Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka hyvin olet saanut tietoa tai ohjeita?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Noissa privaviestikyselyissä ja vastauksissa on juuri se ongelma, ettei apua saa kuin se yksi kysyjä.

Senkin takia on hyvä laittaa se kysymys forumille, muutkin voivat tahtoessaan vastata ja kaikki saavat tiedon. Itselle tulee aika paljon privakyselyitä ehkä sen takia että saisi paremmin vastauksen, mutta vastaan kyllä forumillekin kunhan vaan kysymys osuu silmään ja osaan siihen jotain sanoa.

Comment

Oisko mittään jos tänne rakennettais semmonen wikiosio? Mihin käyttäjät sais lisätä tietoa asioista. esim. 2.5 V6 TDi ilmausta on käsitelty ainakin 6 viestiketjussa, mutta ainakin yhdessä on kuvien kanssa selvitetty miten homma pelittää ;)

Comment

Sen ongelman ratkaisu jäi vaan muilta foorumilaisilta piiloon, koska laitoin ohjeen hänelle yv:nä.
        (Ei muuten löydy SÖÖTSILLÄ)
        Eikä löytynyt tuonkaan jälkeen, sotinee vähän palstan "tiedon jako" perjaatetta vastaan. Älä ota herneitä mutta melkeinpä suurempaa "vittuilua" on se että tietoa pantataan ja jaetaan ainoastaan jos sitä joku tietää kysyä juuri sinulta....

Comment

Itse koen saaneeni neuvoja täältä hyvin, myös ?tyhmiin? kysymyksiin on vastattu asiallisesti. Pyrin käyttämään hakua mahdollisimman paljon ja tyrkkäämään oman ongelmani viestiketjun jatkoksi, mikäli suoraa vastausta ei löydy. Tämä helpottaa (ainakin teoriassa) seuraavaa saman ongelman parissa painivaa henkilöä.

Haku on kyllä hieman työläs käyttää, mutta usein viestiketjuja selaamalla oppii taas autostaan jotain uutta, eikä aika tavallaan mene ?hukkaan?. Minullekin on joskus tarjottu vastauksena kysymykseen viestiketjua, enkä ole ottanut sitä vittuiluna. Jos itse huomaan keskustelunaloituksen, jossa kysytään asiaa, jonka vastauksen muistan lukeneeni hiljattain, saatan postata linkin. Syy siihen on, että itse en välttämättä itse osaa vastata kysymykseen riittävän tarkasti, mutta tiedän, mistä apu löytyy. Pahoittelen, jos joku on vetänyt siitä herneen nenään.

Täytyy tosin myöntää, että itselle kynnys alkaa kirjoittaa tänne oli aikoinaan aika korkea, koska tuntui, ettei omalla nimellä viitsi kysellä kovin tyhmiä kysymyksiä :)

Comment

Ei tyhmiä kysymyksiä olekaan, vain tyhmiä vastauksia. Niitä tulee hätäpäissään itsekin välillä annettua. Haulla löytää joskus kun käyttää mielikuvitusta hakusanojen valinnassa. Omiin kysymyksiin on vastattu ihan riittävän hyvin. Ja aika usein linkkaamalla joku toinen ketju, jossa asiaa puidaan. Ei siitä saa herneitä ottaa, pikemminkin siitä on ollut laajempikin apu kun monta kertaa kysymykseen liittyy jotain muutakin kuin pelkkä öljyntilavuus.

Comment

Itse kyselin alussa kun eka audi pihaan ilmestyi. Kävin sääliksi ku hyvä 80 vajaaveto meinas lähtee roskalavalle nii pitihän se pelastaa. Varmasti tyhmiä itsestään selviä asioita kyselin, mutta hienosti minulle jaksoi kaikki vastata ja neuvoa tietämätöntä. (johtuiko tämä ystävällisyys sitten että olen nainen se jääköön arvuutteluksi ;) )

Itse olen edelleen hieman untuvikko näiden rinkula keulojen suhteen eli en paljoa pysty itse apua tarjoamaan (vielä) mutta jos tiedän nii neuvon kyllä. Oli sitten sitä asiaa kysytty vaikka eilen toisessa topicissa.

