En keksi mitään järkevää syytä, miksi jotkut eivät halua paljastaa autonsa rekisterinumeroa esimerkiksi nettiautossa? Valaiskaa minua!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Rekisterinumeron suttaaminen myynti-ilmoituksessa?
Collapse
X
-
Ei kaikki vaan halua julkisesti jakaa tietojaan. Mitä vähemmän tietoa netistä löytyy omalla nimellä ja numerolla sitä parempi. Itse kuulun tähän ryhmään kun ei jakele puhelinumeroa tai kilpiä suttaamatta kuvissa sillä tahdon pitää yksityisyyteni omanani, enkä anna sitä googlen tai fb:n kaltaisille yrityksille kuten erittäin moni tekee.
Comment
-
Voihan siinä olla sekin että yleensä laitetaan parhaat kuvat autosta, ovat usein myös monessa muussa paikassa ja siksi sotkettuja. Itse olen ollut siinä luulossa että nettiautossa pitää olla rekisterinumero näkyvillä jos on liikenteessä olevien kategoriassa mutta onhan se voinut muuttuakin.
Comment
-
Itse yleensä ohitan myynti ilmoituksen jos ei rekkari näy.Yleensä tulee kusetus ilmoitus moisesta mieleen.Kerran kävi niin et moto puolella tarjosin vaihtoa yhdestä moottoripyörästä jossa näkyi kyllä rekkari mut vain huonosti yhdessä kuvassa. Otin tiedot akelta rekkarin perusteella,niin tuli tieto et kilpi kuuluu kevarille. Että silleen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sami Näytä viestiVoihan siinä olla sekin että yleensä laitetaan parhaat kuvat autosta, ovat usein myös monessa muussa paikassa ja siksi sotkettuja. Itse olen ollut siinä luulossa että nettiautossa pitää olla rekisterinumero näkyvillä jos on liikenteessä olevien kategoriassa mutta onhan se voinut muuttuakin.
Comment
-
Jotenkin idioottimaista jos kerta OMAA autoa myy niin miksi ei laita rek.numeroa kun kerta joutuu nimensä ja puh.numeronsakin ilmoittamaan...?!?!? Ihan älytöntä. Eniten ärsyttää ne ilmoitukset jostain autoista mitkä on "Ei hinnoiteltu" ja sitten kun joku jotain tarjoaa niin ruvetaan aukomaan päätä että ootko vähän tyhmä ettet tajuu et tää -98 tuning opel maksaa 12000€ kun siinä on mp3 soitin ja vahvistin. Miksi myydä sitten niitä autoja nettiautossa jos ei edes itse tiedä paljon ne maksaa!... Huh. Avautuminen. Olen pahoillani. Hieman aiheen ohi :)
Comment
-
Minustakin typerää touhua sutata myynti-ilmoituksesta rekisterinumero. Se rekisterinumero kun on aika tärkeä osa autoa noin tuotteena. Vähän kun suttaisi sisällystarran elintarvikkeesta.
Jos ei halua kertoa myytävästä tuoteestaan tietoja suoraan, niin herää aina kysymys, haluaako se sitä myydä vai koittaako kusettaa.
Ja ei, se ei herätä kiinnostusta ostajassa ostaa, jos myyntilmoituksessa on jotain salaperäistä, päinvastoin. Samoin kun hinnan kertomatta jättäminen ei saa ostajaa maksamaan autosta enemmän paikan päällä.
En minä ainakaan jaksa lähteä soittelemaan, jos myynti-ilmoituksesta ei selviä juuri mitään. Jos toisesta ilmoituksesta löytyy tiedot suoraan, ostan sen. Minä maksan ja minun pitäisi vielä tehdä kaikki työ kaupan eteen? Ei kiitos. Sitä paitsi 70% todennäköisyydellä tuotteesta selviää soitettaessa vain negatiivisia paljastuksia, jos siitä ei ole kerrottu käytännössä mitään ilmoituksessa.
Todellinen ostaja tarvitsee vain numeron ja nimen yhteyden saamiseksi, tarkentavat tiedot kun vaihdetaan aina puhelimessa tai paikanpäällä.Viimeksi muokannut jasso; 22.4.2010, 00:10.
