Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saksan export hinnat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Saksan export hinnat.

    En löytänyt mistään keskustelua Saksan pyynti vs myynti hinnoista. Luin jostain aikaa sitten että Saksan markkinoilta saattaisi saada kohtuullisia alennuksia pyyntihinnoista kun auto exportataan pois maasta. Selityksenä oli että liikkeet eivät anna takuuta näille autoille ja näin ole vastuussa rikkoontumisien johdosta. Kuulostanee järkevältä.

    Kysymys kuuluukin että millaisia alennuksia (jos mitään) autonsa hakeneet ovat saaneet. Mikäli vaan ihmisten luonto kestää niin mielellään kuulisin ihan oikeita hintoja joilla auto on lopulta ajettu suomeen vs hinta jota on pyydetty.


    Esimerkiksi 2 melkein samoilla varusteilla:
    108t km ajettu, pyynti 28ke veroineen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=129556002&pageNumber=1
    50t km ajettu, pyynti 31ke veroineen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=135396639&pageNumber=1
    Dat.de (http://www.dat.de/fzgwerte/index.php) palvelusta katsottuna 65t km ajetun yleinen sisäänosto hinta pitäisi olla jotain 21-22ke luokkaa riippuen varusteista.

    Tyhmäähän tinkiminen ei koskaan ole, mutta olisi erittäin mielekästä tietää onko esimerkiksi 26-27ke tarjoaminen tuosta 31ke autosta myyjän pilkkaamista vai olisiko "pelkoa" että se jäisi käteen.

  • #2
    Omassa autossa oli hintalappu 16ke, vientihinta oli 14ke. Sitä en tiedä mihin alennus perustui, mutta ei ollut valittamista :D

    Comment


    • #3
      Hintaan vaikuttaa myös onko auto alkuperäinen "saksa-auto" vai joku italiantuonti tai jostain muualta tuotu Saksaan. Niitä on siellä aika paljon ja kuten olettaa saattaa Italiainen automies voi huollattaa autoaan ihan erilailla kuin auto sakemanni...:)

      Comment


      • #4
        Itse ainakin olen etsimässä Saksa-autoa ja niitä tässä tarkoitan. Eli yhdellä omistajalla ollut. Esimerkiksi vanha leasing auto olisi kova vaihtoehto.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja mattik
          Selityksenä oli että liikkeet eivät anna takuuta näille autoille ja näin ole vastuussa rikkoontumisien johdosta. Kuulostanee järkevältä.
          Eikö kuitenkin liikkeellä ole jonkilainen vastuu myymästään autosta, näin kun tässä hienossa EU:ssa ollaan.

          Comment


          • #6
            kommentti poistettu, MJKR laittoi faktaa samasta lähteestä.
            Viimeksi muokannut Joker; 8.9.2010, 18:54.

            Comment


            • #7
              Lainaus ottoauto.de sivustolta:
              Kysymys:
              Mitä tarkoittaa autoilmoituksissa "Export Preis" tai "Nur für Export"? Joskus on myös että "Nur Händler oder Export" tai "Händlerpreis". Näyttävät edullisemmilta sellaiset hinnat.

              - Luettu 669 kertaa, viimeksi 2010-09-07 13:40:30.

              1) Export Preis (t. Exportpreis) tarkoittaa yleensä hintaa vientiin ***EU:n ulkopuolelle***, jolloin Saksan 16% arvonlisäveroa ei tuossa hinnassa ole. Jos ilmoituksessa sanotaan myös että "MwSt ausweisbar", niin on kysymys juuri tästä. Suomeen yksityiselle tuotavasta autosta on alv maksettava, joten tällainen hinta ei koske häntä, ellei ostajalla ole firmaa ja alv-numeroa.

              2) Nur für Export (nur Export) voi myös tarkoittaa, että autoa ei myydä Saksaan ollenkaan vaan ainoastaan vietäväksi maasta pois, vaikkapa sitten Suomeen. Tällä myyjä pyrkii välttymään kuluttajansuoja- ja tuotevastuulakien mukaiselta myyjän vastuulta autossa mahdollisesti olevista piilovioista. Samaan pyritään maininnoilla "nur für Händler" ja "Händlerpreis".

              Hinta on tällöinkin vastaavasti alempi, mutta siinä ei puututa arvonlisäveroon, joka sisältyy kyllä hintaan. Myyjä haluaa tavallaan alemmassa hinnassa jo etukäteen hyvittää hänelle mahdollisesti tulevat korvaukset ja siten päästä kerralla koko jutusta eroon. Toisella tapaa ilmaistuna myyjä ei ota ostajalta sitä osaa auton hinnasta, joka sisältää hänen riskivaransa, eli sen osan katteesta, jolla lakisääteiset vastuut katetaan.

