Se on aina mihin vertaa ja mikä on ollut edellinen auto. Jos kasiin vaihtaa nissancorollasta niin se liene upgreidaus kaikilla mittareilla. Mutta jos kasiin vaihtaa S-mersusta niin saattaa kasin jousitus tuntua pintakovalta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
"Uskotaanko nyt TM:n, Tuulilasin tai jonkun muun asiantuntijan "Keravalla asuvan, uransa lakipisteen ohittaneen , Saab 900:lla ajava, puoliksi alkoholisoituneen toimittajan" absolutista tottuuta?"
Tainnut toimittajien mielipide pitkälle olla - niin Suomessa kuin muuallakin, että Audi nimenomaan ajajan autona hakkaa muut. Onkin siis se auto, missä toimitusjohtaja itse istuu kuskinpaikalle ja käskee Jamesin taakse. Itse siis uskon sitä puoliksi alkoholisoituneen toimittajan totuutta. Tosin itsekin olen tämän huomannut, että Audi ei yhtä lötkö ole matkustajan kannalta, onneksi.
D3:n omistajille kyllä sellaisen vihjeen sanon, ettei kannata D4:n sisällä käydä. Äkkiä alkaa se D3 tuntua lähinnä antiikilta. Ja koeajon jälkeen vielä enemmän. Voin sanoa, että vaimoväki ei kovin tyytyväinen ollu kun menin huvikseni vilkaisemaan ja tulin uudella autolla takaisin :D
Comment
-
Eiköhän pistetä kimppatilaus pystyyn ja ostetaan tommoisia vanteita koko porukalle.Loksahtaiskohan katsastusmiehen leuka kun menis muutoskatsastaan.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Iyn21nxUt-o[/ame]
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pennivasara Näytä viestiKirjoitit noin.. Uskotaanko nyt TM:n, Tuulilasin tai jonkun muun asiantuntijan "Keravalla asuvan, uransa lakipisteen ohittaneen , Saab 900:lla ajava, puoliksi alkoholisoituneen toimittajan" absolutista tottuuta? Vai kunkin kuljettajan omaa "mutu" tuntumaa? En väitä, että sinulla olisi puolalaisten tekemä kolmesta kolariautosta tehty "yhdistetty mällipeli" (tuontiauto?) tai mitään sellaista, mutta väittämäsi on ainakin omalla perstuntumalla outoja. 6 Corollan hinnalla ostettu auto (uutena) on yleensä joka pennin arvoinen muutaman vuoden jälkeenkin. Ei ole valittamisen sijaa kun 4E A8:lla ajaa! Tervetuloa ja laita privaa niin potkitaan renkaita. Näin autosi kerran Tikkurin parkissa.
Tuosta omasta kulkineesta: Se on onneksi (?) ihan suomiauto, olen sen toinen omistaja. Ja potkitaan vaan niitä renkaita, mutta vasta sitten kun saan tuon autoni joskus ziljoonan vuoden päästä sellaiseen kuntoon, että sitä kehtaa näytellä. Aika harva se päivä kyllä Tikkurissa käyn, vaikka lähellä asunkin, toki mahdollista kylläkin. Ei noita A8:seja täälläpäin niin kovasti kuitenkaan pyöri.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viestiMinäkin sovitin tässä taannoin uutta D4:sta pihaan, mutta ei onneksi sopinut talon väriin :)
Auto herätti kovasti omistamisenhalua ja lupasinkin myyjälle palata asiaan noin 7 vuoden kuluttua, kunhan sen silloinen hinta muuttaa värin sopivaksi.
Hienohan se on, eikä yhtään poissuljettu, että ajaisin itsekin sellaisella joskus. Sitten kun hinta on omalle lompakolle sopiva. Ja mikäli sopiva yksilö sattuu kohdille.
Comment
-
Täällä vanha-uusi Audiclubin jäsen, pihasta löytyy nyt A8 D3 4.2 TDI -08 "Ibis White" melkein kaikilla hilavitkuttimilla. Pikkasen joutuu selvittämään auton toimintaa, sen verran paljon kaikkea säädettävää löytyy. Melkein 4 vuotta vilahti Mersun seurassa mutta nelivedon ja kunnollisen moottorin yhdistelmä jäi vaivaamaan.