Comment

Mielestäni täältä saa aika hyvin neuvoja ongelmaan, kuin ongelmaan. Tosin saitin signaali/kohina -suhde on pikkuisen lisääntynyt kasvaneen käyttäjämäärän mukana, mutta hyvin täältä vinkkejä saa edelleenkin.

Kysymyksen asettelu myös saattaa vaikuttaa siihen, miten hyvin vastataan. Asiallinen kysymys ja alustuksena riittävä määrä taustatietoa, niin on ihme, jos ei parin päivän sisään saa neuvoja.

Itse en myöskään kannata sitä search -mantran hokemista kyselijöille. Jos vaivautuu jotain kirjoittamaan, niin samalla vaivalla vastaa asiallisesti suoraan kysymykseen tai jos kovin laiskottaa kirjoittaminen tai ei tunne asiaa sen enempää, niin laittaa linkin tietämäänsä ketjuun jossa asian tiimoilta on jutusteltu.
                Viimeksi muokannut Ilkka L; 28.8.2010, 19:09. Perustelu: typoja korjattu

Comment

Ylensä saa vastauksia aika hyvin, tosin enemmän sitä jakelee arvauksiaan muille. Ehkä osumaprosentissa vois tosin parantamisen varaa.

Semmosen huomion olen tehnyt, että "aktiiviruuvajat" eli ne jotka tekee muutakin kuin haaveilee ja suunnittelee, saa paremmin vastauksia. Itellä on paljon suunnitelmia, jotka on estynyt vuosia rahanpuutteen takia. Profiilin A6:n hankintaa suunnittelin ainakin 3 vuotta.

Toki kysymyksen ulkoasulla ja myös kysymyksen kohteella on iso merkitys.
                  Melko varmasti A4:n tuhkakupin irrottamiseen saa vastauksen nopeammin kuin jonkin harvinaisemman pelin kummaan sivuääneen.

Comment

Kyllä sillä on iso merkitys että miten kysymys on esitetty, jos ulkoasu on yhtä roskaa niin ei siihen tee mieli vastata.

Samoin jos asia on sellainen, ettei se vaadi mitään ohjeita vaan se selviäisi suoraan vaan tekemällä, ei innosta antamaan neuvoja. Eli pientä oma-aloitteisuutta kaivataan. Tarkoitan vaikka jotain sytytystulpan vaihtoa tms. Tietty jotkut yksinkertaisetkin asiat on hyvä kysyä etukäteen jos on menossa tallille, ettei tarvise siellä kirota kun joku työkalu puuttuu tms.

Comment

Ite etsin tietoa searchillä ja myös Googlesta. Teen sitä myös muille, jotka apua tarttee, jos on aikaa ja asia jotenkin kiinnostaa itseäkin.

Itselle linkeillä vastaaminen on myös sitä, että jos joku sattuu searchiä käyttämään, niin hän löytää ehkä sopivan keskustelun myös silleen. Siinä ei ole kettuilua tai muutakaan.

Itellä on kyllä vähän tapana kysyä "varastoon" neuvoja. Jossain vaiheessa ne tulee kyllä kokeiltua ja hyödynnettyä.

Comment

Mulla hiukan sama juttu, kyselen paljon ja joskus ihan turhaan, mutta "ihan vain varmuuden vuoksi" =) Täältä on saatu paljon hyödyllisiä neuvoja ja vuosien mittaan on opittu jo suoraan katsomaan eri lähteistä josko siellä löytyisi neuvoa yms. Keskustelua eri ratkaisujen hyödyllisyydestä yms. on aina mukava seurata, koska niistä yleensä saa vinkkejä miten kannattaisi samaa probleemaa lähestyä omassa projektissa.

Olen itsekin kysynyt paljon samoja kyssäreitä mitä muutkin ja myönnän, että pienellä searchillä olisi vastauksen kaivanut esille. Tosin nykyisessä projektissa (UrS4) niin onko tuosta autosta enää olemassa mitään kysymyksiä mitä ei ole esitetty, toinen hyvä esimerkki on tuo ikipommi 2.7 biturbo...tietoa on vaikka kuinka paljon täällä.

