Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitäähän renkaissa kokoa olla ;)

    Verosta en tiedä, en ole jaksanut kiinnostua. Saahan tuota omaa kotteroa tulla vilkaisemaan niin saa jonkinlaisen käsityksen että kiinnostaako tuollainen vehje vai ei.

    Comment


      Mä muistelen että olen lukenut Tekniikan Maailmasta artikkelin silloin kun tuo A8 3.0tdi tuli markkinoille, että painoa oli ~100kg enemmän kuin A6 (4F) 3.0tdi ja kulutus sekä suorityskyky olivat hyvinkin samoja. Kumpikin A8:ssa pari kymmenystä enemmän kuin A6:ssa joten A6-viestiketjuista voinee tutkailla kokemuksia noista.

      Comment


        Piti ihan tarkistaa, tuossa meikäläisen kotterossa on ajoneuvovero + käyttövoimavero 776,76 euroa vuodessa.

        Comment


          Mikko
          Pitääpä ottaa kusoja tässä joku ilta niin vois tulla potkiin niitä 21"renkaita
          Viimeksi muokannut audi200tuning; 16.6.2012, 22:16.

          Comment


          • Mulla tulee saman verran eli 15tkm vuodessa enkä edes harkinnut diisseliä. Isossa vaparissa on jotain perverssiä viehätystä!

            Mulla ollu keskikulutus 13l molemmin puolin. Kympillä menee nätissä matka ajossa. Ei musta paha. Auto on mulla vielä tuore mutta kulu puolen olen aatellu olevan linjassa jos pärjään sillä että kerron entisen auton kaikki kulut kahdella. Toistaseks linja pitää. Hieno auto ja hieno kone tuo 4.2. Vaivatonta ja mukavaa matkantekoa.

            Oletko harkinnu autoa ostaa Suomesta tai esim Saksasta? Täällä aika suppea valikoima varsinkin vähemmän ajetuissa. Jos Saksa kiinnostaa niin voin vinkata luotettavaa Suomalaista "konsulttia" joka asustelee Saksassa.

            Comment


              Vertailun vuoksi toi A8 -96 etuveto, manuaali ja 2.8 koneella, keskikulutus ollut n.9l pintaan. Yli 10l/100km en ole saanut menemään kertaakaan vaikka on miten polkenut. Matka-ajokulutusta en ole kokeillut, luulisi että 8l pintaan pääsee.

              Comment


              • Tukivarsijumppaa, tukivarsijumppaa... Onneksi auto on talviauto, joten ei ole kadulla vielä moneen kuukauteen. Ylävartaiden lukkopultti ahdistaa.

                Muuten on pelannut hienosti tämä yksilö edelleen.

                Jos vielä ensi talven sinnittelisi tuolla kuluneella pyyhkijänvivustohässäkällä, niin sitten voisi alkaa suunnitella uuden vaihtoa.

                Comment


                  Minä olen karkeasti laskenut, että tämä 4.2 TDI tulee halvemmaksi ajella 10tkm vuotuisilla kilometreilla. Keskikulutus yhdistelmällä kaupunkiajoa ja moottoritietä 43km/h keskinopeudella antaa keskikulutukseksi alle 10 litraa vs. Okkimin 14,5 litraa. Renkaat ja vanteet toki ovat auton "vakiokokoa", eli 275/35/20.

                  Rajakylä - Kehä I - Valimo ajolla keskikulutus pyöri alle 8 litran (ei ruuhka-aikaan). Sama ajo RS6:lla vei n. 14 litraa. Matka-ajossa vähimmillään vienyt 6,5l ja normaalistikin alta 7,5l

                  Mutta mulle ainakin 4.2 TDI oli luonnollisin vaihtoehto suorituskyvyn vuoksi.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja John Doe Näytä viesti
                    Mulla tulee saman verran eli 15tkm vuodessa enkä edes harkinnut diisseliä. Isossa vaparissa on jotain perverssiä viehätystä!

