Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyviä välittäjiä Saksan tuontiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyviä välittäjiä Saksan tuontiin?

    Eli hakusessa olisi Saksan maalta Audi C6/B7, tai sitten B6 Passat. Malli-kysymys on vielä hieman auki ja oikeastaan jätänkin sen luultavasti näin ja tuon, kun sopivan yksilön em. malleista löydän. Tiedostan, että noissa autoissa on selkeitä eroja ja päätöksen mallin valinnasta pidätänkin itselläni. Eli tähän threadiin en tarvi neuvoja auton valintaan, kiitos.

    Mutta haussa olisi hyvä välittäjä Saksan maalle. Eli haluaisin varmistaa etukäteen (muiden kokemuksista), että palvelu pelaa, hinta on kohdillaan ja rahat ei häviä johonkin bittiavaruuteen. Onko forumilaisilla suositella miehiä/puljuja? Haitaksi ei tietenkään olisi, jos välittäjää tietää jotain VAGinoista...
    Viimeksi muokannut Pesola; 24.10.2010, 15:26.

  • #2
    Lindenin Hannun kautta olen itse ostanut kolme autoa. ( firma Graulin )

    Taksa 550euroa + kilsat mitä joutuu ajamaan.

    Comment


      #3
      http://www.pa-tuonti.fi/www/
      Ainaki ennen hinta oli muistaakseni 500e ja mitään ei maksettu etukäteen vaan vasta saadessa auto.
      Faija tuotti ko. firmalta audin ja asuntovaunun, joten suosittelin tuota kaverillekkin. Hyvin suju kaverillakin kaupat. Varmaan täytyy keväällä itekki tuottaa tuota kautta, jos autoa rupeaa vaihtamaan.
      Viimeksi muokannut Kotzi; 24.10.2010, 17:41.

      Comment


      • #4
        Yritin perehtyä lafkoihin nopeasti kotisivujensa kautta, mutta en saanut tarkalleen selvää kuuluuko noihin hintoihin rahti Suomeen ja muut paperityöt, vai tulevatko ne tuohon vielä päälle. Osaako joku valistaa?

        Comment


        • #5
          Tuontiauton hankinnan yhteydessä syntyviä kuluja: Matka- ja toimituskulut:
          - lennot Helsingistä Berliiniin 50-200 euroa
          - lento-laivapaketti n. 500 euroa (lentäen Berliiniin ja laivalla auton kanssa takaisin Helsinkiin)
          - auto rahtina Etelä-Suomeen 700 euroa
          PA-Tuonti OY:n perimät palkkiot: - erikseen tapauskohtaisesti sovittava toimeksiantokohtainen palkkio; pääsääntöisesti 500 euroa plus alv 22% eli 610 euroa. Palkkioon sisältyvät paperityöt; kuten rekisteröinti ja alv-palautusten hoitaminen siihen oikeutetuille.
          Eli palkkiot papereineen ja rahti erikseen ainakin PA-tuonnilla.

          Comment


          • #6
            Rahti harvoin kuuluu välityspalkkioon, ellei niin ole erikseen mainittu.

            Nykyisillä hinnoilla itse hakeminen välittäjän apua käyttäen on sekin hinnaltaan aika järkevä vaihtoehto.

            Lentolippu alle satkun ( esim. hampuri tai berliini ) ja esim. Finnlines lautalla takaisin ( Travem. - Hki 179e ).

            Meinasin itse ensin ajaa tanskan-ruotsin läpi tukholmaan ja sieltä lautalla kotiin, mutta tulee halvemmaksi tulla suoraan saksasta lautalla... niihin tanskan lautta ja siltamaksuihin menee satku, ~1000km polttoaineet ja viking/silja auto+hytti ~80 euroa

            Comment


            • #7
              Ja Finnlinesin lautalla saa auton -50% alella jos kuuluu Autoliittoon tai Karavaanareihin.

              Itse ostin viimeisen saksantuonnin saksalaisesta isosta autoliikkeestä ja tilasin kuljetuksen suomalaiselta kuljetusfirmalta. Ei maksa välttämättä vaivaa lähteä hakemaan itse autoa saksasta, johon palaa aikaa se 3-4pv kun saa auton Vuosaareen 600eurolla (alv0%) kuljetusfirman kautta.
              Maksoin siis auton kokonaan autoliikkeelle. Ja maksusta 2pv päästä kuljetusfirma nappasi auton kyytiin keski-saksasta. Jos ostaa isosta merkkiliikkeestä niin ei ne saksassakaan uskalla paskoja autoja isoissa merkkiliikkeissä myydä. Hyvin uskaltaa ostaa tarkkojen kuvien ja papereiden perusteella auton sitä näkemättä...
              Viimeksi muokannut Monster; 24.10.2010, 15:30. Perustelu: Lisätty tekstiä...