Kuten edellä jo todettiin, kannattaa olla omatoiminen. Vaikka täältä saisi vastauksia/vinkkejä niin ne ei aina täsmää 100% varmasti sen oman ongelman kantilta ja ei kaikkea kannata uskoa mitä kirjoitetaan (vaikka tämä palsta on yksi luotettavimmista tiedon lähteistä, kiitos tarkoille moderaattoreille, jotka eivät salli pahempaa häröilyä)

Comment

Hyvin täältä tietoa löytyy, jos viitsii vähänkin nähdä itse vaivaa, käyttää hakua ja lukea niitä pitkiäkin topiikkeja. Useasti vaan nuo öljylaadun / rengaskoon yms. kyselijöiden kysymyksestä näkyy, että suurin vaiva on ollut rekisteröityä, että voi kysyä.

Itsellä ollut pari sellaista kysymystä, joihin ei ole juurikaan vastailtu. Noinkohan kukaan ei tiedä vastausta? Onhan se tosi, että jollei tiedä, ei silloin ole mitään vastattavaakaan.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                            Oisko mittään jos tänne rakennettais semmonen wikiosio? Mihin käyttäjät sais lisätä tietoa asioista. esim. 2.5 V6 TDi ilmausta on käsitelty ainakin 6 viestiketjussa, mutta ainakin yhdessä on kuvien kanssa selvitetty miten homma pelittää ;)
                            2.5 V6 tdi topikkeja taitaa muutenki olla jo useampi kymmenen, jossa kysytään monissa samaa asiaa. Ollut kyl ajatuksena jos lois semmoisen esim. FAQ osion eri koneisiin/moottoreihin.

Siis semmoinen Audiwiki :D

Comment

Tohon "Käytä hakua" + linkittämiseen liittyen:

Olisko mitään jos siihen linkki-vastaukseen laitettais sen linkin lisäks se/ne hakusana/t jolla vastaaja itse löysi linkin aiheen? Saattais auttaa kokemattomampia haun käytössä...
                              Viimeksi muokannut Kenda; 26.8.2010, 17:10.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                                Tohon "Käytä hakua" + linkittämiseen liittyen:

Olisko mitään jos siihen linkki-vastaukseen laitettais sen linkin lisäks se/ne hakusana/t jolla vastaaja itse löysi linkin aiheen? Saattais auttaa kokemattomampia haun käytössä...
                                Aika usein vastaaja joka sen linkin pistää on itsekkin käyttäny searchia jonka takia se näkyy kyllä linkin URL-osoitteessa highlight parametrin arvona.

Kuten: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=1.8T+nykii

Tuosta kun katsot tuon koko linkin osoitteen niin ymmärrät mitä tarkoitan. Eli hakua käytetty "1.8T nykii" ja sieltä listasta valittu miljoonasta vaihtoehdosta topic.

Comment

Kappas, niinpäs näkyykin. Tuli tänäänkin opittua jtn uutta :)

Comment

Eli taas auttoi kysymys palstalla. Ai ku kivaa. =)
                                    Itse autan/neuvon mikäli vain kykenen.
                                    Toki kyselen kyllä enemmän. Ja yleensä täältä apua/hyviä vinkkejä saakin.
                                    Ja on väärin sanoa, ettei ole tyhmiä kysymyksiä...varmasti on. Silti niihinkin voi koittaa vastata viisaasti.

Comment

Ompas mahtavaa olla hyvänä esimerkkinä :)

Comment

joko se 1.8t pelaa vai nykiikö vieläkin :)

Comment

Olisiko järkeä (tai mahdollista) tehdä foorumille tarkemmin fokusoidut aihealueet ainakin joiltain osin kuten audizinessä (http://www.audizine.com/forum/). Mikäli etsii jotain esim. A4 B8 liittyen niin katsoo vain sopivan alueen alta josko löytyisi. Vaikka paljon on tekniikasta keskusteltu foorumilla niin haulla saattaa löytyä esimerkiksi väärään koneeseen liittyviä vastauksia. Etsii vaikka "2.0 tdi" niin tulee kaikkea mahdollista melko pitkältä vuosihaitarilta. Osa ohjeista varmasti pätee isolla skaalalla, mutta osa taas ei ollenkaan.

Lisätään nyt vielä että asiaa voisi kyllä helpottaa laittamalla sopivia termejä otsikkoon/viestiin jotta haullakin löytää vaikka korimallin mukaan. IMO myöskään pelkkä moottorin koodi viestissä ei välttämättä helpota hakua ja avaudua tavallisille kuolevaisille toisin kuin esim. korimalli.

