Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttääkö kukaan talvella viimasuojaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
    Itsellä on AVF B6 :sta otettu se imuputken ensimmäinen osa pois ettei kerää lunta putsariin.
    Jäähdyttäjän ja ilmastoinnin lauhduttimen välissä on pahvi ihan koko matkalla eli käytännössä on täysin ummessa syylari,jaksaa kohtuullisesti pitää lämpöä, mutta ylikuumenemisesta ei ole tietoakaan.
    Samalla setillä mennään, paitsi että suoja on kennojen edessä. Vielä siinä 15 asteen pakkasilla pitää kohtuullisesti lämmöt, siitä kylmemmällä ei nouse 90 asteeseen kuin motariajossa. Putken olen ottanut syksyllä pois siinä vaiheessa kun alkaa lunta tulemaan. Keväämmällä sit takasin.

    Comment


    • #62
      Onko kukaan laittanut 1.8T:n keulalle pahvia? Edellisessä B5:sessa oli joskus kolmen kympin pakkasilla, mutta nyt tuossa B7:ssa en ole vielä pitänyt. Kyllä tuo normi lämpöseksi saa koneen, ehkä vähän pitempään pitää ajaa. Aattelin onko siitä mahdollisesti mitään haittaa? Ainoa että pitää vähän purkaa että saa sinne singleframen taakse tukittua mitään.

      Comment


        #63
        Otinpa omasta A4 AVF:stä sen ilmanoton putken pois, ja pahvitin koko syylarin kun pääkaupunkiseudullakin on alle -15°C lämpötilat.

        Tuntuu siltä että etenkin kaupunkikulutus alle +70°C koneella nousee melko rankasti. Rupeaa jopa vaikuttamaan siltä että erotuksella ajaa hyvinkin webastoa koko ajan pitäen koneen lämpöisenä. Kone tuntuu jotenkin nihkeältä aina kun lämpötilat on alle 70°C, ja käyntikin on parempi kun kone on lämpöisenä.

        Tasaisella maalla kun ajelee pintakaasulla laskee myös hetkellisen kulutuksen lukemat nopeammin jos kone on lämpöisenä. Onko kukaan nähnyt syötön karttoja puolilämpöiselle koneelle vrt. lämpöiselle?

        Ei tämäkään jaksanut pitää lämpöjä 90°-eessa kapunkinliikenteessä vaikka ilman imuputken etuosa on irti, ja syylari on pahvitettu kauttaaltaan. Heti kun pääsi vähänkään rullaamaan yli 40 km/h vauhtia piti paremmin lämpöjä.

        Comment


        • #64
          Hehheh aamulla liki 3 tuntia lämmityksessä,eikä maantie painoitteisessa ajossa lämpö noussut edes ensimmäiseen viivaan mittarissa.

          Taitaa termarivikaisten kerho kutsua?

          Comment


            #65
            Ei välttämättä, sitten kun tullaan siihen kynnykselle niin se ei vain lämpeä. Tänä aamuna oli webasto pöhissyt 45 min, ja vasta 13 minuutin ajon jälkeen webasto päällä rupesi lämmöt olemaan 90°C viivan kohdalla. Sammutin webaston, niin ei mennyt montaa minuuttia niin oli lämmöt taas 70 kohdalla.

            Toisaalta, kyllä se pahvitettuna noin 100 km/h vauhdissa pitäisi pystyä pitämään lämpönsä. Itse ajelen kaupungissa.

            Kuinka pitkän rupeaman ajoit?

            Comment


            • #66
              Kellokoskelta keravalle ja sieltä tuusulaan,eli reilu 20km ainakin. Tosin emäntä sillä ajelee sattuneesta syystä. Eilen kyllä lämpes samalla matkalla paremmin vaikka oli kovempi pakkanen,muutenkin pitäis lämmetä mun mielestä paremmin kun tota matkaakin tuli ihan kivasti..

              Comment


              • #67
                Itse otin auton taas ajoon. Seisonut 4-päivää. Ajan viikot työ-autolla. 30min. Eberillä lämmitystä ja sitten käyntiin. Noin 7km. matkalla lämmöt 90 ja siinä pysyy. Tietysti löytyy sitä lämpöö hukattavaksi koska kyseessä 4.2 kone.

