Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kertokaapa viisaat mikä on se nappi siinä rattiputkessa josta liikutetaan sähköisesti rattia?

    Comment


    • Ratti väisty ääriasenton.

      Comment


        Jos se nappi on päällä, niin ratti menee ylös kun sammuttaa virrat. Ja toisinpäin.

        Comment


        • Oon jo pari vuotta kohkannut uudemmasta A8:sta mutta nyt vasta kävin koeajamassa D3:sta kun sellanen sattui tulemaan samalle kylälle myyntiin.

          http://www.nettiauto.com/audi/a8/8242906

          Päälisinpuolin auto vaikuttaa ihan ok. Nirhaumaa ja elämän jälkiä sielä'täälä ulkopinnoissa ja sisustassa, mutta mikään ei varsinaisesti ole rikki. Keulan alaritilissä oli yksi ripa murtunut. Muuten maalipinta ok. Sisälle könytessä ei mitään ihmeellistä. Virrat päälle jo kone tulille. MMI nousee helpon oloisesti. Kone sen sijaan vääntäytyy tulille aavistuksen vaivalloisesti. Ilmeisesti auto seissyt jonkin aikaa? Hintalapun kääntöpuolella on asentajan nimi ja tarkistuspäivämääränä heinäkuu. Pienen'pientä värinää aistin ensimmäisen 10 sekunnin ajan. Tuli heti mieleen moottorin tuenta. Jo ensimäisen risteyksen yli kiihdyttäessä huomaa että auto on pirteämpi kuin vanha oma D2:ni. Vaihteisto vaihtaa hienosti eikä aikaile. Saimaisen risteyksen kiihdyttäessä myös aistin satunnaista kolahtelua etupäästä ja alasjoustoissa jotain narinaa takapäässä. Kolinat pysyvät mutta takapään narinaa vaimenee ja vähenee selvästi koeajon edetessä. Pikatiellä auto menee kuin juna. Ei vaeltele eikä värise vaikka otin nopeutta maltilliset 150. Hanskalokeroa kompatessa selvenee että auto on uutena ollut Fortumin omistuksessa. 2011 se on myyty Espooseen yksityiselle. 2012 on ilmeisesti mennyt vedenpoistoreijät tukkoon ja väylävikoja korjattu ihan helvetisti ja kalliilla. Mukavuuslaitteet ja hälyt sekoilleet yöaikaan. Paljon oli paperia huolloista ja muista pikku remonteista. Jakopää muunmuassa juuri tehty. Koeajolla auto kuitenkin toimi virheettömästi. Palautin auton ja myyjän kanssa rupateltiin. 14,8 muuttui 13:sta. Kerroin suoraan että Saksasta tällaisen näillä kilometreillä hakee ja kilvittää alle kympillä. Hyvässä yhteisymmärryksessa kiitimmi ja toivotimme hyvät jatkot.

          Eniten yllätti miten kaikesta huolimatta auto oli tuntumaltaan ja ajokokemukselta hyvin samankaltainen kuin oma vanha D2:nen. Olin jopa pettynyt hieman kun odotin jotain ultimaattista kohtukokemusta. Kaikin puolin hieno auto, mutta hinta ei vaan käy mun pirtaan noilla kilometreillä.

          Comment


          • Edellisen postauksen auto edelleen myynnissä uudella ilmoituksella.
            http://www.nettiauto.com/audi/a8/8397642
            Uuteen ilmoitukseen 1000km tullut lisää ja hinta noussut satasella.

            Comment


              Terve vain kaikki.

              Otan tämän aiheen uudelleen esille jos on tullut tuoretta tietoa ynnämuuta kun nyt on juttu tämä että oma rakas b6 sanoi vihdoin sopimuksensa irti niin kalliilla ettei sitä enää raaski korjata joten nyt olisi d3 osto edessä.

              Vaihtoehdot olisi 3.0tdi tai 4.2 tdi, kumpaa porukka suosittelee. Pidän tuota 3.0 luotettavana perusmoottorina mutta taitaa vaan rajoittua kaikki noihin hinnat alkaen malleihin jos tuolla moottorilla ostaa sen.

              Lähinnä tuossa 4.2 huolettaa tuo remontin tarve, käyttökulut tottakai on hieman isommat kuin 3.0 se nyt on selvää.. Lähinnä mietityttää että kuinka paljon tuohon itse saa tehtyä remonttia vai pitääkö tyyliin moottori irrottaa joka kikkareen vaihtoon?

              Mitä tulisi ottaa huomioon kun tälläistä menee katsomaan muuta kuin tuo huoltohistoria ja yleinen kunto minkä silmällä näkee? Varusteita toki saisi olla mahdollisimman paljon ja kaikesta lähdetään tinkimään alaspäin. Haen varmaan 1. tai 2. viikolla auton saksasta tai virosta joten asialla olisi vähän kiirekkin..

