Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Us-Parts:in palvelu, onko sitä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Us-Parts:in palvelu, onko sitä?

Onkohan mulle sattunut vaan huono mäihä, vai onko tosiaan kyseisen puljun normaalia toimintaa että kaikki kestää viikko ja kuukausi tolkulla? Tämä siis ainakin "racing" osien puolella.

Kaksi kertaa olen nyt joutunut puljusta jotain ostamaan, ja molemmilla kerroilla koko prosessi on vienyt monta kuukautta.

Eka kerta oli kun piti saada uudet etuiskarit KW:n alustaan. Soitto sinne ja luvattiin tutkia asiaa ja soittaa takaisin. No mitään ei kuulu muutaman viikkoon ja soitto uudestaan. No selitä sitten sama asia uudestaan ja sama homma taas, kukaan ei soita takaisin viikkoihin. Pari kuukautta meni tässä sinne soittelussa, ennen kuin sattui luurin päähän henkilö joka osasi tarkistaa sopivat iskarit, jotka muuten löytyi hyllystä, ja lähetti ne minulle. Oli kuulemma ollut kesälomalla, joten pistin sähellyksen tuuraajien piikkiin.

Nyt toinen tapaus oli tässä keväällä kahden adapterin ja vanteiden keskiökuppien kanssa. Maaliskuussa soitin ja tilasin kyseiset tuotteet, sanoivat että adatperit tulevat tehtaalta, eli pari viikkoa toimitus aika. No kuukausi oli mennyt ja mitään ei kuulunut, soitto uspartislle ja kuulemma ois pitäny tulla tavaran varastoon jo, lupasi selvittää asian ja soittaa takas. No arvasin jo siinä vaiheessa että tokkopa soittelee. Viikko vierähti taas mukavasti ja otin taas yhteyden. Joo ei ollutkaan valmistajalla valmiina noita adaptereita, eli ovat valmistuksessa ja menee vielä viikko. No ei mahda mitään, odotellaan. No nyt sitten tovin odottelun jälkeen tavarat saapuivat, mutta mutta... vanteiden keskiökupit olivat väärät. Eikun soittamaan taas. Sovittiin että pistän kupit takaisin tulemaan ja lupas selvittää asian ja sama rumba jatkui taas. Minä soittelen sinne viikon välein kun kukaan ei vaivaudu soittamaan takaisin vaikka luvataan, aina sanotaan että "joo on pitänyt soittaa, mut on ollut kiire". No soittivat kuitenkin sitten sieltä kerran, ja sanoi löytäneensä sopivat keskiöt varastosta, olivat vielä huomattavasti halvemmat kuin ne ekat, eli saan 22? hyvitystä takaisin tililleni. Tästä hyvityksen lupauksesta on aika lähelle kuukausi nyt ja vieläkään ei näy tuota 22? tililläni. Pistin just mailia asiasta sinne.

Kaiken kaikkiann aika tosi syvältä tuon paikan palvelu. Eivät sano puhelimeen vastatessaan nimeään, niin ei voi tietää kenen kanssa milloinkin puhuu, tosin äänestä päätellen olen tässä viimeisimmässä tapauksessa puhunut ainoastaan yhden jannun kanssa, liekkö hänellä vähän motivaatio ongelmia tai jotain. Soitella saa tuonne monta kertaa, ennen kuin asia otetaan edes käsittelyyn. Kun kysyy että mikähän on juttuni tilanne niin vastaus on "tuossahan tuo on mulla, en oo vaan kerenny soittaa". Siis onko siellä oikeesti niin pitkä jono tilauksissa, että viikko tolkulla saa odottaa? Ja sit luvataan soitella takas, mut mitään ei kuulu. Kerran vai kaks soittivat mulle tossa jälkimmäisessä episodissa.

Eli jos tuolta haluaa saada jotain, kannattaa tilaus tehdä jo 3kk etukäteen.

Ai US-Parts on parantanut palvelua. -Ei olisi uskonut.
    Jossain vaiheessa sinne oli ihan turha soittaa, kun kukaan ei vastannut puhelimeen.

Asiakaspalvelu heille on jenkkiosia myyvistä liikkeistä melkeinpä parasta. Ei sen takia, että palvelu olisi hyvää, vaan sen takia, että muissa liikkeissä turhien lupausten lisäksi saa kuunnella vielä vittuiluakin.

En ymmärrä, miten vuodesta toiseen ala-arvoista asiakaspalvelua tarjoavat liikkeet voivat olla edelleen pystyssä.

Comment

Paha vaan kun tuo us-parts on monien merkkien maahantuoja, joten ei oikein voi valita ellei saksasta suoraan tilaa. En sit tiedä toimisko paremmin jos ostaa välikäsien kautta. Eli vaikka paikalliselta varaosamyyjältä joka sitten tilaa us-partsilta. Mutta pyrin kyllä tuota kioskia välttämään viimeiseen asti.