Itse otsikkoon vastaten sanoisin että kiitettävästi olen saanut vastauksia mitä ikinä olenkaan kysellyt.
                                          Viimeksi muokannut mattik; 26.8.2010, 18:10. Perustelu: Lisäys

Comment

Silloin tällöin tulee lyötyä lukkoon uusia ketjuja, jota näen selvästi olevan jonkun vanhan ketjun toisinto kysymyksen suhteen. Pelkät hakusanat annan hakua varten vain silloin, kun tiedän niillä haulla löytävän helposti oikeat ketjut, joita on useampia ja heti listassa ekana. Linkin pyrin antamaan, kun muistan ketjun suoraan tai se on vaikea löytää haulla.

Aika puhtaasti kyllä ihan ylläpitojuttu tuo toistoketjujen lukitus. Yrityksenä pitää foorumin ketjut ruodussa, ettei ole miljoonaa eri ketjua, joissa kysytään samaa asiaa. Ongelma tulee siinä, että yleensä yhteen isoon ketjuun on kerrottu vastaus siihen seikkaperäisesti ja puitu ongelmaa laajemminkin. Jos on miljoona saman kysymyksen ketjua, tieto sirpaloituu ympäriinsä eikä yhdestäkään ketjusta saa siten kattavaa ratkaisua kysymykseen - ainoastaan tiedon palasia. Haunkin kannalta huomattavasti parempaa, että tieto löytyy edes vähän keskitetysti.

Hakukone kun toivottavasti paranee (hyvin lähellä), niin ison ketjun sisältäkin löytää varmasti helpommin sen tarkan haluamansa täsmävastauksen. Samalla tulee luettua ne muut vastaukset, jolloin saa ikään kuin enemmän tietoa, kuin ymmärsi tarvitsevansakaan. Kun ketjuja on miljoona, näin ei tapahtuisi.

Sitten on aika paljon kysymyksiä, joihin hyvin harva tietää vastausta tai osaa sanoa yhtään mitään järkevää. Lisäksi kuten muillakin foorumeilla, täälläkin vastauksista huolehtii huomattavasti pienempi aktiivikirjoittajien joukko, kun taas kysymyksiä esittävät kaikki. Tämä ei nyt tarkoita, että aktiivikirjoittajat olisivat muita viisaampia. Aktiivikirjoittajat ovat vain enemmän innostuneita kirjoittamaan ja mieltyneet foorumikeskustelusta yleensä, joten kirjoittelevat enemmän.

Toisin kuin moni virheellisesti luulee, itse kysymyksen sisällöllä ei ole merkitystä juurikaan vastauksiin. Ainoastaan tapa millä sen esittää vaikuttaa. Asiallisesti esitetty kysymys saa asiallisia vastauksia ja innokaita keskustelijoita, oli itse aihe kuinka yksinkertainen tahansa. Ja kun täällä nyt valitettavasti keskustellaan kirjoittamalla, ulosannin soisi olevan teknisesti sellaista, että sitä osaa ja viitsii lukea.

Ihan samat säännöt pätee kuin missä tahansa keskustelussa. Otetaan esimerkiksi saunailta. Porukka saunoo ja grillailee jutustellen niitä näitä ja välillä syvällisempiä. Paistellaan makkaraa ja puidaan siinä samalla parhaat makkaramerkit ja paistotavat läpi. Yksi porukasta siemailee omiaan eikä välitä osallistua keskusteluun, kunnes muiden jo syötyä haluaakin itsekin paistaa yhden makkaran. Siinä vaiheessa kun tämä kaveri tulee kysymään missä on makkaraa ja miten saa paistettua, kuinka moni viitsii vastata yhtään mitään? Notski palaa yhä ja makkaraakin on pöydällä paistettavaksi. Lisäksi tämä kaveri on vielä niin lärvit, ettei saa oikein puheesta selvää eikä oikein tiedä eikö sillä ole makkaraa vai mitä se arpoo. Saattaa osa esitää jo pienet vittuilutkin vastaukseksi.