              Kiitos jo etukäteen vastauksista.

              Comment


                Itse ottaisin 4.2, voimaa ei ole koskaan liikaa. Huoltoihin/ korjauksiin saa pienempään nähden tietenkin laskea + kaksi hehkua/ suutinta.
                Avaimet jos pysyy kädessä, pystyy itse myös tekemään isompilohkoista. Pienempi koneinen halvempi ostaa, käyttökulut pienemmät ja todennäköisesti huonommat varusteet.
                Nim. Tinke voi valaista ainakin asiassa tarkemmin.

                Comment


                • Mitenkäs, onko tuollainen 2003 vuosimallin quattro V8 3.7L koneella millainen bensasyöppö jos tarkoitus olisi ajella pääasiassa 60, 70, 80 ja 100/120km/h alueilla matka-ajoa. Löyty tollane myynnistä ja oli just vaihtettu kompressori, parkkijarrun osia yms mitkä myyjän mukaan on tyyppivikoja. Öljyä oli kuulemma kanssa vaihdettu tippilootaan ja niinpoispäin. Jos alle 9l/100 vie niin kelpaisi kun tuolla nykyisellä kulkineella kun ei meinaa millään alle 9,6l/100km päästä kun 98 bensaa tankkaa. Parasta tässä olisi että toi mun nykyne auto kelpaisi kuulemma vaihossakin... C: Mites toi 3.7l kone ja voimansiirto kestää ajoa jos kyseisellä kulkineella 130tkm ja risat mittarissa? Onko tuolla nelivedossa jotain kulutusosia ja pitääkö sinne jonnekkin laittaa peräöljyjä vastaavaa öljyä? Kuumottelis toi kyl kovasti vaikka kevät ei vielä olekkaan :D Olisin erittäin kiitollinen vastauksista, ettei pommia menis ostaan ja olis kiva knas tietää että ajeleeko sillä seuraavat 100tkm huoletta vai onko jotain isompaa remppaa odotettavissa. Olen ihan tietämätön kun puhutaan quattroista ja audin V8 koneista...

                  Comment


                  • Ensinnäkin toi 130tkm kuulostaa jopa epäilyttävän vähältä 14v vanhaksi autoksi.

                    Comment


                      En tiedä 3.7 mutta 4.2 vei kyllä seka ajossa sen 14l todellisuudessa ja ei varmaan paljoakaan vähempää tuo 3.7 vie. Matka ajossa meni 9-10l jos 100km/h ajo.

                      Comment


                        Uskallan väittää että alle ysillä menee vain unissa. Ehkä just 80 ajettaessa ihan sukkasillaan. Mutta noiden nopeuksien keskikulutus tuskin alle menee.

                        Tekniikka on perusvarmaa. Peräöljyt on hyvä vaihtaa nyt jos ei ole koskaan vaihdettu.

                        Comment


                        • Kiitos tiedosta, nykyinen omistaja sanoi että hänellä on kotona kolme autoa ja tämä A8 on ollut kaikkein vähimmällä ajolla kun hän oli ostanut jonkun katumaasturin melkein heti kyseisen kulkineen perään ja pääasiassa sillä kuulemma ajellut nämä vuodet ja toisekseen, autolla oli 170tkm mittarissa, en tiedä mistä tuo 130tkm päähäni putkahti. Auto oli tuotu alunperin virosta jossa se oli ollut vuoden leasing autona. Tietysti hän lupasi katsastuttaa auton jos aidosti olisin kiinnostunut tekemään vaihtokauppaa kun autossa oli juuri katsastusikkunakin kuulemma avautunut. Kiva homma tuossa A8:ssa olisi kanssa se että se ei ruostu kai kirveelläkään kun alumiini ei tuppaa pahemmin hapettumaan. Sitten vielä yksi juttu: autosta oli kuulemma leiponut jakohihna tehdastakuun aikana, joten koneeseen oli silloin tehty täydellinen remppa tehtaan piikkiin, löytäisikö tuollaiset tehtaan piikkiin menneet työdokumentit jostain VIN numeron tai rekkarin perusteella että voisi todentaa tuonkin kertomuksen todellisuuden? Tietysti jos tota aikoo vakavissaan lähtee välirahaa neuvottelemaan niin pitää pyytää joku foorumilainen matkaan VagCOM:in kanssa jotta voi kaikki mittarien sun muiden paikkaansapitävyydet sekä autoon ohjelmoidut avaimet, vikakoodit sun muut katsoa kunnon laitteilla.
                          Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 25.1.2017, 21:11.

