Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 D3 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Heikko akku tai jos auton diagnostiikka luulee akun heikoksi generoi hatullisen koodeja, jotka ei välttämättä poistu, muutenkuin uskottelemalla autolle, että nyt olis uusi akku, syöttämällä koodi. Tuo nollaa virrankulutuslokit ja aloittaa "puhtaalta pöydältä". Mutta jos akku on todellisuudessa huonossa hapessa, niin taitaa koddit tulla kohta korkojen kanssa takaisin.

    Jos MMI:n ohjelmisto on päivitetty (oliko-se-nyt 5570), niin akun tilaa ei siitä näytöltä enää näy, ellei erikseen palauta sitä VAGcomilla.

    Noita läppävikoja voi koittaa korjata ajamalla sopeutuksen läppä kerrallaan VAGcomilla, jossa siis ajetaan läpät ääriasennosta toiseen ääriasentoon ohjelman käskyttämänä. Jos ne on jumissa, niin tuo ei tietysti auta.

    Comment


    • Juu palautin sen Battery levelin VAG-Comilla ja se löytyy sieltä mutta ei näytä siinä prosentteja.

      Comment


      • Mistähän löytyisi AirBag yksikön koodit?
        Pitäisi saada koodattua takabagit pois.

        Comment


        • Mikähän takakyynärnojassa olevan johdon tarkoitus on,johdossa on SMA tai vastaava liitin.Näyttää joltakin antennijohdolta.

          Comment


            Mulla on takakyynärnojassa vain ensiapulaukku. Voisko olla joku puhelimen johto, eikös näihin saanut kakkosluurin johtajaosastolle, vai oliko vain lang-mallissa?

            Comment


            • Juu on siellä kakkosluurikin.mutta tuo on joku muu.Ensiapulaukkua mulla ei ole nojassa.

              Comment


              • Onko jollain kertoa tarkempia kokemuksia 4.2 tdi vuosimalleista 2004- eteenpäin.
                Miten jakopäänhinan vaihto esim.?

                Comment


                • Eikös nuo tupaöljykoneet ole ketjulla?

                  Comment


                    Eipä niissä 4.2TDI:ssä ole juurikaan kerrottavaa. Käyttää öljynvaihdoissa ja laittaa 700-1300 kilsan välein lisää dieseliä tankkiin. Jakopää on ketjulla.

                    Webasto itsellä meni vaihtoon, piirikortti hajalla, muuten melko huoletonta ajoa, mitä nyt vähän keyless entryn ovenkahvoja vaihdella. Kone ainakin softattuna veti hienosti.

                    Comment


                      Joo, aika huolettomia nuo dieselit on. Tuolla nykyisellä ajellut nyt noin 3,5 vuotta ja 120 tkm. Suurimpia remontteja taitaa olla näytön hammasrattaan vaihto, imusarjan läppäventtiilin vaihto, Webaston polttoainepumpun vaihto ja yhden parkkitutka-anturin + liittimen vaihto. Ai niin, eteen vaihdoin juuri kallistuksenvakaajan linkit/koiranluut tms. Keyless entryn ovenkahvat tosiaan tyypillinen ongelma, minunkin pitäisi kaksi kahvaa vaihtaa.

                      Comment


                      • Audi A8 D3 dieseliä ostamassa. Mikä paras?

                        Eli toivoisin faktoja pöytään mikä kone kannattaisi noista valita?
                        Saksanmaalta ois tarkoitus hakea.
                        Onko näissä kaikissa D3:ssa ilma-alusta?
                        Alkupään 4.0 litraset on euro3 luokassa? Mikä vaikutus lie veroihin Suomessa?
                        Ja tuleekohan muuta muutosta näihin myöhemmissä kuin dpf?
                        Ja huomioitavia seikkoja autoa valkatessa?

                        Kiitos etukäteen vastauksista :)

                        Comment


                          -No kyllä kai se 4,2 tdi olisi mun valinta nyt jos olisin ostamassa mutta ei tuo 4,0 tdi huono ole mutta ei ihan uusinta tekniikkaa.