Comment

"Ihan samat säännöt pätee kuin missä tahansa keskustelussa. Otetaan esimerkiksi saunailta. Porukka saunoo ja grillailee jutustellen niitä näitä ja välillä syvällisempiä. Paistellaan makkaraa ja puidaan siinä samalla parhaat makkaramerkit ja paistotavat läpi. Yksi porukasta siemailee omiaan eikä välitä osallistua keskusteluun, kunnes muiden jo syötyä haluaakin itsekin paistaa yhden makkaran. Siinä vaiheessa kun tämä kaveri tulee kysymään missä on makkaraa ja miten saa paistettua, kuinka moni viitsii vastata yhtään mitään? Notski palaa yhä ja makkaraakin on pöydällä paistettavaksi. Lisäksi tämä kaveri on vielä niin lärvit, ettei saa oikein puheesta selvää eikä oikein tiedä eikö sillä ole makkaraa vai mitä se arpoo. Saattaa osa esitää jo pienet vittuilutkin vastaukseksi"
                                              Hyvällä tyylitajulla kirjoitettu huipennus asialliseen viestiin, oikeassa olet näinhän se yleensä on.
                                              Viimeksi muokannut jasso; 26.8.2010, 19:07. Perustelu: "Lainaus" tehty lainaukseksi ... :)

Comment

Olen taas tässäkin threadissä avautunut pariinkin otteeseen...

Olen täältä löytänyt apua noin 100x enemmän kuin mitä olen itse pystynyt antamaan.

Asiallinen palsta ja moderaattorit toimivat juurikin oikein.

Ehkä se on tässä vaiheessa minulle peiliin katsomisen ja anteeksipyynnön paikka. En ehkä osaa tuoda sisältöä palstalle, mutta jos jotakuta pystyn auttamaan, niin en sitä tietoa todellakaan panttaa.

En tiä... joku tuolla kyseli latureista... ja että kuinka paljon niissä on 'älyä'.

Mulla on tollasia hakkureita, joissa on sen verran älyä, että latausjännite ei koskaan nouse yli 13.7V.

Kuvat on AINA kivoja. ;)

0 kuorma:
                                                http://a.imageshack.us/img26/2954/75657890.jpg

6A kuorma:
                                                http://a.imageshack.us/img707/3601/28593022.jpg

7A kuorma (jolloin powerin äly sanoo sen jo lopettavan latauksen ja pudottavan jännitettä):
                                                http://a.imageshack.us/img821/8513/51794827.jpg

Vasemmalla on oluttölkki ja varsinainen laturi/poweri on keskellä se jossa on vihree valo. :)
                                                Viimeksi muokannut AhtiL; 31.8.2010, 17:04.

Comment

Kirjataanpa pari pointtia.

1. Käytä hakua ilman linkkejä -vastaus kysymykseesi

Tätä en ole nähnyt kertaakaan käytettävän ilman syytä. Tällaisen kommentin saa kun kirjautuu foorumille vain kysyäkseen jotain kysymystä, jonka lähes suorana lyömällä hakuun saa vastauksen. Tällainen viitisimättömyys on töykeää. Herrasmies/lady käyttää hieman omaa vaivaa ja tekee perushaut. Mikäli on kokeillut, mutta ei ole saanut vastausta ja silti tulee tällainen "Käytä hakua" -viesti, on syytä katsoa peiliin ja yrittää opetella vähän lisää sitä hakemista. Näin seuraavan kysymyksen mieleen tullessa ei ole taas ne muut jotka joutuvat hakua puolestasi käyttämään.

2. Käytä hakua ja linkki -vastaus kysymykseesi

Jälleen kerran vastaus olisi löytynyt haulla, mutta linkin laittaja tietää sinun yrittäneen tai haku on hieman hankalampi. Käytä hakua on vain huomautus, että tämän voi löytää haulla, tässäpä linkki sopivaan ketjuun mihin voit jatkaa. Tämä ei ole vittuilua, se on vain sitä, että harvempi aktiivi jaksaa kirjoittaa 20 kertaa päivässä "Hei, löysin tätä aihetta käsittelevän ketjun kun kokeilin hakusanoja blaa blaa blaa... " ja muuta turinaa 20 riviä. Jos sinä käsität tämän vittuiluna, sille emme voi mitään.