              Comment


              • #8
                Huomasin PA:n sivuilla nuo kulut, mutta en oikein ymmärtänyt olivatko ne "vaihtoehtoisia kuluja" tuotattamiselle, vai mitä. Ihmettelin kun siinä oli erikseen mainittu sekä rahdin hintaa että lento/laiva-pakettia. Tuntuu vain aika suolaiselta reilut puoli tonnia, jos kaikki kulut veloitetaan vielä erikseen. Muutenkin esim. kaverini pari kertaa käyttämä Alenius(.de) on muistaakseni n. 800 ?:n hintaan kärrännyt auton Etelä-Saksasta Suomen satamaan asti (sivustolta tarkistettuani samoissa hinnoissa näyttää pyörivän vieläkin). Sillä piti vain varmistaa noita hintoja.

                Tuota itse hakemistakin olen vahvasti miettinyt, mutta muutama seikka pistää ajattelemaan:
                - Saksan kielitaitoni = 0, joskin englantini sujuvaa...
                - Paperisodista, vakuutuksista, kilvistä jne. olen ihan ulalla.
                - Jos eka auto ei natsaa, niin mitä sitten? Liikkuminen ilman omaa kulkuneuvoa kysymysmerkki ja äkkiä tulee laskua hotelliyöpymisistä. Yleensä niitä potentiaalisia autoja ei samassa kaupungissa montaa ole, jos meinaa jotain säästää verrattuna Suomen hintoihin, mikä on koko tuonnin pointti. Turhan reissun riskikin on aina olemassa.
                - Kotosalla remontti menossa, joten ei ole liikaa ylimääräistä aikaa reissuihin.
                - Lisäksi toivoisin välittäjältä asiantuntemusta autoista, koska itse en välttämättä kauppatilanteessa osaa kaikkea noteerata ja VAGeista minulla ei ole mitään erityistuntemusta, koska tähän päivään asti en tätä ennen ole niihin ryhtynyt.

                Täytyy nyt hieman seurailla tilannetta kuitenkin. Nuo Saksassa majaansa pitävät välittäjät olisivat sikäli hyviä, koska heillä matkakulut jäävät hinnastosta pois, tai vähäisemmäksi, mikä näkyy luonnollsiesti hinnoissakin. Ja kyllä sitä omaa reissuakin pitää harkita, mikäli hinta/laatu-suhteeltaan sopivaa välittäjää ei löydy.

                Comment


                  #9
                  Kannattaa kysyä tuota hintaa PA-tuonnilta suoraan. Eikai se nyt mitään puoltatoista tonnia yhteensä voi olla. Selvityksen hinnoista vois sitten laittaa tähän ketjuun niin muutkin sitten tietävät.

                  Comment


                    #10
                    Helposti auton tuontikulut kaikkineen pyörivät parissa tonnissa.
                    Voittopuolisesti nuo satasten tuontikuluja markkinoivat tarjoavat vain rekkakyydin Suomeen.
                    Jos olet valmis ottamaan auton joka suunnilleen vastaa toiveitasi saat sen halvemmalla koska se otetaan joka lähimpää löytyy. Mikäli sen sijaan haluat sen oikean auton, maksaa etsiminen luonnollisesti enemmän.
                    Miten hoidetaan maksuliikenne, kenen kukkarosta, kuka saa tingatun säästön, koeajetaanko auto, tutkitaanko kunto oikeasti, jne... Tämä kaikki syö aikaa ja vaivaa, joten luonnollisesti se myös maksaa.
                    Kengätkin voi ostaa postimyynnistä mutta itse sovittamalla useimmiten saa paremmat.
                    Olen lukuisan joukon niitä oikean laatuisia ja varusteisia autoja käynyt hakemassa ihmisille siitä syystä että harmitus pystytään poistamaan ennakkotyöllä. Jos haussa on 15v halpa yksityiseltä, niitä ei kannata hakea koska huijausromuja on kotimaassakin tarpeeksi.

                    Comment


                      #11
                      Ainakin 3-4 vuotta takaperin, kun toin B6:n PA-tuonnin kautta niin taksa oli tuo 500€ + alv Lempäälään tuotuna, eli sieltä sitten itse noutaen auto kotiin. Ja tosiaan mitään ei tarvinnut maksaa etukäteen, vasta autoa noudettaessa ja koeajon jälkeen.
                      Viimeksi muokannut pide; 24.10.2010, 19:46.

                      Comment


                      • #12
                        Tuollainen tonni kaikkineen Suomeen tuotuna kuulostaa vielä jokseenkin asialliselta. Vakavasti hommaa tekevät eivät varmasti kuitenkaan yhden auton takia Saksan reissuja tee, eli omat kustannuksensa varmasti jakautuvat useamman asiakkaan kesken, mutta varmasti moni veloittaa mielellään jokaiselta asiakkaalta erikseen lennot ja muut kustannukset. Sikäli Saksasta käsin toimiva pulju olisi hyvä, että lisää joustavuutta toisessa päässä ja varmasti kaikin puolin kulut pysyvät paremmin kuosissa.

