Heipähei,
Kirjoittelempa nyt ensimmäistä viestiä tälle foorumille ja ajattelin ihan näin alkuun kysellä että mitäs ajatuksia herää tästä ostamastani autosta.
Olen etsiskellyt uutta autoa jo muistaakseni toukokuusta asti, koska olin hyvin tietoinen siitä että silloinen autoni ei riittänyt toisen lapsen (laskettu aika lokakuussa), vaunujen ja koiran kuljettamiseen - avovaimoa ja itseäni unohtamatta.
Tuloksettoman oman auton myynnin johdosta auton vaihto venyi näihin päiviin asti. Jouduin "hätäpäissäni" myymään edellisen autoni sitten halpaan hintaan ja ostamaan toisen halvan tilalle. Onnekseni huomasin myynnissä olleen Audi A6:n, josta tavallaan olin hiukan haaveillutkin. Tämän kyseisen vekottimen hinta ja ainakin ulkokuoren laatu vakuuttivat minut ja päädyin valitsemaan seuraavaksi kulkineeksi tämän Audin. Koeajolla huomasin että tässä on ilmeisesti multitronic-laatikko (mielipiteitä?), uudehkot etujarrut, juuri läpi mennyt katsastus ja ainakin sain semmoisen vaikutuksen että auto oli huollettu hyvin. Alustassa ei ollut kolinoita eikä sisustan muovitkaan natisseet ja hiekkatiellä ajaessa ei kuulunut kuin renkaiden jyrinä. Kaikki laitteet toimivat ainakin minun mielestä moitteetta, paitsi että mittaristossa palaa airbag-valo. Kauppias lupasi maksaa vian kunnostamisen. Myyjä oli aiemmin käynyt lukemassa vikakoodit ja ne johtivat apukuskin penkin johonkin piiriin/liittimeen.
Noh. Nyt kun en ole vielä kamalasti kerennyt tutustumaan laitteeseen, tahtoisinkin tietää siitä mahdollisimman paljon foorumilaisten avulla.
Auto on tullut saksasta vuonna 2006, joten siinä on vain saksankielinen manuaali. Suomenkielinen olis kiva. :)
Sehän on sinänsä "vain auto". Kaasu, jarru, vaihdekeppi, ratti yms. Kiinnostaisikin tietää mitä on odotettavissa. Tyyppiviat? Olen lukenut jo foorumilta että nokka-akseliongelmia on, mutta ilmeisesti siinä vanhemmassa konetyypissä? Onko tässä nyt siis BDG-moottori? Korimalli taitaa olla tuo C5? Entäs tuo multitronic? Kestääkö se? Mitäs tässä kannattaisi ylipäätään seurailla vikojen varalta? Mikäs näissä vekottimissa pitäisi olla kulutus? Ajotietokone näytti pidemmältä ajalta 7,6l/100km. Onko normaalia? Pääasiallinen matka tulisi olemaan ~90km/h tasaista maantieajoa.
Huomasin ainakin että moottorin öljykorkki on ainakin joskus (kenties nyttenkin) turskauttanut öljyä hieman ulos. Onko vakavaa? Korjautunee uuden öljykorkin hankinnalla? Öljykorkissa oli yksi pieni kohta josta vaikutti öljyt tulleen ulos.
En ole oikein täysin käsittänyt miten tuo kattoluukku toimii. Siinä on siis ilmeisesti "pykälät" kuinka paljon se on auki? Mutta jos käännän vivun suoraan toiseen ääripäähän missä sen pitäisi olla auki, luukku aukeaa vain osittain eikä lähde siitä enää mitenkään loogisesti uudelleen liikkeelle. Huomasin myös että vaikka kattoluukun etuosaan nousee se tuulenohjain niin silti alkaa se ilma kiertämään sisällä niin että alkaa kuulumaan "pauke"? Onko normaalia? ja tätä luukkua ei ilmeisesti saa nostettua vain takareunasta vähän ylöspäin?
Vetokoukkukin kiinnostaisi. Onko järkevää hankkia esim. Kovilin tarvikekoukku? Voiko tuolla multitronic-laatikolla vetää huoletta esim. asuntovaunua?
Mistä tiedän kumpaa mallia tuo moottori on. 120kw & 310nm vai 120kw & 350nm?
Fooruminne vaikuttaa ihan mukavalta ja apua löytyi jo muutamiin juttuihin ihan searchin avulla. Esim. tuo vetokoukkujuttu on jo melko selvä, mutta päätinpä vielä kysyä.
Täytyy kyllä sanoa että tämä A6 on kyllä huomattavasti yleellisempi ja laadukkaamman oloinen kuin edellinen Mitsubishi Lancer -08. :) Mitsu oli vaan piirun verran komeamman näköinen ja sillä uskalsi ajaa mutkastakin kovaa. Kaikesta huolimatta, olen ainakin ollut nämä pari ensimmäistä päivää todella tyytyväinen Audiin. :)
Kirjoittelempa nyt ensimmäistä viestiä tälle foorumille ja ajattelin ihan näin alkuun kysellä että mitäs ajatuksia herää tästä ostamastani autosta.
