Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi, laatua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi, laatua?

    Ajattelin avautua tämmöisestä. Autoni on A4 Avant, ns. Suomi-auto, jolla on nyt ajettu vähän päälle 100tkm ja on vuosimallia -07. Ostin sen käytettynä noin kaksi kuukautta sitten. Tämän jälkeen siitä on löytyny ainakin seuraavia ongelmia, joista osa jo korjattu:
    1. Kuskin penkin istuinosan pituussäätö rikki
    2. Takapenkin toinen nurkka irti
    3. Toinen avain rikki
    4. Toinen ajovalon pesuri jää ulos käytön jälkeen
    5. Takalasin pesuri ei toimi ollenkaan
    6. Valokatkaisijassa ledi rikki
    7. Kuskin ikkuna narisee sulkeutuessa ja tuntuu hankaavan jotenkin "sisälaitaan", lasiin jää hankausjälkiä
    8. Auto vinkuu kummasti kovemmissa vauhdeissa
    9. Öljymäärän varoitus syttynyt turhaan

    Vaihtoon meni tässä kaupassa Opel Vectra C -04 farkku. Tuosta autosta sai kyllä kuulla paljon "avautumista" tutuilta, Opel kun oli, mutta eipä siinä 6v vanhana ja 136tkm ajettuna ollu yhtään vastaavaa ärsyttävää pikkuvikaa löytyny. Eli kai niihin Saksan laatututkimuksiin on uskomista ja Opel vaan on se laadukkain saksalainen auto. Huonoa kertoi jo ensimmäisessä huoltoajan varauksessa, että paikalliselta Audi-liikkeeltä aikaa liikeni yli kolmen viikon päähän penkin korjaukseen.

    Audi on kyllä hyvä ajaa ja kivan näkönen, että kai sillä saa paljon anteeksi... laadukkaalta se ei vaikuta. Jännää on se millä perusteilla näitä autoja arvostetaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
    Viimeksi muokannut msuomal; 24.10.2010, 12:11. Perustelu: lisätty 9.

  • #2
    Laadusta nyt en sano mutta, siinä vaiheessa kun minulla Nissani vaihtui Audiin niin tapahtui kyllä järkyttävä hintojen nousu huoltokuluissa. Nissaniin ei tullut koskaan yli 300€ remppaa merkkiliikkeessä mutta Audin kanssa saa olla iloinen jos alle 500€ onnistuu selviämään olkoon ihan mikä tahansa syy miksi on huollossa pitännyt käydä. Yleensä menee jotain 500-1000€ väliltä/kerta. Pidemmät huoltovälit, empä nyt niinkään välttämättä sanoisi. Vuoden sisään A6:lle laajempi longlife, akku uusiksi, öljysihti tukossa, uudet kesärenkaat, jarrupalat joka nurkkaan. Alkaa jo riittämään noi huollot tälle vuodelle, vaikka osa noista onkin kuluvia osia mutta silti, noihinkin miltein 3000€ sai menemään.

    Comment


    • #3
      Tuon hintatason kun vielä yhdistää noihin runsaisiin pikkuvikoihin, niin yhtälö ei saa suupieliä ylöspäin kääntymään...

      Comment


      • #4
        "Jännää on se millä perusteilla näitä autoja arvostetaan" Jospa onkin niin, että ajellaan autolla n.20vuotta ja arvostellaan sitten, miten niitä pitäis arvostaa.

        Comment


          #5
          Tuon -07 A4 Avantin ongelmat menee minun päässä ensimmäisen omistajan piikkiin. Ei ole viitsinyt pitää autoa kunnossa. Varmaan suurin osa ongelmista olisi saatu korjattua takuun piikkiin, jos olisi viitsinyt takuu aikana mennä niistä valittamaan. Tietysti vaivaa siitä olisi ollut. Tehokasta työaikaa palaa, jos joutuu arkipäivänä istumaan Audin huoltotiskillä. Mutta tuo pikkuvikojen lukumäärä kyllä kertoo karua kieltä siitä, kuinka paljon/vähän edellinen omistaja on autoa arvostanut.

