Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

40 kriisi - mikä (VW konsernin) voima-auto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllähän se näistä vaggilaisista tuo S6 v10 on se kriisihelpottaja. Yksi kanssa mikä tuli mieleen niin joku -04 eteenpäin Mersun E 63AMG älyttömän isolla vapari V8:lla. Pitää kanssa jonkinlaiset murinat. E63AMG

    Comment


    • #32
      Tosin yllättävää on, kun kattoo suoritusarvoja, niin samantehoinen Possu kiihdyttelee A6:n ohi.
      Ei se nyt minusta mitenkään yllättävää ole. Paino, pyörivät massat, vaihteiston välitykset ja ennen kaikkea keskimääräinen teho. Tosin Audeissakin yleensä tehtaalta on aika laakeat tehokäyrät.

      Ajo-ominaisuuksia jos tavoittelee, niin itse ainakin unohtaisin amerikkalaiset ja maasturiviritelmät täysin, poislukien ehkä varauksin tuo porsas.

      Comment


      • #33
        Jos unohdetaan konsernisidonnaisuus niin BMW M5 farkku ?

        Jos Porscheen olis varaa niin ei ehkä Audit jaksais kiinnostaa. Minusta A8 ulkonäkökin on niin laimea nykyisin että Phaeton kiehtoo jollain kierolla tavalla enemmän.

        Comment


        • #34
          jos täydellinen älyttömyys sopii joukkoon - Touareg W12

          Comment


          • #35
            BMW Touring versiot M5:sta on kyllä kivan oloisia. Myös 535 voisi vielä sopia, sillä sen hintalappu on jo hieman järkevämpi. M5:set alkaa olee jo vähän liian kalliita... Takahutlarikin olis passeli. Mutku se ei o neliveto... Vähän alkaa RS6:n puolelle kallistumaan, koska niiden hankintahinta vuoden takuulla on suht järkevä.

            Touaregin W12 on samalla viivalla kuin V10 TDI, liian iso moottori VW alustalle.

            Comment


            • #36
              ML63?

              Tilava, nopea, hyvät varusteet. Diggailen.

              Comment


              • #37
                -RS6 on kiva, mutta erittäin kallis pitää (btdt) ja ikääntynytkin jo.
                -S6 on jotenkin munaton, sorry vaan oliver.
                -Cayenne pitäisi olla turbolla, tonnikeiju ei ole kovin nopea ilman sitä, ja sitä vaivaa vaparina tuo S6-tauti.

                3.0TDI ei ole nopea, ja pikemminkin aiheuttaa 40-kriisejä kuin poistaa niitä :)

                Miten olisi RS4 B7? Hienoimpia autoja, mitä on Quattro GmbH:n pajalla tehty. Profiilisi auto on kuitenkin samankokoisella korilla, joten kai sillä jotenkin voisi toimeen tulla. Hinnaltaan menevät aavistuksen yli 30k€, mutta eivät ihan lamboluokkaan kuitenkaan.

                Comment


                • #38
                  3.0TDI ei ole nopea, ja pikemminkin aiheuttaa 40-kriisejä kuin poistaa niitä :)
                  Auton nopeus lienee varsin subjektiivinen käsite.

                  Veikkaanpa monenkin ihmisen pitävän +200hv dieseliä ihan tavattoman nopeana kulkupelinä :)

                  Toisaalta, nopeakin katuauto on usein varsin "hidas" jos sitä verrataan puhdasverisiin kilpa-autoihin.

                  Comment


                  • #39
                    Kaikki on suhteellista, oikeassa olet. Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että 3.0 TDI kuljettaa arkiliikenteessä esim A6-koppaa melko rivakasti. Jos sitä yrittää ajaa siitä vielä nopeammin eli urheilullisesti, niin se on pettymys. Joka tapauksessa alkuperäisellä kysyjällä on jo em. koneella varustettu kulkine. Eli voitaisiin merkata kirjaimet MOT tuohon 3.0TDI=> ikäkriisi-yhtälöön. :) (vitsi)

                    Comment


                    • #40
                      Itse aina unelmoinut Audi A8 W12 (D3). Siinä on sitä jotain...