                    Mulla ollu keskikulutus 13l molemmin puolin. Kympillä menee nätissä matka ajossa. Ei musta paha. Auto on mulla vielä tuore mutta kulu puolen olen aatellu olevan linjassa jos pärjään sillä että kerron entisen auton kaikki kulut kahdella. Toistaseks linja pitää. Hieno auto ja hieno kone tuo 4.2. Vaivatonta ja mukavaa matkantekoa.

                    Oletko harkinnu autoa ostaa Suomesta tai esim Saksasta? Täällä aika suppea valikoima varsinkin vähemmän ajetuissa. Jos Saksa kiinnostaa niin voin vinkata luotettavaa Suomalaista "konsulttia" joka asustelee Saksassa.
                    No sanotaan nyt että en osta suomesta enkä myöskään saksasta...
                    Meillä on kyllä toi risa mikä vie n.12L eikä se ole paha tehoon suhteutettuna niin kun auton meille myynyt mies sanoi jos pääsee enemmän kuin 250 mailia tankillisella niin ajotyyli on väärä....

                    Pitääpä käydä koittamassa molempia moottoriversioita ihan livenä mutta epäilen että V8 voittaa jos tunteella valkataan.Eikä sitä vielä tiedä mitä ne viisaat poliitikot tekevät tolle käyttövoimaverolle.

                    Comment


                      Sitten sellainen juttu tuli mieleen, ikäänkuin jatkona edelliseen kommenttiini:
                      D3 kasissa tuo 3,0 diisseli on se "hinnat alkaen" -malli. Jos joku sellaisen uutena osti, niin saattoi säästää myös hankintahinnan lisäksi varusteitten ruksimessa. Kuitenkin mielestäni varusteet on tän auton se juttu. Samaan hintaan, kuin huonosti varusteltuja kaseja, saa täydellä varustuksella olevia kutosia (joissa siis saattaa olla se sama kone). Eli kannattaa katella koneen lisäksi sitä varustetepertuaaria. Saksalaiseen tapaan kääntyvät etupyörät lienee kasissakin ainoa vakiovaruste :)

                      Comment


                        Joo sitä mäkin oon katellut että varustevaihto ehtoja on paljon.Onko tota avaimetonta käynnistäkin eri-versioita? mutta tommoista sormenjälki käynnistystä en ainakaan halua vois kuvitella että ois aika vika herkkä varuste vanhemmiten.

                        onko 4- zone ilmastointi ollut lisävaruste kun joissain on ja toisista puuttuu?

                        ja tuntuu että toi tympeen harmaa nahkasisustus / Hopea ulkoväri on aika suosittu,tai sitten se oli se hinnat alkanen vaihtoehto.

                        Kiinnostais joku tumma ulkoväri / mustat tai kermat nahat paremmilla penkeillä mutta on tässä lumille asti aikaa katella.

                        Comment


                          Sormenjälkitunnistimessa on ollut harmeja, ei mullakaan ihan kympillä toimi, eli esim. pakkasella joskus auton ollessa kylmä, se ei suostu tunnistamaan sormenjälkeä. Auto kuitenkin lähtee käyntiin normaalisti ko. napista ilman tunnistustakin. Sormenjälki on vain siihen sormenjäljen muistipaikkaan asetettuja "omia mieltymyksiä" varten, kuten penkin ja ratin ja peilien asento, radiokanava ja volume, ilmastoinnin asento jne. Samat temput saa siihen yleensä oven taskussa olevaan muistipaikkanappiin. Eikä noita ominaisuuksia ihan valtavasti tarvi, jollei tällä autolla sitten aja useampi henkilö.

                          4-zone on optio, samoiten webasto sekä aurinkokennokattoluukku. Vakiopenkit on melko karmeet (ja mielestäni helvetin rumat). Adaptiivinen cruise (ACC) on myöskin optio, mutta kannattaa harkita sellaista jossa se on. Sen mukana tulee parempi mittaristo.