Luonnollisesti VCDS -piuha meni tilaukseen sekä tarpeelliset MMI/AMI -johdot. Hieman pitää saada tehoa lisää, ettei jää muun liikenteen jalkoihin. Onkos tuon 4.2 TDI softasta kuinka paljon kokemuksia?
Löytyykös esim. PDF -muotoista ohjekirjaa netistä englanninkielisenä mistään?
Comment
-
Nyt on softa päivitetty. Ei voi kun ihmetellä miten tälläinen tonnikeiju liikkuu. Otanpa muutaman testin Torque -softalla, niin saadaan faktaa asiasta. Ohjelmointihan on pikkuisen erilainen kun ohjainyksiköitä on 2 kappaletta. Ei varmaan kokeneille softaajille mikään ihmehomma.
Itse kävin Debil / Mikko Tuomi -kaverilla, joka on näitä tehnyt ja kokemusta löytyy hyvin myös Suomen rajojen ulkopuolelta näistä 4.2 tdi -laitteista.
Nopsaan lentävä kokeiltuna 4.5s 60-120 kännykkäsoftalla ja ulkoisella GPSllä. Taisi olla S moodissa laatikko, joten ehkä menis tuosta paremmin kun pysyis paremmalla vääntöalueella. Paremmalla ajalla ja paikalla lisää.
Comment
-
-
Talven jälkeen on tullut semmoinen ongelma esille että sähköinen takaluukun sulkia ei "jaksa" laittaa luukkua lukkoon asti.elikkäs voisi pudota vähän ylempää.Lukon rasvaus ei auttanut asiaan.Onkohan siinä mitään säätö mahdollisuutta?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja audi200tuning Näytä viestiSaako maskia irti ilman puskurin irrotusta?
Comment
-
Nyt kaivattaisi tietoa ja kokemuksia A8 D3 4.2 bensamallista, juttua löytyy lähinnä vain vanhempaa D2 korimallia koskien. Hirveä kuume iskenyt tuollainen hommata ja yhdestä autoliikkeessä olevasta yksilöstä olen vaihtokauppaa nykyiseen bemariin jo hieronut ja kohtuu hyvän tarjouksen välirahasta mielestäni saanut.
Kilometrimäärä vähän mietityttää, autolla ajettu 209 tkm. Onko niin että jakohihnan vaihto on 120 tkm välein ilman aikarajoitusta? Jakohihna + vesipumppu tuohon vaihdettu 121 tkm kohdalla 6 vuotta sitten, uskaltaako tuolla vielä ajaa sen n. 30 tkm huoletta? Itsellä tulee ajoa vuodessa n. 10 tkm.
Huoltokirjasta löytyy merkinnät perus määräaikaishuolloista, ei mainintoja yhdenkään tukivarren tms. vaihdosta. Trafin tietojen mukaan mennyt myös kaikista suomessa tehdyistä katsastuksista suoraan läpi vuodesta 2007 eteenpäin suomeen tultuaan. Miten tukivarret yms. näissä yleensä kestää? 6-vaihteinen tiptronic on ilmeisesti kestävä, siihen meinaisin öljyt vaihdattaa huuhtelemalla.
Kyseinen auto on tämä: http://www.nettiauto.com/audi/a8/5615672
Kuskinpenkissä on vasemmassa reunassa kulumaa ja pieni reikä, muuten ilmeisesti aika siisti, en ole autoa tosin vielä livenä nähnyt.. :) Ulkokuoren ja sisustan väri olisi omaan mieleen.
Mitä mieltä, kannattaako unohtaa vai ottaa auto pihaan? :P
Comment
-
Vieras
Hihnaa en venyttäisi yhtään pidemmälle, 5-6v on ihan asiallinen aika vaihtaa. Yritä saada kauppaan mukaan hihnan vaihto, näin ei tarvitse itse siitä sitten huolehtia.
