Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ja ihan bensalla ettei viinalla? Vaikea uskoa jos vaan akussa virtaa.
    Mitä muuten tarkoitetaan tässä yhteydessä viinalla? E85 löpöäkö? Ei kai sitä nyt tuollaiseen kulkineeseen mitenkään viitsi tankata, ainakin syövyttää tehokkaasti kaikenlaisia tiivisteitä yms. En sitten tiedä pystyykö tuo edes ruiskuttamaan tota oikeaa määrää ettei käy laihalla tai rikkaalla... Olen hämmentynyt :D

    Comment


      Jonkun asteista kiinnostusta vaatii jos ei halua olla merkkiliikkeen osien varassa.Esim.motonetin eikä monen muunkaan Suomalaisen liikkeen katalogit tunne juurikaan auton osia.Korjaamot taas ei välttämättä lähde tilaamaan sulle ulkomailta niitä joten oma apu paras apu.Lisäksi kun niitä ei Suomessa ole järkihintaan niin toimitusaika ei välttämättä ole ihan seuraavaksi päiväksi. Itellä oli jo ton edellisen korimallin kanssa käytössä ylimääräinen pihassa seisova vara-auto,muuten olis tullu kalliiksi.

      Comment


      • Tiedättekö jotain hyviä eurooppalaisia nettipuljuja josta noita kaikenlaisia osia sitten voisi tuollaiseen 2003 vuosimalliin tilailla? Ebaysta löytyy varmaan osia kyllä mutta entä Ebayn lisäksi? Kyllä noista suomessa revitään katetta noista osista varmaan jonkin verran kun kuitenkin premium auto kyseessä vaikkei mikään uusi kulkine olekkaan... :D Itse asiassa, tuolta http://www.autonosat24.fi/ löytyy ainakin kaikenlaista perus kulutusosaa suht huokealla ainakin jos marmorin hintoihin vertailee. Tuolta esim juuri nuo etujarrujen levyt + palat kulumisen tunnistimilla hintaan 191,88 sisältäen alvin ja ilmainen toimitus, joten itse kannattanee etsiä osia selkeästi kyllä. Mitäs muita kauppoja olisi josta mahdollisesti etsisi osia joita esimerkiksi tuosta kaupasta ei löydy?
        Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 27.1.2017, 07:18.

        Comment


          Ei kyllä osien kanssa ole ollut ongelmia sen enempää kuin b5 ässäänkään, niitä hankittu sparetosta tai vaikka http://www.carparts-pros.com/ sekä toki marmorilta.

          Ebaystakin löytykin monesti apua osiin jne.

          Comment


          • Kiitoksia noista parin kaupan nimestä, hyvä tietää mistä mahdollisesti etsiä osia. Tuolta aikaisemmin tästä threadista löytyi mainintaa että tippilootaa joutuisi remppaamaan 200tkm kohdalla. Pitääkö tuo paikkaansa enää näille 6 lovisille tippilaatikoille vai onko luotettavuus parantunut? Kyseisellä autolla kun on se 170tkm mittarissa niin ei olisi kovin mukavaa jos tippi laukeisi parin vuoden päästä odottamattomasti. Öljyjä oli vaihettu tuohon tippiin ainakin kertaalleen nykyisen omistajan toimesta kyllä.

            Comment


              Kyllä ne tippilaatikot on yksilöitä, jotkut kestää, jotkut ei. Mutta jos sieltä on noilla kilometreillä vaihdettu öljyt edes kertaalleen, niin ei se ainakaan ennustetta huononna. Audin mukaan tippilootaan tehtaalla laitetut öljyt kestää auton eliniän, mutta Suomessa ja Saksassa saattaa olla eri arviot siitä eliniän pituudesta...

              Comment


                Lootan öljyjenvaihto on kakpiippunen juttu. Onko ne vaihdettu ns normihuoltona mitä ei siis oikeasti ole huolto-ohjelmassa, vai onko sillä yritetty korjata jotain ongelmaa laatikossa.
                Mulla on ollut vain vanhoja autoja, eikä kokemusta 2003 vuoden tai uudempien tipeistä, mutta jostain syystä mun kaikki 3 Audi/VW tomaattia/tiptronicia on omannut tiettyjä ominaisuuksia. Mikään ei kuitenkaan ole lauennut käsiin vaikka viimeisin tippiloota näki reilusti yli 400tkm. Yhden sai toimimaan ok öljyjen vaihdolla muutamaan kertaan. Kukaan ei siihen aikaan suostunut tekemään huuhtelua laatikolle Vaasan seudulla.

                Porukoilla on jotain 300tkm+ ajettu 5v tippi D2 A8:ssa, eikä siinä ole mitään. Jossain vaiheessa tiiviste vuosi ja öljypinta pääsi vähän matalalle aiheuttaen pumpun kavitointia, mutta sekään ei laatikkoa ole halvaannuttanut.