                          -Ilmajousitus on vakiona sport versio lisävarusteena en kyllä tiedä mitä eroa niissä oikeasti on muuta kuin että sport on 20mm matalampi.

                          -Omasta mielestäni varma huoltohistoria on iso asia.No kilometrit tietysti.
                          ja ymmärtää sen että käyttö ja huoltokulut ei ole 1.3 Corollan luokkaa vaan huomattavasti kalliimmat.

                          Comment


                            No ei ole olemassa "alkupään 4,0 litrasia, vaan diisselikasit oli aluksi 4,0 -koneella ja sitten kun saivat tehtaalla tuon 4,2 litraisen hierottua, niin sitten se tuli tilalle. Ei tainnut olla kuin kaksi ekaa vuotta tuolla koneella ja tuota pienempää ei tiettävästi ole käytetty muissa konsernin kulkineissa. 4,0tdi on "vähemmän taloudellisempi", kuin 4,2tdi, sitä kautta päästöt hiukan isommat ja vero joitakin kymppejä vuodessa isompi. 4,2:ssa enemmän voimaa

                            Autoa kun valitsee, niin kannattaa katsoa samalla vaivalla joku huolella varusteltu yksilö, se ei tuon ikäisissä maksa enää juurikaan ekstraa (toki kaiken pitää toimia). Varma / luotettava huoltohistoria tosiaan on jonkinlainen selkänoja, normaalihuollot ei näihin maksa mansikoita, mutta kaikki spesiaalimpi tuppaa maksamaan touhutonnin jos toisenkin, varsinkin jos joutuu teettämään. Varaosia näihinkin saa jo huokeasti esiim. eebaystä, mutta jos marmorille joutuu viemään, iskee lompakkoon helpolla keskivaikea ahdistus.

                            Comment


                              Ilma-alusta löytyy, kannattaa huomioida että siihenkin on tullut päivityksiä matkan varrella. Faceliftejä löytyy 2 eri ajanhetkeltä sekä vuosipäivityksiä. Itselläni on tuo jälkimmäinen facelift ja sport -varustelu. Tuossa jälkimmäisessä tuli pieniä päivityksiä: Sumarin valot, kaistavahti, LED päivävalot ja jotain pientä. Ilmeisesti myös alustaa myös parannettiin jollain tavalla.

                              Sport sisältää hieman eri tavalla viritetyn ilma-alustan, tosiaankin aina matalammalla vaihtoehdolla vs. normaalissa olevat pari eri korkeutta. Lisäksi foorumeiden perusteella sport -alustassa on jäykempi kallistuksen vakaaja. Ei kuitenkaan niin jäykkä kuin S8 -versiossa.

                              Tuossa 4.0 TDI:ssä on samaa ongelmaa kuin Mersun vastaavassa, eli jakoketju venyy ja sen vaihto ei ole aivan ilmaista. Kannattaa huomioida jos tuota 4.0 -versiota on ostamassa.

                              EURO 3 vs EURO 4 ei vaikuta Suomessa tietääkseni veroihin. Saksassa sillä on merkitystä, koska siellä EURO 3 -autoilla ei saa ajaa kaupunkien keskusta-alueella. Vaikuttaa muuten oleellisesti hintoihin siellä.

                              Itse löysin yksilön, jossa oli erittäin kattava varustelu. Yllättävän paljon eroja löytyy lisävarusteissa, joten ne kannattaa opetella katsomaan nopeasti. Omasta mielestäni hyödyllisimmät lisävarusteet/päivitykset ovat olleet omasta näkökulmasta nämä:
                              - Etäisyystutka erittäin näppärä jonossa ajamiseen
                              - Takalasin ja takasivulasien verhot (jos lapsia)
                              - Suksipussi (takapenkithän eivät kaadu ja tämä lisää pikkasen monikäyttöisyyttä)
                              - Piilotettava vetokoukku (harvoin tarvitsee mutta hyödyllinen, vetokykyä riittää)
                              - Takaluukun automaattiavaus / sulkeminen
                              - LED -päivävalot (hieman modernimpi ilme)
                              - Lämmitettävä tuulilasi
                              - Webasto