          "Kuskin ikkuna narisee sulkeutuessa ja tuntuu hankaavan" - Autoon murtauduttu rikkomalla ikkuna? Onko auto kolaroitu? Tämä ongelma haiskahtaa huonosti tehdyltä kolarikorjaukselta tms.

          Comment


            #6
            Kukaan ei ole tainut sanoa, että Audi olisi halpa auto pitää :) Pitäisi tietää jo ennen Audin hommaamista, että huoltokulut ovat aivan eri luokkaa kuin esim. Nissanin.

            ja eiköhän tuo joka merkissä renkaat ja jarrut kulu :)

            Tehny ite mieli ajaa tuo vehje pari kertaa suohon kun vuoden sisään joutunut vaihtamaan lämpötila-anturin, MAFin, N75sen ja korisarjan asennuksen yhteydessä huomattiin turbon olevan aivan hajalla. Nuo anturien viat vielä sellaisia, että pitää vain ostaa osa ja toivoa että toimii kun järkeviä vikakoodeja ei yleensä tule.

            Kaikesta huolimatta ajan Audilla esimerkiksi sen takia, että siinä on quattro, se on hyvä ajaa, se on turvallinen ja sen istuimet on itselleni hyvät.

            Muissakin merkeissä on myös vikoja. On vain tuurista kiinni minkälaisen yksilön saa käteen ja käytettyä ostaessa minkälaisen pommin ostaa autokuumeen ollessa korkealla. Pitämällä jäitä hatussa saattaa saada oikeasti hyvän yksilön.

            Kaveripiirissä on niin paljon autohörhöjä ja eri merkkejä, että tullut huomattua kaikissa merkeissä olevan vikoja ihan samalla tavalla.

            Comment


              #7
              Jep. Kaikki -07 A4:t on paskoja.
              Samaten Opeleissa ja Nissaneissa ei ole vikoja ja korjaaminen täten on halpaa.

              Miettikää nyt vähän mitä kirjotatte ennen kuin alatte yleistämään.
              Ns Premium merkki ei tarkoita, että se olisi halpa ylläpitää tai että se olisi viaton.

              Comment


              • #8
                Perhana, itsellä samaa vuosimallia, tosin vasta 65tkm ajettu. Pitäisköhän lyödä myyntiin ennenku alkaa noi viat. Vielä ei ole vielä mitään ollu. Olisko sitten Kadetti tai vaikka Primera hyvä? Siirrynkin tästä Nissan clubin puolelle.

                Comment


                • #9
                  sanotaan nyt tähän iteki jotai: mulla ollu 4v aikana 2 eri volvoa, v40 ja v70. molemmat toimivat moitteetta ja mitään ei tarvinu korjata. nyt audi ollut jokusen kuukauden ja ei ainakaan vielä päässyt kehumaan tätä. tietysti asiaan vaikuttaa tuo surullisen kuuluisa tarina autokauppiaan kanssa mut silti vika oli autossa.

                  oikeen pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. en siltikään ole yllättynyt kalliista huolloita. premium-niin kuin joku sanoikin :)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                    Tuon -07 A4 Avantin ongelmat menee minun päässä ensimmäisen omistajan piikkiin. Ei ole viitsinyt pitää autoa kunnossa. Varmaan suurin osa ongelmista olisi saatu korjattua takuun piikkiin, jos olisi viitsinyt takuu aikana mennä niistä valittamaan. Tietysti vaivaa siitä olisi ollut. Tehokasta työaikaa palaa, jos joutuu arkipäivänä istumaan Audin huoltotiskillä. Mutta tuo pikkuvikojen lukumäärä kyllä kertoo karua kieltä siitä, kuinka paljon/vähän edellinen omistaja on autoa arvostanut.

                    "Kuskin ikkuna narisee sulkeutuessa ja tuntuu hankaavan" - Autoon murtauduttu rikkomalla ikkuna? Onko auto kolaroitu? Tämä ongelma haiskahtaa huonosti tehdyltä kolarikorjaukselta tms.
                    Autoa ei ole kolaroitu. On totta, ettei edellinen omistaja kaikista huolellisin auton pitäjä ole ollut, näkee muutamista kohdista ihan ulkopuolelta, mutta eihän noita tarvitsisi takuuseen korjauttaa, jos niitä vikoja ei tulisi. Tommosten takia on kyllä ärsyttävä juosta huollossa...

