Juu kaapeli pitää hommata, ettei mene yöunet kun kaikenmaailman valoja mittaristoon syttyy.. E65 bemussa hoitu kaikki vikakoodin luku ja koodaus 20e kaapelilla, mutta kai se on uskottava että Audiin Rossaria sitten..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
Täällä yksi 20€ kaapelin käyttäjä. Portille kun löytyi sopivat asetukset, on päässyt kiinni ~ kaikkeen. Toki tuo toimii vain koneen toisessa USB-portissa. Toisessa läppärissä samalla kaapelilla ei päässyt mihinkään, joten melko arpapeliä se osaa olla..
Ross-Techin valmiste on tosiaan varmempi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiVoisin sanoa että kaikista näkemistäni D3;sta, suurin osa on ilman kessyä. Ja suurin osa nimenomaan jälkituonteja.
Comment
-
Eikö se keyssi tahdo sitten toimia?
Onko siinä mitään back-uppia että voiko käynnistää avaimella normisti?
Comment
-
Toimii se. Kahvojen kanssa voi olla ongelmia. Minulla ei kuskin oven kahva tunnista kättä eli ei avaa ovia ennen kuin nostaa kahvasta ja kahvassa oleva lukitusnappi ei toimi. Toimii siitä huolimatta kaikista muista kahvoista ja avaimella normaalisti. Tuo korjaantuisi ainakin kahvan vaihdolla tai ehkä purkamalla ja puhdistamalla, tuo lukitusnappi ainakin on selkeästi jumissa. Yleensä tulee vaan laitettua ovet lukkoon takaoven napista. Käynnistyksen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta senkin voisi tehdä perinteisesti virtalukosta.
Comment
-
Mites toi 4.2L bensa onko niissä mitään "tyyppivikaa" mitä vois katella koeajon aikana jos on huollettu ohjelman mukaisesti ?
Autoa on haarukoitu niin että kilometrejä näyttää olevan n. 160 Tkm luokkaa.
Onko kukaan vaihtanut ohjelmaa näihin ? Ruotsista katselin että lupaavat ihan mukavia nousuja mutta tuntuu vähän ihmeelliseltä vaparissa.
http://www.itsfun.nu/index.php?optio...id=850&itemid=
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiNykysissä FSI koneissa on sen verran joustavat nokanajotukset, että voi sieltä saahakkin kaiveltua jerkkua. Samoin on tullut nähtyä sitä, että kaksi identtistä konetta, mutta kaasuläpän vaste ei olekkaan samat ;)
Mutta kaasuläpän vasteella saa kummasti persdynoon tehoa.
Comment
-
Vuoden 2007 mallisarjaan esiteltiin keväällä 2006 uusi 4,2-litrainen FSI-moottori, joka on hyvin läheistä sukua RS4:ssä käytetylle koneelle. Moottorissa on tehoa edeltäjäänsä BAT-moottoriin nähden 15 hv enemmän, polttoaineenkulutuksen kuitenkin ollessa 10 % alhaisempi. Moottorin yhteydessä on aina 6-vaihteinen Tiptronic-vaihteisto ja quattro-neliveto. Uusi moottori on saatavissa sekä normaalilla akselivälillä että pidennetyllä akselivälillä varustettuihin autoihin. Hiilidioksidipäästöt ovat 199–353 grammaa kilometrillä.
BVJ 4163 cm3 257 kW (350 hv) @ 6800 r/min 440 Nm @ 3500 r/min
Comment
-
Vieras
-
03 autoissa MMi:ssä ei ollut vielä bluetooth kuin auton omalle lisäluurille. Tuli myöhemmin. Tsekkaa marmorilta voitko ostaa vin-numeron perusteella Rsap luurin (etsi komennolla lisää tältä foorumilta). Korvaa auton oman luurin jonka kautta saat bt:llä ulkopuolisen puhelimen integroitua integroituun MMI puhelinjärjestelmään. Tuo sopivuus taisi tulla kuitenkin vasta 05 tai 04.