                          Comment


                            Eikös nuo samat asiat säädy avainkohtaisestikin, eri kuskien vaan pitää käyttää sitten aina omaa avainta.

                            Comment


                              Toki! Kai se "keyless-go" on sentään vakio kaseissa, ei voi muistaa? Saa pitää avaimet taskussa.

                              Comment


                                Hyvä homma tämä selventi paljon asiaa.Kiitos hyvistä vinkeistä.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                                  Toki! Kai se "keyless-go" on sentään vakio kaseissa, ei voi muistaa? Saa pitää avaimet taskussa.
                                  No eihän se tietenkään ole. Ainakaan Suomeen myydyissä.

                                  Comment


                                    Joo, eipä se vakiona ole. Ainakin silloin kun itselle tuota etsin niin osasta puuttui keyless-go. Näkee hyvin jos sisustasta on kuvia, vaihdekepin oikealla puolella pitää olla start/stop napit.

                                    Comment


                                      On muuten hemmetin hyvä varuste! Niin "hieno" etteivät osanneet merkkiliikkeen pikahuollossakaan sitä käyttää....

                                      Comment


                                        Joo, jostain syystä monet katsastus/huoltohenkilöt luulee että auton avain pitää olla virtalukossa ;)

                                        Edit: Nythän mää vasta hokasin: Okkim merkkiliikkeen pikahuollossa? Niin että mitenkä?
                                        Viimeksi muokannut Veskuh; 18.6.2012, 13:35.

                                        Comment


                                          Heh, sanopa muuta! Laatikkoon olin hakemassa uutta softaa, sitä kun en itse voi asentaa (koska mulla ei sellaista ole).

                                          Comment


                                            Okkim kerro lisää....

                                            Comment


                                              Kerron sitten lisää kun olen käynyt uudestaan siellä (28.6). Edellinen kerta meni harjoitteluksi...

                                              Comment


                                                Joo-o! Uskottava se on. Kyllä on saksalainen kiero. Siis namibia-mallin D3 A8:n on saanut ilman keyless-go systeemiä (varmaan niitä Suomiautoja).
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • Morjesta, nytten taas parin vuoden tauon jälkeen ollaan Audi miehiä. Pari viikkoa ollut nyt -03 D3 A8 3.7 ja muutamia ongelmia pitäisi ratkoa.

                                                  1. Haluaisin autoon iphonen, Audi airportin mukaan AMI:n saa vasta 2006 vuodesta eteenäpäin, eikai tämä pidä paikkaansa? Jos pitää mikä olisi seuraava paras vaihtoehto saada MMI:hin iphonen musiikit, ID3 tägeillä tietty?

                                                  2. Parkkitutka menee error tilaan, eli piippaa aluksi pitkään ja sitten kojelaudassa valo alkaa vilkkumaan, etu ja taka piipperit toimii eli vika luultavasti sensorissa, näkeekö VAG-COMilla suoraan mikä sensoreista pimeänä? Jos tuurilla olis vaan liitos hapettunut tms..

                                                  3. Edelinen auto oli E65 735, sen OBD kaapeli ei taida käydä Audiin? Millanen kaapeli -03 D3:een pitää olla, käykö esim VAG-COM 409.1 KKL OBD2? Entäs mikä on se ohjelma jolla luetaan koodit (VCDS:kö?), BMW.ssä käytin INPAA.

                                                  4. Autossa on keyless go, mutta kuskin ovessa (ulkopuolella) oleva kahva ei tunnista kättä eikä ovien sulkemisnapp toimi, onko kahvat identtisiä, jos vaihdan vaikka takakahvan kuskillle?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Crossfade Näytä viesti

                                                    1. Haluaisin autoon iphonen, Audi airportin mukaan AMI:n saa vasta 2006 vuodesta eteenäpäin, eikai tämä pidä paikkaansa? Jos pitää mikä olisi seuraava paras vaihtoehto saada MMI:hin iphonen musiikit, ID3 tägeillä tietty?
                                                    No eipä ainakaan kufatec erottele eri vuosimalleja, tietysti sulla pitää olla 2G navi siinä