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                      Jep. Kaikki -07 A4:t on paskoja.
                      Samaten Opeleissa ja Nissaneissa ei ole vikoja ja korjaaminen täten on halpaa.

                      Miettikää nyt vähän mitä kirjotatte ennen kuin alatte yleistämään.
                      Ns Premium merkki ei tarkoita, että se olisi halpa ylläpitää tai että se olisi viaton.
                      Täysin turha ja aiheeseen liittymätön kommentti. Minusta tuossa on kolme vuotta vanhalle 40+t€ autolle monta pientä vikaa, jotka hieman paremmalla laadunvalvonnalla ja tyyppivikojen taklaamisella olisi voinut olla kunnossa, kun kyse on kuitenkin melkolailla viimeisistä B7 mallisista A4:sista.

                      Comment


                      • #12
                        Ihan laadukkaalta tuo prof. Audi vaikuttaa. n. 500tkm mittarissa, kerran elämässää jättäny tielle kun kiinalainen kopio Bosch pa-pumppu hajosi, nyt tilalla alkuperäinen uusi Bosch.
                        Muuta kummempaa vikaa ei Audissa ole ollut koko 19v ajalla, kulutusosia valitettavasti menee.
                        Kallein huolto on ollut 90tkm huolto Laakkosella joskus aikoinaan, 5000mk.
                        Konetta ei ole ikinä aukastu eikä vielä ole mitään tarvettakaan, vetarit ja kytkin + paljon raskaalla kulutuksella olevia osia mm. alkuperäsiä!

                        Terveisin ensimmäinen omistaja.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja jonze Näytä viesti
                          sanotaan nyt tähän iteki jotai: mulla ollu 4v aikana 2 eri volvoa, v40 ja v70. molemmat toimivat moitteetta ja mitään ei tarvinu korjata. nyt audi ollut jokusen kuukauden ja ei ainakaan vielä päässyt kehumaan tätä. tietysti asiaan vaikuttaa tuo surullisen kuuluisa tarina autokauppiaan kanssa mut silti vika oli autossa.

                          oikeen pelottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan. en siltikään ole yllättynyt kalliista huolloita. premium-niin kuin joku sanoikin :)
                          Ja tähän taas hyvänä esimerkkinä kaverin Volvo S60 jolla ajettu 100tkm ja josta meni koko kytkin vauhtipyörineen. Huolto maksoi 2500e. Samaan autoon saa alustan osia vaihdella vähän väliä kuin B5seen konsanaan.

                          Laitoin tämän lähinnä siksi, että onko mitään järkeä tässä ketjussa verrata merkkejä keskenään? Jos jollakin on hyvä tuuri ollut eri merkin kanssa niin tekeekö se toisesta huonompaa? Kuten tässä näkyy miten kehuit entisiä Volvojasi kun taas minulla on kokemuksena, että se on ihan yhtä huoltoaltis kuin muutkin.

                          Itselläni parhaat huoltovapaimmat kokemukset vaparista A4 B5sesta, mutta voin lyödä pään vetoo että monella muulla senkin kanssa ollut ongelmia enemmän kuin tarpeeksi :D

                          Vaihtakaa autoa jos ei auto miellytä? En hiffaa mitä järkeä on kiduttaa itseään jos ei auto ole sitä mitä haluaa niin vaihtoon vaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ostaessani nykyistä autoa (reilu 2v sitten) markkinoilla oli liuta vuokrakäytöstä poistuneita -07 A4:ia. Ettei auto olisi moinen? Ko. viat vaikuttavat juuri rankasta käytöstä johtuvilta.

                            Penkin pituussäätö rikki - Monta eripituista kuskia - Penkkiä renkutettu eestaas lukemattomia kertoja ja välillä varmaan melkoisella voimalla.