Comment
-
Tuo yksilö ei ole sitten varustelultu ihan viimeisen päälle. On tyhjiä katkaisin paikkoja. Kohtalaisesti kumminkin: Varustelistalta taitaa puuttua mm:
- puuttuu yleiset sähköinen takaikkunan ja varmaan ovien manuaaliset aurinkoverhot (katkaisin paikka tyhjä). Auto on ilmeisesti takapenkkiläisen perusversio (ei sisällä rear seat comfort kit pakettia)
- puuttuu optiot (kaikki katkaisijat) vaihdekepin oikealta puolelta: start/stop-nappi, josta vielä saatavina erikseen sormenjälkitunnustin versio
- Puuttuu Keyless Go jota itse pidin kynnyskysymyksenä
- Puuttuu TV viritin (jonka avulla voi liittää autoon kaikkea kivaan kuten parkkikameran, DVD soittimen jne)
- 2003 mallissa ei ollut vielä Bluetooth liitäntä mahdollsuutta ulkopuoliselle puhelimelle. Tarkoittanee että autossa on integroitu puhelin ja etukäsinojien alla erillinen langaton luuri joka toimii autossa ja sen välittömässä läheisyydessä. Kuva ei kerro.
- Ilmeisesti sähköinen takalukku puuttuu? kabiinista tai avaimesta kaukoavattava.
- ilmastointi on neekeriversio. Parempi on 4-vyöhyke jossa takapenkkiläisillä omat digi-ohjaimet jne.
- puuttuu rengaspainevalvonta? Anturin olisi tuon ikäisessä kuitenkin uusittava patteriden loppumisen takia, paristoja ei voi vaihtaa. Uusi sarja jenkeistä maksaa 180,- (4 kpl)
- Puuttuu vetokuokku (irrotettava westfalen). Kallis ja vaikea jälkiasentaa erikoissähköboxien takia.
- Ilmastoistoidut etu-istuimet. Tosin aika harvinainen varuste.
- kattoluukkua on sitten kahta eri versiota. Ikkunalla tai ilman eli aurinkokennolla.
- Homelink eli integroitu sähköovien ohjaus (esim. autotallin ovet), Oppiva järjestelmä. Katkaisijat kattoluukun vieressä.
- puuttuu (kauko-ohjattava ja MMI ohjelmoitava) Webasto?
- ilmeisesti Saksan tuliainen? kannattaa lukea vikakoodit koska sinne jää myös pvm ja kilometrit. Usein km-ruuvatessa ei huomata poistaa kaikkia ilmoituksia. Itsellekin tarjottiin montaa 170-180tkm ajettua mutta yhteenkin oli VAG:llä tehty VIN numeron perusteella 240tkm huolto saksassa jo 2009! Eli näiden mittareita on paljon ruuvattu! Itse löysin takuu suomi-auton "kaikilla herkuilla" koska oli VAG esittelyauto suomessa uutena.
Hyvää on Bose ja navi joka on sika-kallis ja vaikea jälki asentaa. Netistä saa uusia karttoja alkaen 30,-/kpl.
Eli mitä tarvitsee ja haluaa niin sitähän se on kiinni. Mutta itse kun hankin niin päätin että jos maksan 2003 mallista lähes uuden japanilaisen hinnan, niin sitten siinä saa olla kaikki varusteet!! Kerroin vaan mitä olisi saatavilla ettei jälkeenpäin harmita. Jos ei tämä auto niin jatka vain etsintää. Itsellä meni vuosi. Kuvista voi usein jo lukea varustetason (katkaisijan paikat).
Tukivarsista sen verran etteivät ole sellaista kulutustavaraa kuin D2:ssa. Itsellä just vaihdatin (työ pajalla 120,-, osat netistä 350,-) kaikki ylemmät etuvarret. Nivelet oli edelleen ehjät mutta tankokumipusla irtosi. Huomaa siitä että jos ajaa vaikka töysyyn niin etupää "narisee".
Comment
-
Varuste jutut oli aika pitkälle jo tiedossa, ainoat joilla oikeastaan itselle olisi käytännön merkitystä on Keyless Go, ja puhelimen bluetooth liitäntä mahdollisuus jonka puutteesta -03 mallissa en ollutkaan vielä tietoinen..
