Tähtäimessä kyseinen härveli 3.6 tdi koneella. Foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä Britti laitteesta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Range Rover Sport
Collapse
X
-
Tuttu on laakkosella varaosa päällikkönä, hän kertoi range rovereiden olevan jatkuvasti korjattavana, tiedä sitten millaisia vikoja niissä on.
Isällä oli vuosia sitten vanhempi range v8 koneella, auto oli tajuttoman hyvä menemään lumessa, kiinni sillä ei meinannut jäädä millään. Bensaa ja öljyä auto todellakin kulutti.
Huonoa sen ikäluokan vehkeessä oli ikkunoiden huurtuminen ja takakontin luukun kaksiosaisuus, liekkö uudemmassa myös kaksiosainen? Luukkua sai paukuttaa useamman kerran ennen kuin tahtoi mennä kiinni.
-
Land rover discoverystä semmoset kokemukset Kosovon reissun jäljiltä, että en koskaan osta mitään range/land rover merkkistä kulkinetta. Jäätäviä paskakasoja. Toki, jos uuteen riittää paalu niin mikäs siinä. Käytettynä ilman takuuta; ei koskaan. Ne oli aina jostain rikki. Jakohihnat katkeili millon sattuu ja ei niissä oikeastaan muutenkaan toiminut juuri mikään. Jos sen sai käyntiin, niin kyllä se meni maastossa ihan hyvin. Siinä käytössä Pajejot mersut ja land cruiserit olivat huomattavasti parempia ihan joka suhteessa.
Comment
-
Kaverilla on joku range rover, eipä kovin paljoa ole hehkuttaneet..... Aika ajoin jotain kivaa vikaa, käsittääkseni osia saa huonosti tarvikkeena niin menee rahaa "tuplaten" kun joutuu merkkarilla käymää jne.
Ja yksi auto kauppias otti vaihdossa rooverin, kuulemma suurin virhe mitä tullut tehtyä. Pari kertaa "pääsi" leimaamaan sen, leima vikojen sekä muiden ilmaantuneiden vikojen johdosta väitti ko. kauppias että lähemmäksi 10t€ joutunut hassaamaan siihen romuun... En sinänsä ihmettele jos tuo summa on mennyt, itse tein siihen leimakorjauksina takajarru palat, taka vetarin stefa vaihdon sekä umpion uusiminen, ja jouduin kirjoittamaan yli 800€ laskun koska takajarru palat maksoivat reilu 160€, umpio reilu 550€ ja stefa ~20€. Merkkarilta piti hakea kun muut varaosa liikkeet ilmoittavat etteivät onnistu hommaamaan ko osia.
Comment
-
Ja jos vastataan itse kysymykseen...
Ystävälläni tuollainen on, ja toiminut Rangeksi oikein hyvin. Pikkuvikaisuus ainakin hänen yksilössään loistanut poissaolollaan. Voimaa mukavasti ja hieno kyyti kuten ilmajousisessa mukavuusmaasturissa kuuluukin. Yksityiseltä en ostaisi koska Ranget tahtovat olla Brittiautoja eli takuu on mukava ominaisuus.
Comment
-
Tuossa on kans töissä tullu koeajettua tuollainen kertaalleen. Ihan mukava kulkine on ja tehoakin ihan kiitettävästi, tosin tämä oli se 4.3litrainen (tai jotain siitä läheltä). Hiljainen oli myös.
Noita pyörii tuossa Alahärmässä 3kpl ja noihin on vaihdeltu öljyjä ja jarrupaloja, ei muuta.
Comment
-
Onko muistikuvaa niistä laittesta minkä vuotisia sekä kuinka paljon niillä oli jo ruuvattu?
Ilmeisesti toi uusi sportin 3.0 tdi ja 3.6 tdi kone on kohtalainen.
Diskosta on itselläni kanssa kokemuksia tuolla alboja ja seppoja tölläämässä kun oltiin vuosituhannen vaihteessa. Disko ja sportti ovat kieltämättä eri autoja vaikka ei se sportikkaan mikään tilaihme ole, se on myös totta että muut valmistajat tekee luotettavampia ja taloudellisempi laitteita kyseiseen autoluokkaan.
