Alkuperäinen kirjoittaja TN69
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käyttääkö kukaan talvella viimasuojaa?
Collapse
X
-
Itse laiton tuollasella 10mm solukumimaton vain keulalle sisäpuolelle. Ei näy ulospäin juurikaan ja ei haittaa pesussa. Ei toki ei ole ihan niin täysin suojattu kuin ulkopuolella.
Solumuovi on varmaan hyvä ratkaisu jos pysyy ryhdissä. Voisi luolla, että tuollainen taipuva aines alkaisi pikkuhiljaa valumaan alaspäin ja kääntymään sinne jäähyjen alle?
Comment
-
Näin on, no mutta eipä ole näillä etelän -10 ollut oman bensakoneen kanssa mitään lämpenemis ongelmia..
Eri juttu tosiaan jos tuonne pohjoseen lähtee niin olisi hyvä olla varalta, mutta ei itse huvita rupee väkertää.
Tilitantin itse värkkäämä on kyllä huomaamaton ja jopa "hieno" Siellä Tornion suunnilla on varmasti aikalailla kaikissa autossa viimasuojat. "pieni" ero pakkasissa ja -30 niin alkaa bensa-autokin jo huutamaan suojaa.
Comment
-
Nyt löytyi sopiva Audilta, pitää olla sellainen "nahkainen" 3-osainen malli.
Suurin osa ei halua autoonsa viimasuojaa laittaa oli keli mikä vain. Mutta mukava oli taas viikonloppuna ajella -25 kelissä keula tukossa. Pysyi kone ja kuski lämpöisenä. Kaupunkinopeuksissa tosin alkaa koneen lämmöt noissa pakkasissa äkkiä tippumaan, kun kierroksia on maantieajoa vähemmän ja valoissa seisomista ym.
Comment
-
Niinkää huolissani olisi siitä veden lämpötilasta vaan ennemminkin siitä että saavuttaako öljy koskaan talven aikana yli 80 asteen lämpötilaa...
Shell opettaa, jotta öljy toimii kuten se on suunniteltu toimivan tulee öljy olla vähintään 83 astetta. Samalla jotta saadaan öljyyn kertynyt kondenssivesi poistumaa tulee moottoria käyttää yhtäjaksoisesti tuossa lämpötilassa vähintään 30 min.
Joten, koska öljynne on viimeksi ollut "lämmintä".
Comment
-
Mites 8l :sta saa maskin irti? Tuntuu kovasti kylmälimaa tekevän korkkiin emännän ajoilla. Dieselin pohjamuovin jo laitoin joka auttoi hieman mutta jos syylarin sais osittain tukkoon myös niin kävis tuo 1.6 voimalaitos vähän lämpösempänä. Ajosuorite 98% maantieajoa n.90 nopeudella 20km siivuissa.
Comment
-
-
Comment
-
Kaikilla ei ole webastoa. Ilman webastoa nykydieselit on aika kylmiä, ja maskisuoja auttaa hieman asiaan.
Koko nokan peittäminen ei välttämättä ole hyvä idea, jos kelit on tälläsiä nollan tuntumassa olevia.
Tuossa vanhassa A6:ssa on koko syyläri peitossa ja välärinkin edessä on pahvia. Se tekee sen, että käynnistää ilmastoinnin flektin, jos lämpösellä koneella tovin seisoo tyhjäkäynnillä. Tässä siis on poistettu visko kokonaan. Mitään muuta ongelmaa ei ole.
Comment
-
Näissä Vag-konsernin uudemman pään tuotteissa todellakin kannattaa käyttää maski- ja ahtoputkisuojaa, jos sellainen vain löytyy. Ehkäisee melko hyvin mm. kondensioveden muodostumista ahtoputkistoon ja näin estää sen kulkeutumista sylintereihin, joka minimissään tarkoittaa kanki kaikkosen uusimista. Pikkulinnut lauloivat, että niitä suojia voi jopa saada marmorilta ilmaiseksi...
Comment
-
Maskisuoja auttaa vaikka on webastokin. Webasto nostaa kulutusta noin litralla ja se ei lämmitä cooleria tai huohotinputkia, mistä ongelmat tulee kun se kondensiovesi jäätyy. Webastoa käytettäessä kulutus laskee noin puoli litraa sataselle, jos laitat maskisuojan.
Maskisuojasta on hyötyä vaikka pohjamuovi puuttuisikin, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin jos muovi on paikoillaan.
Jos ei ole webastoa laskee kulutus talvella n. 5%, plus välttyy moottori remontilta. Se onko maskisuojaa järkeä käyttää riippuu toki kukkaron paksuudesta ja mieltymyksistä
Jos päätät rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen version kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?...3642791&type=3
Comment
-
Jos päätätte rakentaa suojan itse niin olen suunnitellut paremman näköisen version kuin laakkosen käyttämä nänniversio jos autosi ulkonäöllä on sinulle väliä. Asennuskuvia ja lisätietoja nippusiteen nastasta täältä: https://www.facebook.com/media/set/?...3642791&type=3
Comment
-
Nii siis webasto ei poista kuin sisätilojen ja moottoriöljyjen ja "osittain" jäähdytysnesteen lämpötila ongelmat. Webasto ei poista sitä tosiasiaa, että kun pakkasta on paljon ja ajetaan kovaa niin ahtoputket, coolerit, huohotusputket tms voivat jäätyä, kun ovat suoraan ajoviimassa.
Tuo jäähdytys nesteen osittain tulee siitä, että jäähdyttimessa on ajossa erittäin kylmää nestettä jos ja kun termari ei ole kokoajan auki. Kun kierto aukeaa, tulee moottorille tasaisin väliajoin shokkihoitoa, kun sekaan lyödään -40 asteista nestettä.
Vettä rupeaa kondensoitumaan lämpötilavaihtelujen vuoksi kaikkiin suljettuihin järjestelmiin enemmän tai vähemmän.Viimeksi muokannut Vekke; 14.10.2014, 18:07.
Comment
-
Maskisuojan tarpeellisuus talvella
Onko kenelläkään kokemusta maskisuojasta esim. http://www.motormarket.fi/maskisuoja...1-ts115-5.html
Onko tarpeellinen vaiko täysin turha?
Comment
-
Nuo tammersuojan telttapatjat on huonoja. Ne on niin heikkoa tekoa että ne kiinnitysnastat uppoaa siihen jos ovat vähänkin vinossa. ei minusta lähellekään hintansa väärtejä. Ota mieluummin merkkarilta saatava keinonahkainen. Sitä keinonahkaista saa ehkä muualtakin mutta se on ainut paikka mistä itse sen olen löytänyt. Nykyään noita joutuu pitämään jo bensakoneissakin jos haluaa lämpimäksi. Sitä saa ainakin laakkoselta ja pörhöltä. Kannattaa muistaa sanoa silti että se musta keinonahkainen, niin tietävät mitä tilata.
Edit: löyty linkki tuotteeseen
http://www.porhokauppa.fi/lisavarust...1--p-2212.htmlViimeksi muokannut LauriJT; 27.11.2016, 10:36.
Comment
Comment