Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Veljelle ensiauto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    BMW compact. Mieluiten 318ti (tosin hyvän tällaisen löytäminen 4te budjetilla voi olla vaikeaa). 316 1.9 lienee se paras etsinnän kohde. kaikissa koneissa on ketju, joten hihnahommia ei tartte murehtia. Pieninkin 1.6L M43 vääntää yllättävän mukavasti. Lisäksi toi korimalli ei ole erityisen arvostettu ja siitä syystä niitä saa halvalla. Mitään erityisen pahoja ruosteongelmia ei ole. Luukkujen saumat kannattaa katsoa. Viistoperän konttiin mahtuu kohtuullisesti tavaraa. Talvella ajaminen on aidosti hauskaa :D 50/50 painojakauma ja takaveto on kyllä hauska yhdistelmä. Varaosat ovat halpoja ihan merkkiliikkeen tiskilläkin. Omaan e36 coupeen haen kaikki osat marmorilta, kun ne ovat siellä jopa tarvikeosia edullisempia. Metron myyjä totesi, että bemariin on halvimmat varaosat heidän myymistä merkeistä. Mm. jarrukilvet 20e/kpl...
    Viimeksi muokannut JM; 29.8.2010, 13:04.

    Comment


      #32
      Eipä täälläkään juhlittu ensiauton parhaimmistolla, nimittäin autona oli mitsubishi lancer gl 1,3 vm-90 :D Isompia vikoja ei tainnut juurikaan olla.. Mutta jossain vaiheessa sitten tuli monia pienempiä ja vittumaisempia vikoja yhtäaikaa, päätin että en korjaa ja vein paaliin koko vehkeen. En kehdannut edes alkaa myymään sitä missään netissä, kun ei sitä kukaan ois kumminkaan ostanut. :)

      Comment


        #33
        Täytyy sanoa että ymmärrän porukan mielipiteen siitä että jos ensimmäinen auto on quattro niin ei enää muulla osaa ajaakkaan. Saman kaltainen tilanne on oikeastaan sattunut itselle. Ensi autossani ja autokoulun autossa oli ABS-jarrut ja nyttemmin huomaan että jos ABS:ittomalla ajelen liukkaalla niin ei se pumppausjarrutus tule ainakaan selkärangasta.

        Sitä nelikko audia mietin hieman myös sillä että niillä ei jälleen myynti arvo laske ihan yhtä radikaalisti kuin etuvetoisilla. (saattaa jopa alitajunnassa hautua suunnitelma että voisin nelikon lunastaa veljeltä joskus pois) Esim. tämä tuntuis äkkiseltään melko järkevältä tosin kuvan puute saattaa kieliä jotain auton kunnosta. Mutta jokin vastaava ehkä.

        Yksi merkki mikä tuolla FFP:llä sai varmaan eniten kannatusta oli Saab. Tuohon budjettiin mitä käytettävissä on sais perus 9-3 tai ehkäpä jopa 9-5. Kuulemma noi Saabit on jopa turbokoneella melko huolettomia autoja. Mediaseksikkyyshän noissa ei päätä huimaa mutta kai sitä sellaisella naista sais jos kerran Helkaman skootterillakin veli on onnistunut.

        Comment


          #34
          Tässä näyttääs olevan kivan pienillä kilsoilla, jos ny noihin vois luottaa... hinta näissä ei oo enää mikää kovinkaan korkea ja tuota C4-koria on aika kohdellu aika nätisti, kun ei vieläkään oikein näytä vanhalta autolta. Ja jos tollasen mällää, niin ei tuu oikein suurta itkua, kun on halvahko kärry. Mustissa satkuissa on se etu, että kylkilistat on korinväriset suoraan :) ja tuossa näyttäis olevan jo tehtaalta vaaleat vilkutkin keulassa. Ja tuo V6 on mainettaan parempi moottori oikeasti, menovettä se kyllä syö sen 8+/100km, mutta kivasta väännöstä joutuu aina pikkusen maksaakkin.

          Comment


          • #35
            G Astralle pisteet täältä, hyvä ajettava ja tuolle rahalla ainakin vastinetta.

            Sen kummempia kuin muutkaan merkit, vikoja kaikissa, Enempi käyttäjistä kiinni.

            http://www.nettiauto.com/opel/astra/3416838
            http://www.nettiauto.com/opel/astra/3370264
            Viimeksi muokannut Jumbbane; 29.8.2010, 20:36.