Comment
-
Se on jo aika raju laite varsinkin kun katselee mitä 98 oktaaninen maksaa, tai ehkä se köyhää kirpasee jos kuluttaa +20 litraa satasella taajamassa.. No huvi ajelut on jo tähän ikään asti jo suoritettu joten kai se on aivan sama loppujen lopuksi mitä se maksaa jos nautintoa sellainen laite pystyy antaa..
Comment
-
Niin.. kysäiseppä niiltä vanhempiesi naapureilta että mitä ovat tykänneet kulkupelistä, ja millaiset käyttökustannukset laitteessa on vai pitääkö omistaa saudeista muutama lähde jotta sen janon saa tyydytettyä... Kyseistä laitetta kun katselee ns noki koneella hse varusteella niin ei heti tule mieleen mitään lisättävää varustelistaan..
Comment
-
Naapurin jutulla olen monesti käynyt ja juuri kun hän oli kyseisen kipon ostanut niin kertoi, että moinen kapistus on ollut haaveena jo kauan ja lopulta päätti sen toteuttaa kun se oli mahdollista. Tykännyt on kovasti, ainettahan tuo 5.0 V8 supercharged syö mutta ei kuitenkaan niin paljon mitä hän ennakkoon odotti. Tavallisilla huolloilla ollaan selvitty eikä vikoja ole ilmennyt ainakaan tässä yksilössä. Kyseinen heppu on siis yrittäjä mutta ei tiettävästi omaa yhteyksiä saudilähteisiin.
Comment
-
Onko kellään defendereistä kokemuksia, pitäis varmaan kohta puoliin hommata duuni autoksi joku hyvä veturi millä voi vetää painavia kärryjä?
Comment
-
Appiukolla on tommonen ollu yli 10 vuotta ja eipä siinä mitään ihmeellistä oo ollu. 2.5tdi (mikä lie td5 tai td4... 4-cyl td se on) on kyllä vähän voimaton kun se laitetaan tommosen traktorin voimansiirron jatkeeksi :D Ergonomia aivan jäätävää siellä kabiinissa, mutta tyylikäs peli se on. Jos audeista on tullut semmonen käsitys, että alumiini ei happane, niin tuo lantikka kyllä muuttaa sen asian :D Maali kupruilee lähes tulkoon joka paikasta, vaikka ko. laitos on ruostesuojattu.
Comment
-
Naapurilla oli Defender pick-up. Siinä oli joitakin aika erikoisia vikoja niin uuteen autoon. -Sähkölaitteissa ja naftaa se vuoti jostain taka-akselin kohdalta. Lisäksi siinä taisi olla maalin/pintakäsittelyn pysymisen kanssa ongelmia jossain osissa.
Oli kuitenkin tyytyväinen autoon ja luopui siitä kai lähinnä sen takia, että oli pitkä työmatka ja Defender ei ollut motariajossa parhaimmillaan.
Nykyisinkin talon pihalla on joku Land Rover, ilmeisesti Freelander, että joku niissä ilmeisesti viehättää.
Toisella naapurilla on Patrolin jälkeen ollut Land Rover Discovery. Ihan tyytyväinen hänkin tuntui autoonsa olevan.
Jos hyvän maasturin haluaa, niin itse ainakin katselisin GM:n valmistamia maastureita.
He ovat aina osanneet tehdä hyviä, mukavia ja taloudellisia isoja autoja.
Comment
-
Mulla ei ole kuin neiti kortti eli B, vähän rajoittaa ainakin noiden jenkkien kanssa. Lisäksi defenderillä saisi vetää 3500kg jarrullista vaunua, ainakin sitten kun ajan pikku e:n. :)
Tulee ens viikolla uusi avant ja se ei enään mahdu transitin sisuksiin ja vaikka mahtuis niin ei kantavuus riitä. Lisäksi vois vedellä firman mini kaivuria joka painaa sen 2300kg.
Comment
-
No siihen hommaan toi defender on varmaan ihan hyvä. Appiukon defender oli myös pick up. On muuten melkosen jämäkkä alusta tommosessa. Huurteenpoisto on myös legendaarisen huono :D Silti omalla tavalla ihan hauska auto, niin kauan kun ei tartte ajaa yli 100km siirtymiä. Oikeestaan yli 50km alkaa jo olla vähän semmosta asenneharrastamista ;) On siinä ainakin äijä fiilistä.
Comment
Comment