Comment

Kysyin kahdesta paikallisesta, saako heidän kauttaan US-Partsissa myytäviä osia.
        Kumpikaan liike ei enää hae osia sieltä, vaikka aiemmin heidän kauttaan sai osat muutaman päivän toimitusajalla.
        Toisen liikkeen myyjän puheista oli pääteltävissä, että syy, miksi eivät enää hae sieltä osia, on juuri tuo huono asiakaspalvelu, että yleensä sieltä ei saa ketään kiinni ja heille ei ole mahdollisuutta roikkua linjoilla montaa tuntia yhden osatilauksen takia.

Ilmeisesti siis paikalliset varaosaliikkeet ovat äänestäneet jaloillaan. Yksityisille hankalampaa, kun yhtä ala-arvoista palvelu on muillakin jenkkiosia myyvillä liikkeillä.
        Itse ainakin tulen jatkossa tilaamaan mahdollisimman paljon osia netin kautta ulkomailta. Ei ihan hirveää vahinkoa synny, vaikka kuolisi pois joka Usa-osa pulju näiltä nurkilta.

Comment

Aika yllättäviä kokemuksia teillä. Meillä on UsPartsin jälleenmyynti ja aina saa kiinni ja asiat on tutkittu perusteellisesti ennen tilausta. Itse asioin suoraan Parkkisen Jounin kautta jos jotain asiaa UsPartsille ollut.
          Nuo jälkitilaus asiat tuottaa monissa puljuissa ongelmia. Joko ne unohtuu tai menee monien välikäsien kautta ja jos yksi asia kusee, kusee koko homma. Myyjän hankala olla välikätenä ja asiakas loppupeleissä kärsii.

Comment

Aika omituista.. Ei ole nimittäin itselleni sattunut kohdalle koskaan. En kauhean usein sinne kylläkään soita, kun voin mennä paikanpäälle kyselemään. Muutaman kerran sinne olen soittanut tiedustellakseni jostain osasta, palvelu pelannut ja on vastattu. Ne mitä on tilattu, ovat kyllä tulleet ajallaan. Ei nyt mistään äärettömän nopeasta toiminnasta ole ollut kyse, mutta luulisin näiden tapauksien olleet muista kuin heistä itsestään kiinni.

Kuitenkin suhkot paljon tavaraa sitä kautta tullut..

Comment

Voi olla että Turun toimipisteessä on nohevempia kavereita töissä.

Comment

Itse sain kyllä us-partsilta loistavaa palvelua. Tilasin edelliseen autoon lyhyemmät etutolpat ja ei löytynyt hyllystä. Tilasivat saksasta pika lentorahtina ne ja 4 päivään ne oli paikallisessa matkahuollossa jälkivaatimusta vastaan noudettavissa. Taitaa olla aika tapaus kohtaista palvelua!

Comment

Sama täällä kyllä homma pelaa mutta olen huomannut että sähköpostilla kannattaa ottaa yhteyttä hoitavat kun kerkiävät...tai tehdä niinkuin mä soitan paikalliseen varaosaliikkeeseen ja antaa niiden hoitaa säästyypä omaa aikaa ja luulisin rahaa...
                  Ja olenko väärässä eikö se ole niinkuin tukkuri niin olisko pienasiakkaiden asiat "toissijaisia" vaikka näin ei tietysti saisi olla mutta raha kun tuppaa aina ratkaisemaan toisessa käsessä iso alusta tilaus ja toisessa keskikuppi niin kyllä se vaan niin on et se isompi asia voiton vie...

Comment

Niin, ja miten asiansa esittää....

Comment

Itse tilasin vuosi sitten jarru setin hondaani (4xlevyt+palat) ja sanoivat että on n.3viikossa. Ja p****. Odottelin jarrusettiäni melkein 4kk!! oli eka ja vika tilaus heidän kautta...

Comment

Tiskiltä on joskus tullut haettua varastossa olevaa tavaraa. Tuolloin toimiva palvelu ainakin Helsingissä.

Comment

Jos tavarat on oikeasti hyllyssä niin kaikki menee hyvin, mutta jos pitää vaikka takuuseen saada jousia tai iskareita, niin vuoden odotus on aika normaalia. Puhumattakaan jos haluaa huollattaa variante 3 sarjan, meni lähes 2v.

Comment

Turun toimipiste on toiminut ainaki omien kokemuksien perusteella hyvin(voi johtua omalla kohdalla siitä et kaveri on siel hommis, ja oon yleensä käynyt paikalla/soittanut kaverin omaan kännykkään ku oon sieltä jtn tarvinnu). Tämä liittyen mainittuun firmaan.

