Onkos kokemuksia tuosta pimeänäköavustimesta, vai mikä lienee suomeksi? Tekeekö yleensäkään mitään, ja toimiiko Suomen talvessa? Ihan vaan sillä, että aina joku varuste näyttää puuttuvan...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viestiOnkos kokemuksia tuosta pimeänäköavustimesta, vai mikä lienee suomeksi?
Comment
-
Millä nimellä Webasto kulkee kansankielellä Mobilen ilmoituksissa? Kuinka yleinen varuste moinen on bensa-V8 D3:ssa? Kesä-Mersussa moinen on ja olishan se kiva jos tulevaisuudessa talviautossakin semmonen olisi. Jos vaikka nyt vihdoin lähtis viiminen talvi tuolla D2:lla...
Comment
-
Kahdessa autossa ollut nyt tällanen lämmitin. 850 Bemmissä oli Eberi ja nykyisessä Mersussa ihan orkkisasennus Webasto. Mitään ongelmia ei ole ollut. En oo edes ajatellut että jotain vois tulla. On se vaan niin mukava kun saa kaukosäätimellä auton lämpimäksi ja iso bensakone hoitaa loput. Taas tämmönen varuste jota ei ole osannut kaivata.
Mutta kiitos sanavihjeestä.
Comment
-
Joo onhan se kiva, itsekin taas seuraavaan aion laitattaa jos/kun ei satu valmiina olemaan. 850€ maksaa ebaysta android appsilla ohjattava muistaakseni. Vw-trade on se toinen kuka siellä myy ja toista en muista. 750€ varmaan peruskaukosäätimellä.
Asennus sitten kaveripiirin laajuudesta riippuen
Comment
-
Lähinnä noista vanhemmiten kulahtaa se palopesän sisällä oleva villa/verkko tai whatever se joka siellä lämmittimen sisällä kytee. Myös liekkivahti ja hehkutulppa ovat vaihdettavia osia mutta muutaman käytetyn Weban kanssa sanoisin että niissä harvoin on vikaa. Bensawebasto ei tosiaan kuraa itseään samalla tavalla kuin diesel ja ovat pääsääntöisesti mekaanisesti varsin luotettavia. Aivoviat sitten oma lukunsa.
Comment
-
D3 kasin ilma-alusta on huomattavasti vahvemman maineessa, kuin esim. C5 allroadissa käytetty. Toki ei se kasinkaan ikuinen ole... Korjausosia saa toki muualtakin, kuin marmorilta. Eikä ne yleensä hajoa kaikki kerralla...
Ilma-alusta nyt vain "kuuluu" tämän tason autoon, mielestäni.
Comment
-
Sen saman 310tkm ajettuna ilman yhtään laatikkoöljynvaihtoja oli oma pirssi, alkoi turbiinilukko vähän elämään pintakaasulla ja alamäissä. Vaihdot oli silti nättejä ja pehmeitä eikä töksäytellyt tai miettinyt vaihdoissa tai mitään muutakaan. Taitaa melko varmoja olla noi laatikot kuitenkin jo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiOn kuusivaihteinen. Itsellä oli softavika, joka poistui uudella softalla :) Hyvin se on muuten pelannut. Minulla ole mitään käsitystä miten paljon niissä on vikoja.
Miten softavika ilmeni? Ja miten laatikko käyttäytyi?
Comment
-
-
Ei ilmeisesti kaikissa ole sama softaversio?
Mutta onko sama öljy, vai onko siihen nykyisin vaihtoehtoja.
Mulle laitetin G055005 öljyt, askin koodi on GNU ja softattu oli saksassa siihen päivitettyn 0100 version ilman öljynvaihtoa audin liiken toimesta.
http://uberlame.com/a6_tsb/Transmiss...2037-06-13.pdf
Comment
-
Ei ole sama softa kaikissa. Eikä ne välttämättä edes päivitä samaa, vaan kyselevät oireita jonka mukaan tekevät päivityksen.
En tiedä onko eri öljyjä, luulis että ainakin alkuperäiset on kaikissa samaa keltaista.
Lisäsin tuon PDF:n tänne liitteeksi, niin ei häviä.Attached Files
Comment
-
Onko A8:seissa tai Audeissa yleensä ollut vikana että se lämmönvaihdin jäähdyttäjän vesitankissa hajoaa ja päästää vettä öljyn sekaan? Mersuissa Valeon tekemissä jäähduttimissä 2000-luvun alkupuolella oli tällasta ja itsekin laitoin kesäautoon ulkoisen öljynjäähdyttimen vaiheistoöljylle. Vähän niinko varmuuden vuoksi, mitään vikaa ei ollut.
Comment
-
Periaatteiltaan pitkälti sama kone kuin 4.2, ja tuollaisen 3.7 A8 D3:n omistaneena mielestäni ihan näppärä kone tuohon. Toki kulutus lähes samaa luokkaa 4.2:n kanssa, vaikka vähemmän tehoja (onkohan 280hv vs. 340hv), ja kulkupuolta myöskin vähemmän. Kyllä silläkin kuitenkin liikenteen mukana pysyy. Hintaero ja muut tottumukset sitten ratkaisevat onko järkevää hommata 3.7 vai tuo 4.2.
Ilma-alusta tosiaan huomattavasti vahvempaa tekoa kun C5:sessa, kuten tuotta ylempänäkin jo keskusteltu.
Comment
-
Kyllä voi, tai mikä tahansa valokaapelin välissä oleva risa laitos jättää mmi:n syttymättä.
Ja Kasi kannattaa ostaa laatikko kylmänä. Eli koeajalle mentäessä sitä ei parane olla ajettu lämpöseks, mukavat kylmä oikut selviää siinä vaiheessa ja pystyy toteamaan että voiko niiden kanssa elää. kannattaa myös selvittää onko moottoriöljyt miten usein vaihdettu.Viimeksi muokannut Oze1; 3.12.2015, 18:09.
Comment
-
Oletkos rammo katsellut sitä Kuhmon kasia? Mäkin sitä seuraillut. Myyjän myyntipuheet ei oikein vakuuta huolenpidosta vaikkakin halpa olis, niin äkkiä tulee korjaukse(i)n sen verran hintaa, että ollaan jo lähellä ehjän 4.2:sen hintaa.. Esim. Mmi:n korjaus helposti pari tonnia, jos ei löydy käytettyä boksia jonka ite askartelis paikoilleen.
Comment
Comment