Mjaahas, siirtyi sitten tänne. Kattelin aluksi mutta alussa ainakin dieseleistä heittivät juttua joten pistin uuden triidin. Aloittelijan mokia vielä. ARE/BES moottori tuossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Allroadin ostoa
Collapse
X
-
Jaa katos jussi päätti sitten ottaa minusta mallia ja vaihtaa avensiksen audiin :) Itellä alkanut jo tuon kuutosen 2.8:sin tilalle houkuttelemaan tuo 2.7 jo vähän liikaakin ainakin jos lompakkoa kattoo..
Comment
-
Noniin, parin volkkari vuoden jälkeen aika palata olympiavolkkareitten pariin, elikäs hakusessa Audin allroad 2,5 tdi koneella ( joko bau tai bcz ).
Jonkunverran oon searcilla juttua ko. malleista löytäny, mut kertokaas viisaammat onko noissa jotain "sudenkuoppia" tai jotain erityistä mitä kannattaa tsekata?
Aika paljon on keskustelua löytyny liittyen ilmajousitukseen, joten kuinkas sen "väsymisen" vois havaita ja onks jotain mitä kannattaa erityisesti tsekata ko. asiasta?
Ps. Täytys lukasta myös ostohetkellä vikakoodit kinneristä sit eli onnistuuko vag-com (311.2-N versio) lukaseen ku valitsee 4B-A6 C5 valikosta, ja mistäs OBD 2 blugi allroadista löytyy?Viimeksi muokannut 8866; 18.8.2011, 21:26. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia, nimi näkyy profiilissa
Comment
-
Tuli yhtäkkiä mieleen, kun täälä itketään noita allroadin ilmajousia... Onhan herran jestas noi autot jo about kymmenvuotiaita ja eihän kovajousetkaan olisi ikuisia, että kyllä nekin menisi jon ton ikäisillä autoilla vaihtoon. Toki myönnettäköön, että eksoottisempi tekniikka on hitusen kalliimpaa, mutta mukavuus maksaa aina pari ruplaa enemmän.
Comment
-
Mulla olis tarkoitus laittaa 2001 2.7 T Allroad vaihtoon. Ostajan ei tarvitse tuskailla ilmajousiongelmien kanssa, kun alla on teräsjouset. Auto on kyllä erittäin mukava kaikkine herkkuineen, mutta dieseli tulee omassa tapauksessa edullisemmaksi kun kilometrejä kertyy kuitenkin n. 50 tuhatta vuodessa.
OBD2 portti löytynee siitä ratin ja etukonsolin alta vasemmasta reunasta kun oikeen kumartuu katsomaan.
Jos autossa on 195 tkm mittarissa, niin toinen jakopäänhihnan + vesipumpun vaihto lienee edessä. Sen huollon hinta on n. 1200 € osineen.
Juha-Matti: Mutta kun ne ilmajouset kerkee mennä jo 100 tonnin / 4-5 vuotta kohdalla ensimmäisen kerran. 10 v/200 tkm olisikin ihan hyvä saavutus. Foorumilta tosin luin että joku on suihkuttanut jotain teflon spayta ja järjestelmään ja saanut sen toimimaan siten paremmin. Ilmajousien uudet versiot voi olla myös hieman pitkäikäisempiä.
Comment
Comment