllä oli lakannut mutta vissiin termostaatti oli mennyt tukkeeseen kun ei pelannut. Onneksi lähti pelaamaan termarin vaihdolla.
Comment
-
Olipa taas "patenttiratkaisu"
Ihmettelin talvella, kun akku tyhjeni satunnaisesti eikä meinannut laturillakaan välillä täyttyä.
Tänään purin autoa muuten ja löytyi todella hieno viritys.
Akulta oli vedetty virtajohto radiolle ilman sulaketta ja seinän läpi ilman mitään pehmusteita.
Kun vahingossa koskin johtoa, niin alkoi kipinäsade seinän luona, mutta onneksi piuhaa nykäisemällä se loppui.
Kun purin piuhan pois, niin siitä oli n. 5 cm vaippa hinkkautunut pois toiselta puolelta ja koko kupariosa oli vihreässä mönjässä.
Onneksi ei auto sentään palanut...
Sama edellinen omistaja oli muutenkin viritellyt sekundaradion autoon katkoen liittimet pääosin irti ja kytkien nekin osin väärin antenni mukaan lukien.
Comment
-
Oli joku edellisistä omistajista tehnyt jarrut tuohon berttakuutoseen. Ihan hyvä, mutta etulevyt ja palat olivat liian pienet kannakkeisiin. Oli paloista puolet ottanut jarruttaessa kiinni levyyn ja silleesti. Montahan vuotta tuo oli katsastettukin tuolla virityksellä. Mikä jengiä vaivaa...
Comment
-
-
Voisiko olla myös että osat pitää nykyään saada a) motonetistä tai b) halvalla netistä tilaamalla sen sijaan, että mentäisiin sinne paikalliseen kivijalkakauppaan mistä yleensä on saanut myös palvelua. Väärät osat yhdistettynä asennuksen ammattitaidottomuuteen sitte saa aikaan tuollaisen jarrukombon. Tietty jälkikäteen tuunatut 288 --> 312mm jarrut saattaa myös sekoittaa pakkaa. Nyt on joku vaan säästänyt väärässä paikassa.
Comment
-
Golf III cabriolet:in katto lakkasi toimimasta kun vaihdoin radion toisenlaiseen ja samalla irrotin ylimääräisen näköiset johdot.Heräte virta katon moottorille oli otettu radion ISO-liittimestä :-)
Comment
-
Viimeisimmässä projektissa ei palanut ABS-merkkivalo missään vaiheessa, ei edes virrat päälle kytkiessä. Purkkiin ei saanut VCDS:llä yhteyttä. Epäilin vilunkia ja purin mittariston mutta sieltä ei löytynyt mitään poikkeuksellista, kaikki oli täysin neitseellistä. Hain varaosakasasta toisen mittariston mutta eipä pala siinä merkkivalo yhtään enempää.
Seuraavaksi otin ABS-ohjainlaitteen käteen ja heti näki että se oli joskus avattu, sisällä näytti ekan kuvan mukaiselta. Akin sanoin "onhan toi nyt aivan paskaa jälkeä." Eli ABS boxin juotokset ovat pettäneet kuten usein tapana on ja joku kyläseppä on päästetty yrittämään korjausta. Väärillä työkaluilla ja -metodeilla. Seurauksena ohjainboxi joka ei edelleenkään toimi mutta nyt on turattu korjauskelvottomaksi.
Hain varaosakasasta samalla osanumerolla olevan ohjainboxin joka toimi laakista. VCDS yhdistää laakista, output testit meni läpi mutta edelleenkään ei syty ABS-merkkivalo missään vaiheessa. Sähkökuvista katoin ja mittailin yhteyttä mittariston ja ABS-ohjaimen välillä. Johto joka mittariston merkkivalolta kulkee A-pilarin kytkinriman kautta ABS-ohjaimelle ei kulkenut lainkaan siihen nastaan johon piti vaan näytti olevan maissa. No siinä syy miksi valo ei missään vaiheessa syty. Sitten enää etsimään mihin ranetus on tehty.
Toisessa kuvassa tilanne kun juuri otettu liitin irti ohjainlaitteelta ja avattu liittimen kuori.
Kolmannessa keritty alkuperäistä kankaista suojateippiä pätkä pois, alta löytyi nitton yksisuuntaventtiiliteippiä joka ei näytä ihan tehtaalaiselta.
Neljännessä kuvassa löytyy jo keltapunainen johto joka liitetty johonkin random mustaan piuhaan. En edes mitannut, päättelemällä tiesin jo että mustan johdon toinen pää on maissa.
Viidennessä kuvassa näkyy katkaistuna juuri ABS-merkkivalon johto. Tuon kun tinaa pikku pätkällä taas ehjäksi niin toimii.
Tässäkin aika surullista on se, että sen apinan joka tuonkin turauksen on tehnyt, on täytynyt osata jonkun verran elektroniikan perusteita. Vähintään tinauskolvin käyttöä, sähkökuvien lukua ja mitä pitää tehdä saadakseen merkkivalo pimeäksi. Eikö samalla vaivalla olisi jo vaihtanut ehjän ohjainboxin? Tietysti jos ei perse kestä ostaa sitä satasen osaa niin minkäs teet. Kyseessä on ollut se kaiken vaarallisin kombo, joku joka tietää jostain jotain mutta ei tarpeeksi mistään. Onneksi ei isompaa vahinkoa ole saatu aikaiseksi.
Comment
Comment