Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroadin ostoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroadin ostoa

    Eli siskon miehellä olis tarkotuksena hommata diesel Allroad -03 ja siitä eteenpäin. Budjetti ~20 ke. Tarkotuksena olis haetuttaa Saksasta. Millasia kokemuksia ihmisillä näistä vehkeistä on? Hyviä ja huonoja puolia. Ilmapussia ja kompuroita on ilmeisesti jonkin verran vaihdettu?

    e: Esim tällänen, onko jotain mitä pitäs peljätä? :)

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...1&pageNumber=1
    Viimeksi muokannut horch; 25.5.2010, 16:36.

  • #2
    Eikö jollaki Allroad oo? :)

    Comment


    • #3
      Tuo linkattuhan on varsin asiallisen oloinen, mitä nyt koneesta puuttuu pari kymmenystä. Itsekin silmissä kiilsi tuossa vuosi sitten Allroad, mutta päädyin kuitenkin kutoseen. Tosin jos tuollainen olisi silloin osunut näköpiiriin, niin varmaan olisin käynyt kiinni. Mitäs tollasesta veroja menee, jotain 5-6 tonnia?

      Comment


      • #4
        7ke nurkilla. Vaihtoehtoina oli joko Allroad tai -05 A6 Avant. Nyt valinta on kallistunu tuohon Allroadiin mitä ny en ollenkaa pahana pidä. Vaikia vain ostossa neuvoa ku en tosiaankaa Allroadin tyyppivioista tiedä.

        Comment


        • #5
          Jos hakee manuaalivaihteista niin itse kallistuisin sellaiseen jossa on alennusvaihteisto.

          Melko harvinainen lisävaruste, käyttökytkin on vaihdekepin kupeessa, helpottaa esim. kärryn vedossa liikkeellelähtöä huonosta paikasta ja muutenkin.

          Comment


          • #6
            Automaatti, eli täs tapaukses ilmeisesti tiptronic hakuses. Lievästi selästä kärsivälle ihmiselle auto on tulos ja lääkäri on joskus suositellu automaattivaihteista autoa. Liekö sit kytkimen käyttö jotenki haitallista huonolle selälle?

            Varmaan nyt tulee vähä enemmän vauhtia auton katteluun ku AEL quattro vaihto just puoli tuntia sit omistajaa :) Tais olla viä foorumilainen joka auton haki.

            Comment


            • #7
              Minulla Allroad aikoinaan oli ja pidin siitä kovasti.
              Tyyppiviat ovat ihan samat kuin normaalissa kutosessakin. Allroad-lisänä ilma-alustan vuodot joita vanhassa rupeaa olemaan. Eli ihan ikäluokkansa mukaisia ominaisuuksia odotettavissa.
              Huonoselkäiselle tosi hyvä valinta koska hieman korkeammasta autosta nouseminen on paljon helpompaa ja jousituksen myötä kyyti pehmeämpää. Hieno auto!

              Comment


              • #8
                Vuoden päivät ollu mulla tuo Allroad. Samanlaisella recaro-sisustuksellakin. Tosiaan nuo jousien vuodot, mutta siihenkin löytyy jo kustannustehokas ratkaisu. Alustan osat muutenkin kovilla, puslat melko lintassa tuommosella 200tkm ajetulla, kun omapainoa yli 2000kg. Mukavat on kyydit kyllä, varsinkin kun välillä joutuu ajamaan huonojakin kärrypolkuja. Omapainon takia ei sitten mikään raketti ole, mutta riittävästi kulkee.

                Comment


                • #9
                  Auto ollu mulla n.3 vuotta ja n.150tkm vaihdettu sinä aikana etupussit(toinen vuoti toinen oli ehjä), kompura, kaikki jarrulevyt/palat, jakopään hilut(BAU moottori, nokat ja pumppu alkuperäset), apulaitehihnan kiristimen pultti, laturi. Siinä ne isommat. Nyt kilometrejä 268tkm ja matka jatkuu.
                  Kärryn vedossa ehdoton peli ja muutenkin mukavaa kyytiä. Ei ehkä pihein naftankulutuksen suhteen(keskimäärin 8,7 L/100km), kulkua riittävästi. Etupään nivelet alkuperäset, ilmeisesti ilmajousitus suojelee terävimmiltä iskuilta. Suosittelen.