                              Muutama hyvä linkki, näitä löytyy kyllä kunhan jaksaa googlettaa.
                              http://www.tyresmoke.net/forum/topic...tdi-vs-42-tdi/
                              http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...ise-on-startup
                              http://forum.a8parts.co.uk/index.php

                              Comment


                              • Kiitos kattavasta infosta!
                                Mitenkäs vaihteistojen osalta on erilaisuutta? 4-6 vaihteisiako?
                                Tarkoitus olisi etsiä noin 150tkm ajettuja max. Onko näissä lukemissa joitain isoja huoltoja huomioitavana?

                                Comment


                                  Kaikissa 6-lovinen tiptronic.
                                  Ei ole mitään vakiota isona huoltona, jollei nyt sitten sitä ketjuremonttia satu kohdalle. Täällä jossain on ihan kattava kertomus vaihtotyöstä. Ei tainnut olla ihan triviaali homma.

                                  Comment


                                  • Minkäslaisia vakuutusmaksuja tämmöselle harrastukselle tarjoillaan? :D

                                    Comment


                                      Katso yhtiöiden sivuilta. Rekkarin voit kopioida jostain nettiauton autosta. Ikä, paikkakunta ja bonarit vaikuttaa paljon.

                                      Comment


                                      • Moi! Olen suunnitellut lähteväni saksaan tai viroon hakemaan A8:sia. Olen koittanut selvittää auton verotusarvoa mutta en ole päässyt varmaan tietoon. osaako joku kertoa mitä verot todellisuudessa on? Laitan muutaman esimerrki linkin autoista mitä olen katsellut. Olisi myös kiva kuulla mielipiteitä näistä kolmesta vaihtoehdostä yleisesti.

                                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT

                                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT

                                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT

                                        Comment


                                          1. Aikas perus-namibia varustuksella, mm noi kamalat perusjakkarat. Ei ACC:tä ei kessyä...
                                          2. Hyvin pitkälti sama homma, mutta taitaa sentään kessy löytyä
                                          3. Paremmat jakkarat, mutta omituinen väriyhdistelmä noissa "puisissa" sisäpaneeleissa, oisko keskipaneeli vaihdettu joskus? Ei kessyä

                                          Comment


                                            Verot helposti ottoauton tietokannasta:
                                            http://www.automatch.de/cgi-bin/vero...avgtkm=0&kk6=6

                                            Comment


                                              Miten tossa D3 2003vkasissa säätelee sisäilmankiertoa automaatilla? Mulla ainakin keskikonsolissa(kyynärnojassa) lämpynä naputtaa ja säätelee takana oleville koko ajan jotain(4 vyöhyke ilmastointi)....jokseenki ärsyttävää. Ja toi sormenjälkitunnistus. Onko se tosiaan muka niin vaikea saada toimimaan vai mitä en oikein käsitä. Vai onkohan jotain rikki kun en saa oviakaan lukosta auki ilman avainta. Kiitän jos joku auttais :)

                                              mistäs toi vcds kannatti tilata?
                                              Viimeksi muokannut Niko9; 10.10.2014, 15:50. Perustelu: lisäys

                                              Comment


                                                Ei pitäisi kyllä naputtaa, olisiko joku venttiili rikki/jumissa.
                                                Sormenjälkiähän ei käytetä ovien avaamiseen. Ovien lukitus pitäisi aueta kun on avain mukana ja viet käden kahvan alle. Aika yleinen vika kyllä toimimaton kahva. Minullakin avautuu kuskin ovesta vasta kahvaa nostaessa.

                                                Comment


                                                  Sama vika rahikaisella kuskinovessa, repsikanoven lukko toimii, kun vie käden lähelle. Noissa kaffoissa on aika usein ollu vikoja (myös muissa, kuin kaseissa), lienee sama kaffa käytössä laajemminkin.

                                                  Naputteluun löytyy todennäköisesti vikakoodit, eli veikkaus, että joku läppämoottori jumissa.

