Marmoritiskiltä ostin itse nuo keinonahkaiset suojat. Vastoin odotuksia ei olleet edes mitenkään törkeän kalliit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käyttääkö kukaan talvella viimasuojaa?
Collapse
X
-
Ei kai se ic:n peittäminen auta lämpiämiseen mutta estää sen jäätymisen joka pysäyttää kyllä menon. 3.0 TDI:ssä ei ole tarvinnut lämmön takia, vaikkakin olen kovilla pakkasilla sitä pitänyt. Riittäisi siis varmaan alaosan peittäminen. 2-litraisille voi suositella. 59€ marmorilta jos ei ulkonäöstä välitä.
Comment
-
Yksi esteettisesti parhaimpia ovat Skodan kovamuoviset suojat. Mutta itselle se on toissijainen asia, miltä se näyttää, kunhan suojaa. Mutta miksi ihmeessä audiin ei saa / valmisteta vastaavanlaisia kova muovisia maskisuojia, niin kuin Skodaan. Muistaakseni joku täällä rakenteli aikanaan 4F:n suojan jonkinlaisesta kovamuovista? Oli siistin ja yhteneväisen näköinen.
mistä olette hommailleet näitä maskisuojia/ viimasuojia ku ei oikein taho mistään löytyä muuta kuin pörhöltäViimeksi muokannut Audi; 27.11.2016, 23:50.
Comment
-
B8:iin on ainakin helppo pujottaa viimasuojat maskin taakse. Itse tein sellaisesta mustasta mainoslevystä, joka on muovia, mutta rakenne on kuin aaltopahvissa.
Toinen palanen törmäyspalkin alapuolelle ja toinen yläpuolelle. Muutaman pienen reiän porasin sopiviin kohtiin ja laitoin nippareilla maskin ripoihin kiinni.
Comment
-
Onko kokemusta vaatiiko tosiaan A6 3.0 tdi -12 maskipeittoa jos pakkanen reilumpi ( -15C)? Omassa nyt tippuu lämmöt kaupunkiajossa vaikka kone jo ollut kerran täysin lämmin maantieajossa. Onko vaarana Lapin pakkasilla myös coolerin jäätyminen ilman maskipeittoa vai käykö niin että se sekoittaa auton oman termarinohjauksen.Oma, vanha A6 3.0 -08 tdi piti aina lämmöt hievahtamatta 90 asteessa ilman peittoja.
Comment
-
4F -07 ei sen kummemmin vaatinut, enkä käyttänyt. 4G -12 tuli peitto mukana, ja olen sitä kovemmilla pakkasilla käyttänyt lyhyellä matkalla lämpiämisen takia. Tällä koneella ei kai ole vaaraa jäätymisestä kuten kaksilitraisessa. -30 pakkasellakin on ajettu matkaa eikä ollut ongelmia, lämmöt pakkaavat ledimittarin mukaan kyllä tippumaan mutta niistä ei tiedä miten todellsita näyttävät tai ovat "vaimennettu".
Comment
-
4G 3.0 TDI eilen kun täälläpäin oli -15 pakkasta niin ei nostanut lämpöjä mittarin mukaan 90, vaan jäi siihen edelliseen viivaan. Ajettua tuli sekä kaupunkia että maantietä.
Ei maskisuojaa. Webaston kun laittoi tulille, niin lämpömittari nousi 90 viivaan.
Maskisuoja menee nyt hankintaan, onko noita muita vaihtoehtoja valmiina kuin tuo Tammers:n suoja, missä nuo nännit töröttää?
Comment
-
Ite uhrasin Caddyn originaaliin maskisuojaan 40e. Olis pitäny jo vuosia sitten hankkia tuo. Lämpöjen kanssa ei enään kovilla pakkasilla hytti hyydy ilman webastoa.
Ja tuo asennus, 5 min ja paikoillaan. Ei ne nännit ole tuossa kauniita, mutta mitä väliä talvella kin auto muutenkin on lumen, lian ja jään peitossa.
Comment
-
Pikkukakkoseen tein suojan muovisesta n. 3mm aaltopahvista (coroplast) jota näkyy käytettävän esim. mainoksien taustoina. Tein ensin mallin ohuesta pahvista jonka mukaan leikkasin muovin sopivaksi. Siihen sitten meistillä useampi 8mm reikäpari ja nippusiteillä kiinni alamaskin ripoihin.
Minulla tuo “pahvi” ja nippusiteet ovat mustia (valkoisia nippusiteitä ei ulkona kannata käyttääkään, hapertuvat auringonvalossa) joten suojaa ei edes huomaa ja kun materiaali on pahvin tavoin toiseen suuntaan hyvinkin jäykkää niin se pysyy ryhdissään ja kestää monen talven harjapesut.
Comment
-
Itsellä on ollut vuosien saatossa käytössä niin keinonahkaisia että solumuovisia suojia. Nyt kävin hakemassa Etra:lta 2mm polyeteenilevyn palasen. Kerrotun mukaan, ko.materiaali muotoiltavissa lämmön avulla / säilyttää muotonsa lämmityksen jälkeen. Levystä sapluunaa ja kuviosahaa apuna käyttäen "muovailin" sopivat palaset B8 aanelkkuun. Näihin sitten pieniä reikiä sen verran, kuin kokee tarpeelliseksi. Suojien kiinnitys nippareilla maskin ripoihin. Istuvuus omavalmisteessa on mielestäni parempi kuin valmis suojissa. Näkisin että tämä johtuu eri materiaaleista. Lopputulos, omaa silmää miellyttävä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viestiNyt kävin hakemassa Etra:lta 2mm polyeteenilevyn palasen.
Alkuperäinen kirjoittaja airscrew Näytä viesti(coroplast)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ADHWAU Näytä viestiMistäs tuota saa? Hinta?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viestiMiksei? Kyllähän sen lämpömittarista näkee, jos lämmöt nousee. Ja eihän sitä täysin tiiviiksi mitenkään saa.
Comment
-
Sitä pahvia/muovia/levyä ei kannata päästää suoraan kennoa vasten siitä syystä, että huonolla tuuilla se voi painaa syylärin rivat kassaan.
Pohjaan tämän väitteen siihen, että kaverin auto alkoi eräänä kesänä nostamaan lämpöä mottoritieajossa. Edellisenä vuonna ei ollut mitään ongelmia, mutta talvella oli maskin takana olut irtonainen pahvi. Puskurin irroittamisen jälkeen huomattiin, että syylärin lamellit olivat kaikki painuneet kasaan, eikä ilmavirtaa päässyt ollenkaan kennon läpi. Kaveri yritti vielä oikoa lamelleja, mutta 1.5h oikomisen jälkeen ruuvvari lipsahti aiheuttaen kennoon reiän.
Eli itse ainakin ihan varmuudenvuoksi koitan varmistaa että kennon ja pahvin väliin jää sen verran tilaa, että puhallin pystyy tarvittaessa imemään siitä ilmaa läpi ilman rajotetta.
Comment
-
Puskurin irroittamisen jälkeen huomattiin, että syylärin lamellit olivat kaikki painuneet kasaan, eikä ilmavirtaa päässyt ollenkaan kennon läpi. Kaveri yritti vielä oikoa lamelleja, mutta 1.5h oikomisen jälkeen ruuvvari lipsahti aiheuttaen kennoon reiän.
Comment
Comment