Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sinkki vai "sinkki" maalia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sinkki vai "sinkki" maalia?

    Tässä kun on tuota Urssia koettanut kasata niin nuo sinkki yms. maalit on tulleet tutuiksi. Ihmetystä noissa vain herättää, että noita maaleja on moneen eri hintaan saatavilla. Kaikissa on kuitenkin samat "prosentit" eli sinkkipitoisuus on noin 90%.

    Noita kun olen hakenut niin aina on varoiteltu noista ns. halvoista pulloista (5-7 euroa) ja ottamaan kunnon ainetta >12 euroa/pullo. Kun olen kysynyt, että mistä tietää, että on ns. kunnon aineita on neuvo ollut helppo (Kokeile painoa) Halpa sinkki pullo on paljon kevyempi kuin tuo kalliimpi ja olen sen todennut itsekin. Sinkkihän on metallia joten painosta huomaa, että sitä siellä pullossa oikeasti onkin.

    No asiaan, onko kokemuksia porukoilla noitten sinkkipullojen paremmuudesta. Olen ostanut ns. ei kriittisiin kohteisiin Biltemasta sinkkiä joka on halpaa, mutta alustan palkkeihin, tolppiin yms. olen laittanut paikallisen varaosaliikkeen "painavaa" tavaraa jonka hinnalla saa jo 2 pulloa Bilteman tavaraa.

    Oletteko huomanneet riittoisuudessa eroja? Mulla on noita eri kilikalipulloja mennyt jo toistakymmentä eli erityisen riittoisia nuo ei tunnu olevan. Tosin onhan noita osiakin ollut työnalla melkoisesti.

    #2
    Se on ainakin tullut huomattua että kilikali-sinkki ei kestä, toistaiseksi vain epoksikama tai xyleeniohenteinen sivellinroju ollut riittävän pysyvää että vielä muutaman vuoden päästä on kiinni siellä missä pitää.

    Epoksilla vielä se etu että sen päälle voi vetää vielä esim. kumiepoksin joka muutaman vuoden seurannalla on pysynyt alustan osissa varsin hyvin.

    Comment


    • #3
      http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-9601


      Mitenhän tuommonen toimis pienten osien laittoon?

      Comment

      Working...
      X