Nyt oli pakko ottaa osaa keskusteluun... Itsellä on farkku ST220, alkaa olla jo vanha (-04) mutta kun en halua VAIHTAA sitä mihinkään;) Tosi mukava ajaa, tilava ja lähtee ihan mukavasti kun tuosta suihkaisee motarille työmatkaan. Ja ei noita ruostejuttujakaan ole pahemmin tullut esille, aina ollaan määräaikaishuolloissa käytetty ja autoon tehty takuunalaisia korjauksia mitä ovat Fordin huollossa itse ehdottaneet. Hyvin toiminut, ei voi moittia. Varmasti löytyy monia muitakin hyviä vaihtoehtoja :) Ja näille merkkiuskollisuus -jutuillehan ei mitään voi ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Perheauton hankintaa, myös muut merkit harkinnassa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti. Itse tykkään A4:sessa erityisesti ohjauksen tunnosta ja nopeasta reagoinnista sekä auton suht. hiljaisesta menosta maantienopeuksilla.
Itselläni valinta kallistui Audiin lähes samoilla valintaperusteilla kuin Ilkalla, sporttipenkit olivat myös "must have"-listalla.
Comment
-
-
(okei, renkaat yms vaikuttaa aina jne) ja korjata minua jos muistikuvani on väärä että samoilla melutasoilla pyöritään. Oliko Passat jopa takapenkiltä mitattuna desibelin hiljaisempi?? Eli siis pointtina oli vaan että Audin rinkuloilla ei saa A4:n tapauksessa hiljaisempaa autoa kuin Passat vaikka kuinka premiumia olisikin.
Comment
-
Pakko kommentoida.. Silloin joskus vuosisadan alussa kun omani ja myös Ilkan autot olivat uusia, tm testasi Audi A4 sedan vs Vw Passat variant. http://tekniikanmaailma.fi/vanhat/enten-tentten Itellä ei oo tonne tunnuksia, mutta joku kellä on voi sieltä kurkata ne melumittaukset (okei, renkaat yms vaikuttaa aina jne) ja korjata minua jos muistikuvani on väärä että samoilla melutasoilla pyöritään. Oliko Passat jopa takapenkiltä mitattuna desibelin hiljaisempi?? Eli siis pointtina oli vaan että Audin rinkuloilla ei saa A4:n tapauksessa hiljaisempaa autoa kuin Passat vaikka kuinka premiumia olisikin. :)
Molemmat saman ikäisiä. Renkaat tietty erilaiset. Mielestäni Passat on etupenkillä istuttuna hiukan meluisampi. Ero ei kuitenkaan ole suuri ja voi myös olla ihan minun korvien välissä.
Kyseisessä Passatissa tosin oli 1,9PD, mikä on luonnostaan tuota 2.5TDi:tä meluisampi ja renkaatkin saattoivat tietty vaikuttaa. Kuitenkin, Passattia ei mielestäni meluisaksi autoksi voi millään moittia. Hyvä peli on ja perheautoksi siinä on kyllä selvästi enempi tilaa, kuin vastaavassa A4 Avantissa.
Comment
-
Tohon kannattaa rempata ensitöiksi vanokset kuntoon. Ei oo kallis tai vaikea homma, mutta luultavasti kone alkaa toimimaan vielä paremmin, kun vaihdat huonosti käyttöä kestävät alkuperäiset tiivisteet uusiin. Vaihtoon menee tietty vanoksen tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet ja semmoset pienet paperitiivisteet jotka tulevat vanoksen ja kannen väliin. 4-5h homma vaikkei olis koskaan tehnyt. Jakoketjuun ei tarvitse koskea. Myös separaattorin kunnosta kannattaa varmistua ennen talven kovia pakkasia. Jos on majoneesia venttiilikoppaan tulevassa putkessa tai öljytikussa, kannattaa separaattori vaihtaa. Talveksi kannattaa myös hommata munuaisten taakse tulevat peitelevyt.
http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
Edit:
tuosta ohjeesta voi syntyä semmonen käsitys, että olis vaikea homma, mutta ei se sitä kyllä oikeasti ole.
Comment
-
Kiitos vinkistä. Pitää selvitellä kuiteista/entisiltä omistajilta mitä tuohon on vaihdettu ja milloin. Molemmat (Suomi)omistajat on kyllä ollu tarkkoja kavereita ja mm. alustan osia on paljon vaihdettu mutta voi olla että noi on alkuperäiset.
Nelipyttyiseen verrattuna toi käy ja kukkuu kyllä niin nätisti että vieläkin jaksaa ihmetellä.
Edittiä: Luin lisää BTCF:stä ja kyllähän noi oireet kuullostaa tutuilta että sammahtaa herkästi liikkeellelähdössä ja bensaa vie reilusti. Eli taitaa mennä tilaukseen. Pitänee jatkaa juttua BTCF:n puolella.Viimeksi muokannut sonikk; 9.11.2010, 19:35.
Comment
Comment