                            Toinen aivan rikki / lampun-/ ikkunanpesurit ei toimi - Pieniä vikoja, jotka eivät vaikuta auton eteenpäin vuokraamisessa, joten miksi seisottaa autoa huollossa. Ei yksityinenkään noista välttämättä jaksa itkeä. (Itse en ikinä käytä takalasinnaarmuttajaa).

                            Varmaan koeajoit auton ja selvitit auton historian ennen kauppoja? Huono tuuri kuitenkin käynyt auton suhteen, mikäli teit moisen. Itselläni melkein samanlainen, nelivedolla tosin. (sen puute on muuten suurin vika autossasi, joten lisää se listaasi ;) Hankin tämän koska edellinen b6 oli niin hyvä. Eikä tässäkään ole mitään ongelmia ollut (yksi sytyspuola vain kyrvähtänyt - vaihtoon menee 2 minuuttia). Huoltokulut kahden vuoden ajalta alle 500€.

                            Comment


                              #15
                              Ainakin kolme ensimmäistä kohtaa voi aivan hyvin mennä edellisen käyttäjän piikkiin. Minusta niistä ei voi vetää johtopäätöksiä tuotteen laadusta tai laaduttomuudesta. Jotkut on vaan sellaisia ettei mikään säily ehjänä vaikka olisi miten hyvä ja kallis.

                              Ajovalon pesuria on vaikea käyttää väärin, että siinä lienee ihan oikea vika. Entäpä sitten takalasin pesuri, mistä syystä ei toimi? Valokatkaisijan lamput lienee kulutustavaraa, voi olla heikko yksilö jo tehtaalta tms. En usko siihen että tuo ikkuna olisi hankaillut jo tehtaalta lähtien. Toki kiusallinen ominaisuus, mutta mistä lienee lähtöisin? Vinkumiseen on vaikea ottaa kantaa kuulematta, voi olla vähän mikä vaan. Ei tietenkään pitäisi vinkua. Samoin tuo öljyvalo, eihän sen pitäisi itsekseen vilkutella mutta jos kerran vaan on syttynyt, eihän auto esim. samassa yhteydessä heilahtanut voimakkaasti tai jotain muuta vastaavaa?

                              Puuhapeten postausta en pidä mitenkään aiheeseen liittymättömänä, ehkä turhan kärjistetty ja provosoiva kylläkin. Yhden käytettynä ostetun yksilön perusteella ei minusta voi vetää mitään johtopäätöksiä jonkun tuotteen laadusta yleisesti. Itse olen omistanut käyttötarkoituksessa 3kpl Audeja joista 2 tällä hetkellä omistuksessa ja niiden lisäksi taloudessa vielä yksi Audi jota joudun huoltamaan eli kaikenkaikkiaan neljä eri yksilöä joita on tullut lähemmin tarkasteltua, niissä ei korkeasta iästä ja runsaista ajokilometreistä huolimatta ole ollut mitään sellaista vikaa, mikä viittaisi huonoon laatuun. Iän, kulumisen ja huolimattoman ylläpidon aiheuttamia vikoja kylläkin.

                              Comment


                              • #16
                                Ei yksittäisten autojen vertaamisella pääsekään mihinkään. Tietysti omalle kohdalle sattuu tietyt yksilöt ja omat kokemukset merkeistä muodostuu niiden perusteella.

                                Tuolla ihan ekassa viestissä puhuinkin, että nuo saksassa tehdyt laatututkimukset puhuvat sitä omaa kieltään, silti Esson baarissa puhutaan omaansa ja autoja arvostetaan muilla perusteilla. Jos vaikka yksi Opelin malli on ruostunut helposti, niin koko merkki ruostuu seuraavat 20 vuotta ihan varmasti. Eikä sillä oikein ilkeä ajaakaan...

                                Comment


                                • #17
                                  Auto on ollut ihan normaalissa yksityiskäytössä. Historian olen selvittänyt hyvin ja tiedän mistä se on ostettu, paljonko se on uutena maksanut, missä sitä on huollettu jne jne.

