Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.7 T quattro saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.7 T quattro saksasta

    Tervehdys arvon foorumilaiset..

    Tarkoituksena olisi hakea saksanmaalta otsikon mukainen auto ja nyt tarvitsisin viisammilta hieman neuvoja.

    Onko kokemuksia ko.autosta ja mitä remontteja mahdollisesti on tulevaisuudessa tehtävä.

    Olen ymmärtänyt, että turbojen ja automaatin kanssa on jollain ollut ongelmia. Tuleeko jotain muita "tyyppivikoja" mieleen? Minkälaisiin remontteihin kannattaa tulevaisuudessa varautua ja paljon saa varata rahaa korjauksiin?

    Eli jos jollain on kokemuksia ko.autosta, ottaisin niitä mielelläni vastaan?


    terv.

    -jukkapoika-

    tässä nyt yksi auto esim. mitä olen katsellut:

    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vrycerlsp2aj

    #2
    FAQ-osastosta on hyvä aloittaa ja jatkaa sieltä löytyviin ketjuihin: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80419

    Comment


    • #3
      ok, kiitokset. Jatketaanpa siis tuolta FAQ osiosta...

      Comment


      • #4
        On sitten yllättävän tehoton tommonen, ainakin omasta mielestä. Kuitenkin kahdella turbolla pitäisi saada jo huomattavaa kiihtymistä ja massiivisempaa vääntöä aikaiseksi.

        Comment


          #5
          On sitten yllättävän tehoton tommonen
          Painoa paljon, ja melko alaviritteinen, joten ei se mikään tykki olen.

          Comment


            #6
            Kyllä tuolla ehtii. Tosin omassa on MTM303 tjsp lastu vauhdittamassa. Pitänee lähteä Jarin kanssa viivalle? :-) Manuaalia itse suosittelisin vaikkakin muiden kokemusten perusteella. Itse tykkään enemmän keppivaihteisesta. Linkkaamasi ilmoituksen huonolaatuisten kuvien perusteella suhtautuisin ilmoitettuun km-määrään varauksella.

            Comment


            • #7
              Mielellään muutama tonni kannattaa olla varattuna mahdollisiin korjauksiin. Ei halvin auto ylläpidon kannalta. FAQ varmaan kertoikin jo tarkemmin.

              Comment


              • #8
                Tai Blue1:lla Milanoon ja siitä lähimaastoon:

                http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=176079340

                Karmee sisusta ja varmari, mutta tän maan tarjontaa ei kande ohittaa. Vienti voi olla vaikeampaa ehkä kuin saksasta, mutta multa voi kysyä kieli/muuta apua tarvittaessa.

                Comment


                • #9
                  "Linkkaamasi ilmoituksen huonolaatuisten kuvien perusteella suhtautuisin ilmoitettuun km-määrään varauksella."

                  En ymmärrä tätä kommenttia. Saksalainen merkkiliike myymässä. Liikkeet joutuu saksassa kirjoittamaan kauppakirjaan (standardi) että kilometrit pitää paikkansa ja autoa ei ole kolaroitu. Jos liike puhuu pas...aa niin tuo on aika ankarasti sanktioitu. Suomessa ei liikkeet joudu moisia autoa myydessään allekirjoittamaan.

                  Kuvat ei oo tosiaan ilmoituksessa parhaat mutta pyydä vaikka emaililla autosta paremmat kuvat...

                  OT: kävipä tässä keväällä duunikaverin autonvaihdossa tähän liittyvä case. Kaveri vaihtoi erään L:llä alkavan Audin merkkiliikkeen kautta 3v. vanhan A3:sen uuteen A4:seen. Noh, kaverille ajoi tammikuussa A3:sen kylkeen joku tyyppi liikennevaloissa. Takapää ja taka-akseli otti kipeetä. Antoi A3:sen samaan liikkeeseen vaihdossa joka hoiti takuukorjauksen. A3:nen oli jo mennyt kaupaksi ennenkuin sai A4:sen alle eli kysyntää vähän ajatulle merkkihuolletulle/luotettavalle pelille oli...
                  Noh, A3:sen uusi omistaja oli soitellut pari viikkoa sitten ja oli ihmetellyt entiseltä omistajalta että auto kuluttaa toista takarengasta ja toinen takakylki näyttää maalatulta. Onko autoa kolaroitu. Kaveri oli sanonut että on ja kertonut kylkeenajon. Eipä ollut Laa.....nen mitään kolarista kertonut auton uudelle ostajalle. Meinas uusi ostaja perua kaupat vaikka kaupoista oli jo mennyt 2kk... Että osaa ne täälläkin pimitellä auton historiaa sujuvasti merkkiliikkeetkin näköjään...

