Lienee syytä myös muistaa volyymien vaikutus. VAG on konsernina kohtalaisen kokoinen ja sen tilauskoot ovat myös sen mukaiset. Kun tehdään suuria eriä, tulee väkisinkin välillä huteja. Sama toki pätee myös muihin valmistajiin. Audinkin osat valmistetaan suureksi osaksi alihankintana. Samoilta valmistajilta tulee myös muille vastaavia osia (Bosch, Valeo, Beru etc.).
Niinkuin aiemminkin mainittu, varsinkin Audi hakee mallistossaan tiettyä innovatiivisuutta ja ottaa uusia tekniikoita aika ajoin ennakkoluulottomasti käyttöön. Kuten muutamissa tapauksissa on huomattu, aina ei onnistu.
Minusta laatua ei pidä rajata pelkkään luotettavuuteen, vaikka se iso asia onkin eikä sitä sillä varjolla pidä unohtaa. Laatua on myös se miltä auto tuntuu niin kädessä kuin perseenkin alla. Esim. äidin uusi Civic on minusta melko paljon vähemmän laadukas kuin oma, kahdeksan vuotta vanha A3. Kaikki on Hondassa muovia, rattia myöden, ja ergonomia omaan käteen vähemmän käypänen. Älkää edes kysykö miltä se avaruusaluksen mittaristo minusta näyttää.
Niinkuin aiemminkin mainittu, varsinkin Audi hakee mallistossaan tiettyä innovatiivisuutta ja ottaa uusia tekniikoita aika ajoin ennakkoluulottomasti käyttöön. Kuten muutamissa tapauksissa on huomattu, aina ei onnistu.
Minusta laatua ei pidä rajata pelkkään luotettavuuteen, vaikka se iso asia onkin eikä sitä sillä varjolla pidä unohtaa. Laatua on myös se miltä auto tuntuu niin kädessä kuin perseenkin alla. Esim. äidin uusi Civic on minusta melko paljon vähemmän laadukas kuin oma, kahdeksan vuotta vanha A3. Kaikki on Hondassa muovia, rattia myöden, ja ergonomia omaan käteen vähemmän käypänen. Älkää edes kysykö miltä se avaruusaluksen mittaristo minusta näyttää.
Comment