              Tällainen ajattelu ja hinnoittelu on aika yleistä, mutta myyjät joko erehtyvät tai sitten laskevat sen varaan, ettei ostaja tunne suojaansa, eli pyrkivät "pelotusvaikutukseen". Kun ostaja on yksityishenkilö ja myyjä on autokauppias eikä yksityinen, niin kaikki myyjän lakisääteistä vastuuta rajoittavat tai poistavat maininnat kauppasopimuksessa tai laskussa ovat laittomia ja pätemättömiä, lukuunottamatta mainintaa, jolla myyjän vastuuaika rajataan (kahdesta vuodesta) yhteen vuoteen. Tämä koskee kaikkea tavarakauppaa ja on yhä voimassa silloinkin, kun tavara viedään maasta pois. Ainoastaan, jos auto myydään kauppakirjan mukaan varaosiksi (Bastlerfahrzeug) eikä liikenteeseen, ja sen hinta ja kunto myös ehdottomasti vastaavat liikenteeseen soveltumatonta varaosa-autoa tai romua, putoaa myöhemmiltä ajokuntoa koskevilta vikavalituksilta myös oikeudessa pohja pois.

              Sikäli voidaan tällaista myyjien tietämättömyyttä kylläkin käyttää hyväksi, ja antaa heidän kirjoitella kauppakirjaan mitä heitä huvittaa siitä, että heillä ei ole mitään vastuuta, mutta on kuitenkin otettava sekin mahdollisuus huomioon, että joutuu ehkä sitten prötäämään korvausvaatimusten kanssa mahdollisesti pitkäänkin, jos korjattavaa löytyy enemmänkin kuin tuo lyhyellä tähtäyksellä saatu hintaetu kattaa. Ainakin tällä tavalla kaupattava auto on tutkittava tavallista huolellisemmin ennen ostoa.

              - Huom: vastauksissa mahdollisesti mainitut Ottoauton palvelujen, rahtien ja viranomaismaksujen hinnat ovat saattaneet tämän jälkeen muuttua. Tilaushetken hinnat pätevät.

              Comment


              • #8
                Itse kun hieroin autokauppoja liikkeen kanssa, niin kysyivät suoraan aijonko viedä sen pois maasta ja hinta tippui heti 700e.

                Comment


                • #9
                  Kaimalle kiitos kun löysi nuo tiedot. Eli siis Suomalaisellakin tallaajalla on sama 1v (tai 2v) takuu tuotteesta kuin muillakin. Tietenkin oikeuksien perääminen on himpun verran hankalampaa jos auto on tien nokassa, Suomessa.

                  Comment


                  • #10
                    Itse itselleni vastaten, voin todeta että esimerkiksi mobile.de:ssä olevat hinnat ovat suureksi osin jo valmiiksi alennettuja (kaupan hinta kalliimpi). Lisä alennuksia ei juuri tunnu saavan tämänpäiväisen soittorumban perusteella. Esim. 36500e autosta (A4 B8) sain tingattua 250e alennusta... jepajee. Pienemmät liikkeet sentään tuntuvat edes vähän joustavammilta hinnan suhteen (~1000e alennusta).

                    Comment


                    • #11
                      2004 ostin vm.96 A3 audin saksasta. Pyynti oli muistaakseni 7990e ja sain sen helvetinmoisella tinkaamisella 7250e. Se oli pieni vw merkkiliike ja ne kirjoittivat sitten kauppakirjaan että auto on kolariauto (vaikkei ollutkaan) että saivat siitä takuun pois. Vein auton siis suomeen koska silloin asuin vielä suomessa, nykyisin saksassa.

                      2005 jo saksassa asuessani ostin mersun merkkiliikkeestä nykyisen A4 audin. Pyynti oli 11750e. Sain vaivatta tingittyä hinnan 10650e. Myyjä vaan kysy että mitä ehdotan hinna suhteen. Ehdotin kait 10500e ja sitten se laski koneella jonkun prosentin mukaan ton hinnan ja pyöristi. Autoon tuli kunnon takuu ja liike oli siis iso mersun liike jossa kaikki tiptop.

                      Joillain ketjuilla tuntuu olevan periaatteena ettei hinnoista tingitä, toisilla taas tinkivät. Uusissa autoissa on isot käteisalennukset (käteisalennus=ei vaihtoautoa, osamaksu ym. ei vaikuta negatiivisesti, päin vastoin, myyjä saa yleensä provikan rahoituksen myymisestä, ei tietysti tule suomeen vietäessä kysymykseen). Joistain autoista saa yli 30% listahinnoista pois. Saksan parhaista merkeistä vähän nihkeämpää mutta 10% pitäis audistakin normaalisti saada pois.

                      Comment


                      • #12
                        Mä ostin ihan yksityiseltä, ja tälläkin hetkellä katselen ainoastaan yksityisiltä autoja saksanmaalla. Ainakin jos on kyse hieman vanhemmasta kulkineesta n. 2000 tms. yksityisten autot ovat pääsääntöisesti parempikuntoisia, ja liikkeet jotka myyvät sen ikäisiä ovat jobbareita.

                        Comment

                        Working...
                        X