Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttääkö kukaan talvella viimasuojaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
    Hain Audilta suojan, joka sattui olemaan aivan sama suoja kuin Motonetin... Puuh, palautus... Audilla on vielä yksi malli jota kokeillaan seuraavaksi...
    Nyt löytyi sopiva Audilta, pitää olla sellainen "nahkainen" 3-osainen malli.

    Comment


    • Noihin uudempiin tuntuu olevan tarjolla muutamaa erilaista, mutta vanhempii ei mitään :/

      Comment


      • Itse laiton tuollasella 10mm solukumimaton vain keulalle sisäpuolelle. Ei näy ulospäin juurikaan ja ei haittaa pesussa. Ei toki ei ole ihan niin täysin suojattu kuin ulkopuolella.
        Itse ratkaisin homman niin, että liimasin pahvin päälle mustaa bitumi levyä (sopiva pala Biltemasta muistaakseni noin 5€). Tuli hoidettua kaksi kärpästä yhdellä iskullä. suoja on nyt aikalailla sään ja pesun kestävä (kokeiltu) ja toisaalta ei näy maskin aukoista.

        Solumuovi on varmaan hyvä ratkaisu jos pysyy ryhdissä. Voisi luolla, että tuollainen taipuva aines alkaisi pikkuhiljaa valumaan alaspäin ja kääntymään sinne jäähyjen alle?

        Comment


        • Aika hyvin se siinä pysyy, toki voisi olla tiukemmin, mutta riittävän iso ja tuo paksuus alkaa olemaan jo aika tukeva itsestään.

          Comment


          • Näin on, no mutta eipä ole näillä etelän -10 ollut oman bensakoneen kanssa mitään lämpenemis ongelmia..
            Eri juttu tosiaan jos tuonne pohjoseen lähtee niin olisi hyvä olla varalta, mutta ei itse huvita rupee väkertää.
            Tilitantin itse värkkäämä on kyllä huomaamaton ja jopa "hieno" Siellä Tornion suunnilla on varmasti aikalailla kaikissa autossa viimasuojat. "pieni" ero pakkasissa ja -30 niin alkaa bensa-autokin jo huutamaan suojaa.

            Comment


            • Nyt löytyi sopiva Audilta, pitää olla sellainen "nahkainen" 3-osainen malli.
              Nykyisin on marmorilla tyrkyllä paljon solumuovisia. Vanhassa Paskatissani oli nahkainen versio, tosin ei sekään silmää hivellyt mutta mielestäni jumppapatjaa parempi kumminkin.

              Suurin osa ei halua autoonsa viimasuojaa laittaa oli keli mikä vain. Mutta mukava oli taas viikonloppuna ajella -25 kelissä keula tukossa. Pysyi kone ja kuski lämpöisenä. Kaupunkinopeuksissa tosin alkaa koneen lämmöt noissa pakkasissa äkkiä tippumaan, kun kierroksia on maantieajoa vähemmän ja valoissa seisomista ym.

              Comment


              • Niinkää huolissani olisi siitä veden lämpötilasta vaan ennemminkin siitä että saavuttaako öljy koskaan talven aikana yli 80 asteen lämpötilaa...
                Shell opettaa, jotta öljy toimii kuten se on suunniteltu toimivan tulee öljy olla vähintään 83 astetta. Samalla jotta saadaan öljyyn kertynyt kondenssivesi poistumaa tulee moottoria käyttää yhtäjaksoisesti tuossa lämpötilassa vähintään 30 min.
                Joten, koska öljynne on viimeksi ollut "lämmintä".

                Comment


                • Mites 8l :sta saa maskin irti? Tuntuu kovasti kylmälimaa tekevän korkkiin emännän ajoilla. Dieselin pohjamuovin jo laitoin joka auttoi hieman mutta jos syylarin sais osittain tukkoon myös niin kävis tuo 1.6 voimalaitos vähän lämpösempänä. Ajosuorite 98% maantieajoa n.90 nopeudella 20km siivuissa.

