Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Juu kyllä kasko korvaa. Boonukset tippuu 20%. Kokemusta on parin vuoden takaa. Kaksi autoa ylimaalattiin minulla. Onneksi oli kaskot. Noin 2000e per auto oli kustannus. Anopin "auto" toyota pikkasen arvokkaampi korjaus, koska joutuivat kattopellin ja luukutkin vaihtaa.
Eikös tuo -20% bonuksista ole ihan normaalia kun käyttää kaskoa, oli se syy sitten raekuuro tai itse aiheutettu vaurio maalipinnassa (lue= auton kolhiminen seinään).
-20% on noin 260€ ekana vuonna, 130€ seuraavana. Tuleekos siihen vielä omavastuu noin 170€ päälle?
Tuostahan tulee liki 600€ lasku, tuossa laskelmassa on nyt bonusten nousu 10% vuodessa, eikös se sen verran kaskossa ole. Jos on vain 5% niin sittenhän tulee vielä kalliimmaksi.
Oli miten hyvänsä niin tingin tuon korjauksiin ilman bonusten menetystä, perusteella: Jos vaihdan yhtiötä niin liikennevakuutuksen bonukset säilyvät ja bonukset saa kuitenkin heti täyteen 70%. Toivottavasti menee läpi koska tähän asti on kaikki asiat hoituneet Tapiolassa niin hyvin että en ole edes halvemman tarjouksen perässä juossut. Nyt kuitenkin niin iso summa jo kyseessä että kannattaa harkita.
Ainakaan minulla ei bonukset muuttuneet miksikään kun kun Kaskosta korvasivat varastetut kesäpyörät, ja ne vietiin vieläpä varastosta, yhtiöstä sanottiin että kyllä ne Kaskosta korvataan eikä Kotivakuutuksesta, autossa kun kuuluu olla kahdet pyörät, en alkanut kinaamaan asiasta enempää, ainoastaan omavastuu tietysti meni...
No, piti oikein ottaa pykälät käteen, ainakin minun Kaskossa lukee ettei bonukseen vaikuta, äkillinen ja ennalta arvaamaton luonnonilmiö kuten myrsky ja raekuuro, etenkin jos se täyttää nämä trombien ja syöksyvirtausten mittasuhteet, että ne lienee niitä luonnonilmiöitä...
"Korvauksesta vähennetään vakuutussopimuksen mukainen omavastuu. Asta-myrskyn ja sitä mahdollisesti seuraavien myrskyjen aiheuttamista suoranaisista ajoneuvovahingoista Tapiola ei poikkeuksellisesti vähennä vuoden 2010 aikana bonusta, koska haluamme näin varmistaa mahdollisimman joustavan asiakaspalvelun. "
Täh, jos multa nyt sattumalta pöllitään vaikka kampiakseli lukitusta varastosta niin eikö sitä korvata kun kerran ei ole kaskoa kun ei ole autoakaan? Aika erikoinen kotivakuutus jos ei korvaa
Eppäilempä että vaikkapa automankka pöllitään huushollin varastosta jotta se korvattaisi Kaskosta...
Taitaa kuitenkin olla eroja varusteissa mitkä menee auton piikkiin, ainakin itse ymmärsin että lähinnä koski lain vaatimia varusteita joiksi esim. toiset pyörät näyttiin luokiteltavan ja siksi kulkevat emonsa mukana, ihmettelen myöskin jos kotivakuutus ei korvaa kaikkea kamaa mitä varastossa pidetään, vaikkapa auton renkaat vaikka ei ole autoakaan? Ainakin itse vaihtaisin pikaisesti yhtiötä jos noin kävisi...
Ilmeisesti on myöskin eroja vakuutusyhtiöissä, itselläni ei ole vakuutuksia Tapiolassa eikä ilmeisesti tule koskaan olemaankaan...
Lisäyksenä vielä, ainakaan minun ns. Superkaskossa ei ole mitään erillistä "luonnonilmiövakuutusta" joka vaadittaisiin vahinkojen korvaamiseksi tai bonusten säilymiseksi.
Ollaan hopsis kohtalotovereita! Tänään pääsin töiden jälkeen tutkimaan autoa, niin ainakin nokkapellissä on lommoja ja ikkunalistassa ja takaluukussa ainakin yksi! Tarvis varmaan pestä, niin näkis paremmin missä kaikkialla on lommoja!
Ja huomena siis soitto vakuutusyhtiöön...Kiva juttu!
Lisäyksenä vielä, ainakaan minun ns. Superkaskossa ei ole mitään erillistä "luonnonilmiövakuutusta" joka vaadittaisiin vahinkojen korvaamiseksi tai bonusten säilymiseksi.