Olen etsiskellyt uutta autoa jo muistaakseni toukokuusta asti, koska olin hyvin tietoinen siitä että silloinen autoni ei riittänyt toisen lapsen (laskettu aika lokakuussa), vaunujen ja koiran kuljettamiseen - avovaimoa ja itseäni unohtamatta.
Tuloksettoman oman auton myynnin johdosta auton vaihto venyi näihin päiviin asti. Jouduin "hätäpäissäni" myymään edellisen autoni sitten halpaan hintaan ja ostamaan toisen halvan tilalle. Onnekseni huomasin myynnissä olleen Audi A6:n, josta tavallaan olin hiukan haaveillutkin. Tämän kyseisen vekottimen hinta ja ainakin ulkokuoren laatu vakuuttivat minut ja päädyin valitsemaan seuraavaksi kulkineeksi tämän Audin. Koeajolla huomasin että tässä on ilmeisesti multitronic-laatikko (mielipiteitä?), uudehkot etujarrut, juuri läpi mennyt katsastus ja ainakin sain semmoisen vaikutuksen että auto oli huollettu hyvin. Alustassa ei ollut kolinoita eikä sisustan muovitkaan natisseet ja hiekkatiellä ajaessa ei kuulunut kuin renkaiden jyrinä. Kaikki laitteet toimivat ainakin minun mielestä moitteetta, paitsi että mittaristossa palaa airbag-valo. Kauppias lupasi maksaa vian kunnostamisen. Myyjä oli aiemmin käynyt lukemassa vikakoodit ja ne johtivat apukuskin penkin johonkin piiriin/liittimeen.
Noh. Nyt kun en ole vielä kamalasti kerennyt tutustumaan laitteeseen, tahtoisinkin tietää siitä mahdollisimman paljon foorumilaisten avulla.
Auto on tullut saksasta vuonna 2006, joten siinä on vain saksankielinen manuaali. Suomenkielinen olis kiva. :)
Sehän on sinänsä "vain auto". Kaasu, jarru, vaihdekeppi, ratti yms. Kiinnostaisikin tietää mitä on odotettavissa. Tyyppiviat? Olen lukenut jo foorumilta että nokka-akseliongelmia on, mutta ilmeisesti siinä vanhemmassa konetyypissä? Onko tässä nyt siis BDG-moottori? Korimalli taitaa olla tuo C5? Entäs tuo multitronic? Kestääkö se? Mitäs tässä kannattaisi ylipäätään seurailla vikojen varalta? Mikäs näissä vekottimissa pitäisi olla kulutus? Ajotietokone näytti pidemmältä ajalta 7,6l/100km. Onko normaalia? Pääasiallinen matka tulisi olemaan ~90km/h tasaista maantieajoa.
Huomasin ainakin että moottorin öljykorkki on ainakin joskus (kenties nyttenkin) turskauttanut öljyä hieman ulos. Onko vakavaa? Korjautunee uuden öljykorkin hankinnalla? Öljykorkissa oli yksi pieni kohta josta vaikutti öljyt tulleen ulos.
En ole oikein täysin käsittänyt miten tuo kattoluukku toimii. Siinä on siis ilmeisesti "pykälät" kuinka paljon se on auki? Mutta jos käännän vivun suoraan toiseen ääripäähän missä sen pitäisi olla auki, luukku aukeaa vain osittain eikä lähde siitä enää mitenkään loogisesti uudelleen liikkeelle. Huomasin myös että vaikka kattoluukun etuosaan nousee se tuulenohjain niin silti alkaa se ilma kiertämään sisällä niin että alkaa kuulumaan "pauke"? Onko normaalia? ja tätä luukkua ei ilmeisesti saa nostettua vain takareunasta vähän ylöspäin?
Vetokoukkukin kiinnostaisi. Onko järkevää hankkia esim. Kovilin tarvikekoukku? Voiko tuolla multitronic-laatikolla vetää huoletta esim. asuntovaunua?
Mistä tiedän kumpaa mallia tuo moottori on. 120kw & 310nm vai 120kw & 350nm?
Fooruminne vaikuttaa ihan mukavalta ja apua löytyi jo muutamiin juttuihin ihan searchin avulla. Esim. tuo vetokoukkujuttu on jo melko selvä, mutta päätinpä vielä kysyä.
Täytyy kyllä sanoa että tämä A6 on kyllä huomattavasti yleellisempi ja laadukkaamman oloinen kuin edellinen Mitsubishi Lancer -08. :) Mitsu oli vaan piirun verran komeamman näköinen ja sillä uskalsi ajaa mutkastakin kovaa. Kaikesta huolimatta, olen ainakin ollut nämä pari ensimmäistä päivää todella tyytyväinen Audiin. :)
Comment