Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onkos kokemuksia tuosta pimeänäköavustimesta, vai mikä lienee suomeksi? Tekeekö yleensäkään mitään, ja toimiiko Suomen talvessa? Ihan vaan sillä, että aina joku varuste näyttää puuttuvan...

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viesti
      Onkos kokemuksia tuosta pimeänäköavustimesta, vai mikä lienee suomeksi?
      Ainakin D4:n pimeänäköavustin on pelastanut tod. näk. yhden pyöräilijän hengen (joka tunki valoitta pimeällä ison tien yli). Maantiellä ajaessa tuolla muuten näkee kurvit pidemmältä kuin auton valoilla. Talvella tuo varsinkin toimii erinomaisesti. HUD:n kanssa tuo tietysti olisi parempi, mutta kyllä ne mittariston näytön värit hyppii hyvin silmille.

      Comment


      • Millä nimellä Webasto kulkee kansankielellä Mobilen ilmoituksissa? Kuinka yleinen varuste moinen on bensa-V8 D3:ssa? Kesä-Mersussa moinen on ja olishan se kiva jos tulevaisuudessa talviautossakin semmonen olisi. Jos vaikka nyt vihdoin lähtis viiminen talvi tuolla D2:lla...

        Comment


        • Standheizung. Siellä on ihan oma täppäkin haussa

          Yleisyydestä en tiiä..
          Mutta se vanha lämmitin ei välttämättä ole ikuinen. Bensa ei karstaa liekkivahtia jne niin paljoa kuin diesel mutta kyllä 10 vuodessa alkaa jonkinlaista murhetta jo tulla

          Comment


          • Kahdessa autossa ollut nyt tällanen lämmitin. 850 Bemmissä oli Eberi ja nykyisessä Mersussa ihan orkkisasennus Webasto. Mitään ongelmia ei ole ollut. En oo edes ajatellut että jotain vois tulla. On se vaan niin mukava kun saa kaukosäätimellä auton lämpimäksi ja iso bensakone hoitaa loput. Taas tämmönen varuste jota ei ole osannut kaivata.

            Mutta kiitos sanavihjeestä.

            Comment


            • Joo onhan se kiva, itsekin taas seuraavaan aion laitattaa jos/kun ei satu valmiina olemaan. 850€ maksaa ebaysta android appsilla ohjattava muistaakseni. Vw-trade on se toinen kuka siellä myy ja toista en muista. 750€ varmaan peruskaukosäätimellä.
              Asennus sitten kaveripiirin laajuudesta riippuen

              Comment


                Lähinnä noista vanhemmiten kulahtaa se palopesän sisällä oleva villa/verkko tai whatever se joka siellä lämmittimen sisällä kytee. Myös liekkivahti ja hehkutulppa ovat vaihdettavia osia mutta muutaman käytetyn Weban kanssa sanoisin että niissä harvoin on vikaa. Bensawebasto ei tosiaan kuraa itseään samalla tavalla kuin diesel ja ovat pääsääntöisesti mekaanisesti varsin luotettavia. Aivoviat sitten oma lukunsa.

                Comment


                • Saako näihin d3:siin coileja, jos ja kun ilma-alusta antautuu, eikä haluaisi laittaa useita tonneja alustan uusimiseen?
                  Viimeksi muokannut KuiKelo; 19.11.2015, 18:56.

                  Comment


                    D3 kasin ilma-alusta on huomattavasti vahvemman maineessa, kuin esim. C5 allroadissa käytetty. Toki ei se kasinkaan ikuinen ole... Korjausosia saa toki muualtakin, kuin marmorilta. Eikä ne yleensä hajoa kaikki kerralla...

                    Ilma-alusta nyt vain "kuuluu" tämän tason autoon, mielestäni.

                    Comment


                    • Totta toikin. Itsellä oli yli 300tkm. Ajettu c6 allroad ja siinäkin oli alkuperäinen alusta paikoillaan, eikä ongelmia.

                      Comment


                      • 310tkm oli omassa D3:sessa kun vaihdoin pois, alkuperäisillä ilma-alustan osilla, madalluslinkeillä madallettuna ja zero problems..

                        Comment


                          Joo ei mitään rautajousia kasiin. Ilma-alusta on helvetin hyvä.

                          Comment


                          • Mitenkäs ton sukupolven Tiptronic? Onko noissa ollut ongelmia? Kai se on jo sentään kuusilovinen?

                            Comment


                              On kuusivaihteinen. Itsellä oli softavika, joka poistui uudella softalla :) Hyvin se on muuten pelannut. Minulla ole mitään käsitystä miten paljon niissä on vikoja.

                              Comment


                              • Sen saman 310tkm ajettuna ilman yhtään laatikkoöljynvaihtoja oli oma pirssi, alkoi turbiinilukko vähän elämään pintakaasulla ja alamäissä. Vaihdot oli silti nättejä ja pehmeitä eikä töksäytellyt tai miettinyt vaihdoissa tai mitään muutakaan. Taitaa melko varmoja olla noi laatikot kuitenkin jo.

                                Comment


                                • No eipä näillä tiedoilla saanut yhtään kuumetta laskettua. :D vielä kun myyjät vastaisivat yhteydenottoihin...