                      Comment


                      • #41
                        Äkkiähän tuosta 3litrasesta pannustaki saa sen 320hp/700nm kun käyttää pajalla ja taas tuntuu rivakammalta. Itelle on tullut joka vuosi parikyt heppaa autoon lisää, niin aina tuntuu ettei o tarvetta
                        vaihtaa kuitenkaan. :)

                        Comment


                        • #42
                          Passat R36?

                          Vai uskaltaako moista? V6 bensa+DSG+4motion ei liene aivan yhtä "huoltovapaa yhdistelmä" kuin esim. torsen+tiptronic.
                          Viimeksi muokannut PJKK; 22.9.2010, 19:39.

                          Comment


                          • #43
                            Itseä kiinnostais hurjasti koklata RS6/RS4, ovat paperilla ainakin melko suorituskykyisen oloisia.

                            Comment


                            • #44
                              Pieni varoituksen sana =) Vaarallista kokeilla noita...joutuu laittamaan koeajon jälkeen ostoslistalle...

                              Comment


                              • #45
                                En pitäisi ongelmana..
                                :D

                                Comment


                                • #46
                                  Ääni tuolle RS4 B7.lle. Mielestäni ylivoimaisesti paras ehdotus noista autoista, kunhan tila vaan riittää.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Samaa mieltä, mutta hinta menee kyllä oikeasti melkoisesti yli budjetin, varsinkin kun jälleen kerran tuskin on järkeä ostaa sitä halvinta, ellei halua hoitaa sitä 40 kriisiä auton alla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      http://www.autoscout24.it/Details.as...310235&asrc=fa

                                      520 hepoa, Audin toimesta? Mitäköhä tää ny oikeen meinaa. Uritetut levyt näyttäs olevan, mutta mitkä ihmeen talouspaperitötteröt on laitettu pakoputkiks... Kulahtanu jakkara ei oikein näytä alta 100tkm käytetyltä.

                                      Sit kohtuu hintainen:
                                      http://www.autoscout24.it/Details.as...222284&asrc=fa

                                      Mutku... listataan varusteita mitä tossa mun mielestä ei nävy. Ja miks toi jarrusatula näyttää tommottiselta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kyllä tuon sporttijakkaran ulkoreunan saa jo 80tkm:ssä tuohon kuntoon. Mulla oli A3:ssa jonka ostin kolleegalta sveduista (joka oli ostanut auton uutena) tosiaan 83tkm:ssä tuo reuna ihan samassa kunnossa. Tuonhan saa fiksattua kuntoo hyvällä nahanhoitoaineella. Täällä palstalla löytyy juttua fiksauksesta LOWRIDERin A6:sen penkinfiksuu projektista...

                                        Comment


                                        • #50
                                          RS6:n jakkarat kyllä tuppaavat todella pahasti kulumaan tuosta kohin. Ittelläkin on melkolailla kulahtaneen näköinen vaikka olen hoitanut penkkejä pari kertaa vuodessa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Siks kannattaaki istahtaa siihen recaroon silleen epäergonoomisesti. Eli painaset sen perseen sinne penkin pohjalle ja nostat jalat yli tuon reunan. Tämän tyylin olen opettanut myös emännälle, eikä ole paljon kulahtanut lisää tuo reuna.

                                            Auttaa myös tässä, että jos emäntä käy ajamassa autoa, niin pyytää ajosuorituksen jälkeen laittamaan penkin taka-asentoon, niin ei tarvi tunkea itseään sinne autoon. Penkki kun on kuitenkin säädettävä tämän jälkeen.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tuosta penkin kulahtamisesta....

                                              [OT]

                                              Siirrän kuljettajan penkin aina aivan taakse, ennen kuin nousen autosta (siis TT:stä). Muuten ei lantio mahdu kunnolla ulos ratin ja penkin välistä. Ja vastaavasti säädän penkin sopivalle etäisyydelle aina, kun olen lähdössä liikkeelle.

                                              Hyvin on toiminut, sillä penkki ei ole kulahtanut vielä ollenkaan.

                                              Kuinkahan pitkään penkin liukumekanismi kestää tällä taktiikalla? Itse en tiedä, mutta ainakin toistaiseksi on kunnossa eikä tunnu mitään välyksiä.