                                  Ostotilanteen tein jälleen kerran vähän huonosti, kun olisi pitänyt lukea esim. tätä foorumia enemmän ja tarkistaa sen perusteella tietyt asiat. Esim. tuo lampun pesuri olisi ollut helppo, mutta mä vain kokeilin ksenon valoja ja sit ajelin päivävaloilla (lampun pesuri ei toimi). Takalasin pesuria unohdin kokeilla jne.

                                  Noh, autossa on edelleen myyjän vikavastuu päällä ja valitettavasti myyvä liike joutuu tästä "kärsimään". Heidänkin olisi tietysti pitänyt auto paremmin syynätä omien etujensa takia.

                                  Kyllähän nuo varmasti kuntoon saa ja toivottavasti sen jälkeen on hyvä auto alla pitkään, mutta ei nämä kolme ekaa vuotta ongelmitta ole menneet, joten vastaavaa odotettavissa tulevaisuudessakin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mutta kyllähän se on aivan päivänselvä asia, että jos vaihtaa Ooppelin Audiin ja maksaa vielä rutosti rahaa väliin, niin oletus on että saisi "hyvän" auton itselleen.

                                    Itellenikin tuli B5:sen kanssa yllätyksenä tuo tukivarsijumppa. Kavereiden Nissaneissa ja Tojotissa ei ole kuulema tarvinnut vaihdella. Noh kaverin Primeralla ajaneena tietää kyllä, että miksi siellä Audissa niitä tukivarsia niin helvetisti on.

                                    Kummasti ajosta puuttuu se nitinä ja natina. Yllätys oli myös kaverilleni kun kävi ajamassa autoani, että miten mutkiin ei auto heijaa ollenkaa, auto kulkee suoraan ja voi keskustella normaalilla äänellä, kun ei tarvi kuunnella renkaiden jurinaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Viestin alottajalle voisin todeta: odotahan niitä suutin- ja DPF remontteja...;) Eivaan, kyllä olen itsekkin joutunut toteamaan, että kuinka kallista tällaisen "premium" auton ylläpitäminen on...Tosin joitakin remontteja/huoltoja olen tehnyt tai teettänyt jo etukäteen ns. ennakoivana kunnossapitona, jolloin suuremmilta ylläreiltä voi välttyä...Mutta uskoisin, että näidenkin joukossa on ns. "maanantai-yksilöitä", sillä joillakin käyttäjillä tuntuu ongelmia olevan paljon toisia enemmän...Voi toki riippua esimerkiksi ajotyylistä, auton esilämmittämisestä talvella jne...

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaikki muut vain ajaa huolettomasti eikä ikinä hajoa mitään. Muiden autot on merkkiin katsomatta aina huolettomia ja omassa pelkkää huoltoa. Universaali totuus, josta ei pääse yli eikä ympäri.

                                        Jos haluat auton, jolla pääse paikasta A paikkaan B huoletta ja sellaisella ihan ok mukavuudella, osta joku hinnat alkaen perus Toyota. Ei sitä voi kieltää oikein mitenkään, että kaikkein varmin auto vikatilosta katsellen on riisikuppi-Toyota. Jotain ne osaa tehdä. Eikä ne niin surkeita ole ajaakaan. Kaikki isot automerkit on ihan ok autoja ajaa ja käyttää. Muuten ne olisivat jo konkurssissa.

                                        Mutta miksi itse en aja Toyotalla tai muulla japanilaisella?
                                        - Niiden sisusta on yksi iso muovivalu.
                                        - Ulkonäkö on supergeneerinen haukotus.
                                        - Ei herkkuja nyt eikä ikinä.
                                        - Kytkin ja kaasupolkimet tunnottomia läpystimiä, joihin ei mahdu kuin 5v lapsen kengät.
                                        - Ratin taakse ei mahdu ilman kumartumisia ja raajojen taittamista.

                                        - Pidän saksalaisesta logiikasta ja suunnittelusta, en japanilaisesta tai mistään muustakaan. Saksalainen istuu käteen hyvin.
                                        - Syön riisin kupista, en aja sellaisella.