                                                    http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A...I-2G?tab=cross

                                                    Tuolta toki voi katsoa muita vahtoehtoja

                                                    2. Parkkitutka menee error tilaan, eli piippaa aluksi pitkään ja sitten kojelaudassa valo alkaa vilkkumaan, etu ja taka piipperit toimii eli vika luultavasti sensorissa, näkeekö VAG-COMilla suoraan mikä sensoreista pimeänä? Jos tuurilla olis vaan liitos hapettunut tms..
                                                    Näkee

                                                    3. Edelinen auto oli E65 735, sen OBD kaapeli ei taida käydä Audiin? Millanen kaapeli -03 D3:een pitää olla, käykö esim VAG-COM 409.1 KKL OBD2? Entäs mikä on se ohjelma jolla luetaan koodit (VCDS:kö?), BMW.ssä käytin INPAA.
                                                    Osta suosiolla ross-techin kunnollinen hex-usb tms. piuha. Piuha toimii dongelina vcds:lle ja voit aina käyttää uusinta versiota.


                                                    4. Autossa on keyless go, mutta kuskin ovessa (ulkopuolella) oleva kahva ei tunnista kättä eikä ovien sulkemisnapp toimi, onko kahvat identtisiä, jos vaihdan vaikka takakahvan kuskillle?
                                                    Kyllähän ne identtiset taisivat olla. Vikakoodit tosin kannattaa ensin. lukea, vika voi hyvinkin olla muualla kuin kahvassa.

                                                    Voin kyllä vilaista sulta vikakoodit tarvittaessa.

                                                    Comment


                                                    • Näyttäis olevan saman hintanen kun Suomessa marmorilla AMI, jostain luin että olivat jollekkin antaneet kokeiltavaksi toimiiko, vois yrittää itsekkin samaa. Käsittääkseni mulla on MMI 2G, Bose, 6CD vaihtaja, TV, MMI versio 5570.

                                                      Parkkitutka homma selvisi justiinsa ilman VAG-Commeja, kuunteli vaan mikä tutka ei naksuta, edessä keskellä toinen rikki, oli imassu hyvin vettä sisuksiin. Nyt lähti ebaystä uusi tilaukseen.

                                                      Aika suolaisen hintasia noi kunnon rosstechit, meneekö se niin että jos piuha ei toimi dongelina, joutuu kikkailla softapuolella että saa toimimaan vcds:n halvemmalla kaapelilla?

                                                      Jos ei ole iso vaiva, voisin tulla vaikka heti tuomaan auton piuhan päähän, katso inbox :)

                                                      Comment


                                                        Virallinen kaapeli on ainoa, joka toimii 100% varmasti joka autossa, missä sen kuuluu toimia. Ilman erikoisia kikkailuja. On hintansa arvoinen ja tarvittaessa saa kaupaksi helposti.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                                                          Joo-o! Uskottava se on. Kyllä on saksalainen kiero. Siis namibia-mallin D3 A8:n on saanut ilman keyless-go systeemiä (varmaan niitä Suomiautoja).
                                                          Voisin sanoa että kaikista näkemistäni D3;sta, suurin osa on ilman kessyä. Ja suurin osa nimenomaan jälkituonteja.

                                                          Comment


                                                            Ei ole vielä tullut tosiaan vastaan VAG perheen autoa, josta diagnostiikkapistoke(et) vain löytyy, että ei olisi aito ross-tech toiminut. On kokeiltu Audin, Volkkarin, Seatin ja Skodan kanssa, eri ikäisten.

                                                            Itseranetetulla 409 piuhalla taas sai aina taistella, että sai hommat pelaamaan.

                                                            Comment


                                                              Aidolle kaapelille ääni täältäkin. Joskus ihmetyttää että ostetaan kallis auto ja silti säästetään moisessa. Tuo kaapeli helpottaa kummasti elämää noinkin "monimutkaisessa" autossa ja maksaa nopeasti itsensä :-)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X