Juu ei ole erillistä mutta se sisältyy automaattisesti superkaskoon ja ei vaikuta bonukseen. Jos taas on kevytkasko niin en muista onko siinä tuota lisäturvaa.
Korvaako kasko sitten varastetut varaosat? Pitääkö varaosa olla kyseiseen autoon kuuluva missä vakuutus on?
Nappiosuma, vain ajoneuvo joka on vakuutettu, korvataan. Eli osat jotka kuuluvat autoon maksetaan, mutta ei kaksoiskappaleita. Eli jos vaikkapa on 2 kpl ratteja autoon, vain toinen on vakuutettu.
Täh, jos multa nyt sattumalta pöllitään vaikka kampiakseli lukitusta varastosta niin eikö sitä korvata kun kerran ei ole kaskoa kun ei ole autoakaan? Aika erikoinen kotivakuutus jos ei korvaa
ihmettelen myöskin jos kotivakuutus ei korvaa kaikkea kamaa mitä varastossa pidetään
Koti-irtaimiston vakuutukseen kuuluu vakuutetun omistama, kotitalouskäyttöön tarkoitettu koti-irtaimisto, kuten huonekalut, vaatteet, kodinkoneet ja harrastus- ja urheiluvälineet sekä arvotavarat. Lähde op.fi.
Eli auton varusteet eivät ole vakuutettuna, ellet sitten saa niistä virallisesti "arvotavaraa" :)
Ja olennaisin: Vakuutus korvaa vain sen mikä vakuutusehdoissa lukee, ei muuta. Eli vakuuttamattomia asioita on paljon enemmän kuin vakuutettuja! Jos kaikki maksettaisiin niin ei mulla olisi varaa pitää vakuutuksia kun vuosimaksut olisivat kymmenkertaiset nykyisiin.
Tarkemmin kattelin kanssa tänään ja noiden katto- ja konepellin lisäksi tuulilasissakin on jälkiä. Ei ole läpi asti halki yksikään mutta kuinkahan mahtaa olla jatkossa keston kanssa? Eihän nuo kovin kummoista kiveniskemää tarvi että lähtee kohta halkeamaan.
Oli sitä täälläpäin jostain Astrasta mennyt oikein takalasista läpi asti rakeet. Iltalehden nettisivuilla oli aika vaikuttavan oloisia kuvia.
Koti-irtaimiston vakuutukseen kuuluu vakuutetun omistama, kotitalouskäyttöön tarkoitettu koti-irtaimisto, kuten huonekalut, vaatteet, kodinkoneet ja harrastus- ja urheiluvälineet sekä arvotavarat. Lähde op.fi.
Eli auton varusteet eivät ole vakuutettuna, ellet sitten saa niistä virallisesti "arvotavaraa" :)
Ja olennaisin: Vakuutus korvaa vain sen mikä vakuutusehdoissa lukee, ei muuta. Eli vakuuttamattomia asioita on paljon enemmän kuin vakuutettuja! Jos kaikki maksettaisiin niin ei mulla olisi varaa pitää vakuutuksia kun vuosimaksut olisivat kymmenkertaiset nykyisiin.
No eikö ne taotut kampurat jota lojuu varastossa riesaksi asti mee harrastusvälineiden piikkiin?
No niin, kolarikorjaamon arvio tuulilasin vaihto, kattopellin ja konepellin maalaus ~1600€
Sitten vain odotellaan mitä vahinkotarkastaja tarjoaa. Jos paljon jää tuon alle niin saavat itse korjata, toisaalta tuolla summalla harkitsen jo "rahat käteen ja juokse" metodia.
Jeps, tänään tuli Suomen vahinkotarkastuksen paperit. Korjausarvio 2190€, kertakorvaus 2068€ -omavastuu 200€ eli lapaan saa tahtoessaan 1868€
Konepelti ja tuulilasi on pahimmat vauriot saaneet. Näiden korjaus maksaa ~600€ eli ihan kohtuullinen raekuuro. Kuka vielä väittää ettei vanhassa autossa kannata pitää kunnon vakuutuksia.
Sinänsä mielenkiintoinen juttu että tällä kokemuksella en löytänyt edes yhden käden sormien vertaa jälkiä katosta kun taas vahinkotarkastaja ja korjaaja löysivät noin 40 lommoa. Piti oikein kysyä että "niin sanoitko neljä vai neljäkymmentä?"
Täällä on paikalliseslla korjaamolla jotain Engelsmanneja jotka tekevät tuota PDR-oikomista ihan pelkästään. Aika sesonkia vissiin kun naapurikylässä on saksasta asti tullut samanlainen porukka. Sielläpäin maailmaa nuo isot rakeet on vissiin paljon yleisempiä.
Comment