Comment
-
Harvemmin se rekisterinumeron peittäminen peittelee autossa olevia mahdollisia vikoja...? Muutenkin vähän ihmetyttää, että mitä kusetusta siinä on? Näkeehän sen kilven sitten kun autoa menee katsomaan/ostamaan. Nettiautoon itse vielä jättäsin rekkarin näkyviin, mutta muualla internetin ihmeellisessä maailmassa kyllä suttaisin sen...
Comment
-
Linkki Aken sivuilla on lomake jolla voi kieltää oman auton osoitetietojen luovuttamisen. Onnistuu myös soittamalla. Ei maksa mitään. Kilvellä saa auton omistajasta tietää vain nimen. Itse olen tuon täyttänyt ja lähettänyt sen takia että jos vaikka kaupungilla kun ajelee ja joku rosvo bongaa vanteeni ja haluaa yöllä käydä ne pöllimässä autostani. Se on sitten hiukan vaikeampaa kun kilvellä ei saa osoitetta selville.
Comment
-
Kannattaa täytellä myös maistraatin sivuilta löytyvä lomake "Henkilötietojen luovutuksen kieltäminen", jolla saa osoite- yms. tietojen luovuttamisen kiellettyä heidän rekistereistään mm. osoitetietopalvelun kautta.
Itse aiheesta olen kyllä jasson kanssa täysin samaa mieltä. Rekisterinumeron puuttumisen voisin oikein erikoisessa kohteessa ehkä vielä ymmärtää, mutta jos myyjä ei osaa edes hinnoitella myymäänsä tuotetta, minä en vaivaudu. Turhaa puuhaa se kilpien peittely joka tapauksessa on, eikö se varas ihan yhtälailla voi sitä rekkaria ja sijaintia tiedustella puhelimitse jos haluaa auton pölliä?
Comment
-
Tämä nyt on kovin urbaani legenda tämä "rekkari netissä, auto varastetaan". Tai jos se oikeasti toimisi, niin kuva sen v***maisen naapurin autosta nettiin ja odottelemaan, että varkaat iskee. Jotkut todelliset harvinaisuudet on ehkä eri juttu, mutta oikeasti kuka lähtee ajamaan toiselle puolelle suomea jonkun rapean lötkön perään, oli rekkari netissä tai ei. Kilikali-miehet tarttuvat hetkeen ja lyövät ikkunan sisään siitä autosta joka kohdalle sattuu, kun synapsit päässä yhdistyvät.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viestiTämä nyt on kovin urbaani legenda tämä "rekkari netissä, auto varastetaan". Tai jos se oikeasti toimisi, niin kuva sen v***maisen naapurin autosta nettiin ja odottelemaan, että varkaat iskee. Jotkut todelliset harvinaisuudet on ehkä eri juttu, mutta oikeasti kuka lähtee ajamaan toiselle puolelle suomea jonkun rapean lötkön perään, oli rekkari netissä tai ei. Kilikali-miehet tarttuvat hetkeen ja lyövät ikkunan sisään siitä autosta joka kohdalle sattuu, kun synapsit päässä yhdistyvät.
Comment
-
Oma vaatimaton veikkaus on, että ihmisiä on niin paljon peloteltu tietoturva-asioilla, identiteettivarkauksilla yms, että ainakin osa noista rekkarinsuttaajista ovat vaan ns. ylivarovaisia..
Mutta samaa mieltä olen muuten, ei se todellakaan luottamusta herätä jos vajavaisilla tiedoilla autoa tai mitä tahansa muuta kaupataan.
Comment
-
ilmeisesti täällä on aika vähän kokemusta nettiautossa myymisestä? eihän rekkarin julkisena tietona siellä ole pakko olla. monesti itse kummastelenkin, kun rekkariksi laitetaan AUD-1 tai vastaavaa, vai onko myyjä oikeasti valmis hankkimaan ja maksamaan ko. kilven autoonsa myyntihetkellä:)
myytävän ajokin rekkari ja treffipalstan kissan blurrattu naama on hiukan eri asia. sitten, jos myytävän auton kuvat itse autosta olisi blurrattu. eli ei ainakaan minua haittaa tippaakaan blurratut rekkarit, enkä käsitä mitä etua siitä ostajalle on ilmoituksen katselu / renkaanpotkimis vaiheessa. kaupanteon yhteydessä voi olla fiksua tsekata esmes käyttövoimaveron maksaminen. eipä juuri muuta tule mieleen? tosiostaja kuitenkin ottanee puhelimen karvaiseen kätöseensä ja soittaa ja tiedustelee lisätiedot. AKE:lla ei tiettävästi ole palvelua, josta näkisi rekkarin perusteella ajoneuvon huoltohistorian ja kunnon, ilman että itse matelee paikalle.