                  Comment


                    Kannattaako sitä maskia irrotella kun puskuri on siitä maskin takaa melkein kokonaan kumminkin ummessa. Josson orkkismaski niin se peittää tuon avoinna olevan kohdankin. Kuva

                    Comment


                    • Että sellanen homma.. ajatuksena oli siitä maskin reiästä saada jotain syylarin eteen. Täytyy perehtyä tarkemmin aiheeseen.

                      Comment


                        Kumimatosta tms. mustasta teet siihe alalipan reikiin sopivan levyn ja nippareilla kiinni.

                        Comment


                        • Älkää vaan laittako koko keulaa tukkoon..sit tulee ongelmia..osan syyläristä voi tietysti peittää mutta EI missään missään nimessä koko keulaa...!!!!!!!

                          Comment


                          • Kerrotko vielä, millaisia nämä ongelmat ovat?

                            Comment


                            • Miksi pitäisi maskinsuojia laittaa? lämmöt ihan ok, ja Webastolla lämmitän ennenkun käynnistän... ( tää talvi vielä ihan onneton ollut).

                              Comment


                                Maskinsuojan ideahan on vain estää ajoviimaa jäähdyttämästä moottoria. Maskinsuojasta ei ole hyötyä jos on pohjamuovit yms poistanut.
                                Tarkoitushan on saada moottori mahdollisimman nopeasti lämpiämään normaaliin käyttölämpötilaan ajossa.

                                Comment


                                  Kaikilla ei ole webastoa. Ilman webastoa nykydieselit on aika kylmiä, ja maskisuoja auttaa hieman asiaan.

                                  Koko nokan peittäminen ei välttämättä ole hyvä idea, jos kelit on tälläsiä nollan tuntumassa olevia.
                                  Tuossa vanhassa A6:ssa on koko syyläri peitossa ja välärinkin edessä on pahvia. Se tekee sen, että käynnistää ilmastoinnin flektin, jos lämpösellä koneella tovin seisoo tyhjäkäynnillä. Tässä siis on poistettu visko kokonaan. Mitään muuta ongelmaa ei ole.

                                  Comment


                                    Näissä Vag-konsernin uudemman pään tuotteissa todellakin kannattaa käyttää maski- ja ahtoputkisuojaa, jos sellainen vain löytyy. Ehkäisee melko hyvin mm. kondensioveden muodostumista ahtoputkistoon ja näin estää sen kulkeutumista sylintereihin, joka minimissään tarkoittaa kanki kaikkosen uusimista. Pikkulinnut lauloivat, että niitä suojia voi jopa saada marmorilta ilmaiseksi...

                                    Comment


                                    • Mulla maskisuoja on ehdoton B8 3.0tdiq mallissa. Ilman sitä ei noussut lämmöt pitkässä ajossakaan kuin max 75 astetta. Nyt nousee nätisti 90 asteeseen. Nokka ja pohja täysin peitossa poislukien rinkuloiden kohta.

                                      Comment


                                      • Missähän päin näitä marmorit ilman jakaa, jos saa kysäistä?

                                        Comment


                                          Ihan siellä mikä on lähimpänä sinua, teet vain reklamaation auton lämpenemiseen viitaten. Mahdollinen vastaantulo sitten riippuu puolestaan autosi iästä.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2016, 15:03. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                          Comment


                                          • Maskisuoja auttaa vaikka on webastokin. Webasto nostaa kulutusta noin litralla ja se ei lämmitä cooleria tai huohotinputkia, mistä ongelmat tulee kun se kondensiovesi jäätyy. Webastoa käytettäessä kulutus laskee noin puoli litraa sataselle, jos laitat maskisuojan.

                                            Maskisuojasta on hyötyä vaikka pohjamuovi puuttuisikin, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin jos muovi on paikoillaan.

