Laitoin tämän EssonBaariin koska en itsekään usko mittauksiani.
Kyseessä siis -02 A6 2,4 jonka ilmastoinnista on selkeästi kylmäaineet vähissä, mutteivat niin vähissä ettei kompura käynnistyisi lainkaan.
Sitten seuraa "höpöhöpö" osuus:
Ajelin toissapäivänä Hki-Oulu, keskinopeudella 106kmh ja keskikulutuksella 10,4 l / 100km ( mitattu tankkaamalla ) . Ilmastointi oli "auto" asennossa .
Eilen palasin Oulusta ja kokeilin lähtiessä laittaa ilmastoinnin "econ" asentoon koska ulkoa tulee ihan tarpeeksi kylmää ilmaa käsin säätelemällä. Keskinopeus paluumatkalla oli "kiva" 113kmh ja keskikulutus 8,6 l / 100km ( taas tankilla mitattu )
Molempina päivinä oli melko tasan samanlainen keli ja muutkin olosuhteet. Oma veikkaukseni on se, että kylmäaineista vajaa ilmastointi pitää kompuraa päällä jatkuvasti ja se sitten näkyy tässä muutenkin pihissä autossa tuollaisena ihan kohtuullisena kulutuksen kasvuna.
Kyseessä siis -02 A6 2,4 jonka ilmastoinnista on selkeästi kylmäaineet vähissä, mutteivat niin vähissä ettei kompura käynnistyisi lainkaan.
Sitten seuraa "höpöhöpö" osuus:
Ajelin toissapäivänä Hki-Oulu, keskinopeudella 106kmh ja keskikulutuksella 10,4 l / 100km ( mitattu tankkaamalla ) . Ilmastointi oli "auto" asennossa .
Eilen palasin Oulusta ja kokeilin lähtiessä laittaa ilmastoinnin "econ" asentoon koska ulkoa tulee ihan tarpeeksi kylmää ilmaa käsin säätelemällä. Keskinopeus paluumatkalla oli "kiva" 113kmh ja keskikulutus 8,6 l / 100km ( taas tankilla mitattu )
Molempina päivinä oli melko tasan samanlainen keli ja muutkin olosuhteet. Oma veikkaukseni on se, että kylmäaineista vajaa ilmastointi pitää kompuraa päällä jatkuvasti ja se sitten näkyy tässä muutenkin pihissä autossa tuollaisena ihan kohtuullisena kulutuksen kasvuna.
Comment