Comment
-
Turha lähteä muutaman sadan kilometrin päähän ajelemaan jos paljastuu vasta paikan päällä epäselvyydet omistussuhteissa, katsastamattomuus, tilapäinen liikennepoisto tai maksamattomat ajoneuvoverot. Päällä oleva ajokielto kun vaikuttaa myös koeajon mahdollisuuteen, en edes kyselisi autoa missä piilotellaan rekisterinumeroa.
Onneksi ei ole tarvinnut yhtään autoa myydä Nettiauton kautta, vaimon ex Mazdaa sitä kautta tarjosin mutta en jaksanut vastailla typeriin kysymyksiin. Näyttää siltä että tuolla on ihan oma kaatisporukkansa joka tyrkyttää vaihtoa ja vaihtaa jatkuvasti viimeistään siinä vaiheessa kun on vika päällä. Netissä kiertää luultavasti paljon yksilöitä mitä ei koskaan huolleta.
Comment
-
Minusta on täysin eri asia tuo että rekisteri on peitetty vs. yhden rivin myynti-ilmoitus tai "ei hinnoilteltu". Kyllä itse ainakin autoa ostaessani ostan sitä autoa ja kilpi tulee siinä mukana. Onpa tullut ostettua muutama missä ei ole kilpiä laisinkaan.
Tuo deitti-ilmoitusvertailu on minusta ontuva, sehän olisi kyseessä silloin jos koko auton kuva olisi blurrattu ja kilpi jätetty näkyviin. :) Tai yksi pimeässä otettu suttuinen kuva, näkyi siinä sitten kilpi tai ei.
Jos ilmoitus on muuten asiallinen, niin otan kyllä luurin käteen ja tiedustelen sen rekkarin sitten puhelimitse. Kusettaa voi hölmöä ostajaa niin monella tavalla muutenkin, näkyi se kilpi kuvissa sitten tai ei.
E: Monen sadan kilometrin päähän autoa katsomaan lähdettäessä tapahtumaa kait yleensä edeltää puhelinkeskustelu, tai jopa useampi? Jos ei siinä älyä tiedustella ko. asioita niin kyllä se menee minusta ihan omaan piikkiin.
Comment
-
Niin mutta myyjiä sattuu olemaan kaikenlaisia, paikan päällä huomaakin yllättäen unohtaneensa maksaa ajoneuvoveron. Paljon kätevämpää kun voi ajasta ja paikasta riippumatta käydä läpi vaikka yöllä ilmoituksia karsien pois ne mitkä ei kiinnosta, pitääkö sitä heti kaikille soitella ja onkia lisätietoa. Itse olen ainakin kiinnostunut auton käyttöhistoriasta ja taustoista joten puhelinkeskustelu vaikuttaa aina hyvinkin paljon päätöksiin.
Comment
-
Nojaa, itselläni autonostoprosessi menee suurinpiirtein sillälailla, että nettiautosta yms. valitaan 2-3 yksilöä joiden omistajille soitetaan joka tapauksessa. Yleensä en ole enempiä soitellut, eipä ole juuri ollut hyviä yksilöitä tarjollakaan tuon enempää. Eri asia jos ostaa nissankorollaa, mutta sellaista lienee turha lähteä maan ääristä hakemaankaan.
Comment
-
Itekkin poistan aina auton ja moottoripyörän kilvet kuvista. Myös olen salannut tiedot, eli ei saa antaa eteenpäin, jos kyselee vaikka akelta. Pari kertaa ollu mp:llä isommissa ajoissa, jossa oli paikalla viroa puhuvia herroja kuvaamassa kilpiä... Kun huomattiin, kehotettiin poistumaan.
Varsinkin mp puolella on ongelmana, että etelän serkut tulee ja vie mopoja. Pari kertaa lähteny pk seudulta kymmeniä pyöriä yössä ja sen jälkeen on poliisi ihan annellu tuntomerkkejä millanen auto eka käy pihassa scouttaa ja sit tulee perässä iso paku. Tiedä sit tapahtuuko tätä autoissa, mutta liian varovainen ei voi olla. JOS myisin ite netissä ja joku jättäis ostamatta tämän takia, niin olkoot, kyllä niitä ostajia riittää kun hinta on oikeesti kohdalla.
Comment
Comment