Eniten mietityttää siis nuo kilsat ja mahdolliset tulossa olevat remontit. D2:sen olen vuoden verran omistanut ja siitä levisi 4-vaihteinen tiptronic, joten laatikon kestävyyttä kohtaan on jäänyt pieni kammo päälle. :D
Myyjäliike laittoi pyynnöstä kuvia huoltokirjasta ja googlen käännösten mukaan kyseessä on Italian tuonti.
Tuosta kilometrien tarkistamisesta olisi mielenkiintoista kuulla tarkempia ohjeita, VAG-COM USB-piuha ja läppäri itseltä löytyy mutta en ole sitä ihan äsken käyttänyt..
Kiitoksia tiedoista tähän asti!
Comment
-
Mikä on muuten longlife öljynvaihtoväli A8 D3:ssa? Huoltokirjan mukaan pisin huoltoväli täällä suomen päässä on ollut melkein 3 vuotta ja 28 tkm.
Saako siis valmistenumeron perusteella selville jostain vanhoja huoltoja niin että voisi tarkistella kilometrimäärää nimenomaan ennen suomeen tuontia?
Comment
-
Vieras
-
Saako siis valmistenumeron perusteella selville jostain vanhoja huoltoja niin että voisi tarkistella kilometrimäärää nimenomaan ennen suomeen tuontia?
Comment
-
Ei näkynyt kuin osa Suomessa tehdyistä huolloista..
Jakopäänhihnan vaihtoväli on Laakkosen mukaan ajan osalta 6 vuotta, Audilta tullut kuulema sellainen ohjeistus jälkikäteen 120 tkm määrän lisäksi.
Jätin kuitenkin ostamatta tuon aiemmin linkittämäni auton, heräsi muutamia epäilyksiä..
Pitää suunnata katseet Saksaan jos ei Suomessa tule sopivaa autoa vastaan.Viimeksi muokannut Mike; 30.5.2013, 22:26.
Comment
-
Lainataanpä tätä ketjua.Tuli sitten siirryttyä D3 aikaan:)
Jotain ongelmia tietenkin.(Huomattiin kyllä jo ostohetkellä)
Seuraavia vikakoodeja pukkaa,saisiko keltään neuvoja?
--------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
2 Faults Found:
00066 - Right Rear Footwell Heater (Z43)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------
Address 28: HVAC, Rear
2 Faults Found:
01864 - Air Outlet Motor; Right Rear (V219)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
01863 - Air Outlet Motor; Left Rear (V218)
003 - Mechanical Failure - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------
Address 34: Level Control
1 Fault Found:
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
008 - Implausible Signal - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation
2 Faults Found:
02261 - Data Medium
014 - Defective - Intermittent
03183 - Data Media not Compatible
000 - - - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------
Address 38: Roof Electronics
2 Faults Found:
00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
000 - - - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
1 Fault Found:
01134 - Alarm Horn (H12)
004 - No Signal/Communication
--------------------------------------------------------------------------
Address 4F: Centr. Electr. II
1 Fault Found:
02270 - No Acknowledgment from Limit-Shut Off at Display Unit Deployment
004 - No Signal/Communication
--------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul.
5 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
--------------------------------------------------------------------------
Address 65: Tire Pressure
2 Faults Found:
01477 - System Switched Off
000 - - - Intermittent
01521 - Sensor for Tire Pressure
004 - No Signal/Communication - MIL ON
-------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Address 61: Battery Regul.
5 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
02256 - Quiescent Current
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Comment
-
Niin siis Quiescent Current Staget palaa kanssa? Mitä mahtaa näyttää akun jännite?
E: Lisätään vielä, että nuo tulevat siitä kun auto päättelee, että joku on syöny kaiken virran ja nyt pitäis säästellä. Akku voisi olla huonona, ladattuna ohi virranhallinnan tai sitten virtapuolessa on muuta vikaa. Oma kokemus on, että siinä vaiheessa kun tulee noita, alkaa tulla ties mitä muita vikakoodeja, kun auto on sekaisin jännitteen alhaisuuden vuoksi. Auto on kuitenkin vielä käynnistynyt tässä vaiheessa.Viimeksi muokannut salonenm; 15.6.2013, 12:59.
Comment
Comment