Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Täytyykin itsekin ladata. Viimeaikoina alkanut päähän iskostua ajatus, että pitää hommata D3 A8. On aika pahasti levinnyt tartunta aivoihin, joten alkaa näyttää pahalta :)
Sama täälä. Seurattu on kovasti hintakehitystä noissa D3:ssa. Vielä toi vanhakorinen on kuitenkin palvellut. Tosin bensa-neli'kakkoset vain kiinnostaa.
Huomenna käyn hakemassa ajoon D3 4.0TDI:n. Mitä pitää tutkia esim. ilmajousituksesta ja muista spesiaali varusteista? Tekniikka muutoin saman tyylistä kuin nykyisessä 4F:ssä. Jakoketju remppa suoritettu n. 150tkm kohdalla ja nyt rullattu 245tkm.
No ilmajousien toiminta on aikas helppo testailla MMI:n kautta. Ajelee muutaman kerran ylös-alas-ylös ja jossei tule herjavaloa mittaristoon, niin luultavasti kunnossa.
Onko näissä hajonnu iskareita samalla tavalla kun normilaitteissa että rupee kolisemaan. Vai onko nivel vaivoja niinkuin muissakin? Lämmöt ei jaksa nousta maantiellä kun just ja just 70, lienee termari. Toisesta imusarjassa säätötanko vika, kantsii liene ottaa läpät kokonaan pois?
Jos kolisee niin veikkaukseni nivelille. Omaani olen vaihtanut kaksi alempaa ja yhden ylemmän tukivarren, edellinen omistaja oli marmorilla vaihdatellut varmaan kaikki muut.
Mulla lämmöt ei nouse (näillä -5C...-10C asteen yölämpötiloilla) ilman webastolla etukäteen lämmittelyllä mittarin mukaan siihen 90 asteeseen, kuin vasta jossain 10km ajon jälkeen. Kun saa lämmöt siihen nousemaan, niin sitten kyllä pysyy.
Mulla on myös vaihdeltu niitä tukivarsia, kulutuskamaa, eikä tarvikkeena edes kauheen kalliita.
Ei noussu lämmöt vaikka ajoin reilu 100km maantiellä ja kaupunkipyörityksessä nousi vähän mutta ei 90. Laatikon pohjassa oli öljyä, näytti että olis vuotanu jostain. Toisen imusarjan läppäakselin välistä on vuotanu öljyä kannen päälle. Navigoinnin dvd asema ei toimi. Toisen taka kahvan kessy painike rikki. Valot on lähinnä vitsi, polttimotkin varmaan aika huonot mutta pimeellä pätkällä oikein pelotti ajaa lyhyillä. Toinen takakontin saranoista poikki. Lisäks vakkarilla ajaessa laatikko D asennossa pomputtaa kierroksia ihan tasasellakin 200rpm ja auto selkeesti hummaa ees taas. Tippi puolella kierrokset jotakuinkin paikallaan mutta hummaaminen tuntuu silti. Vikakoodit imusarjasta, 1 ja 2 maf korrelaatiosta (?), navigoinnin vaihtajasta. Etupäässä joku kolkkaa kevyesti. Ajoin auton talliin ja kattelin vähän. Alusta oli lift asennossa kun sammutin ja jonkun ajan päästä tiputti itekseen comfort asentoon vaikka uudelleen käynnistettäessä mmi oli vieläkin lift asennossa. Huoltohistoriassa n. 50tkm aukko. Alunpitäen Ranskaan myyty, sieltä viimeisin h-kirja merkintä n. 105tkm, sen jälkeen muutama irto lappu saksasta bremenin audi centeristä jossa mm. tehty ketjuremontti. Viimeisin saksan lappu km lukema alle 140tkm ja seuraava suomessa 186tkm. Jotenkin ristiriitaisesti pidetty/huollettu. Jotenkin huokuu läpi että ei oo kun ajettu, mutta sitten taas on vaihdettu kaikki voimansiirron öljyt ja laatikkoonkin kaks kertaa suomessa ollessa jne. En taida sekaantua. Jos ois kunnossa niin väliraha ois kohtuullinen mutta edellä mainittuihin seikkoihin perustuen aivan liikaa.
Niin ja toinen ulkopeili lorauttanu tummennus nesteet pihalle ja peilit ei taitu koria vasten vaikka säätönupissa asento onkin. Ja etupenkeissä ei oo muisti paikkoja mutta tallentuvat avaimeen..
Nikke,
minä kävin kans tuota samaa yksilöä koeajamassa viime viikolla ja vähän samaa todennut, että olisiko vaan parempi pysyä erossa.. Eniten häiritsee se 'pompotus', kun voi olla kalliskin vika.
Aika paljon nollailin vikakoodeja siitä pois, mutta varmasti osa johtui huonosta akusta, jonka vaihtoivat nyt uuteen. Samoin parkkianturin ja konepeiton vaijerit vaihtoivat uusiin.
Kyllä ite ainakin pysyn erossa. Katkes se perkeleen luukun saranakin silleen että jäi sormet väliin ja lääkärillä piti käyvä paikkuuttamassa ja saikkua ottamassa..
Ilmajousituksen kanssa kolina, pomputus ja tärinä enteilee hyvin vahvasti iskarivikaa. Omassa 4F:ssä toinen etuiskari oli täysin risa ja ajossa ainoat oireet olivat täristys tietyillä tienpinnoilla ja kolahtelu joissain olosuhteissa. Parkkipaikalla heilutellessa jousitus tuntui ihan normaalilta, mutta iskaritestissä huomattiin että vaimennusta ei ollut ollenkaa. Tuo ilmajousi kun toimii tietyillä heilahdustaajuuksilla itsessään hieman iskunvaimentimen tapaan, niin diagnosointi on hieman hankalaa.
Etupäässä iskarin mukana menee koko tolppa vaihtoon, joten ihan halvalla korjausta ei tee. Takapäässä taitaa kasissakin olla iskari erillään pussista, joten siellä korjaus on huomattaasti halvempi.
Sitä nauroinkin myyjälle että joku keksiny liimata s line laput vaikka ei semmosta oo olemassakaan 8 korissa. Ruskea nahkasisusta comfort/sport jakkaroilla. Kummaksiko niitä sanotaankaan?
Ilmajousituksen kanssa kolina, pomputus ja tärinä enteilee hyvin vahvasti iskarivikaa. Omassa 4F:ssä toinen etuiskari oli täysin risa ja ajossa ainoat oireet olivat täristys tietyillä tienpinnoilla ja kolahtelu joissain olosuhteissa. Parkkipaikalla heilutellessa jousitus tuntui ihan normaalilta, mutta iskaritestissä huomattiin että vaimennusta ei ollut ollenkaa. Tuo ilmajousi kun toimii tietyillä heilahdustaajuuksilla itsessään hieman iskunvaimentimen tapaan, niin diagnosointi on hieman hankalaa.
Etupäässä iskarin mukana menee koko tolppa vaihtoon, joten ihan halvalla korjausta ei tee. Takapäässä taitaa kasissakin olla iskari erillään pussista, joten siellä korjaus on huomattaasti halvempi.
Tuo vaihto ettanin laite oli toissa syksynä kuopiossa myynnissä jolloin kävin sen ajamassa. Oli silloin kyllä kaikin puolin iskussa oleva laite. Väliraha oli vaan sillon aika pitkä niin ei tullu vaihettua. Ilmeisesti jonkun clubilaisen ex. kun oli tarrat lasissa sillon. Itsekkin kyselin nyt siihen vaihtoa mutta ei pääse tarkastaa nyky kuntoa ihan heti kun työt haittaa menoja.
Comment