                                            Jos ei ole webastoa laskee kulutus talvella n. 5%, plus välttyy moottori remontilta. Se onko maskisuojaa järkeä käyttää riippuu toki kukkaron paksuudesta ja mieltymyksistä

                                            Jos päätät rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen version kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?...3642791&type=3

                                            Comment


                                            • Jos päätätte rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen version kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?...3642791&type=3

                                              Comment


                                              • Nyt en ymmärtäny tota webaston käytön yhteyttä moottoriremonttiin?

                                                E: Taisin ymmärtää sittenkin sen liittyvän ahtoputkiston jäätymiseen...

                                                Comment


                                                • Nii siis webasto ei poista kuin sisätilojen ja moottoriöljyjen ja "osittain" jäähdytysnesteen lämpötila ongelmat. Webasto ei poista sitä tosiasiaa, että kun pakkasta on paljon ja ajetaan kovaa niin ahtoputket, coolerit, huohotusputket tms voivat jäätyä, kun ovat suoraan ajoviimassa.

                                                  Tuo jäähdytys nesteen osittain tulee siitä, että jäähdyttimessa on ajossa erittäin kylmää nestettä jos ja kun termari ei ole kokoajan auki. Kun kierto aukeaa, tulee moottorille tasaisin väliajoin shokkihoitoa, kun sekaan lyödään -40 asteista nestettä.

                                                  Vettä rupeaa kondensoitumaan lämpötilavaihtelujen vuoksi kaikkiin suljettuihin järjestelmiin enemmän tai vähemmän.
                                                  Viimeksi muokannut Vekke; 14.10.2014, 18:07.

                                                  Comment


                                                  • Maskisuojan tarpeellisuus talvella

                                                    Onko kenelläkään kokemusta maskisuojasta esim. http://www.motormarket.fi/maskisuoja...1-ts115-5.html

                                                    Onko tarpeellinen vaiko täysin turha?

                                                    Comment


                                                    • Nuo tammersuojan telttapatjat on huonoja. Ne on niin heikkoa tekoa että ne kiinnitysnastat uppoaa siihen jos ovat vähänkin vinossa. ei minusta lähellekään hintansa väärtejä. Ota mieluummin merkkarilta saatava keinonahkainen. Sitä keinonahkaista saa ehkä muualtakin mutta se on ainut paikka mistä itse sen olen löytänyt. Nykyään noita joutuu pitämään jo bensakoneissakin jos haluaa lämpimäksi. Sitä saa ainakin laakkoselta ja pörhöltä. Kannattaa muistaa sanoa silti että se musta keinonahkainen, niin tietävät mitä tilata.

                                                      Edit: löyty linkki tuotteeseen

                                                      http://www.porhokauppa.fi/lisavarust...1--p-2212.html
                                                      Viimeksi muokannut LauriJT; 27.11.2016, 10:36.

                                                      Comment


                                                      • Tuossa, tuossa ja tuossa nyt ensi alkuun lukemista.
                                                        Riippuu paljon moottorityypistä miten hyvin lämpenee. Omassa 2.0tdi:ssä käytän maskisuojaa kun pakkaset on jatkuvasti yli 5 asteen. Nopeuttaa sopivan käyntilämpötilan saavuttamista ja siellä pysymistä.

                                                        Comment


                                                        • Minä laitan osittaisen keulaan pienemmissä diiseleissä jo +5 asteessa ja nollan alle koko keula umpeen. Ei nosta lämpöjä normaalin yli kun eivät ole kiinni kennossa. Ainut modaus minkä voi valmis suoja tarvita, on reikä ulkolämpöanturin kohdalle että näyttää oikein.

                                                          Comment


                                                          • mistä olette hommailleet näitä maskisuojia/ viimasuojia ku ei oikein taho mistään löytyä muuta kuin pörhöltä

                                                            Comment


                                                            • Mustaa jeesusteippiä, maksaa 50 senttiä per talvi ja on yhtä hyvän ellei jopa paremman näköinen kuin nuo nännipatjat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X