            Comment


            • #36
              G astra myös, mutta ainoastaan rumpujarruilla. Takalevyt on aivan susi suunnitelma.
              Itellä on nyt ajossa 1990 Honda Civic 1.5 16valve monipisteruisku, kulutus on 5.6 ja varaosat lähes ilmaisia.
              Kokonaismassa on jotain 1300, eli ajoneuvovero on alle 90€.
              Tosi tylsä, mut varmasti hyvä aloitusauto. Ainut huono puoli on että ruostuu silmissä.
              Tekniikassa kilometrit ei merkkaa mitään jos on huollettu.

              Comment


              • #37
                joku vanhempi volvo vois olla hyvä ja turvallinen valinta... en tiedä saisko esim s40 t4 tohon hintaa.. tai 2.0t

                Comment


                  #38
                  menovettä se kyllä syö sen 8+/100km, mutta kivasta väännöstä joutuu aina pikkusen maksaakkin.
                  Tänään juuri taivastelin, miten 80tkm ajettu ajallaan huollettu A4 2,4 5v V6 voi syödä bensaa aivan järjettömästi. Koneen jatkona tippi ja nytkin vajaalla puolella tankilla oli päästy 150km... Toi vie aivan tajuttomasti soppaa, jos vähänkin erehtyy käskemään. Nätistikkään ei pääse alle 10l/100km. Noita on useampi ollut lähipiirissä ja kaikki ovat taivastelleet tuota kulutusta. Ei se 170hv pitäisi kyllä ihan noin paljon tarvita kakkua, paitsi ehkä 80-luvun volvoissa...

                  Comment


                  • #39
                    Täältä myös ääni Astralle. Itse ainakin sain hyvän vastineen rahoille, taisi olla juurikin tuo 4k€ rassin hinta. Paljon parjattu 1.6 Ecotec toimi moitteetta sen 40tkm mitä sillä ajoin 150tkm-190tkm. Viimeistely on kohtuu laadukas ja ajettavuus hyvä. Mikään tykkihän se ei toki ole, mutta ohikin pääsee suht helposti, ainakin yksin/kaksin. Ensimmäinen auto kun oli farkku Escort vuodelta nakki 1.3l nuhapumpulla, Astra nosti 19wee jannun lähes taivaisiin. Ohjaustehostin ja kaikki! :D

                    Comment


                      #40
                      No veli osti Ooppelin. Hintaisekseen pesi kaikki muut varustelussa, kilometrilukemassa ja hinnassa. Eiköhän tuollaisella ole hyvä aloittaa ja katsoo sitä quattro nelikkoa sitten vanhemmalla iällä.

                      Comment


                      • #41
                        Osaavat olla lujia autoja, puufirman ostomiehellä on tuon korimallin astra diesel ja mittarissa liki 450 tkm. Hän ei ole hötkyillyt autonvaihdossa kun on kuulemma niin hyvin palvellut.

                        Comment


                          #42
                          "-Ei mitään kirppuja (auton tulevan kuljettajan toive on että on peltiä ympärillä jos sattuu erehdys ajolinjoissa ja samaa toivovat myös vanhemmat)"

                          Ehkä tämä toivo sivutettiin, koska ei tuo Astra mikään iso auto ole. Jos Astra kelpas niin olisi varmasti kelvannu nelos kopan Golffikin.

                          Comment


                          • #43
                            Työkaveri antoi uuden karhean anjoviksen tyttärelleen käyttöön ja alkoi itse kurvailla kakos koppasella golffilla.
                            Kaikki hämmästeli ja ihmetteli että kuinka uskallat antaa uuden auton tyttärellesi, no hän sanoi että uskon että suvun jatkaja selviytyy mahdollisesta onnettomuudesta paremmin tuossa anjoviksessa kuin tuossa ruosteisessa golf kärryssä.
                            Sitä asiaa sulatellessa niin he totesivat että niin se asia on, autossa nykyaikaiset turvalaitteet, sekä ajoa vakauttavat laitteet. Niin ajoneuvoja tulee joka päivä uusia tehtaalta, mutta rakkaimpia ei helposti saa uusittua edes reload painikkeellakaan..
                            Viimeksi muokannut palomies; 26.6.2011, 07:25.

                            Comment


                              #44
                              Juuri näin, ei mitään rimpuloita jotka jo teknisillä vioillaan aiheuttavat vaaratilanteita.
                              Vanhempi poika sai 5v Anjoviksen 6 vuotta sitten ja ajaa tyytyväisenä sillä edelleen.
                              Toiselle pojalle hain edellisviikolla saksasta 6v Octavian jossa on espit ja airbageja futisjoukkueelle.
                              Seuraavat autonsa saavat itse ansaita koska näillä eväillä pärjätään pitkälle.