3. Vastauksen hoputtaminen

Jos sinulla on oikeasti hätä tai kiire, se pitää ilmaista ensimmäisessä viestissä, mieluiten vielä puhelinnumeron kera. Silloin ehkä se, jolla oli vastaus kysymykseen, mutta joka ajatteli, että hei ehdinpä tämän kirjoittaa paremmin tossa viikonloppuna, voi jopa tinkiä omasta ajastaan ja auttaa vähän aikaisemmin. Pistämällä agressiivisen "vittu ku ette auta" -viestin (joita on tosiaan laitettu), teet itsestäsi kaikkien muiden silmissä idiootin ja voit olla varma, ettei sinulle monikaan enää jaksa laittaa vastauksia. Kohtelias jälkikäteen laitettu hoputus varmasti kerää sympatiaa eri tavalla.

Muista myös, että huolimatta runsaasta jäsenmäärästä, oikeasti teknistä "neuvontaa" antaa täällä pieni joukko aktiiveja. Heillä on myös muuta elämää. Jos siis vastausta ei kuulu parissa tunnissa, älä uppaa uudella viestillä ketjuasi.

4. Yhteyden ottaminen privalla, sähköpostilla tai puhelimella aktiiviin.

Jos et tunne kyseistä aktiivihenkilöä ns. IRL, älä oleta että näillä henkilöillä olisi aikaa ja halua auttaa juuri sinua puhumalla puhelimessa 30 minuuttia. Monet näistä aktiiveista ovat todella mukavia ja auttamishaluisia heppuja ja ovat joskus jopa itse kinkkisempään pulmaan tarjonneet ratkaisua soittamalla, mutta arvaappa mitä? Sama on käynyt mielessä myös 50 muulla kysyjällä ja sittenpä onkin kivaa, kun 24/7 tulee puheluita ja postia siitä että "hei, mikä on mennäpalautusjousen kiinnityksen kiristysmomentti".

Varsinainen aivopieru onkin sitten ottaa yhteyttä foorumilla oleviin ammattilaisiin ja inistä ilmaista apua. Puolen tunnin konsultaatioapu esim. turbomyyjältä ja sitten ahtimen tilaaminen halvemmalla joltain nettisaitilta auttaa varmasti omaa henkilökohtaista taloutta, mutta ainakin omissa silmissäni tekee sinusta varkaan. Miettikääpä, mikseivät nämä ammattilaiset enää niin kärkkäästi täällä auta muita?

Tämän foorumin ongelma monelle on ehkä se, että koska keskimääräinen käyttäjä ei ole juuri kortin saanut nuori, täällä ei olla "nyt kaikki mulla tänne heti" -hengessä. Täällä myöskin yritetään noudattaa edes vähän oikeinkirjoitussääntöjä, ne kun ovat alunperin syntyneet selkeyttämään tekstiä, ei suinkaan kettuiluksi (joskin esim. allekirjoittaneelle tekstin tuottaminen on lukihäiriön vuoksi hieman hankalaa).

Suosittelen lukemaan Jasson tekstin pari kertaa ajatuksella, niin voi ymmärtää sen, miksi toiset saa asiallisia vastauksia ja toiset ei. Saman tosin voi tiivistään vanhaan viidakon sananlaskuun.

Kenen hiekkalaatikolla oot, sen leikkejä leikit

Ja jos vielä jatketaan suoraan otsinkon aiheesta: Se 10 vuotta mitä on sähköpostilistalla ja tällä foorumilla tullut oltua, on tullut sekä apua saatua että annettua. Ja jos foorumilta ei ole apua saanut, olen ihan itse käyttänyt omaa aikaani, selvittänyt asiaa ja sen jälkeen informoinut foorumilla / sähköpostilistalla.

Ja lopuksi vielä, olen myös sitä mieltä että kohteliaisuus myös vastaajien puolelta ja moderaattoreita kuuluu hyviin tapoihin. Valitettavasti ihmiset ovat ihmisiä...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Salonen Näytä viesti
                                                    Kirjataanpa pari pointtia.