                  Comment


                  • #10
                    Mikä noista kompuroista yleensä hajoaa? Onko kompuran hajoamisella yhteyttä vuotavaan pussiin? Aattelin jos pussi vuota ni kompura joutuu sen takia koville. Miten kalliit pussit on? Entä kompura? Anteeksi tää kysymysten määrä mut ku ny täs vaihees on kaikki tieto tervetullutta :)

                    Comment


                    • #11
                      pusseja saa nykyään alkaen n. 300e/kpl , kompura jotain 400+. Vuodoistahan ne alkaa kompuran käyntikerrat kasvamaan. Purin tuossa yhden kompuran, liekkö tuossa muuta vikaa ollut kuin männänrengas kulunut, sylinterissä/männässä ei ollut mitään onkelmaa. Ei siellä juuri voiteluaineita näkynyt. Pari kertaa tuli vuotavien pussien kanssa ylilämpö-vikakoodit pumpusta. Niinjoo, pakkasella kun vuotaa ja pumppaa jatkuvasti, niin kosteudenerotin voi jäätyä, ja sitten auto laskeutuu tonttiin... Mutta pikkuvikoja kaiken muun mukavuuden keskellä :)

                      Comment


                      • #12
                        Ilmeisesti kompura ei tuolla hintaa oo alkuperänen ku Tepon hinnasto näyttää +1000€? En tarkota että pitäs alkuperänen olla kunhan ajaa asiansa. Tarvikkeen hinta tuo ilmeisesti siis on?

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli kompuran sylinteri aivan loppuun kulunut. Mäntä oli kelvollinen. Kompura imee ilman varapyöräkotelosta joten on syytä pitää kotelo suht puhtaana..

                          Comment


                          • #14
                            juu, tavallaan tarvikekompura, mutta yksi ja sama valmistaja. Myös Mersu käyttää samaa kompuraa, hinta murto-osan audin varaosahinnasta

                            Comment


                            • #15
                              Juuri hommasin kompuran Arnottilta Ebay:n kautta. Kokonaishinnaksi tulleineen ja alveineen tuli 407,14 EUR itse noudettuna . Käynti Soviet Unionissa eli Tullipostissa on tosin henkisesti mittaamaton kulu.

                              Comment


                              • #16
                                Mitä tuolle apulaitehihnan kiristimen pultille tapahtuu? Irtoaa itekseen? Aiheuttaako millasia vahinkoja?

                                Comment


                                • #17
                                  Kävin tuollasen hakemassa 2006 Saksasta 2.7t koneella, oma mielipiteeni on että jos on mahdollisuus ilmajousitettu ostaa niin ei tuota parempaa saa (jos toimii). Auton saa matalaksi, on jämäkkä mutta ei silti pintakova. On hyvä ominaisuus mökkihommissa, jäätiellä ajettaessa tai mettäreittejä ajettaessa tuo alustan nosto.

                                  Se oli silloin 30tkm ajettu ja nyt taitaa olla 100tkm mittarissa, ei mitää vikaa paiti yksi puola muistaakseni kärvähti ja moottorin ohjainyksikkö kävi Saksassa kääntymässä korjauksessa. Mutta näitähä nyt on joka autossa jos huono tuuri käy.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Apulaitehinan kiristäjän pultti katkeaa. Hyvällä tuurilla ei hajoa mitään mutta huonolla esim. värinänvaimentimen hihnapyörästä osaa lohjeta pala.. Selvä suunnittelumoka se pultti...Mutta vahvistettavissa pienellä työllä.
                                    Mun ex- A4:sta katkes se pultti mutta ei rikkonu kun hihnan josta tuli kumijauhoa mutta tästä nykyisestä kulkupelistä meni värinänvaimentimen hihnapyöräkin hinhan lisäksi rikki. Suurin työ korjauksessa on purkaa keula ja kaikki rojut pois jotta pääsee käsiksi pulttiin ja etenkin sen taakse..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oisko pultista kuvaa ja joitain ohjeita miten vahvistetaan?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voiko tämä olla paremmalla moottorilla? Soitin tuonne ja hoonosoomi puhuva ihminen vastas ja vakuutteli että on paremmalla moottorilla. Näytöstä pitäs sopia etukäteen ku veljen vaimo kuulemma ajelee sillä nyt. Jotenki epäilyttävää.