Kannattaa soitella/käydä paikanpäällä jos odottaa nopeaa palvelua, ainakin jos itellä olis oma firma ni priorisoisin ekaks ne ketkä tulee paikalle kertomaan tarpeensa, tokaks ne jotka soittaa, ja vikaks ne jotka laittaa säpoa tyyliin: "Löytyiskö iskareita Mustangiin?" (Musseja on tehty jostain 60- luvulta nykypäivään, joten vois hiukan tarkempiakin speksejä halutusta tavarasta antaa)

Eli riippuu varmaan myös siitä miten asiansa esittää, kuten jo aiemmin sanottu...

Ei-hyllytavaran kohdalla toimitusaikoihin vaikuttaa myös moni muu asia kuin pelkästään jälleenmyyjä.

Nää loput siis ihan yleisesti löpistynä.

Comment

US-parts on jenkkeihin erikoistunut putiikki(ehkä nimikin) Minkä takia sielta luulisi löytyvän osia Audeihin tai Hondiin hyllystä? Varmaan toimittavat, jos on yhtään bisnes verta, mutta ehkä on muitakin. Ovatko nämä kysymykset totta?

Comment

US-parts on jenkkeihin erikoistunut putiikki(ehkä nimikin) Minkä takia sielta luulisi löytyvän osia Audeihin tai Hondiin hyllystä?
                                Ehkä sen takia kun jo heti etusivulla löytyy eri osiot mitä kaikkea he hoitaa. Minkä takia siellä on sitten erikseen racing/tuning osasto?

http://www.usparts.fi/

Jotain pientä olen itse sieltä ostanut ja kaikki on kyllä mun osalta mennyt ihan ok.

Comment

US-Partsilla (ja ex Finn-Am:lla) on pitkä historia kuten omilla harrastuksillakin, aikoinaan tuli Hgin Kotkankadulta haettua enemmänkin kaikenlaista nippeliä ja NOS ilokaasupalikkaa. Putiikki oli jo silloin nurinan kohteena ja puhuttiin "eioopartsista" harrastepiireissä, tuohan nyt on ihan normaalia kun malleja on mielettömästi eikä kaikkea voi pitää hyllyssä. Aika hyvin tavaraa kuitenkin löytyi jenkkeihin, parempi valikoima ja peruspalikkaa halvemmalla kuin maahantuojilta. Eipä taida olla vieläkään palvelutasoa kehittävää kilpailua jos puhutaan kivijalkapuljuista.

Muutaman vuoden oli oma toimisto tuossa melkein US-Partsin naapurissa Roihupellossa. Tuli haettua kaikenlaista kikkaretta, Thermotecia, vanteita, mittareita ym. Sen huomasi selvästi että palvelu jenkki- ja venepuolella oli asiantuntevaa mutta "europuolella" ylimielistä ja uskomattoman tahmeaa, myyjät keskustelivat puhelimessa kun asiakkaat odottivat vuoroaan tiskillä.

Entisenä yrityskonsulttina voisi todeta että yritykseltä puuttui selkeästi yhteinen linja palvelun suhteen ja yksilölliset erot asenteessa olivat suuria. Palvelun laatu europuolella riippui täysin siitä kuka sattui tiskille, välillä tuntui että joku lippispää asiakas oli mennyt tiskin väärälle puolelle notkumaan. Myyjän on helppo vastata ettei tiedä ja näytellä välinpitämätöntä mutta miksi kysyä asiakkaalta "haluutsä et mä kysyn joltain?".

Ei ole kuitenkaan vaikea ymmärtää turtunutta palveluasennetta kun tietää millaisia kyselijöitä tuunauskamalle on, joutuu varmaan vastailemaan kaikenlaisiin typeriin kyselyihin pitkin päivää ja kuuntelemaan valittajia. Toivotaan että näitä erikoisliikkeitä on jatkossakin ettei kaikki ole netin varassa. Itselle on aina ollut tärkeää että pääsee pyörittelemään tavaraa käsissä, nettikamasta kun näkee vain kuvia ja menee aikaa ennen kuin pääsee huomaamaan ettei se ollutkaan sitä mitä halusi.

Comment

Itse olen jonkun verran asioinut US-Partsin venepuolella ja siellä palvelu on ollut ihan ok. Myyjätkin on olleet suht. asiantuntevia kavereita ja edes jollain tasolla palveluhalukkaita. Lupasivat mm. edellisen rosterirusettioston yhteydessä vaihto-option jos ropelli ei laakista osu kohdalleen. Tämä ei ole tavallista venetarvikeliikkeissä Suomessa, niin uskomattomalta kuin se saattaa kuullostaakin. US-Partsissa myös kohtuulinen tarvikeosavalikoima venemoottoreihin, myös japanilaisiin.

Comment

Working...
                                    X