Onko autossa vain keyless go vai se+touch start/stop eli sormenjälitunnistus keskikonsolissa? Vika on todennäköisesti oven antenniyksikössä (vikakoodi kertoisi) eikä kahvassa. Antenneja on joka ovessa, peräkontissa 2, keskikonsolissa 2. Maksaa ebay.de ssä noin 30.-kpl. Eli vaihtaisin antennin ennen kahvaa.
Itselläni meni ohjainboxi ja sen vaihto on show. Ohjelmistotasot pitää täsmätä rattipylväässä, mittaristossa ja J518 boxissa. Kaikkien vaihto 4.000 +työt. Löysin itse oikean softa- ja osaversion kolaroautosta saksasta ja maksoi 150,-. Itse voit asentaa (boxi kuskin penkia alla) mutta ohjelmointi tehtävä merkkiliikeessä. Vagcom ei riitä. Varkadenestojuttu. Pelkkä ohjelmointi marmorilla alle 100,-. Vaikka mulla keyless go kunnossa niin on niin herkkä systeemi ettei aina toimi jos jokin häiritsee tms. Tosin mullakin herjaa vikakoodeissa välillä yhtä takaoven antennia.
Comment
-
Tarkoitin tolla iPhonella, että saako iPhonesta musiikit MMI:hin, nyt on tilauksessa VNS:n AMI, ei siis Audin alkuperäinen, hintaa oli vain 189e. Mutta täytyypä jokatapauksessa tutustua tuohon rsap:iin!
Autossa on pelkkä keyless go, antennit ovissa luultavasti toimii, sillä niissä ovissa missä on risat kahvat, ovet aukeaa kuitenkin, kun nostaa kahvaa kahdesti (ensimmäisella nykäisyllä aukeaa lukot). Sulkunappi toimii vain yhdessä ovessa, jossain napeissa selvästi tuntuu, että vesi lotisee kumin sisällä.
Comment
-
Mitä maksoo tuo VNS Ami? Kytketäänkö se ton CD aseman tilalle? Kävin tuola sivuilla, mutta sielä ei ollut hintaa ollenkaan? Tuo, kun oletettavasti jää hanskalokeroon niin pitäs hommata käytettynä joku vanha iPodi niin vois jättää aina autoon, ettei tarvis puhelinta aina sinne laittaa. Hankaloittaa jonkun verran soittamista, jos se on hanskalokeros :)
Edit: Puusilimä. Tuoshan se oli. 189€ :)Viimeksi muokannut Rammo; 5.7.2012, 11:02.
Comment
-
Joo, 189e, mukana tulee kaapelit haaroitetaan CD -vaihtajalta virrat ja optiset kaapelit AMI -boksille, hyvin toimii! Pitäisi viellä irrottaa hanskalokero jotta saa sen boksin piiloon, pois hanskalokerosta. Itsekkin laitoin vanhan ipodin hanskalokeroon, tarvittaessa saa sitten iphonestakin musiikkia jos haluaa :)
Comment
-
Olen ajatellut siirtyä bemarin ratista Audiin ja A8 D3 saa kuolan valumaan siihen malliin, että valinta taitaa kohdistua sellaiseen. ;)
Onko prefacelift 4.0tdi koneissa jotain yleisiä tyyppivikoja?
Löytyykö kaikista A8:seista avaimeton sisäänpääsy vai onko tuo ollut lisävarusteena?
Comment
-
4,0 on ollut toistaiseksi varsin luotettava. Tosin nyt hänellä on yökasteluaika, jonka oireet on (ehkä) paikallistettu vaihdelaatikon pohjan tiivisteeseen. Auto on huomenna pajalla, jolloin vaihtuu laatikon öljyt, suodatin ja tuo tiiviste. Katsotaan sen jälkeen, josko reviirin merkkailu loppuisi.