                                                  Sormenjälkitunnistin on yleisesti paskaksi tiedetty, eli vaatii useimmiten useamman näpäytyksen tunnistaakseen sormenjäljen. Mahtaako tuota varustetta enää D4:ään saada(?). Tuohan vaikuttaa vain ko. sormenjäljen muistipaikkaan ohjelmoituihin juttuihin, eli jos muut ei ole välillä käyny käpistelemässä esim. penkin tai peilien säätöjä, aika vähän toimintoja se tunnistamisen jälkeen tekee.

                                                  Kaapeleita jotkut on voinu löytää kiinalaisista nettikaupoista, mutta ne ei tietenkään ole aitoja. Kai se aitokin (Ross-Tech) hintansa haukkuu, kun tossa kasissa on yleensä niin paljon noita sähköheebeleitä, että jotain vikakoodia saa olla vähän väliä nollaamassa. Auton ikääntyessä jumppa todennäköisesti lisääntyy. (jaa mistäkö tiedän?)

                                                  Comment


                                                    Minusta vaikutti ettei sormenjälkitunnistinta tainnut olla enää D3 faceliftissäkään. En ainakaan huomannut yhdessäkään kun tuota nykyistä metsästin. Saatan tietty olla väärässäkin...

                                                    Comment


                                                      Ei aukea ovet kahvasta eikä mene lukkoon siitä nappulasta eli joutuu aina avaimesta lukitsemaan. Kokeilin takaovestakin mutta ei vaikutusta. Viikon vanha tuttavuus vasta niin paljon opiskeltavaa. Sain kyllä tehtyä profiilin sinne mutta en ymmärrä miten saan käyntiin sormenjäljellä. Olishan se hieno laite jos toimisi.

                                                      Häätyy vissiin tuolta ross-teciltä tilata.

                                                      Comment


                                                        Onko alkuperäinen avain? En ole perehtynyt millä tekniikalla tuo toimii, mutta villi veikkaus olisi rfid. Käyntiinhän et sitä sormenjäljellä saa, avain pitää olla kuitenkin mukana. Herjaako muuten avaimen puuttumisesta jos yrität napista painamalla käyntiin?

                                                        Comment


                                                          Eiköhän nuo ole alkuperäiset avaimet. Just kävin kokeilemassa....avain taskussa niin ei mikään ovi aukea. Ainoastaan avaimella. No kokeilin sit sitä sormenjälkitunnistuksesta startata niin ei mitään eloa. Avaimella menin kuitenki sisälle.

                                                          Comment


                                                            Voihan se nappi olla rikki. Ne vikakoodit...turha tässä on arpoa. Ovien lukot kuitenkin kuuluisi Keylessillä aueta ilman kahvan nostoa viimeistään silloin, kun käsi lähestyy kaffaa. Aukeeko takaluukku kaukosäätimestä, siitä keskimmäisestä napista? Ajattelin vaan, että oisko joku härö comfort-modulessa.

                                                            Oletko koittanut jotain muuta profiilia ohjelmoida, kuin #1? Sinnehän sai muistaakseni 4kpl muistiin.
                                                            Niin ja raksaahtaako edes rattilukko pois päältä, kun sitä nappia hipelöi (eli meneekö virrat päälle). Sehän on kaksivaiheinen, jos ei ole jalka jarrulla, niin ei käynnisty, mutta virrat menee päälle.

                                                            Comment


                                                              Just tilasin piuhan niin eiköhän joskus saada vikoja uloskin. Peräkontti aukesi kaukosäätimestä. Poistin edelliset profiilit ja laitoin ainoastaan itteni sinne ykköseksi(Olipa villi kun ajoi kuskin penkin päin helvettiä). Profiilin nimikin on valkoisena....eikös se meinannut että se on käytössä. Saiko tuohon MMI nättöön päivityksiä jostain...äääh en muista mikä mulla on.

                                                              Ei tapahdu mitään. Ei edes virtoja päälle
                                                              Viimeksi muokannut Niko9; 10.10.2014, 19:17. Perustelu: Lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X