                          Comment


                          • Oma 3.7 D3 meni kyllä 80km/h alueella +5-10km/h tasaisella ajolla alle ysin tankkauksesta mitattuna. Motarilla sitten nousi, mutta pysyi kympin tuntumassa (yleensä). Ellei innostunut kovasti pienemmälle vaihtamaan ohituksissa, sillon kyllä soppa maistuu.. :) Mittarissa oli 310tkm kun luovuttiin, alkuperäiset vaihteistoöljyt, alusta jne ja kaikki toimi.

                            Comment


                            • Onko muuten normaalia että toi 3.7l V8 koneella ei pääse 15tkm öljynvaihtoväliä noilla 170tkm mittarilukemilla lisäämättä öljyä vai voisko toi olla vihje jostain koneongelmasta? Kuulemma joutuu öljynvaihtovälillä laittaa lisää öljyä noin 1-1.5L. Mutta tosiaan, onko siinä muuta erillistä öljyä siinä quattro systeemissä tuon takadifferentiaalin (peräöljyt) lisäksi jota pitäisi vaihtaa? Kolmanneksi tuossa autossa oli 6 vaihteinen tippi, vaihtoi tosi hyvin ja yli 40km/h nopeuksissa ei edes huomannut vaihtamista jos ei mittaristoa katsonut (rauhallisella kaasulla ajelin). Onko noin uudessa vielä se systeemi että kansien välissä on ketju, jolla synkronoidaan nokat ja jompaakumpaa nokkaa vedetään hihnalla, onko jakohihnan vaihto vaikea/helppo operaatio? Anteeksi kun kyselen, mutta kuumottelis kyllä pirusti tuo kulkine kun on sen verta modernin oloinen auto nykyiseen verrattuna vaikka ikää tuolla A8:llakin on jo.
                              Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 26.1.2017, 06:45.

                              Comment


                                Jos A8 on hankkimassa ja mietit polttoaineenkulutusta niin se ei ole sun auto.Miksi hankkia auto jossa on paljon tehoa mutta sitä ei voi käyttää kun vie liikaa soppaa.Ylipäätään A8 omistamisessa se polttoaine on kuitenkin murto-osa niistä kustannuksista mitä siihen menee jos yhtään pidempään meinaat sitä pitää. Joko pitää varautua leveällä lompakolla tai sitten omistaa autotalli,työkalut ja taito rempata sitä autoa.

                                Comment


                                • Ai, onko tuo toisen sukupolven A8 kova vikaantumaan vai mitä meinaat? Okei, juuri luin eräältä toiselta foorumilta että oli jouduttu katalysaattorit vaihtamaan, oli ollut kuulemma osat jo sen 2000€, tällaisia hommia varmaan meinasit? Tuossa aikaisemmin oli todettu että olisi perusvarmaa tekniikaltaan. Ei se polttoaineen kulutus niin kova kynnys nyt tuossa ole jos kuitenkin luokkaa 10L/100km pääsee maantiellä nykyinenkin kun vetää melkein sen saman.
                                  Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 26.1.2017, 08:42.

                                  Comment


                                    Ei ne katit nyt ihan kulutustavaraa taida olla. Itsellä ei ole ollut kuin muutama pikkuvika. Takakontin sulkumoottorin vaijerin nippa irtosi, takakontin lukon mikrokytkin temppuili kylmässä ja yksi ilmastoinnin läppämoottori ei toiminut. Siinäpä nuo muistaakseni on.

                                    Comment


                                    • Eli taitaa se kuitenkin aika perushuolloilla mennä jos oletetaan että muuten kunnossa tuo koneen ja lootan sun muiden puolesta? Mitenkäs tuon ilmajousituksen laita on, kyseiseen 170tkm yksilöön ei tainnut olla vielä vaihdettuna yhtään iskaria jotka taitaa tuolla paineilmalla toimia jos en ihan väärin ole ymmärtänyt? Onko tuossa muuten kompressorin imupäässä jotain kuivausryynejä, S-sarjan mersuissa airmaticissa ainakin on ja niitä pitää kuivata/vaihdella välillä että kompressori ja muut ilmajärjestelmän osat kestää pidempään.

                                      Comment


                                        On siellä kompurassa silicageeliä. Ei niitä kukaan normaalisti vaihda, mutta ei se pahitteeksi olisi.

                                        Comment


                                        • Missäs päin autoa muuten tuo kyseinen kompura mahtaa sijaita?

                                          Comment


                                            Vasemman eturenkaan etupuolella.

                                            Comment


                                            • Luotettava peli. Antaa kyllä maukkaat kyydit. Kesällä keskikulutus 9.5 ja talvella 10.5 jos ehkä hieman enemmän maantietä.