                                              [/OT]

                                              Comment


                                              • #53
                                                Itselleni olen luvannut, että kuhan 40 tulee täyteen niin ostan taas vaihteeksi tuollaisen S8:n tosin nyt v10 koneella ja kaikilla mahdollisilla herkuilla. Tuli kuunneltu B&O systeemiä juuri tuollaisessa ja jopa minäkin joka hifistä ei tiedä sen taivaallista tajusi, että ne soi hyvin =) Lisäksi ollenkaan huonona ei voi pitää sitä, että auto myös liikkuu kohtuullisen mukavasti ja nopeasti paikasta toiseen...

                                                Järkeä tuossa ei ole, mutta ei ole monessa muussakaan asiassa...vielä muutama vuosi...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=181849153

                                                  Noh - Onhan toikin ihan kivan näköinen. Eli Phaetonkin on nyt nostettu listalle. W12 mallit tosiaan on kohtuu edukkaita ostaa (muttei ajaa). Ens viikolla sitten pitäs tehdä päätöstä ja ostosta. Ihii... Porsche 911kin houkuttelis, mutta alkuperäinen konttiyms vaatimukset lentää tollon romukoppaan. n. 10v vanha 996 lähtis n. 20t eurolla.

                                                  Vaikeeta...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näyttää karikatyyri piirrokselta noin isoilla vanteilla.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Melkeen yhtä matala kun mun b5

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Normi 911(996):t kärsivät jossain määrin RMS-ongelmista (guuglaa jos kiinnostaa), eli kannattaa ostaa suoraan GT3 tai turbo. Paitsi että ne maksavat sitten mansikoita.

                                                        Jos se RS4 B7 ei kiinnosta, niin voisihan S8 V10 olla myöskin hieno auto kuljettaa pitkin autostradaa. Näyttäisi olevan siinä 30k€ tienoissa Italiassa. Tai mikset osta suoraan Maserati Quattroportea :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tutun vuoden vanhaa ja 5tkm ajettua Maserati Quattroporte S.ää kuukausi sitten testanneena, en kyllä ostaisi itse eikä olisi kyllä varaakaan. Mittaristossa paloi jo häiriövaloja kuin joulukuusessa. Ihan kivat äänet kylläkin, mutta Gallardon tyypittämisen jälkeen ei oikein enää sytyttänyt. No kuka tuollaisen Italialaisen orin ostaa, on kai varaa maksaa myös huollot. A8 4.2TDI olisi ostoslistalla jos p..se kestäs.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Eikös Sylvester "Rambo" Stallonellakin ole Phaeton? Eikö se jo riitä syyksi... :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Normi 911(996):t kärsivät jossain määrin RMS-ongelmista (guuglaa jos kiinnostaa), eli kannattaa ostaa suoraan GT3 tai turbo. Paitsi että ne maksavat sitten mansikoita.
                                                              Menee jo vähän sivuraiteelle.

                                                              Minulla oli pari vuotta sitten agendassa 996 Carreran hankinta. Koitin silloin selvitellä juurta jakasain tuota RMS-keissiä. Jäi siitä sellainen mielikuva, että ongelma on todellinen, mutta ei kauhea yleinen kuitenkaan ja enimmässä määrin se koskisi alkupään (<2000 mallisia) 996:sia.

                                                              En kuitenkaan halua vähätellä ongelmaa, koska se on erinomaisen kallis juttu korjattavaksi. Vaihtokone possulta irronnee reippaalla 10k? taskurahalla, mutta tänä päivänä löytynee muitakin vaihtoehtoja ainakin Brittein saarien suunnalta.

                                                              RMS ongelman ja siihen liittyvien legendojen vuoksi, noiden 996:sten hinnat ovat sillä tasolla millä ne nyt ovat. En pitäisi 996:sen hankintaa hullun hommana, kunhan sisäistää tuon ongelman ja sen, että jossain välissä saattaa rahaa palaa melko runsaasti auton kanssa.

                                                              Tuo saman RMS-ongelma vaivaa myös alkupään Boxstereita.

                                                              On kuitenkin totta, että mikäli RMS-peikko iskee 996:seen, niin se aiheuttamien kustannusten jälkeen ollaan jo lähellä GT3/Turbon hankintahintaa.

                                                              Omalla kohdalla 996:sen hankinta ei kuitenkaan tyssänyt RMS-ongelmaan vaan lähinnä perhepoliitisiin tekijöihin -> possun "takakonttiin" pikkuisen huono tuupata Emmaljunga, kun siellä majailee moottori.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X