                                        En tiedä pääseekö missään merkissä siitä eroon, että kun varustelutaso kasvaa, vikaherkkyys kasvaa. Audi ei ole poikkeus. Ja Audikin myönnettäköön on tehnyt välillä vähän turhaa kostautuvaa teknistä kikkailua, kuten esim. porsivat Multikroonikot yms. Mutta tekniikan kehittyminen toisaalta vaatii jonkun tekevän ensin "prototyyppejä". Se on vain paska tuuri, että ne osuu itselle.
                                        Viimeksi muokannut jasso; 24.10.2010, 17:34.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ostappa "msuomal" tämmönen 2,5tdi niin ei tartte sen jälkeen valitella kun mm.pesuri ei toimi, on nimittäin isompiakin murheita,muutama tonni menee joka vuosi osiin (normaali huoltojen päälle).

                                          Miksikö sitten tällaisella kukaan hullu ajaa ?!?

                                          mm. sen takia että auto on oikeesti hyvä ajaa, on neliveto jne.

                                          Opelit,toyotat,Nissanit,Volvot jne. ovat hyviä luotettavia autoja, mutta harvemmin ne on mielenkiintoisia tai tunteita herättäviä.

                                          Eihän se Omegan-kellokaan sen tarkempaan aikaa näytä kun Leijona-kellokaan, mutta kummanko mieluummin valitsisit ???


                                          Ja vielä pitää sanoa: ei mikään autovalmistaja tehtaalla autoa suunnitellessa mieti:

                                          " tehdäänkö sellainen auto missä on paljon vikoja mutta joka on kuitenkin hyvä ajaa ? "


                                          Yhtä ja ainoaa oikeaa automerkkiä ja mallia ei ole olemassa vaan jokainen valikoi omalla tunteella/järjellä itselleen sen sopivimman auton...


                                          Itselle se on tällä hetkellä Audi, perustuu paljon tuohon Quattroon ja ajofiilikseen !
                                          Viimeksi muokannut The Base; 24.10.2010, 17:49.

                                          Comment


                                            #22
                                            Jep, ja Omegasta kun vääntyy nuppi, niin jo maksaa.

                                            Noi ketjun aloittajan viat on muuten ihailtavan harmittomia, joiden korjaus on tyyliin narisevan oven saranan öljyäminen. Puolet vaikuttaa aavistuksen edellisen omistajan tai jonkun toimesta rikkomalla rikotulta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              ja sv:n kommenttiin:

                                              En ole verrannut autoja keskenään. Sanoin vain kokemuksiani. Ja jos audi temppuilee lisää niin todellakin sen vaihdan pois. Alku on vaan ollut hankala.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Gekkonen Näytä viesti
                                                Viestin alottajalle voisin todeta: odotahan niitä suutin- ja DPF remontteja...;) Eivaan, kyllä olen itsekkin joutunut toteamaan, että kuinka kallista tällaisen "premium" auton ylläpitäminen on...Tosin joitakin remontteja/huoltoja olen tehnyt tai teettänyt jo etukäteen ns. ennakoivana kunnossapitona, jolloin suuremmilta ylläreiltä voi välttyä...Mutta uskoisin, että näidenkin joukossa on ns. "maanantai-yksilöitä", sillä joillakin käyttäjillä tuntuu ongelmia olevan paljon toisia enemmän...Voi toki riippua esimerkiksi ajotyylistä, auton esilämmittämisestä talvella jne...
                                                Heh, joo, noista suutinongelmistakin olen jo "kauhulla" lukenut.

                                                Pohjalla tässä "toimiva Opel" vaihtoon ajatuksessa oli, että saisi sellaisen varmasti luotettavan pitkän ajan auton. Tässä useampia autoja vuoden, pari pitäneenä on tullut siihen tulokseen, että jos rauhoittus ja ajas autolla oikeasti niitä halpojakin vuosia. Köyhä kun on. Piti ostaa siis auto "taksitolpalta". Taksarithan ei tykkää varmaan autojaan jatkuvien vikojen takia huoltoon ajella.