                                              Kannattaa lämmittää ennen ajoa talvisin.

                                              4v aikana vaihdettu kuskinlukko ja paisari perushuoltojen lisäksi.

                                              Lootaan kun vaihtaa öljyt on menoero kuin yö päivä.

                                              Kannattaa muistaa että kyseinen auto on ollut joskus suurinpiirtein parasta jota tarjolla. Vieläkin hiljaisempi jos olisi tuplaikkunat.

                                              Comment


                                              • Tosiaan, tuo auto on alunperin virosta tuotu niin siitä puuttuu lohkolämmitin, ajattelin asennuttaa TT-thermon sitten jos tuollaista autoa aion hommata joten jo siihen saa ainakin yhden touhutonnin yrittää tinkiä. Onko tuo hankala saada kylmiltään käyntiin ilman esilämmitystä?

                                                Comment


                                                  Kyllä ei bensakasissa ole mitään ongelmia käyntiinlähdössä millään kelillä.

                                                  Comment


                                                  • Okei, juuri luin eräältä toiselta foorumilta että oli jouduttu katalysaattorit vaihtamaan, oli ollut kuulemma osat jo sen 2000€
                                                    Jos yhtään on semmoista "harrastusmielisyyttä", niin tämmösen vanhemman (tai minkä tahansa) auton kanssa kannattaa ihan ensin hieman pläräillä jotain nettietkaa tms. josta kaivelee osien numeroita esiin, ja sitten sitä kautta alkaa etsiä osia. Yleensä säästö on merkittävä, jos vertaa tommosiin -ilmeisesti marmorin- 2000 euron katalysaattorien vaihtoihin.
                                                    Esimerkkinä vaikkapa A6:n 4.2 (ARS) downpaipit katteineen ebaysta vähän reilulla 500 eurolla.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                      Kyllä ei bensakasissa ole mitään ongelmia käyntiinlähdössä millään kelillä.
                                                      Kyllä ainakin tämä FSI 4.2 vaatinee lämmityksen paukkupakkasilla, muuten käynnistys todella heikkoa.

                                                      Comment


                                                        Ja ihan bensalla ettei viinalla? Vaikea uskoa jos vaan akussa virtaa.

                                                        Comment


                                                          V8 kone sinällään taitaa olla niitä luotettavimpia mitä Audilta on tullut.
                                                          Voimansiirrossa ei muuta isompaa ylensä ole paitsi laatikot. En D3 laatikoista ole perillä, joten voi nekin olla parantuneet, mutta kun ottaa yleisesti huomioon automaattilaatikko-ongelmat Audeissa niin se on ainakin hyvä paikka varmistaa, että vaihtaa ilman ongelmia.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            Ja ihan bensalla ettei viinalla? Vaikea uskoa jos vaan akussa virtaa.
                                                            Ihan bensalla, riippuu osin kyllä akkuteknisistä perseilyistä noissa malleissa.

                                                            Comment


                                                            • Tosiaan, nykyinen omistaja sanoi että etujarrujen levyt pitäisi jossain kohtia tässä uusia ja kysäisin asiasta hinta-arviota paikalliselta nyrkkipajalta että paljonko maksaisi etujarrujen palat plus levyt vaihtaa. Samaan hinta arvioon sisällytin myös TT-thermon asenuttamisen. Lopputulema tälle oli hinta-arvio: 912,74€ Joten kyllä siitä pitää parit touhutonnit olla taskussa jos meinaa nyrkkipajallakin esimerkiksi jarruja huollattaa, jarrurempan osat laskelmassa reilut 400 euroa ja työt puolitoista tuntia. Vielä jos sattuu joku satula olemaan niin tiukkaan jumittanut että joutuu poraamalla ottamaan irti niin jarrusatula on varmaan hieman kalliimpi osa vielä...
                                                              Mutta kiitoksia näistä infoista joita on kiitettävästi tästä threadista ja muualtakin kertynyt, vaikuttaa ihan hyvältä autolta tuo myynnissä oleva ainakin tuon ekan koeajon jälkeen kun moottori vääntää tasasesti ja ohitukset onnistuu hyvin motarilla kun tehoistakaan ei pulaa ollut. Pidin tuosta vaihteistosta myös, ei nyi pätkän vertaa vaihtaesaan, tosin auto ei ollut kylmä kun lähdin sillä liikenteeseen, pitäisi pyytää varmaan erikseen että pääsisi koittaa laittaa kylmää konetta tulille ja kokeilla miten vaihteisto käyttäytyy kylmänä.
                                                              Viimeksi muokannut DiisseliKiisseli; 26.1.2017, 16:34.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X