                                        http://www.nettiauto.com/audi/allroad/3025632?&PN

                                        e: Onko mitenkää mahdollista tunnistaa rullakeinuista moottoria päällepäin? Onko esim. moottorin muovissa jotain eroa?
                                        Viimeksi muokannut horch; 4.6.2010, 14:45.

                                        Comment


                                        • #21
                                          pultista ei tullu piirrettyä kuvaa mutta sorvi hetken pyöri siinä :)

                                          Huoltokirjasta moottorikoodi kertoo mikä siellä on nokalla. AKE on perinteisillä keinuilla ja toi BAU ja BCZ on rullakeinuilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jep, tää BAU-moottorinen onki just haus nyt. AKEa on tarjolla kyllä nettiautos mutta ku se ei kiinnosta just tämän mahdollisen nokkavian takia. Ja BCZ on taas "vain" 163 heppanen.

                                            Pariin autoliikkeeseen soitin ja kysyin suoraan moottoritunnusta mut eipä kiinnostanu vastata. Millon ei muka tiedetty, millon oli huoltokirja just hukas. Mielenkiinto loppu siihen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä se automyyjäkin tietää tuon koneen ongelmat ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niin varmasti tietääkin mut tuskin ny asiakkaalle sanotaan et "älä osta, tästä menee nokat" :) Kattelu on nyt siirtyny Saksan maalle ku on kovin vähis tarjonnat täälä. Ku pitäs olla ainaki navi ja recarot.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei tietenkään sanota, mutta kyselemällä konekoodia olit jo liian tietävä asiakas, ja erittäin todennäköisesti kone ei ole rullakeinuilla ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noh, nettiauton ja blocketin autot on ny unohdettu ja keskitytään ettiin Saksasta BAU:ta :) Graulin.comin kautta siskon mies laitto toimeksiannon.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mitenkäs on ku on sähkötuolit niin löytyykö niistä aina muistipaikat? Montako niitä mahtaa olla?

                                                      Hyvin mielenkiintonen yksilö löyty. Ainut vain että siskon mies on niin arka ostaan autoa, varsinki näkemättä. Saattas jopa olla BAUlla.

                                                      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ei löydy aina

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Audi A6 Allroad 2,7T Quattro -02

                                                          Mahtaako olla ihan mitä lie kuraa vai kuinka suuren läjään sitä on sormensa työntämässä jos moinen persottais? Kakkosautoksi avensiksen tilalle. Pääsis nätisti mettäänkin ja tarvittaessa mahtuis rojua konttiin. A3 kuiten "ykkösautona"

                                                          Kuten profiilista näkyy niin veroista ei tarvi miettiä kun ruotsissa asun.

                                                          195tkm mittarissa. Mitenkäs noilla huoltojen kanssa, onko kenties tulossa joku isompi huolto (2000€) samantien ::think Saksa tuliainenhan tuo olikin, 2004 ruåtsiin tuotu.

                                                          http://www.blocket.se/lulea/Audi_A6_...htm?ca=1_9&w=3

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itse katselin vast'ikään yhtä dieseliä ja sain vastaavaan kysymykseen seuraavanlaisen vastauksen:

                                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla

                                                            Korjaamon näkökulmasta:
                                                            - Ilmapussit vuotaa.
                                                            - Kompura/ venttiilikotelo rikki.
                                                            - Ahdin rikki.
                                                            - Ruiskutuspumppu rikki.
                                                            - Nokat/ kannet uusiksi.
                                                            - Laatikko hajoaa.

                                                            Siinä kalleimmat ja yleisimmät viat. Laatikko nyt ei ehkä kuitenkaan kuulu noihin yleisiin.
                                                            Mitä enenemmän siihen on osaa uusittu, sitä parempi ostos kilsoihin katsomatta.
                                                            Tuosta ruiskupumppu sekä nokkamurheet pois ja lista pitänee jotakuin kutinsa. Biturboissa vielä toki omat ominaisuutensa. Haku on ystävä.. =)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X