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
                  Itsellä on AVF B6 :sta otettu se imuputken ensimmäinen osa pois ettei kerää lunta putsariin.
                  Onhan siellä toisen osan lopussa yksi suodatin ennen varsinaista ilmanputsaria, kyllä se lumen pysäyttää.

                  Comment


                  • #69
                    Paitsi lehtiä ja sulanutta lunta (vettä) jäätyneenä sekin on tukossa. Tästä on mm tarinoita kun jääradalla tai kovin lumituiskussa on ajettu auto jätetty seisomaan sjon jälkeen tai sopivasti penkkaan ajettu niin tukossa on.

                    Comment


                    • #70
                      Paluumatkalla Lapista etelään jäätyi vm.2008 A4 3.0 TDI:n välijäähdytin. Pakkasta oli tapahtumahetkellä -12C ja matkaa oli jo taitettu noin 700km vielä kylmemmässä. Matkan alkaessa pakkanen oli -24C , josta se pikkuhiljaa lauhtui etelään ajellessa. Auton moottorinohjauksen vikavalo syttyi ja tehot putosivat "nilkutustasolle" , jolla päästiin huoltoasemalle. Soitto alan ammattilaiselle, jolta suositus olla ajamatta lisävahinkojen välttämiseksi.

                      Autossa oli paikallaan alempi maskinsuojus, mutta ylempi oli laittamatta paikalleen ...keleen oma tietämättömyys. Auton sulatuspaikassa suositeltiin molempien peittojen käyttöä koko talvikauden. Ajelin auton kotiin 0C kelissä molemmat peitot paikallaan noin 250km ja auton toiminta sekä lämmöt pysyivät tasaisena, eikä puhallin käynnistynyt paikallaan ollessa.

                      Maskipeiton olin hommannut merkkiliikkeestä, mutta minkäänlaista varoituksen sanaa tai ohjeistusta ei annettu. Peitto oli ilmainen, kuulemma joku kampanja. Toivottavasti joku säästyy tämän avulla vaivalta, minkä auton hyytyminen kesken matkan aiheuttaa.

                      Comment


                      • #71
                        Ikävä homma. Mulla tainnu olla tuuri kun jouluksi ajoin norjasta pois niin välillä kävi pakkanen -30,5 asteessa eikä ollu mitään peittoja keulalla. Ei onneksi jäätyny. Mulla siis samanlainen menopeli. Semmonen kysymys vielä, että kuinka hyvin sulla auto piettää lämmöt 90:ssä. Mulla tippuu heti kun pakkanen on yli 16 astetta. Ei kuitenkaan kuin viisarin verran tippuu lämmöt. Kiitos vastauksesta :)

                        Comment


                        • #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja rfjussi Näytä viesti
                          Paluumatkalla Lapista etelään jäätyi vm.2008 A4 3.0 TDI:n välijäähdytin. Pakkasta oli tapahtumahetkellä -12C ja matkaa oli jo taitettu noin 700km vielä kylmemmässä. Matkan alkaessa pakkanen oli -24C , josta se pikkuhiljaa lauhtui etelään ajellessa. Auton moottorinohjauksen vikavalo syttyi ja tehot putosivat "nilkutustasolle" , jolla päästiin huoltoasemalle. Soitto alan ammattilaiselle, jolta suositus olla ajamatta lisävahinkojen välttämiseksi.
                          Moi
                          Millaista vahinkoa jäätymisestä seurasi?
                          Mikä oli "huollon hinta" ?
                          Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2016, 15:05. Perustelu: Lainausta siivottu.

                          Comment


                          • #73
                            Jos tuo on B7 niin coolerit on sivuissa, maskisuojat ei vaikuta mitään.. onko B8 sit keskellä iso keulan korkuinen?

                            Comment


                            • #74
                              B8:ssa cooleri on syylärin levyinen, mutta ehkä 1/3 syylärin korkuinen.

                              Comment


                              • #75
                                Juuripa noin on tuossa 3.0tdi ainakin. Pitkä ja matala siellä alhaalla keulassa, yksi jäähdytin edessä. Takana ilmastoinnin kenno ja syyläri.