                              Comment


                              • #45
                                Vuosimallin 2000 Nissan Primerasta minulla ei ole kyllä mitään hyvää sanottavaa. Ajoin sillä noin 50 000 km, ja jos en kauheasti valehtele, yksikään kilometri ei ollut sellainen, etteikö joku pikkuvika olisi ollut päällä. Kaikenlisäksi vielä aivan kauhea ajettava ja 2.0TD-kattila on huimalla 90 hevosvoimalla hirveä vietävä matka-ajossa. Talvellakin sai sahata joskus minuutin käyntiin vaikka "mitään vikaa ei mistään löytynyt" (hehkut, akku, yms.)

                                Isäukolla on vuoden 1998 Volvo V70 2.5TDI 140hv automaatti, jossa ei käsittääkseni ole ollut mitään vikaa. Ajettukin kohta 500tkm, eikä mitään normaaleista määräaikaishuolloista poikkeavaa ole hirveästi tehty. Laatikkokin toimii vielä hyvin.
                                Kaverilla oli parisen vuotta myös Toyota Carina 2.0TD, jossa ei tainnut koko aikana hajota muuta kuin startti. Tälläkin kikottimella oli ajettu reilut 400tkm.
                                Ennen A4:sta mulla oli kuukauden verran Lancia Dedra, vm. 1992. Iästään huolimatta oli lähestulkoon virheettömässä kunnossa ja olipa paljon kivempi ajaakin, kuin tuo Nissani. Jos lompsa olisi kestänyt, niin olisin pitänyt tämän kakkosautona Audin rinnalla. :) Sen verran harvinainenkin kapistus, että olenkos yhden nähnyt vastaan tulevan tässä kaupungissa. Tuo mun entinenkin tuli yhden kerran vastaan. Harvinaisuudesta huolimatta ainakin jakopään osat löytyivät ihan mutkattomasti. Toisen pyyhkijän sulan varastin Nissanista, kun olivat saman pituiset.

                                Toisaalta, kaksi jälkimmäistä voi varmaan luetella sinne "Kirppu"-listaan. V70:ssä pitäs olla jo peltiä ympärillä, ainakin noissa vanhemmissa kun eivät ole vielä Kiinan tehtaalta.

                                Comment


                                  #46
                                  Kolmisen vuotta sitten pistin tälläisen ketjun pystyyn keskimmäisen veljeksen auton hankinnan tiimoilta. No nyt sai nuorimmainenkin kortin joten sama aihe on taas tapetilla.

                                  Kriteerit on melkeinpä samat mutta max hinta tippunut tonnilla. Omia ajatuksia aiheesta olisivat C5 tai B5 audit ja 3B(G) passatit. Ehkä myös 4 Golf ja Borat. Ilmastoinnin löytymistä olen myös pitänyt vaatimuksena.

                                  C5 olisi muuten kaikkein sopivin vaihtoehto mutta ko mallista ei löydy sopivaa moottoria. 1.8t ei oikein houkuttele hinnat alkaen vaihtoehdoillaan ja +300tkm ajettuina. 2.4 olisi ilmeisen lujaa tekoa mutta auton maksaja (isi) sanoi että "eikö tuollainen kauhean iso yli kaksilitrainen moottori vie tuhottomasti bensaa".
                                  1.8 vaparit taas menee hivenen liian kalliiksi ja hieman arveluuttaa tuon koneen voimat C5 kopan kuljettamiseen.
                                  3B Passateista on hieman kertynyt kokemusta joten niitä olen pääosin katsellut. Moottoreina lähinnä 1.8 vapari. 3BG:kin saattaisi sattua sopivalla hintaa kohdalle ja koneena tällöin 2.0.

                                  Sitten on tietenkin nämä japanin tuotteet eli anjovikset yms. Yhtään ooppelia ei perhepiiriin enää tule tuon keskimmäisen veljen Astran jälkeen.

                                  Saas nähdä mitä löytyy.

                                  Comment


                                  • #47
                                    B5 1.8T (AEB) jos ei tule paljoa kilsoja, mutta kuulostaa että niitä jonkinverran tulee niin 1.9Tdi (AFN) ja vaikka PSI boksi jossei oikeaan softaan raski investoida. PSI toimii tuossa ihan hyvin.

                                    Luotettavaa tekniikka ja oikeastaan joka nippelin avaukseen ajonestosta öljyjäähdyttimeen löytyy tältäkin foorumilta ohjeet.

                                    edit_ ja B5:n olen todennut ihan hyvin nokkakolarinkestäväksi jos se on kriteeri...

                                    Comment


                                      #48
                                      3k€ on aika rajoittava tekijä. Sillä 4k€:llä saisi jo valita. Esim. 2000-luvun taitteen Volvoja saa 4k:lla hyvillä varusteilla. Mikäli sikäli kriteereinä yhä iso ja turvallisuus.