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                    On kuusivaihteinen. Itsellä oli softavika, joka poistui uudella softalla :) Hyvin se on muuten pelannut. Minulla ole mitään käsitystä miten paljon niissä on vikoja.
                                    Okkimille...
                                    Miten softavika ilmeni? Ja miten laatikko käyttäytyi?

                                    Comment


                                    • Ei kaseissa mitään vikaa vikaa koskaan, hys hys, arvo alenee ;)

                                      Comment


                                        Timangi, haku auttaa ;)
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=418

                                        Comment


                                        • Ei ilmeisesti kaikissa ole sama softaversio?
                                          Mutta onko sama öljy, vai onko siihen nykyisin vaihtoehtoja.
                                          Mulle laitetin G055005 öljyt, askin koodi on GNU ja softattu oli saksassa siihen päivitettyn 0100 version ilman öljynvaihtoa audin liiken toimesta.
                                          http://uberlame.com/a6_tsb/Transmiss...2037-06-13.pdf

                                          Comment


                                            Ei ole sama softa kaikissa. Eikä ne välttämättä edes päivitä samaa, vaan kyselevät oireita jonka mukaan tekevät päivityksen.

                                            En tiedä onko eri öljyjä, luulis että ainakin alkuperäiset on kaikissa samaa keltaista.

                                            Lisäsin tuon PDF:n tänne liitteeksi, niin ei häviä.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Onko A8:seissa tai Audeissa yleensä ollut vikana että se lämmönvaihdin jäähdyttäjän vesitankissa hajoaa ja päästää vettä öljyn sekaan? Mersuissa Valeon tekemissä jäähduttimissä 2000-luvun alkupuolella oli tällasta ja itsekin laitoin kesäautoon ulkoisen öljynjäähdyttimen vaiheistoöljylle. Vähän niinko varmuuden vuoksi, mitään vikaa ei ollut.

                                              Comment


                                                Kannattaako tommosta välimallin 3.7 hommata? Kovasti tekis mieli D3:sta kakkos/harraste autoksi. Ilma-alusta kiehtoo (ilmeisesti jo paljon parempi/kestävämpi, kuin allroadin vanha?) ja muutenkin tossa 8:ssa on "sitä jotain".

                                                Comment


                                                • Periaatteiltaan pitkälti sama kone kuin 4.2, ja tuollaisen 3.7 A8 D3:n omistaneena mielestäni ihan näppärä kone tuohon. Toki kulutus lähes samaa luokkaa 4.2:n kanssa, vaikka vähemmän tehoja (onkohan 280hv vs. 340hv), ja kulkupuolta myöskin vähemmän. Kyllä silläkin kuitenkin liikenteen mukana pysyy. Hintaero ja muut tottumukset sitten ratkaisevat onko järkevää hommata 3.7 vai tuo 4.2.

                                                  Ilma-alusta tosiaan huomattavasti vahvempaa tekoa kun C5:sessa, kuten tuotta ylempänäkin jo keskusteltu.

                                                  Comment


                                                    Voiko rikkinäinen cd-boksi sekottaa mmi:n niin että näyttö ei nouse ja koko roska sammuu? Ja voiko sitä kautta toimimaton mmi vaikuttaa alustan toimimattomuuteen? Sitä kun ajetaan mmi:n kautta?
                                                    Viimeksi muokannut Rammo; 3.12.2015, 18:19.

                                                    Comment


                                                    • Kyllä voi, tai mikä tahansa valokaapelin välissä oleva risa laitos jättää mmi:n syttymättä.

                                                      Ja Kasi kannattaa ostaa laatikko kylmänä. Eli koeajalle mentäessä sitä ei parane olla ajettu lämpöseks, mukavat kylmä oikut selviää siinä vaiheessa ja pystyy toteamaan että voiko niiden kanssa elää. kannattaa myös selvittää onko moottoriöljyt miten usein vaihdettu.
                                                      Viimeksi muokannut Oze1; 3.12.2015, 18:09.

                                                      Comment


                                                        Eniten tossa häirittee toi alusta. Kun mmi:stä ei näy missä moodissa se on. Luultavasti sportissa, kun kuulemma matala. Oli testerillä noussu ylös ja sitten alas eli kait mekaanisesti kunnossa? Vikakoodit varmaan jo kertois jotain mutta mutta...

                                                        Comment


                                                        • Näkyy olleen melkonen kiertopalkinto. Harrastuneisuutta vaatii 99,9% ja kassaa että pysyy liikenteessä.

                                                          Comment


                                                            No jaa. Mahtaako 9 omistajaa 12vuodessa nyt niin paljo. Kovasti tekis mieli, mutta vikalista saattaa olla liian pitkä että uskaltais ostaa. Ei ainakaan ilman vikakoodien lukua.

                                                            Comment


                                                            • Oletkos rammo katsellut sitä Kuhmon kasia? Mäkin sitä seuraillut. Myyjän myyntipuheet ei oikein vakuuta huolenpidosta vaikkakin halpa olis, niin äkkiä tulee korjaukse(i)n sen verran hintaa, että ollaan jo lähellä ehjän 4.2:sen hintaa.. Esim. Mmi:n korjaus helposti pari tonnia, jos ei löydy käytettyä boksia jonka ite askartelis paikoilleen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X