                  Comment


                    #10
                    Tai Blue1:lla Milanoon ja siitä lähimaastoon:

                    http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=176079340

                    Karmee sisusta ja varmari, mutta tän maan tarjontaa ei kande ohittaa.
                    Oman kokemuksen perusteella en oo törmänny yhteenkään autoon jossa ei olisi jotain hämärää ja jotka on tuotu Italiasta. Joko ne on ihan perkeleen huonosti pidettyjä tai jostainsyystä huonosti ylimaalattuja tai molempia. Kaikki katsastamani Sports car centerin italiantuontiautot ovat kuuluneet tähän kastiin poikkeuksetta. Ja sit kun kyselee huoltokirjaa, niin se on muka unohtunut ja tulee perässä :). Kokemusta myös muidenkin maahan tuomista Italiantuonneista. Mutta kait sieltä hyvänkin yksilön voi löytää, kun muistaa, että 99% pilaa sen hyvän 1%:n maineen. Saksa ja Ruotsi noin yleisesti ottaen todennäköisempia paikkoja löytää hyvä yksilö.

                    Comment


                    • #11
                      Tuosta SCC:stä sen verran että kaveri maalautti omaa autoaa viime kesänä pk-seudulla eräässä automaalaamossa. Oli kuulemma parin viikon jono maalaamolle kun pihalle oli tullu just kaksi rekkaa SCC:n italiantuonteja jotka meni kaikki ylimaalattavaksi. Ja sama homma aina kun kyselee SCC:llä huoltokirjaa - tulee perässä Italiasta. Kyselin toissapv:nä mistä SCC ostaa kaikki ajamattomat uudet autonsa mitä he myy. Kuulemma Milanon ja Rooman BMW diilereiltä...

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia kommenteista.

                        Asia on nyt edennyt sen verran, että pyysin autosta lisäkuvia ja paljastui, että pelkääjän puolen etuovessa on siinä listan kohdalla naarmu (taitaa olla maalipinnassakin) eli on ottanut pienen kontaktin. Ei todellakaan paha naarmu, mutta kumminkin. Muuten näyttäisi auto olevan hyvässä kunnossa.

                        Pyysin myös kuvia huoltokirjasta, jossa näytti kaikki huollot olleen tehtynä ajallaan merkkihuollossa ja kilometritkin stemmasivat ilmoituksessa olevaan lukuun.

                        Sain tarjouksen autosta, johon kuului jakohihnan vaihto, öljyjen vaihto + 1 vuoden euro autotakuu. Laitoin vastatarjouksen Lauantaina ja nyt odotellaan vastausta.

                        Tarkoitus olisi tosiaan myös lastuttaa auto tulevaisuudessa. Jos nyt auto rantautuu Suomeen niin ehkäpä Forumilta löytyy myös apuja tämän suhteen. Nykyisessä autossa kun tehoja huimat 60hv, niin vakionakin uusi auto varmaan tuntuu "hieman" pirteämmältä ;)

                        Comment


                          #13
                          Äkkiä siihen vakiona kyllästyy, nimim. lokakuussa 2.7 hakenut :) (oma tosin on prefacelift mallia, eli vakiona tehoja vain 169 kW).

                          Pitäisi nyt pari ongelmaa saada itse vielä ratkottua, ennen kuin lähden lastuttamaan. Mutta kyllä tuo hyvä lähtöaihio on.

                          Comment


                          • #14
                            Ihan mielenkiinnosta utelen, että paljonko maksoit veroja omasta 2.7?

                            Juu, voi olla että vakioon kyllästyy nopeasti.. No kunhan saisi auton ekaksi Suomeen :)

                            Comment


                              #15
                              Himpun päälle 4k €.. 2000 loppu vuodesta rekisteröity, ja kilsoja oli 155t km verotus hetkellä. Aika hyvän kuvan saa ku kattelee tullin päätöksiä sekä MAHTI järjestelmää. Odotin että ois ollu 4-6t verot jotenka ite ainaki olin ihan tyytyväinen päätökseen. Tosin jonkun näkösen valituksen varmaan väännän, ihan vain muodon vuoksi.

                              Comment


                              • #16
                                apua auton hakuun

                                Sain hierottua kaupat nyt Audista, joten edessä olisi sen hakeminen pois Saksasta.

                                Liike sijaitsee siis tuolla http://maps.google.fi/maps?f=q&sourc...6,5.806274&z=8

                                Ajatteli ottaa lennon joko Muncheniin tai Frankfurtiin ja sieltä junalla Nurnbergiin ja sieltä vielä juna Weissenburgiin.

                                Takaisin ajaisin reittiä saksa-->tanska-->ruotsi, joko tukholmasta laivalle helsinkiin tai sitten laivalla Kapellskär-Naantali ja sieltä ajo helsinkiin.

                                Kattelin noita lentoja niin, suoraan ei varmaan kannata lentää ovat sen verran tyyriitä. Joutuu siis varmaan menemään joko Riikan kautta tai Tukholman kautta.