                                Comment


                                  #76
                                  2.5 V6-tdissä en käyttäisi maskipeittoa, varsinkin jos ajaa kaupungissa, semmonen kutina, että naftanpumpun aivojen paukkuminen johtuu suurimmaksi osaksi liian kovasta lämpökuormasta, ja maskipeiton kanssa se vähäkin jäähdytys kansien välissä jää pois.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tästä ketjusta innostuneena kokeilin nokkasorviin ekaa kertaa viimasuojaa. Eipä lämpiä yhtään sen nopeampaa kuin ilmankaan, ainakaan vallitsevassa kelissä. Eilen -18, tänään -10, enkä tosiaan huomannut minkäänlaista eroa mittariston liikkeissä. Ajoin tuttuja reittejä, joten uskoisin persdynon olevan semiuskottava tässä kohtaa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                      2.5 V6-tdissä en käyttäisi maskipeittoa, varsinkin jos ajaa kaupungissa, semmonen kutina, että naftanpumpun aivojen paukkuminen johtuu suurimmaksi osaksi liian kovasta lämpökuormasta, ja maskipeiton kanssa se vähäkin jäähdytys kansien välissä jää pois.
                                      Tuohon auttaa moottorin päällä olevan suojan poisto. Turbon ja moottorin lämpö hautoo.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Raati siis suosittaa viimasuojan asennusta ja moottorin yläsuojamuovin poistoa? Pitänee kokeilla.

                                        Comment


                                        • #80
                                          En poistaisi sitä suojamuovia ellei tykkää kalkatuksen kuuntelemisesta. Uskomuslääkinnän puolelle menee.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Mekaanisen kalkkunan laulamat sulosoinnut pehmittää kovimmankin rattimiehen.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Auto pitää hyvin lämmöt 90:ssä pakkasesta riippumatta. Työmatkaa ajaessa lämmöt nousevat noin 20km ajon jälkeen 90:een. Tietysti pakkanen vaikuttaa hidastavasti. Nyt pari viikkoa ajettu molemmat maskisuojat paikoillaan. Ehkä hiukan nopeammin lämpiää kone (mutu).

                                              Auton sulatus + vikakoodien luku kustansi 250 E. Palvelu merkkiliikkeessä oli hyvä ja asiallinen.

                                              Auto on ollut minulla kesästä 2009 eli muutama talvi mennyt ilman mitään ongelmia. Ilmeisesti lämpötilan nopea putoaminen ja samalla kosteammaksi muuttuminen yhdistettynä ajoviiman vaikutukseen on kohtalokas yhdistelmä.

                                              Comment


                                                #83
                                                Auton sulatus + vikakoodien luku kustansi 250 E. Palvelu merkkiliikkeessä oli hyvä ja asiallinen.
                                                Mitä toi sulatus oikein piti sisällään?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Mulla kyllä laskee lämmöt vaikka peitetty keulaki nyt. Pitänee vaihtaa tuo termostaatti kun on saksantuonti. Jospa ne lämmöt tuon jälkeen pysys paremmin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Itsellenikään ei oikein vielä aukea, miten pakkanen ja auton vikatilaan meneminen liittyivät toisiinsa? Maskisuoja oli alhaalla paikoillaan, eli cooleri ei sen mukaan ole jäätynyt. 2 litrasissa kun coolerista lähtee jäätyneet vedet liikkeelle, siinä kilkkaa koko kone ja sitten rempataan isolla rahalla.

                                                    Eli millä perusteella cooleri jäätyi, mitä vikakoodit ilmoittivat ja mitä oletettu jäätyminen aiheutti fyysisesti, mihin 250 euroa upposi? tosin merkkiliikkeen veloituksilla tuo ei ihmeitä vaadi :)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Missä vehkeissä tuo coolereiden jäätyminen oli ongelma? Ei nyt muista missä luin siitä.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        2.0TDI pumppareissa ainakin. En muista konetunnuksia.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kaverilla jääti 1.9tdi passat (avf) tuossa vuodenvaihteen tietämillä. ;) ei ollu peittoja kiinni. Auto vieläkin tsekattavana jollain merkkiliikkeellä ei tietoa mitä hajonnu tai kuullut että turbo vissiin ainakin rikki..

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Entisessä 2.0 tdi pumppariaudissa BKD -koneella ei ollut koskaan maskisuojaa ja kuitenkin sillä ajoin -40 pakkasessakin. Saattaa olla monesta asiasta kiinni tuo jäätäminen.

                                                            Nykyiseen ajokkiin laitoin suojat jo lokakuussa, lämpenee hyvin mutta siinä on tehtaan webasto lisälämmitin apuna.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                              2.0TDI pumppareissa ainakin. En muista konetunnuksia.
                                                              Poikittais- vai pitkittäiskoneisissa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X