                        Noita puljujakin riittää niin paljon, että mielellään täältä nimenomaan kokemuksia olisin eri välittäjistä kuullut. Juurikin ajanpuutteen vuoksi homman mielelläni kuitenkin välittäjälle antaisin, jos ei itseään kipeäksi siitä hyvästä tarvitse maksaa. Tuo 500 € + alv Suomeen tuotuna kyllä oli kyllä jo parempaa mitä olisin ikinä osannut odottaa - mutta siis ilmeisesti nykyään tuohon tullee vielä kaiken maailman kuluja päälle(?)...

                        Edit. Pitää varmasti itse kysellä tarkemmin välittäjiltä suoraan. Mutta asiakkaan kokemuksista on paha kysyä heiltä...

                        Comment


                          #13
                          Ainakin sillon muutamia vuosia sitten tuo PA-tuonnin Piispanen itse öbaut asui saksassa, välillä vaan suomessa kävi pyörähtämässä. Olihan sillä kyllä ihan työntekijöitäkin, jotka niitä autoja roudas sieltä suomeen. Kyllä yli tonnin kulut alkaa kuulostaa jo aika suolaselta omaan makuun. Enkä kyllä käsitä sitä, että pelkkä rahti olisi muka jotain 700e tms luokkaa.

                          Comment


                            #14
                            http://www.blauweiss.fi/

                            Erittäin suosittu välittäjä ollu btcf:n puolella, ei suostu tuomaan mitään romuja sitten.

                            Comment


                              #15
                              n.600e/auto on autokuljetusautossa paikka. On käytetty yhtä ja samaa firmaa ja tuossa se hinta pyörii.
                              Hakevat melkein mistä vaan pyydetään, samalla kun tulee muitakin kyydissä.

                              Comment


                                #16
                                Olen tuonut itselleni PA tuonnin kautta kaksi autoa ja kaverillekin toi yhden (kaikki audeja).

                                Mitään ongelmaa ei ole ollut ja kulut ovat kaikkineen olleet 1200-1300eur / auto Tampereelle asti.
                                Välityspalkkio + rahti + jotain rekisteri ym maksujahan Saksanpäästä tulee jne.
                                Viimeisin tuonti kylläkin 4v sitten.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
                                  http://www.blauweiss.fi/

                                  Erittäin suosittu välittäjä ollu btcf:n puolella, ei suostu tuomaan mitään romuja sitten.
                                  Blauweissilta olen Bemaristina joskus palvelua kysellyt, mutta yhteydenpito tuntuu olevan hankalaa, eikä ole mikään asiakaslähtöisin kaveri siellä vastaanottavassa päässä. Kiinnostus tuntuu laskevan heti, jos tuot normaalia käyttöautoa, etkä M-Sport Bemua. Kaiken lisäksi kaveri tuntuu tietävän asiakastaan paremmin minkälaisen auton tämä haluaa. Samanlaisia kokemuksia välittäjästä on ystävällänikin.

                                  Juhiksella tuntuu kyllä olevan tunteenpaloa hommaan, eli jos hänen makuunsa sopivaa autoa haet (se BMW M-Sport kaikilla herkuilla), niin ehkä saat sitten jopa hyvinkin omistautunutta palvelua. Normi käyttöautoille miehen kiinnostus ei vain tunnu riittävän...

                                  Edit. Saksan hinnastokin alkaen 1230 €. Ja Tukholmasta tuonti alkaen 1000 €, kun edellisen autoni hain itse Tukholmasta alla 200 €:n laiva-kuluilla ja vuorokauden mittaisella reissulla...
                                  Viimeksi muokannut Pesola; 25.10.2010, 08:42.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Henkilöauton rahdit Suomeen taitaa tosiaankin pyöriä siellä 550-700e jopa alv 0% eli ei todellakaan ole halpaa lystiä tilailla rekkakyytiä.. Vaihtoehtoisesti jos välittäjä suostuu ajamaan auton laivaan niin auton rahti laivassa ilman kuljettajaakin on aika suolainen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ja ei se ite hakeminenkaan mitään ilmaista ole, voisi sanoa, että jos auton saa suomeen tonnilla jonkun muun tuomana (saksasta), niin pitäisi palvelua ilmaisena...

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaveri tuli eilen Suomeen Hollannista mk4 Supran kanssa. Lennot paikanpäälle+juna oli ~200e, laiva takaisin auton kanssa tarjouksessa 450e sis. auto+2 henkilöä. Normaali hinta olisi ollut 650e.
                                        Siihen 400km bensoja Saksassa ja 5 päivän kilvet yms.
                                        Johan siitä saldoa tulee.

                                        Comment


                                          #21
                                          Polar performance toimii kanssa.

                                          http://www.directa.fi/yritykset/7956...erformance+Oy/

                                          Comment


                                          • #22
                                            Löytyy kerholaisiakin jotka noita tuo esim. Herr. Koponen

                                            Comment


                                              #23
                                              Sakari vei jalat suustani. Ville tietää ja hallitsee homman, suosittelen.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X