Noin yleisesti ottaen D3 kasiin on saanut niin paljon erilaisia varusteita lisämaksua vastaan, että kannattaa autoa valitessa ottaa ihan rauhallisesti ja esim. mobilessa olevat "vollausstatungit" käydä ajatuksella läpi. Varustelistasta saa yllättävän pitkän, kun luettelee perskrillit, sähköikkunat, sähköpeilit yms. itsestäänselvyydet, jotka löytyy vakiona paremmista mopoautoistakin nykyään.
Semmoisen olen huomannut noita ilmoituksia selaillessa, että paremmat jakkarat jos joku on uutena raksinut, niin yleensä mukaan on tarttunut muutakin mukavaa. Nyt tietysti joku saattaa alkaa vuodatuksen siitä, että miten ne kaikki ylimääräiset sähkövarusteet vanhemmiten porsii vuorotellen. So what? Korjataan sitten jos hajoo...Kasin kanssa perstaskussa pitää olla ainakin sama touhutonni taskussa ylimääräistä, kuin ässäaudia pitävällä henkilöllä...
Comment
-
Olen kyllä sitä mieltä ettei "sama" touhutonni kasin kanssa riitä läheskään yhtä pitkälle kuin ässän kanssa. Varsinkin jos sitä sähköherkkua on autoon ruksittu. Kivojahan ne on, ei siinä mitään, mutta koska itseltä puuttuu jotain, ajattelin niin että eipähän ole siellä huutamassa ruokaa kun hajoavat ;)
Comment
-
onkohan niin että 4.0 tdi ASE-moottoriin ei ole Lohko/letkulämmitintä kun Defa ei sitä tarjoa?
webasto lienee sitten ainut vaihtoehto,Lämpiääköhän toi isompi diesel yhtään enenpää kuin kuin tuo entinen 1,9 pumppari?
Comment
-
Kannattaa katsoa, että on tehdasasennettu webasto ruksittu. Aika nam! Käyttö helppoa MMI-valikosta. Tuo mukanaan myös noita ajastettuja tuuletuksia kesäkuumalla (tarvittaessa). Tässä kohtaa kuuluu tietysti mainita myös solar-kattoluukusta, semmonen on pakko olla ainakin mustien jakkaroiden (tuuletettujen) kanssa...
Comment
-
Saakohan VCDS:llä takimmaiset sisätilan valot kytkettyä pois? I ja O napit katossa ei toimi, takavalot pysyy kokoajan "ovi" asennossa (valo palaa napissa).
Onko kukaan uskaltautunut madaltamaan autoa VCDS:llä? Saakos sieltä valittua vaikka pelkkään dynamic modeen sentin lisämadalluksen? Entä lift -modeen lisää nostetta?
Vaatiiko visual parking systeemi jotain hardware päivitystä autoon? Vai saisiko pelkällä koodauksella MMI:hin parkkitutkan visualisoinnin (http://imageshack.us/photo/my-images/241/dsc7008.jpg/)?
Comment
-
Parkkitutka vaatii uuden boxin (BTDT), jossa eri ohjelma sisällä (muistaakseni koodi päättyy B tai C), mutta jos tuohon ryhtyy, niin kannattaa samalla tsekata, jos siihen saisi kamerallisen. Vaatii uuden boxin (koodi päättyy C tai D, perheraamatusta tuo löytynee) ja tietysti sen pikku kameran johtoineen. Tulee toisen rekisterivalon tilalle. En nyt muista tähän hätään, pitikö tuossa sitten olla jo TV-valmius (mulla olisi ollut), että toimii parkkikamera plug&play, kuulin tuosta vasta sen jälkeen, kun olin jo Tepolta tuon graafisen pysäköintiavustajan boxin ostanut...
Comment
-
Tossahan noita:
http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A...-w/Rear-Camera
http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A...fit-Audi-A8-4E
800e, hyi. Ehkä mä vaan tyydyn säätämään voluumit alas parkkeerauksen ajaksi ja katson vaikka vähän peilistä :)
Comment
Comment