2. Käytä hakua ja linkki -vastaus kysymykseesi

Jälleen kerran vastaus olisi löytynyt haulla, mutta linkin laittaja tietää sinun yrittäneen tai haku on hieman hankalampi. Käytä hakua on vain huomautus, että tämän voi löytää haulla, tässäpä linkki sopivaan ketjuun mihin voit jatkaa. Tämä ei ole vittuilua, se on vain sitä, että harvempi aktiivi jaksaa kirjoittaa 20 kertaa päivässä "Hei, löysin tätä aihetta käsittelevän ketjun kun kokeilin hakusanoja blaa blaa blaa... " ja muuta turinaa 20 riviä. Jos sinä käsität tämän vittuiluna, sille emme voi mitään.
                                                    Täytyy olla ihmisellä normaalistikin vähän paha olla, jos ottaa vittuiluna (niinkuin jotkut näyttää ottavan) sen, että joku pistää vastauksena "Käytä hakua"-kommentin + linkin ongelman ratkaisuun. Siinähän on se ongelman ratkaisu ja parhaimmassa tapauksessa linkin kautta oppii autostaan ja ongelman ympäriltä lisää.

Kerran olen soittanut klubilaiselle ja kerran olen saanut itse puhelun klubilaiselta. Se jolle minä soitin oli vielä ruotsin laivalla huvimatkalla ja silti yritti auttaa minua ongelman ratkaisussa. Kaiken lisäksi taisi tulla puhuttua kaikkea muutakin Audiin liittyvää ja auto/vikahistoriaa molemmin puolin, että puhelu kestikin normaalia kauemmin :D Hyvä maku jäi tapauksesta.

Comment

Jos otsikkoon palailee ja jotain yhteen vetoa kirjoitetusta etsii niin saitti toimii melko moitteetta, koska kukaan ei ole vastannut että ei olisi saanut apua jos on sitä tarvinnut. Enemminkin taitaa olla kysymys siitä kuinka suuri määrä työtä on ollut löytää oikea vastaus tai avun ohje, ilmeisen suuren närää vaikuttaa herättävän kysyjän ja vastaajan välillä lähinnä asioiden toistuvuus eli ei tutkita tarpeeksi aiempia viestiketjuja.

Sumlaarum sumlaarum itse asiassa olen syyllistynyt tähän itsekin tämän kyseisen kaltainen viestiketju on saitilla ilmentynyt jo aiemminkin, mutta jos jotain hyvää haluaa etsiä on se että kissat nostetaan pöydälle aika ajoin. Pahoittelen vielä että kysymystä muotoillessani en ollut tutkinut (söötsillä :) ) riittävästi jo keskusteltuja aiheita, toivottavasti aihe on antanut hyviä kehitys vinkkejä kaikille omassa ulos annissa.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 27.8.2010, 11:04. Perustelu: Poistettu turhat rivitykset, softa tekee ne itse.

Comment

Täytyy olla ihmisellä normaalistikin vähän paha olla, jos ottaa vittuiluna (niinkuin jotkut näyttää ottavan) sen, että joku pistää vastauksena "Käytä hakua"-kommentin + linkin ongelman ratkaisuun.
                                                        Tuo on mielestäni juuri oikea tapa.
                                                        Joskus vaan nähnyt sellaisiakin että "käytä hakua" eikä mitään linkkiä. Tai pahimmillaan linkki hakusivulle...

Muutaman kerran itse hakeneena en ole löytänyt oikeaa hakusanaa, mutta joku ystävällinen onkin välittömästi linkittänyt oikealla sanalla haun ja ongelma on ratkennut :-)
                                                        Tosin monesti aloittanut itse topikin sanoilla "yritin etsiä mutta..."

Itsekin taidan sortua ajoittain tuohon linkittämiseen (vastauksineen), mutta vain silloin jos itse olen onnistunut haussa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja AhtiL Näytä viesti

3. Joo, kiitos tai lähinnä palaute siitä, että auttoivatko neuvot ovat ainoa 'palkka' mitä täältä voi saada. En tiedä mikä sinun motivaattorisi sitten on.
                                                          Näin oli näköjään minua "kiitetty".

Ei se nippelitiedon hankkiminen ja kuvien ottaminen ihan hetkessä kuitenkaan käy. Jos arvostus on tuota luokkaa, niin ei se ihmeemmin motivoi jakamaan tietojaan.

Comment

Johan oli kiitokset, huh huh! Kyllä tuollainen asenne on aika omituista.

Comment

Minulla on kaksi syytä pysyä VAG konsernin autoissa. Toinen on VCDS ja toinen on tämä foorumi. Tämä vastauksena alkuperäiseen kysymykseen.

Comment

Working...
                                                              X