                Comment


                  Vaihdoin ensimmäiset öljyt 230 tkm kohdalla, ei ongelmia ollut ennen sitäkään.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja DiisseliKiisseli Näytä viesti
                    Tosiaan, nykyinen omistaja sanoi että etujarrujen levyt pitäisi jossain kohtia tässä uusia ja kysäisin asiasta hinta-arviota paikalliselta nyrkkipajalta että paljonko maksaisi etujarrujen palat plus levyt vaihtaa. Joten kyllä siitä pitää parit touhutonnit olla taskussa jos meinaa nyrkkipajallakin esimerkiksi jarruja huollattaa, jarrurempan osat laskelmassa reilut 400 euroa ja työt puolitoista tuntia.
                    Ostin just levyt/palat joka nurkkaan Brembo/TRW osilla 350€.

                    Comment


                    • Mitenkäs tuo 2003 vuoden V6 3.0 litranen kone kestää ajoa tollasessa A8 kulkineessa, onko siinä V8:siin verrattuna jotain murhekryynejä tai ongelmia muuten kuin tehon vähyyden suhteen? Olisi taloudellisempi jo ihan verotuksenkin puolesta kun verot on nykyään yli 100€ vuoteen matalammat tuolla 3L koneella verrattuna V8 3.7L koneeseen. Niin joo, näköjään nuo V6 koneella olevat ovat myös etuvetoisia, onkos noissa eri loota sitten?

                      Comment


                      • Mitä kuullu olen niin kannatais jättä ostamatta 3L bensakonella.
                        Monta vika noissa mootoreissa.

                        Comment


                          Kävin tyypittämässä tuollaista S8:a äsken. Viime vuoden mallia. Ei olisi pitänyt. Nyt harmittaa oma tulotaso...

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja mulk Näytä viesti
                            Mitä kuullu olen niin kannatais jättä ostamatta 3L bensakonella.
                            Monta vika noissa mootoreissa.
                            Eli toi etuvetoinen V6 kantsii sulkea listalta pois varmaankin sitten, mitä mieltä muut ovat asiasta?

                            Comment


                              Sitä mieltä että joku 100€ ero kustannuksissa ei vaikuta suuntaan tai toiseen ja tuo 3.0 litrainen voi kuluttaa saman verran muutenkin.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viesti
                                Jos A8 on hankkimassa ja mietit polttoaineenkulutusta niin se ei ole sun auto.
                                Heh, luin tätä ketjua ja mietin just samaa, onneksi olit kerennyt jo kommentoida. Täydellä autoedulla nämä on kivoja tai harrasteena, ja harrastaminenhan aina vähän maksaa.

                                Comment


                                • Sitä mieltä että joku 100€ ero kustannuksissa ei vaikuta suuntaan tai toiseen ja tuo 3.0 litrainen voi kuluttaa saman verran muutenkin.
                                  Tämäkin kyllä totta, nykynenkin kone v6 2001 ja vetää useasti 9.8L/100km, suht väljä varmaan kyllä jo näill lähemmäs 300tkm kilsoilla. Ja onhan tuo 100€ pieni raha kustannuksissa/vuosi ainakin jos miettii että on vika-alttiimpi laitos tuo etuvetoinen kutosmalli. Melkein mikä tahansa vika maksaa sen yli 100€ korjata jo. Itseltä harrastuneisuutta löytyy nyt ainakin sen verran että viitsii osat etsiä mutta itse hommien tekemistä rajoittaa enimmäkseen nosturin tai kunnon tunkin ja pukkien puute sekä usein ajan puute jos viikonloppuna ei kerkiä...

                                  Comment


                                    Niin, kaikkiin autoihin menee rahaa joko arvonalennuksena tai korjauskuluina tai molempina. Kysymyshän pitää asettaa itselleen niin että jos laitan tähän autoon hankintahinnassa 2x ja käyttökuluissa 2x hinnan verrattuna esim astetta pienempään A6:een niin saanko omasta mielestäni sille rahalle vastinetta ? Mitä pidempään sitä pidät, sitä isompaa tulee ero olemaan vastaavilla kilometreillä olevaan vaikka A6:een.Autot on toki yksilöitä eli tuurillakin voi päästä pitkälle. Omalla kohdalla edellisen korimallin kanssa ensimmäiset 4v se vei n.1500-2000e (lähes kokonaan itse remontoituna eli tuossa on suunnilleen osien hinnat) joka vuosi mutta sen jälkeen alkoi vaihdettavat osat loppua ja kustannukset pienentyä. Kaikkihan nuo osathan ei ns. hajonneet alle mutta tällaiseen autoon ei mielestäni kuulu ravistava etupää, täristävät jarrut, naksuttavat vetonivelet tai huonot iskarit. Siitä huolimatta jos mietin mikä olisi ollut vaihtoehto niin en usko et kuitenkaan olisin vaihtanut muuhun eli koin että sain vastinetta siihen sijoitetulle rahalle.Ja kyllä, toi seuraava A8 korimallikin tulee vielä pihaan kunhan noi hinnat tai verot vielä laskee nykyisestä...