                                                C-Mersu, E-Mersu, Passat, Octavia, Avensis, Corolla Verso... ei oikein yksikään iskeny. Koeajoin ihan ohimennen kaverin ostamaa -05 B7:aa ja siinä tuntumassa jokin osu kohdalleen vaikka väärällä moottorilla olikin. Perustelin ostoa sillä, että onhan Passat ja Octaviakin VW:n autoja ja tuo diesel myllykin kait melkolailla ihan sama (?). Taksissahan tuota konetta näkee paljon. Kalliimmasta autosta kyse, joten sehän on tietty vaan parempi (laatuinen), kun nuokin halvemmat taksiksi kelpaa. Audin huollon kalleus ei tullut mitenkään yllärinä, kun on mulla ollu Volvokin, mutta toiveissa oli ettei siellä tiskillä tartteis juuri ylimäärästä käydä.

                                                Niin, mut dammit, eihän niillä tolpilla Audeja olekaan ;). Mut, joo, onhan sitä juttuja kuultu noista taksien käyttämistä autoistakin. Mut anteeksi, jos oletan, ettei 3v vanhassa autossa juuri vikoja olisi, pieniä tai suuria.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Pakkoko sinne esson baariin on mennä...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja msuomal Näytä viesti
                                                    Niin, mut dammit, eihän niillä tolpilla Audeja olekaan ;). Mut, joo, onhan sitä juttuja kuultu noista taksien käyttämistä autoistakin.
                                                    Olen ainakin Helsingissä ja Tallinnassa nähnyt paljon Audeja taksina, korimallia A6 C6 sedan. Eli todistettavasti on niitä Audejakin takseina nykyään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Q7 taxi kyytinä kun itekkii taxia viimeks tarvis.... onhan niitä.


                                                      Taxi kuski muuten perusteli hyvin kallista merkki valintaansa:

                                                      "jos ihmisellä pitää olla tämmönen koiran homma työnä, niin sehän tästä vielä puutuisi että pitäs jollain h******n ritsalla ajaa"

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Taxi kuski muuten perusteli hyvin kallista merkki valintaansa:

                                                        "jos ihmisellä pitää olla tämmönen koiran homma työnä, niin sehän tästä vielä puutuisi että pitäs jollain h******n ritsalla ajaa"
                                                        Hyundain? Vai minkä takia sensuroitu? :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vähän jatketaan ehkä asian laitamilla... on varmaan joku Audi taksinakin, mutta vähän aikaa sitten oli Keskisuomalaisessa tilasto Suomen taksiautoista ja siinä oli suosituimpia (mersu, Toyota) tuhansia ja Audeja tyyliin 86. Eli todellakaan ei ole kyseessä mikään suosittu taksiauto. Keski-Suomen alueella taisi olla vain muutama. Muistaakohan joku tarkemmin tuota lehtijuttua, äkkiseltään googlaamalla en sitä löytäny?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            "Monella on varaa ostaa auto, mutta harvalla on varaa ylläpitää sitä" :)

                                                            Taloudessa kolme audia, uudempaa ja vanhempaa, tuttava piirissä vag konsernin tehokkaampia tuotteita ja kaikissa on ollu jotain vikaa, kallista ja halpaa. Mainittakoon nyt erikseen isän tehdas uusi toyota corolla joka ostettiin tämän vuoden alussa niin on siinäkin ollut vikaa, kierrokset hyppii omiaan. Sekä on yksi uusi avensiskin tiedossa jossa tuli katosta vedet sisään kun oli tehtaalla unohdettu katto kaiteiden yksi kiinnike kokonaan pois :D
                                                            Tästä ei voi todeta kuin, että nyky autot on tehty kulutus tavaraksi ja oli merkki mikä tahansa siinä on aina omat vikansa joissakin kalliit joissakin halvat.

                                                            Ja käy ne taksitkin vikojen takia huollossa aika tiuhaan. Jos et usko niin käy veholla kurkkaamassa siellä on hallissa puolet nostureilla olevista autoista. Kuskit ajavat juuri sillä autolla jolla itse tykkäävät ajaa pitkään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X