                                      VAGineissa pitää isoa haluttaessa mennä aika vanhoihin peleihin tai täysin loppuun ajettuihin. Jos VAG pakollinen konserni, niin mentävä vähän pienempään, jolloin suosittelisin 4-kopan Golfia.

                                      3k€:llä on turha haaveilla kulkupuolesta mitään, ellei mene 90-luvun puolelle reilusti.
                                      Viimeksi muokannut jasso; 9.10.2013, 15:57.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ja multa saa 1600 eurolla tyttöystävän B2-korisen Vectran :)
                                        230tkm, ei ilmastointia, leimattu huomautuksitta loppukesästä, 2 hyvä renkaat.

                                        Harmittaa oikein myydä kun on niin hyvä käyttöpeli mutta ei ole käyttöä.

                                        (jos pikku mainos rikkoo sääntöjä niin saa poistaa mutta mielestäni liittyy vakavasti aiheeseen)

                                        Comment


                                          #50
                                          Kai se B5 A4 tai Passattiin on järkevämpi ryhtyä jos 3k€ autoa hakee. Sillä rahalla ei kovin ihmeellistä C5:sta saa. Opelin tai Fordin linjasta sais varmaan Mondeon tai Vectran mutta ei ne vanhemmiten ainakaan vähempitöisiä taida olla.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                                            Sitten on tietenkin nämä japanin tuotteet eli anjovikset yms.
                                            Anjovis on ihan hengenvaarallinen ajo-ominaisuuksiltaan.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mulla pyörii nurkissa 405. Laiska ja vähän sähkövikoja kun ei juuri ole sähköjä. Halvalla lähtis ja halvalla kuntoon. Ei menny läpi inpektionista niin menee trailerihommiksi.

                                              Comment


                                                #53
                                                Juu kyllä se auto varmaan B5 alustainen tulee olemaan. 3k€ pitäisi löytyä jo kohtuu kuntoinen yksilökin kun hieman hakee.
                                                Kovasti koetin myös henkilömallin skanioita suositella mutta ei taida tuo mediaseksikkyys olla riittävällä tasolla.
                                                Budjettiin menisi kuitenkin n. 200tkm ajettuja 2000-luvun laitteita kohtuu varusteilla.
                                                http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5970495

                                                Comment


                                                • #54
                                                  saabista ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Erittäin hyvä talviauto.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei pikkuvolvot kiinnosta? Saattaa jopa T4sen saada tuolla rahaa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ei oo kyllä tuolla firmalla ainakaan paras valokuvaaja :D Kysy saisko lisäkuvia kyljistä?

                                                      Miten ois Pirkka-Volkkari? Seat Leoneita saa tuohon hintaan, vaikkakin paljon ajettuja. 1.9TDi taitaa kuitenkin olla aika idioottivarma, aika pieniruokainenkin. Äitini ajoi Leonilla uudesta 215tkm ilman vian vikaa, tietysti se huollatettiinkin aina ajallaan ja kohdeltiin hyvin.
                                                      Viimeksi muokannut Ghousti; 9.10.2013, 21:27.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jaa että 2.4 litrainen audi kuluttaa liikaa ja sitten katsellaan jotain 12 vuotta vanhoja saabeja :D

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          3B Passatti ja eipä paremmalla väliä :) Kun lisää nelivedon ja tehot, niin 2.8 ;)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
                                                            Ei oo kyllä tuolla firmalla ainakaan paras valokuvaaja :D Kysy saisko lisäkuvia kyljistä?

                                                            Miten ois Pirkka-Volkkari? Seat Leoneita saa tuohon hintaan, vaikkakin paljon ajettuja. 1.9TDi taitaa kuitenkin olla aika idioottivarma, aika pieniruokainenkin. Äitini ajoi Leonilla uudesta 215tkm ilman vian vikaa, tietysti se huollatettiinkin aina ajallaan ja kohdeltiin hyvin.
                                                            Veljellä tuommonen leoni oli ensi autoja ja oli juurikin 1,9 tdi . Itekkin sillä tuli ajeltua hyvinkin paljon kun oli veli intissä ja vähän halvempi ajella kun omalla sen aikasella ex. coupella. Tuntui liikkuvankin kuitenkin aika kohtuullisesti. Varsinaisesti mitään kyrpää kerennyt otsaan kasvamaan. Takatilat on kyllä ahtaat jos meinaa paljon ajella, että on porukkaa kopin täydeltä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Suosittelisin kyllä säästämään tonni pari lisää ennen autokaupoille änkeämistä. Ero tarjontaan 3k ja 4-5k luokassa on aika iso.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X