                                    Comment


                                    • Noniin, näinhän se menee. Mitenkäs onko quattroissa omat "peräöljyt" "etuperässä"?
                                      Viimeksi muokannut okkim; 28.1.2017, 15:51. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                        On niissä jos loota on automaatti.

                                        Comment


                                        • Millastas öjyä sinne perään ja etuperään kuuluu laittaa ja mistä kyseistä öljyä lähtis ettimään?

                                          Comment


                                            Varaosaliike osaa kertoa. Samoin öljyvalmistajien sivuilta löytyy suoraan tieto rekisterinumerolla.

                                            Comment


                                            • No itse olen hieman skeptinen noiden rekisterinumeron perusteella hakevien systeemisen suhteen, sieltä kun joskus tulee ihan väärää öljysuositusta... Yhdenkin kerran tuli puolisynteettisen öljyn suositus yhteen autoon moottorin osalta kun ohjekirjassa käsketään käyttämään täyssynteettistä...

                                              No mutta sellainen kyssäri tuli kanssa mieleen kun kävin tuota A8 koeajamassa, niin siinä kuskin ovessa kun on ne ikkunoiden avaus/sulku nappulat niin en saanut muita ikkunoita kuin kuskin ikkunan avautumaan ja sulkeutumaan yhdellä lyhyellä painalluksella ja senkin vain kerran, toisella kerralla kun taas yritin niin ei onnistunut vaan piti pitää nappulaa pohjassa koko ajan. Kaikki ikkunat toimivat kyllä tuolla tavalla että piti nappulaa pohjassa niin kauan kunnes ikkuna oli haluamassani asennossa. Onko tuo vika vai enkö osannut käsitellä oikein noita napuloita? Mitenkä tuon systeemin kuuluisi toimia? Myöskin nuo ikkunoiden nappulat tuntuivat olevan sellaisia kaksitasoisia että sitä pystyi painamaan vähän taikka paljon sitä nappulaa sekä ylös että alas suuntaan.

                                              Comment


                                                Voi olla että lasien yläasentoja ei ole opetettu. Eli kun lasin nostaa ylös, nappia täytyy pitää sen jälkeen hetki ylhäällä että se oppii asennon.

                                                Se napin ensimmäinen asento taisi olla niin että lasi menee kertapainaisulla kokonaan ylös/alas asti, ja seuraava asento ajaa lasia siihen kohti mihin haluaa kun nappia pitää pohjassa.

                                                Comment


                                                  Eiku just päinvastoin toi nappien toiminta.

                                                  Comment


                                                  • Eli kun painaa nappulan siihen syvempään asentoon niin pitäisi mennä opetettuun ylä/alakohtaan? Ja ylä ja alakohdat opetetaan painamalla nappulaa pitkään siihen syvempään asentoon? Autoon oli kuulemma pari päivää sitten kanssa vaihdettu akku, joten olikohan nuo opetetut ylä/alakohdat häipynyt akun irrotuksen yhteydessä?

                                                    Comment


                                                      Juurikin noin se toimii. Asennot häviää kun akku irroitetaan. Ei niitä tarvi opettaa kuin yläasentoon.

                                                      Comment


                                                      • No ne kun ei suostuneet menemään edes ala-asentoon kertapainalluksella... No koitan tänään uudestaan kun käyn tarkemmin tarkastelemassa auton kuntoa ja raportoin mahdollisista löydöksistä tänne.

                                                        Comment


                                                          Niin, ei ne mene sinnekään jos yläasentoa ei ole opetettu.

                                                          Comment


                                                            Eli vedät ikkunat kiinni, sen jälkeen päästät napista ja vedät uudestaan ylöspäin ihan tappiin. Oven sisältä kuuluu naksahdus kun perussäätö menee läpi. Jos ei kuulu, on katkaisija luultavasti rikki.

                                                            Comment


                                                            • Kiitoskia ohjeistuksesta. Mitenkäs kun nykyinen omistaja sanoi ettei tuossa autossa ole sadetunnistinta, mutta sanoi että siinä olisi asennusvalmius. Eikö D3:sessa ole muka ollut vakiovarusteena tuota sadetunnistinta? Luulisi nyt jo tuon ikäisessä ja tuon hintaluokan autossa moinen olevan :/ ... Ja jos autossa moinen tunnistin kuuluisi olla niin miten sitä käytetään? Sadetunnistimien osalta kokemusta vain mersuista. Valaiskaahan mulle tätäkin asiaa, kiitos.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X