                                Olisiko jollain heittää kommentteja/ omia kokemuksia millä tavalla auto kannattaisi tuoda helsinkiin?

                                Näillä näkymin lähtisin 11.6 liikenteeseen ja viikonlopun aikana tarkoitus olisi saada auto suomen päähän..

                                kiitoksia jos joku vaivautuu kommentoimaan :)

                                Comment


                                • #17
                                  Katselin itse viime viikolla, että ryanair tre-frankfurt (hahn) ois menolippua saanut muutamalla kympilläkin. Ja siihen muutama kymppi lisää niin pääset ensin espoosta tampereelle :)

                                  Kerrohan ihmeessä sitten tarkemmat faktat reissustasi, mielellään hintoineen (lähinnä lautta ja laivakulut), sillä sama homma on todennäköisesti itselläkin edessä! Vaikka privana jos et tänne kirjota.
                                  Metsästän 1.9TDI A4:sta saksanmaalta, ja todennäköisesti itse lähden lentäen sitä noutamaan. Aikataulu sellainen, että mitä nopeammin löytyy, sen parempi. Nykyinen auto kun vaihtaa omistajaa huomenna, lopultakin!

                                  Comment


                                    #18
                                    Kannattaa kysyä myös Finnlines hinta lento-laivapaketille jos päivämäärät on tiedossa eikä ajaminen Ruotsin läpi houkuttele. Suorat lennot ja Autoliiton jäsenille henkilöautopaikka 50€.

                                    edit. näyttäisi olevan nettisivuilla lipun hinta Hampuriin 308€ jaetussa B-hytissä, muut kohteet kysymällä.
                                    Viimeksi muokannut TDIq; 1.6.2010, 13:11.

                                    Comment


                                      #19
                                      Niinkuin sanoin, kuvat eivät olleet kovin hyviä, mutta niiden perusteella 109 tkm on liian vähän tai sitten auton sisustaa on pidelty aika huonosti. Ehkä oli sitten varomattomasti sanottu, mutta vertailukohtaa hain siltä ajalta ítellä oli tuo ex-urssi. Siinä oli 360 tkm ajettuna sisusta vielä paremmassa kuosissa kuin yhdessä 110 tkm (mittarin mukaan) ajetussa samanlaisessa.

                                      Jukalle tervetuloa biturbon maailmaan. Ymmärsin, että tuon ekan viestin linkissä olleen ostit. Kai tämäkin kommentti olisi pitänyt jättää sanomatta, mutta automaatin kanssa saa olla varovainen virtyksen suhteen, laatikko voi olla siinä yhteydessä heikoin lenkki.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuten nim.monster kommentoi asiaa, että tuskin huijaavat noissa merkkiliikkeissä noita kilometrejä. Noo, mikään ei ole niin varmaan kuin epävarma ;)

                                        Jos olisin joltain pikkujobbarilta kyseistä autoa ostanut, niin olisi kyllä kilometrit hieman epäilyttäneet..

                                        Palvelu on muutenkin autoliikkeen puolelta ollut mainiota, ovat vastanneet aina nopeasti ja esim. ottaneet kuvia sieltä mistä niitä olen pyytänytkin.

                                        Kaverilla vuoden vanhempi lastutettu a6 2,7 ja siinä ei ainakaan ole ollut ongelmia laatikon kanssa. Mutta turha siitä stressata jos jotain autosta hajoaa niin se hajoaa. Käytetty auto on käytetty auto. Samanlailla uusista autoista voi jotain levähtää heti kättelyssä, tosin niissä on takuu, mutta ehkä ymmärrätte pointtini..

                                        No eniveis, ens viikon lopulla pitäisi lähteä Saksaan seikkailemaan ja tuoda audi ehjänä kotio..

                                        Osaisko joku sanoa esim. missä kannattaisi yöpyä mahd. halvalla kun reitti on saksa-->tanska-->ruotsi-->suomi ja paljonkos tuo tanskan ja ruotsin välisen sillan "käyttömaksu" on?

                                        Pääsen ajamaan kotia päin Pe siinä 17.00 kieppeillä, onko halvempaa yöpyä Saksan puolella vai Tanskan? Kun matkaa on aika reilusti niin tuskin sitä yhdeltä istumalla vedetään...

                                        Comment


                                          #21
                                          Ihan hihasta & ulkomuistista sillat ovat 30e ja 40e. Ja esim. Etap Hotel Saksan puolelta varmasti edukkaimmasta päästä (www.etaphotel.com) tai sitten tsekkailee hotels.comin tai booking.comin kautta noita miten vain onkaan jäämässä yöksi.

                                          Vielä muuten vinkkinä - ei olisi muuten pitkä matka Nürnbergistä Ingolstadtin Audi Forumiin ;)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X